bli med på ab workout challenge

reklame: NetFit 

I dag startet vi en 30 dagers utfordring på NetFit sin instagramkonto – bli med å trene magen hver dag fremover! Den første økten får du her på bloggen eller du kan sjekke ut videoen HER – og de resterende vil komme hver dag fremover. Håper du vil bli med! Selv om jeg har en sterk kjerne, så trener jeg aldri magen hver dag, derfor synes jeg det skal bli kjempegøy å teste ut dette selv – håper virkelig du vil bli med! 


💪🏼 10 x jack knife 💪🏼 10 x sit ups 💪🏼 35 x seconds plank ⁣


Join oss HER for 30 days ab challenge! Dette blir så gøy! 

27 kommentarer

  1. Hei ! Koster det noe å følge netFit kontoen din?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Det koster ingenting å følge kontoen på instagram 🙂

  2. Kristine

    Hvorfor har du så mye fokus på å trene magen? Jeg synes det å trene magen hver dag høres litt voldsomt ut.

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg har fokus på å trene hele kroppen, jeg 🙂 Men akkurat denne challengen går på mage! Neste gang blir det kanskje rumpe og rygg 🙂

      Det går helt fint å trene magen flere dager på rad, så lenge hver økt ikke blir for hard og man rekker å restituere seg 🙂

  3. Dear Caroline, what a great challenge!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    http://www.dressedwithsoul.com

  4. I lys av de siste dager debatt i media lurer jeg på hva influensere tenker når se legger ut innlegg på blogg og andre SoMe kanaler. Så da tenke jeg at jeg kunne spørre deg Når man legger ut et innlegg, uansett hva egentlig, tenker du på hva som er allment tilknytte? Opplysning? Inspirasjon? Isåfall inspirasjon til hva? Eller legger man ut innlegg uten egentlig noe tanke bak i det hele tatt. Bare lurer

    1. Caroline Berg Eriksen

      Det varierer jo fra innlegg til innlegg 🙂 Noen ganger er det for å inspirere, f.eks dette innlegget, mens andre ganger kan det bare være ren underholdning.

  5. Hei Caroline! Jeg følger dere på bloggerne og syns dere gjør en god figur, men jeg føler at alt vi ser har blitt dokumentert på bloggen allerede, dermed syns jeg ikke det blir like spennende! Får vi sett litt variasjon senere i sesongen? Nå vet jeg jo at du sier dere ikke dokumenterer ALT dere gjør på bloggen, så jeg regner nesten med det?

  6. Skal testes ut
    Du den blomsterkjolen fra ginatricot (Bianca Ingrosso ) med puffermer.
    Hvor fikk du tak i den!?
    Hvilken str har du i din? Satt så fint på deg
    Klemklem ❤️

  7. Løpeoldis

    Utrolig viktig at du viser øvelsene riktig 🙂
    På Sit Ups øvelsen på skal fotbladet være i gulvet hele tiden!
    Og når du tar Planken,må du nok lenger ned med baken din!
    Er selv ganske svai i ryggen,men alltid veldig bevisst på å gjøre øvelser riktig:-)
    Du svarer ofte med å unnskylde deg,når noen kommenterer ang dette!
    Ser du ofte har knærne foran tærne på Knebøy,da skal jo de være bak tærne!

    1. Caroline Berg Eriksen

      Hei!

      Planken er korrekt utført, går jeg dypere vil jeg «henge» med hoften, og det gjør vondt i ryggen.

      Angående knebøy så er det helt uproblematisk med knær foran tær, så lenge mesteparten av tyngden er plassert på hæl, og ryggens posisjon er normal.

    2. Riktig som Løpeoldis sier- på planken må du hakket lengre ned med rumpa. Du er ikke rett nok og da mister øvelsen hensikten sin. Er også en grunn til at øvelsen heter planken, du skal være rett som en planke. Har ingenting med å være svai i ryggen og gjøre, holdningen kan du fortsatt endre.

      1. Caroline Berg Eriksen

        Det er ikke riktig å be noen gjennomføre en øvelse på en måte som gir smerter :/

    3. Synes det er fint at du har fokus på god teknikk, Løpeoldis! Det er likevel viktig å huske på at vi alle har forskjellig utgangspunkt og anatomi, og det som er rett for deg vil dermed ikke alltid være rett for andre. Skal man gjøre en knebøy som er dypere enn 90 grader, eller bruker en form for ekstra belastning (vektstang, manual, kettlebell osv.), er det derimot feil at knærne ikke kan være foran tærne. Det er biomekanisk sett helt umulig å ikke gjøre en knebøy uten at knærne er foran tærne om man går dypere ned (man risikerer også å falle bakover hvis man ikke har noe å sette seg på), i tillegg til at det ikke belaster knærne noe mer/feil.
      Det er også helt korrekt som Caroline sier, man skal ikke gjennomføre en øvelse med en teknikk som gir smerter.

      1. Caroline Berg Eriksen

        Anine: Takk for informerende kommentar 🙂 Anatomien spiller jo også en stor rolle her. Har man lange lårben vil det jo også være helt naturlig med knær over tær, og har man korte lårben vil det være mindre naturlig.

      2. Men når man viser øvelser for at andre skal gjøre de må de jo vises på en måte som viser riktig teknikk. Når modellen er så svai i ryggen at det ser ut som øvelsen gjøres feil bør man bytte modell, slik at alle andre kan gjøre det riktig.
        Man viser ikke hvordan man løper ved å svømme liksom, selv om man får vondt i knærne av å løpe..

    4. Når man har veldig svai i ryggen, må man gjøre det på en måte som ikke gjør vondt! Det er det alt handler om! Så ikke noe big deal dette! Angående knebøy også. Vi har forskjellig proposjoner, så vi må tilpasse der også! Som sagt: gjør det som ikke føles smertefull! Så lenge det man gjør det, er det ikke farlig!

      Klem til deg, sunshine Caroline! <3

  8. Gabrielle

    Når man skal ta planken skal man ha en rett linje fra hæl til skulder. Det du jo på bildet ikke i nærheten av? Burde du ikke vise øvelsene korrekt på en treningsplattform?

    Jeg reagerer også på at man skal trene magen dag? Med tyngre belastning jo mer slitne musklene blir. Hva skal effekten av det bli?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Angående planken kan du se kommentarene over her 🙂

      Man kan fint trene samme muskelgruppe flere dager på rad, så lenge det totale volumet i den gitte perioden er det samme som om du skulle delt øktene opp i f.eks 2-4 dager pr. uke. Faktisk så antyder det som finnes av forskning på dette området at det å trene samme muskel så mye som 6 dager pr.uke gir signifikant bedre resultat enn om du f.eks kun trener 2 eller 3 dager pr. uke, så lenge volumet er det samme. Hittil er dette bare forsket på godt trente, så det kan ikke overføres til mindre godt trente, men det finnes heller ikke noe som antyder at det ikke har noen positiv effekt.

      1. Gabrielle

        Men jeg leste nå inne på netfit sin Instagram at det slett ikke er meningen at man skal trene 30 dager i strekk? Man skal legge inn hviledager?

        Dette ble svært forvirrende?

      2. Caroline Berg Eriksen

        Nei, du skal følge det programmet som legges ut der 🙂 Tydeligere kan det ikke bli.

      3. Gabrielle

        Dette står det i bloggen: «bli med å trene magen hver dag fremover!» Dere skriver altså, både på blogg og IG, at man skal trene magen hver dag i 30 dager?

        I kommentarfeltet kommer det fremst det ikke er hver dag likevel?

        Det er ikke for å være vanskelig, men hvordan skal man kunne forholde seg til det dere skriver? Skal man tolke seg frem til hva som menes?

      4. Caroline Berg Eriksen

        Jeg skjønner ikke helt hva dette er å henge seg opp i? Det er jo ikke annet enn flisespikkeri. Det kommer godt frem hva som skal gjøres hver eneste dag i form av de postene vi legger ut. Så du trenger ikke bekymre deg for å misforstå noe som helst. Bare følg de oppdateringene som kommer, så går det nok helt fint skal du se.

  9. Hei,

    Bra med challenge, men hvem er den for egentlig? Jeg trener 3 ganger i uka -isj, men jack knifes er utrolig tungt. Både det å gjennomføre og å gjøre det rett uten å få vondt i korsryggen.
    Har du tenkt at dette er for allerede bra trente, eller har du sett for deg en utfordring som kan gi progresjon utover de 30 dager, for de som ønsker en forbedring av styrken. Poenget og ønsket mitt er vel egentlig bare at jeg ønsker å være med, men utgangspunktet for formen her er veldig høy.

    1. Caroline Berg Eriksen

      Om du opplever smerter ved en øvelse så bør du gjøre noe annet. Du kan jo f.eks bytte den ut med leg raises?

      Dette er i utgangspunktet for alle, og de som ikke er så sterke i magen vil jo falle fra underveis. Det er jo en challenge 🙂

  10. Tina Saether

    Hei Caroline
    Jeg startet å følge dette programmet for en uke siden,tenkte det er en artig utfordring å teste ut i den vanlige treningsrutinen! Jeg har ikke Instagram men det har likevel kunnet gå an å se videoene, inntil i går. Stemmer det at man må ha Instagram for å «delta»? Tina

    1. Caroline Berg Eriksen

      Den skal være åpen nå 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *