the 300 workout

reklame: NetFit 

Hjemmetrening er perfekt i disse tider! Til tross for at jeg har delt hvordan jeg trener i ganske lang tid nå, får jeg stadig spørsmål om hvordan mine treningsrutiner er, så jeg tenkte at jeg ville minne dere på å følge Netfit sin instagramkonto som du finner HER. Jeg løper som regel 5 ganger i uken, alt fra intervaller, til langkjøringer med tempo og roligere turer om jeg kjenner at beina trenger det. Tre ganger i uken trener jeg styrke, noen ganger med vekter, men oftest med kun kroppsvekt. Det jeg synes er så deilig med akkurat sistnevnte er at det gir meg muligheten til å trene og opprettholde rutinene mine overalt. Greit nok at jeg er så heldig å ha treningsrom i kjelleren, men om jeg er ute og reiser eller ikke har tilgang til dette, er det så greit for meg å ta en løpetur ute (som jeg elsker) og deretter fortsette med en styrkeøkt som tar  alt fra 15 – 30 minutter. 

Mine absolutt beste program deler jeg på Netfit sin instagramside i videoformat, slik at det skal være like enkelt for absolutt alle å få til fysisk aktivitet. Jeg har delt alt fra løpeøkter som bakkeintervaller og trappeintervaller, til partrening, kondisjonstrening, utfordringer som ab challenge, rene styrkeøkter for bestemte deler av kroppen, men også generelle styrkeprogram for hele kropppen – alt bare med kroppsvekt (pluss et par med minimalt av utstyr) Jeg elsker dette opplegget og håper du gjør det også! I dag er det tirsdag og som alltid er det på tide med en ny økt. Video finner du HER og som alltid deler jeg programmet her også. 


the 300 workout – 30 repetisjoner på hver øvelse – gjør så mye du klarer på 20 minutter 

✨ jumping jacks ✨ glute bridge ✨ push ups ✨ jumping lunges ✨ skrå sit ups ✨ superman ✨ mountain climbers ✨ crunches ✨ triceps dips 


God hjemmetrening 💦

10 kommentarer

  1. Takk for tips til en god økt med øvelser man kan gjøre overalt. Har bare et spørsmål til øvelser der du ligger på magen. En PT som hadde et Event jeg var på sa at tærne skulle være i kontakt med underlaget. Han mente at svaien i ryggen kunne gi skade dersom man løftet både armer og bein. Hva har du lært i forhold til det?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Har du en frisk rygg så er det nok helt uproblematisk, men om det gjør vondt så trenger du ikke løfte bena 🙂 Du oppnår samme effekt ved å holde de nede, jeg løfter bare bena av gammel vane.

  2. hvilken trenings bh er det? og hvilke ellers sverger du til? sårt behov for tips:)

  3. Hvor er hettegenseren fra?

  4. Tusen takk for at du leverer så bra her inne i disse tider slik som du alltid gjør! Det gir meg faktisk en viss trygghet/pause å se at NOE i det minste er som normalt 🙂 Det finnes virkelig ikke en eneste blogger her i landet som opprettholder en så profesjonell standard over sitt arbeid som det du gjør. Det lyser bare så gjennom at du tar jobben din like seriøst som «alle andre» jobber, og det fortjener du masse ros for! Det er virkelig ikke hverdagskost i den norske bloggosfæren i dag hvis jeg skal si min mening. Ha en flott uke videre til deg og dine <3

    1. Enig i dette!:D

      1. Caroline Berg Eriksen

        Tusen takk 😀 Der er så gode <3

  5. Flinke Caroline!

  6. Hei!
    Jeg er nybegynner på treningsfronten, og har veldig lyst til å få gjennomført hjemmetrening fremover! Har du noen gode videoer og treningsplaner for nybegynnere? 😀

  7. Tusen takk for gode tips, Caroline! Har du ikke vurdert å skrive en bok om trening? 🙂

    Ønsker deg og dine en fin dag. <3

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *