min treningsuke

Den første treningsuken i 2020 er i gang og jeg er supergira! Skal innrømme at jeg synes dørstokkmila har vært litt seig, for selv om jeg «bare» tok pause fra løpingen i 13 dager virker det mye lenger, og jeg vet at det må noen gode løpeøkter til før jeg kjenner at jeg er akkurat der jeg var da jeg ga meg. Jeg kommer dit veldig snart, det føltes bedre allerede i dag 🙂 

På planen i dag stod en skikkelig digg helkroppsøkt etter 1 mil på mølla – gleder meg til å dele økten med dere senere i dag, for da jeg spurte på Instagram hva følgerne mine ville ha, var det helkropp som vant – tett etterfulgt av rumpe og bein. Sistnevnte kommer i neste uke 🙂 Her er mine planer for resten av denne uken: 

Hvis du vil lese mer om mine treningsplaner for dette året, kan du ta en titt på innlegget jeg skrev HER. Glemte helt å nevne at styrke på armer og bryst også er noe jeg kommer til å fokusere på fremover, rett og slett fordi jeg gjerne vil bli sterkere der og få litt synligere muskler i spagettiarmene mine (jeg har seriøst uvanlig lange armer) 🙂 


💦

15 kommentarer

  1. Trenger du ikke tid til restitusjon? Fire løpeøkter «på rappen»? 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      Langkjøring i rolig tempo er restitusjon 🙂 Og så har jeg fri mandag og lørdag.

      1. Tenkte å spørre om det samme. Men hva er rolig tempo da? 🙂

      2. Caroline Berg Eriksen

        Om du vet makspulsen din så er det 65 – 75 % av makspulsen din 🙂 Om du ikke vet det så er det i det tempoet hvor du kan prate i fulle setninger uten pauser.

  2. Hei 🙂 Eg digga deg, har fulgt deg på alle sosiale media i mange år og har ingen ting å «sette fingen på». Du inspirera og motivera på alle område, du er råå!! Eg kjøyre ofte treningsøktene dine og eg virkelig digga deg på alle område. Men eg kan av og til kjenne på eit lite press når du nokre gonger i veka legge ut at du for.eks har 10tusen skritt på klokka di før kl 10-12 om dagen. Dette er ikkje stygt meint mot deg på nokon som helst slags måte, og kanskje det er eg som må gå i meg sjølv og ikkje bli påvirka på den måten. Stor klem <3

    1. Når på dag du oppnår «målet» ditt betyr vel ingenting? Når jeg jobber kveldsvakt eller har fri, tar jeg gjerne treninga eller fjellturen rett etter frukost og 10-15000 skritt vil da være oppnådd lenge før kl 12. Så har du resten av dagen til å gå på jobb eller sitte i sofaen med Netflix, eller alt det andre man kan gjøre! F

  3. Kan jeg spørre hva du løper på når du har langkjøring 60 min og hva du løper på når du løper 4×4? Ligger du på samme tempo fra start til slutt ved langkjøring og løper du i samme fart på alle dragene ved intervaller?

    1. Siden hun har lagt ut på story at hun løper 12km på 1 time så løper hun vel med en snittfart på 12km/t på langkjøringen

      1. Caroline Berg Eriksen

        Jeg løper etter pulsen, og ligger på ca. 70 prosent på langkjøring 🙂 Det tilsvarer en fart på 10 km/t, men det varierer litt fra dag til dag.

  4. Hva mener du med «1 mil – 3 x 2 km drag». Løper du 1 mil pluss to ekstra drag på 2km eller har du tre drag på 2km i løpet av en mil?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg løper først oppvarming, så 3×2 km drag, og så nedjogg 🙂 Det blir ca. 1 mil totalt 🙂

  5. Spurte om dette ovenfor, men fikk ikke ordentlig svar 🙂 Hva løper du på når du løper 4×4? Løper du i samme fart på alle dragene? 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      Når jeg løper 4×4 så løper jeg på terskelfart, dvs. den samme farten som jeg klarer å holde i ca. én time. Forsøker å løpe på samme hastighet, evt. gradvis raskere 🙂

      1. Vil det si 10km ettersom at du skrev tidligere at det er det du løper på 1 mil?

      2. Caroline Berg Eriksen

        Nei 🙂 Terskelfart er den farten du klarer å holde i ca. 1 time, og da skal du være helt utslitt og ikke kunne løpe mer. Når jeg løper 10 km langkjøring, så løper jeg rolig og da løper jeg i ca. 10 km/t med 1 grad helling på møllen. Jeg tipper jeg løper 4×4 på ca. 12 km/t med 1 grad helling på mølle 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *