nye og svette intervaller

God mandag til fine lesere! Det er sykdom i hus (igjen) og denne gangen er det storesøster sin tur. Hun har holdt seg frisk (sammen med meg) gjennom influensaen som rammet både Lars-Kristian og Naia, og da jeg ble forkjølet, slapp hun unna der også. Det har dessverre gått noe rusk på skolen en stund nå og flere i klassen hennes har vært syke, men hun har holdt seg frisk.. helt frem til vinterferien selvfølgelig! Stakkar lille venn! Det er jo virkelig så typisk. Derfor er vi altså hjemme denne vinterferieuken og ikke på fjellet som planlagt. Forhåpentligvis går det fort over, så kan vi kanskje finne på noe sprell likevel 🙂 


I går løp jeg noen nydelige intervaller… om jeg kan si det på den måten 😁 Jeg kjedet meg ikke en eneste gang og tiden gikk så fort! Svetten rant og pulsen steg – så gøy!! Dette må jeg jo dele med dere, så håper jeg dere blir inspirert til å ta en runde selv også. 

Her kommer oppskriften: varm opp i 15 – 20 minutter, før du løper 4 minutter, 3 minutter, 2 minutter og 1 minutt – alle med 1 minutts pause mellom. 4-3-2-1 der altså 🙂 Tempo kan du bestemme selv, men du om du løper det som høyintensitetsintervall så bør pulsen over 90 prosent mot slutten av hvert intervall. Eventuelt kan du løpe det på terskel og ende opp på ca. 85 prosent av makspuls på slutten av intervallene. Farten bør økes gradvis mellom hvert intervall for at pulsen skal bli høy nok. Føl deg frem, du kjenner tross alt din kropp og ditt tempo best – men lev litt da, og press deg selv! Da er det ekstra gøy og ekstra digg å være ferdig! Jeg pleier å kjøre 3 runder av denne 🙂 


Jeg skal sparke i gang treningsuken her hjemme snart selv også, det har vært en rolig morgen på grunn av sykdom og jeg har liksom akkurat fått redd opp sengene. Det blir litt vinterferie-feeling over denne uken uansett, det viktigste er jo at familien får vært sammen 🙂 Håper du koser deg på vinterferie om du også har! God mandag 💦

13 kommentarer

  1. God bedring i heimen heldigvis er dere sammen og kan kose dere uansett

    1. Caroline Berg Eriksen

      Tusen, tusen takk, Oda 🙂 <3

  2. Hvor setter du på vipper?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Hos Henriette som driver Beauty Corner i Sarpsborg – hun er så flink!

  3. Supert med treningstips og treningsmotivasjon! Hvor mange runder gjør du på den?

    1. Caroline Berg Eriksen

      3 runder 🙂

  4. Blei så inspirert at jeg måtte teste den i dag. Ei skikkelig artig og effektiv økt. Blir garantert å gjøre denne flere ganger

    1. Caroline Berg Eriksen

      Ååå, så gøy! Det gjør meg glad 😀

  5. Hei Caroline! Jeg lurer på om du vet hvilken modell/navnet er på asics-skoene dine fra dette innlegget? Jeg hadde slike før, og klarer nå ikke å finne de igjen etter myeee googling.

    1. Caroline Berg Eriksen

      De er så gamle at det husker jeg ikke 🙁

    2. Asics Noosa, en gammel modell 🙂

  6. Bottle brand???

    1. Caroline Berg Eriksen

      h&m 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *