treningstirsdag: helkroppsøkt på 10 minuter

reklame: netfit + b a lion

Treningstirsdag er tilbake! Dersom du ikke følger Netfit på instagram, så får du også øktene her på bloggen – men om du har lyst på video, kan du sjekke den ut HER – her trener jeg gjennom hele økten sammen med deg 🙂 

Har du fått trent i dag? Dersom svaret er nei, vil jeg absolutt anbefale å gjøre denne økten som kun tar deg 10 minutter! På 10 minutter er du gjennom hele kroppen og sitter igjen med verdens beste følelse! Dersom du har mer å gi, kan du gjerne kjøre noen runder til – det er bare bra! Og selvfølgelig: dersom svaret var ja litt lenger opp her, synes jeg du skal teste den ut NÅ likevel 😉 Here we go!


jobbe i 30 sekunder per øvelse – ingen pauser

🍁 jumping jacks 🍁 plank to side plank 🍁 fire hydrant left 🍁  fire hydrant right 🍁 knee push ups 🍁 burpees 🍁 prone x 🍁 split squat left 🍁  split squat right 🍁  up downs 

(prone x) 

(split squat) 


Gjenta programmet 1 gang til! Går rett fra triceps dips (øvelsen over) til jumping jacks igjen – du skal jobbe uten pauser 🙂 Håper du tester den ut! Jeg synes denne økten er skikkelig deilig 💦 God trening!  

6 kommentarer

  1. En liten tilbakemelding vedr Netflix og dagens video. Dere har glemt å legge inn dips på videoen i nettfit. Ser du skriver den skal være med og du viser også bilde av det her, men ingen video på Nettfit. Grunnen til at jeg la merke til det, var fordi jeg synest den øvelsen er vanskelig å gjøre riktig, så ville se hvordan det egentlig skal gjøres.

    1. Caroline Berg Eriksen

      En liten glipp fra min side der, triceps dips skulle ikke være med i økten 🙂

  2. Kommer dere til a inkludere «modified» versjoner av ovelsene? Feks, push ups, at du gjor dem vanlig, men inkluderer en «modified» versjon med push ups pa knaerne? De fleste store fitness folkene inkluderer to versjoner, da det finnes mange med kneskader osv, og selvfolgelig forskjellige nivaer som gjor at de ikke kan gjore vanlig push ups, kun pa knaerne.

    Og hvordan har dere tenkt med sammensetningen av de ulike ovelsene? Det er som regel ikke tilfeldig hvilken rekkefolge de ulike ovelsene er i. Jeg folger mange fitness YouTubere sa hvorfor skal jeg betale for appen deres nar jeg kan fa sa masse tilpassede okter og rad pa YT- for jeg kan faktisk det. Dere har jo ikke forskjellige nivaer pa disse filmene dere har lagt ut? Kun en mate a gjore ovelsene pa. Sa selg meg gjerne appen deres, for det er MYE konkurranse der ut, og jeg har funnet mine favoritter de siste manedene , under lockdown.

    1. Caroline Berg Eriksen

      Appen kommer til å inneholde 150+ øvelser for hele kroppen, både lette og vanskelige versjoner av like øvelser. F.eks vanlig lav planke, høy planke og planke på knærne, elelr push ups på knær og vanlige push ups. Før du tar i bruk appen vil du bli bedt om å gjennomføre en test for å finne ut hvor god fysikken din er. Når du er i appen kan du velge å følge et ferdig oppsatt program, eller trene en ferdig oppsatt økt, slik som den her. Eller så kan du velge noe som heter quick session. Quick session fungerer slik at om du f.eks i den testen tar 10 push ups på knærne, så får du tildelt en nummer som kategoriserer deg på et ferdighetsnivå. Ved å ta 10 push ups på knærne vil de f.eks ikke få vanlige push ups på programmet, men heller 8-9 push ups på knærne. Etter hver økt kan du gi tilbakemelding på om noe var for lett eller for hardt, og på den måten flyttes du opp og ned i nivåer og får henholdvsvis lettere eller vanskeligere økter neste gang. F.eks vil du med tiden få vanlige push ups i stedet for push ups på knærne om utviklingen er postiv og du går opp i nivåer. I quick session vil du få 6-9 øvelser som dekker hele kroppen din, altså en typisk fullkroppsøkt slik som den her.

      I tillegg vil appen ha spesifikke programmer hvor vi har satt sammen øvelser og intensitet, her må jo da brukeren av appen selv velge vanskelighetsgrad på programmet. Om man velger «feil» så kan man avbryte og velge et annet program 🙂

      Angående flere måter å gjøre ulike øvelser på så kan vi se om vi får med det i fremtidige filmer 🙂

  3. Hei!
    Denne økten var kjempemorsom! Men jeg endte dessverre opp med skikkelig vondt i korsrygg og den ene hoften dagen etter, noe jeg mistenker kommer av at jeg ikke er så godt trent, og ikke varmet opp. Hvordan vil du anbefale å varme opp før slike økter, når man ikke har mulighet til å jogge/sykle først?
    Ellers vil jeg si tusen takk for en super blogg!! ❤

  4. Thank you for sharing this workout!
    Miki x

    http://www.littletasteofbeauty.com

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *