heavy amrap i 20 minutter

reklame: netfit 

Jeg både elsker og hater amrap – as many rounds as possible – spesielt når det skal foregå i 20 minutter! Elsker fordi det er skikkelig gøy å pushe seg selv, hater fordi jeg blir så sinnsykt sliten! Haha! Men igjen – det er jo hele poenget, så egentlig elsker jeg vel det også 😉 Her kommer oppskriften på en økt som kun tar 20 minutter, og så er det opp til deg hvor mange runder du klarer i løpet av den tiden! Pauser styrer du selvfølgelig helt selv, men du har bare 20 minutter på deg. Sørg for å gjøre hver eneste øvelse riktig, ingen slurving eller spoling gjennom 😉 Sjekk video av alle øvelsene HER. Here we go! 

💦 20 burpees 💦 8 push ups (kan også ta på knærne enten fra start eller etter hvert) 💦 20 sit ups 💦 20 squats 💦 20 sekunder planke 💦 5 lunges per. bein 


Hvor mange runder klarte du? Tell me! Og du, nå kan du melde deg på Netfit sitt nyhetsbrev HER. Da vil du få tilsendt et 6 ukers treningsprogram som er bygget opp slik at du har en jevn progresjon fra start til slutt. Du vil også få tilgang til nyheter fra Netfit (selvsagt) når vi er i gang og kanskje mulighet til å teste appen før den lanseres for alle andre 🙂 Gleder meg så enormt mye til akkurat det! 

12 kommentarer

  1. hei, hvor er toppen du har på deg fra?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Den kommer fra Aimn, men den er et par år gammel :/

  2. Bare et lite innspill. Jeg har trent mye AMRAP med PT, men jeg regner med at det er en del nybegynnere der ute som følger NetFit og da kan det være en idé og dele opp økten istedet for å si «her har du div øvelser og 20 min-disponer tiden din selv». Dette kan være veldig overveldende for en som er relativt ny innen trening, og 20 min kan føles veldig demotiverende når det ikke er delt opp på noen som helst måte.

    Et eks er en AMRAP jeg har gjort med PT, og dette kan gjøres på utallige måter selvfølgelig så det er bare er tips. Man kan også bruke vekter etterhvert som man blir sterkere og vil se progresjon. Runde 1- 9 min jobbing uten pause runde 2- 8 min jobbing uten pause. Du tar da en litt lengre pause imellom rundene, kanskje 1-2 min avhengig av form, men viktig at pausene blir for lange så musklene går i hvilemodus. Deretter kan man avslutte med 3 min burpees eller liknende.

    Jeg savner litt struktur på programmene deres rett og slett 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      Hei Ida 🙂

      Jeg skjønner godt hva du mener! Vi kan bli flinkere til å legge inn restriksjoner og progresjoner på både øvelser og programmer.

  3. Meldte meg på nyhetsbrevet deres nå, og ble automatisk sendt videre til en side som så veldig ut som spam, hvor jeg visstnok hadde vunnet en iPhone osv.. ville bare informere 🙂 hvor er den kule tightsen fra? 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      Det har dessverre vært en feil hos domeneshop og noen plug ins de kjører, men nå skal alt fungere

  4. Hei! Tror det er virus eller lignende på påmeldingssiden? Jeg registrerte meg og fikk da følgende pop-up:

    «Kjære Safari-bruker,

    Du er dagens heldige besøkende for: 9 juni 2020

    Ta denne korte undersøkelsen, så vil du som takk få sjansen til å vinnev Apple iPhone 11 Pro!»

    1. Caroline Berg Eriksen

      Det har dessverre vært en feil hos domeneshop og noen plug ins de kjører, men nå skal alt fungere 🙂

  5. Hilde Sabalis

    Hei hvilke merke er buksa? ❤️

    1. Caroline Berg Eriksen

      Casall 🙂

  6. Henriette

    Helt på siden av dette innlegget, men jeg savner en steg-for-steg sminkevideo – med kommentarer hele veien. For oss som er litt rookies på sminke, hjelper det veldig når du snakker gjennom hele rutinen, ikke bare med musikk oppå. Kan vi pliiiiis få det?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Ja! Det kan jeg absolutt gjøre 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *