be a badass with a good ass 🍑

reklame: NetFit 

Hvem elsker vel ikke en god rumpeøkt? Jeg er i hvert fall STOR fan og denne er skikkelig bra! Tilsammen tar hele økten rundt 25 minutter avhengig av pauser underveis, men en knapp halvtime er jo perfekt på en økt som denne! Varm opp som du selv foretrekker det – jeg liker å løpe først, men dersom jeg har dårlig tid på morgen og tid til overs på kvelden, tar jeg gjerne en styrkeøkt som denne etter at begge jentene er i seng og jeg har fått unnagjort alt som skal gjøres her hjemme. Da holder det med lett oppvarming som jumping jacks, high knees, noen burpees eller 10 minutter på mølla. Here we go! Se video av alle øvelsene HER


alle øvelsene skal gjøres i 45 sekunder hver – gjenta 3 runder 
⁣⁣
🍑 kneeling leg lift right and left ⁣⁣⁣⁣

🍑 fire hydrant with kick left and right ⁣⁣(dette er min favorittøvelse nr. 1 for rumpa) 

🍑 single leg glute bridge left and right ⁣⁣

🍑 squats ⁣⁣

🍑 single leg romanian deadlift left and right ⁣🍑 surrenders⁣⁣ 


Sjekk video HER for de siste øvelsene – den siste er ganske ny for meg, me kan fort bli en favoritt ved siden av fire hydrant 🙂 Ikke glem å gjøre 3 runder av denne! God trening 💦

20 kommentarer

  1. HURRA for ny NETFIT-Ăžkt! Virkelig elsker NETFIT! GjĂžr mange Ăžkter hver eneste uke!

    1. Caroline Berg Eriksen

      Å! Dette gjĂžr meg sĂ„ glad 🙂

  2. Jeg syns som regel det gĂ„r i rumpe eller mage nĂ„r du skal vise treningsprogrammer. Hva med noen skikkelige Ăžkter for rygg og armer, for eksempel? Jeg har sett at du tar armhevinger pĂ„ knĂŠrne, og det burde jo gĂ„ lett for deg Ă„ trene deg opp til Ă„ gjĂžre det «ordentlig». Og hva med hang ups? Det hadde vĂŠrt utrolig tĂžft om du hadde greid det

    1. Caroline Berg Eriksen

      Det meste som legges ut er helkroppsĂžkter 🙂 Men er det to omrĂ„der jeg prioriterer sĂ„ er det ben/rumpe og mage. Flere av Ăžvelsene her gĂ„r ogsĂ„ pĂ„ nedre del av ryggen 🙂

      1. Dette er synd, ikke bare fordi det blir ensformig for lesere i lengden, men ogsÄ fordi mange trenger Ä styrke ryggen, og da sÊrlig Þvre del av rygg.
        Mange har sittestillende yrker (noe du selv har sagt at du har), og de sitter ofte med hendene strekt framover mot et tastatur gjennom arbeidsdagen. Dette gjĂžr at bĂ„de du (nĂ„ refererer jeg til hvordan du tidligere har beskrevet din arbeidsdag) og den norske befolkningen forĂžvrig, trenger Ă„ jobbe mye med Ă„ styrke opp baksiden – her snakker jeg om rygg og nakke. Det hadde derfor vĂŠrt fint om Ăžktene dine kunne ha vist fram mer enn bare mage/rumpe/lĂ„r.

        NÄ er ikke denne kommentaren ment som et forsÞk pÄ Ä ansvarliggjÞre deg for Norges folkehelse, men det kan jo vÊre greit Ä ha i bakhodet ettersom du opererer fra en sÄpass stor plattform.

        Ønsker deg en fin kveld

      2. Caroline Berg Eriksen

        Ida: NĂ„ tror jeg du bĂžr lese min kommentar en gang til 🙂 De fleste Ăžktene jeg legger ut er helkroppsĂžkter. Dvs. at de blant annet tar for seg bĂ„de nedre og Ăžvre del av rygg 🙂

        Men om jeg lager Þkter som spesielt fokuserer pÄ ett omrÄde, da blir det som regel rumpe eller lÄr.

  3. Hei Caroline
    Kan jeg se film av treningsĂžkt uten instagramkonto

    1. Caroline Berg Eriksen

      Du kan google etter Netfit og Instagram, sĂ„ fĂ„r du opp video 🙂

  4. Takk for svar
    Men netfit-insta e lukket
    Ska man logge inn og betale?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Det er bare Ă„ fĂžlge! Det er ingenting Ă„ betale 🙂

  5. Jeg skjÞnner at du fokuserer pÄ Þvelser med kroppsvekt utifra det du har skrevet fÞr, men er dette oppvarming? Ser ikke helt at denne Þkten skal ta noe sÊrlig og at man skal fÞle det i musklene etterpÄ? Jeg trenger mer motstand om jeg skal fÄ utbytte av dette.

    NÄ er rumpemuskelen en av de stÞrste musklene vi har og tÄler ganske mye, derfor lurer jeg fÊlt pÄ hvorfor du fokuserer pÄ oppvarmingsÞvelser pÄ en ren rumpeÞkt?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Med mange nok repetisjoner sĂ„ trener du til utmattelse og oppnĂ„r lignende totale «motstand» og effekt som om du trener med vekter 🙂

      Om du synes Þkten er for lett, sÄ kan du Þke antall runder eller ta 1 minutt pÄ hver Þvelse i stedet for 45 sekunder.

      Om du skal kjenne det i musklene etterpÄ velger du altsÄ helt selv ved Ä endre pÄ varighet/repetisjoner.

      Ellers sĂ„ er ikke disse Ăžktene ment som et fullverdig treningsprogram. Det er enkeltĂžkter, som mĂ„ sees i sammenheng med hva som ellers trenes 🙂

    2. Herregud, dette er jo bare til inspirasjon? Du velger jo selv om du Þnsker Ä trene tryngre eller ikke. Dette er jo veldig fint for de som ikke har mulighet til Ä trene med vekter pÄ et treningssenter. Selv om det ikke passer for DEG, kan det passe fint og vÊre slitsomt nok for ANDRE.

      1. Hvis hun Þnsker Ä bygge opp et merkenavn innen trening, sÄ vil jeg tro at hun er interessert i Ä fÄ tilbakemeldinger pÄ oppleggene sine. Det ville hvertfall jeg vÊrt.

      2. Caroline Berg Eriksen

        Tilbakemeldinger er bare hyggelig 🙂

  6. Kunne du legge ut link til helkroppsĂžktene ? Finner nemlig stort sett rumpe og mage.
    Mulig jeg ser feil

  7. Hei, Caroline! Takk for flott blogg med bra bilder. Hvorfor er hodet ditt vendt til samme side pĂ„ absolutt alle bildene? 😉 Hehe, jeg har jo ikke noe med det egentlig men det var jo skikkelig gjennomgĂ„ende nĂ„r fĂžrst jeg begynte Ă„ tenke pĂ„ det 😀

  8. Hei, blir Netfit utviklet noe mer ref. innleggene dine i januar 2019?

    1. Caroline Berg Eriksen

      NetFit er i utvikling, men ting tar dessverre lengre tid enn vi hadde hÄpet pÄ :/ Ballen ligger ikke hos oss, men hos de som skal utvikle selve nettlÞsningen.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *