slik tøyer jeg for å komme ned i spagaten

inneholder reklame: netfit + b a lion 

Jeg får nesten daglig spørsmål om tøying, hvordan jeg gjør og har gjort det for å komme ned i spagaten – and your wish is my command 😆 så her kommer et blogginnlegg om nettopp det 🙂 Må jo selvfølgelig påpeke at jeg har vært relativt fleksibel i innsiden av lårene så lenge jeg kan huske, men jeg husker også godt at jeg måtte tøye for å komme helt ned. Etter fødsel var jeg også stiv som en pinne, og følte at jeg måtte starte helt på nytt igjen – da var det disse tøyeøvelsene som gjaldt for meg. Disse tar jeg meg også tid til å gjøre etter nesten hver løpeøkt jeg har – så dersom du har lyst til å bli mer fleksibel, er det bare å sette i gang! Og hvis noen skulle lure –  jeg synes det er kjempedeilig å være myk og fleksibel, og synes det generelt er en positiv ting – så det er rett og slett derfor 🙂 Scroll litt lenger ned for noen viktige tips på veien! Sjekk ut video av alle øvelsene HER



noen tips 

🤸🏼‍♀️ hold hver øvelse i ca. 30 – 60 sekunder x 3⁣ 🤸🏼‍♀️ du skal kjenne at det strekker, men det skal ikke gjøre vondt⁣ 🤸🏼‍♀️ ikke tøy på sliten muskulatur 🤸🏼‍♀️ ikke tøy statisk før trening ⁣🤸🏼‍♀️ ikke tøy på kald muskulatur⁣ 


Det er flere måter å få bedre mobilitet på, som for eksempel dynamisk stretching og styrketrening. HER finner du en video med dynamisk stretching – noe som er supert å gjøre som blant annet oppvarming 🙂 

14 kommentarer

  1. Burde vært turner, du! Har du drevet med turn?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Haha 😀 Er ikke like myk over alt 🙂

  2. Virkelig bra gjort Tror ikke jeg kommer ned i spagaten om jeg trener aldri så mye Kroppen min er liksom ikke laget sånn.
    Men det var så rart når jeg scrolla nedover bildene, så flytta bilde seg litt. Som at kroppen din minsket plutselig. Så ut som bildet ble retusjert. Aldri opplevd før. Kan det være noe galt med oppløsningen kanskje?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Sikkert bare fordi bildet lastet mens du scrollet 🙂

  3. Jeg la på flere smileys, men de kom visst ikke opp:)

  4. Takk for innlegg! Jeg har blitt veldig glad i yoga siste året og ønsker av den grunn å bli mer fleksibel. God helg til deg <3

  5. Hvorfor ikke tøye statisk før trening?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Det gjør muskelen din svakere, slik at du presterer dårligere på treningen 🙂

  6. Går magen din seriøst innover også når du sitter framoverbøyd? Du er heldig med genene

  7. Hei Caroline! Du er alltid så fantastisk fin på håret. Så jeg lurer på om du kanskje har tid til å filme en video der du viser hvordan du styler håret på forskjellige måter? Alt fra bølger til oppsatt ☺️

  8. Når er det best å tøye statisk? Jeg pleide alltid gjør det etter feks løping eller andre kondisøkter. Er det innafor? Hva er sliten muskulatur? sorry for tusen spørsmål! Har forresten følge deg siden før du gifta deg! Må alltid innom en tur ila uken. Alltid kjekt og inspirerende å følge med på deg og din familie. Fått spesielt mye inspo til trening og sunn mat. Tusen takk ☺️

    1. Caroline Berg Eriksen

      Det er ikke noe poeng å tøye statisk annet enn hvis du har et ønske om å bli mer fleksibel 🙂 Jeg ville tøyd etter lette økter, ikke harde styrkeøkter på ben eller intervalløkter.

      1. Pleide å kunne spagaten før i tiden, tenkte det kunne vært morsomt å fått til igjen takk, da skal jeg heller legge inn tøy og bøy etter lette gå og joggeturer

  9. Kommer du ned i jentespagaten også? 😀 Dette er guttespagaten.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *