be a badass with a good ass 🍑

reklame: NetFit 

Hvem elsker vel ikke en god rumpeøkt? Jeg er i hvert fall STOR fan og denne er skikkelig bra! Tilsammen tar hele økten rundt 25 minutter avhengig av pauser underveis, men en knapp halvtime er jo perfekt på en økt som denne! Varm opp som du selv foretrekker det – jeg liker å løpe først, men dersom jeg har dårlig tid på morgen og tid til overs på kvelden, tar jeg gjerne en styrkeøkt som denne etter at begge jentene er i seng og jeg har fått unnagjort alt som skal gjøres her hjemme. Da holder det med lett oppvarming som jumping jacks, high knees, noen burpees eller 10 minutter på mølla. Here we go! Se video av alle øvelsene HER


alle øvelsene skal gjøres i 45 sekunder hver – gjenta 3 runder 
⁣⁣
🍑 kneeling leg lift right and left ⁣⁣⁣⁣

🍑 fire hydrant with kick left and right ⁣⁣(dette er min favorittøvelse nr. 1 for rumpa) 

🍑 single leg glute bridge left and right ⁣⁣

🍑 squats ⁣⁣

🍑 single leg romanian deadlift left and right ⁣🍑 surrenders⁣⁣ 


Sjekk video HER for de siste øvelsene – den siste er ganske ny for meg, me kan fort bli en favoritt ved siden av fire hydrant 🙂 Ikke glem å gjøre 3 runder av denne! God trening 💦

20 kommentarer

  1. Hilde Marie

    HURRA for ny NETFIT-økt! Virkelig elsker NETFIT! Gjør mange økter hver eneste uke!

    1. Caroline Berg Eriksen

      Å! Dette gjør meg så glad 🙂

  2. Jeg syns som regel det går i rumpe eller mage når du skal vise treningsprogrammer. Hva med noen skikkelige økter for rygg og armer, for eksempel? Jeg har sett at du tar armhevinger på knærne, og det burde jo gå lett for deg å trene deg opp til å gjøre det «ordentlig». Og hva med hang ups? Det hadde vært utrolig tøft om du hadde greid det

    1. Caroline Berg Eriksen

      Det meste som legges ut er helkroppsøkter 🙂 Men er det to områder jeg prioriterer så er det ben/rumpe og mage. Flere av øvelsene her går også på nedre del av ryggen 🙂

      1. Dette er synd, ikke bare fordi det blir ensformig for lesere i lengden, men også fordi mange trenger å styrke ryggen, og da særlig øvre del av rygg.
        Mange har sittestillende yrker (noe du selv har sagt at du har), og de sitter ofte med hendene strekt framover mot et tastatur gjennom arbeidsdagen. Dette gjør at både du (nå refererer jeg til hvordan du tidligere har beskrevet din arbeidsdag) og den norske befolkningen forøvrig, trenger å jobbe mye med å styrke opp baksiden – her snakker jeg om rygg og nakke. Det hadde derfor vært fint om øktene dine kunne ha vist fram mer enn bare mage/rumpe/lår.

        Nå er ikke denne kommentaren ment som et forsøk på å ansvarliggjøre deg for Norges folkehelse, men det kan jo være greit å ha i bakhodet ettersom du opererer fra en såpass stor plattform.

        Ønsker deg en fin kveld

      2. Caroline Berg Eriksen

        Ida: Nå tror jeg du bør lese min kommentar en gang til 🙂 De fleste øktene jeg legger ut er helkroppsøkter. Dvs. at de blant annet tar for seg både nedre og øvre del av rygg 🙂

        Men om jeg lager økter som spesielt fokuserer på ett område, da blir det som regel rumpe eller lår.

  3. Hei Caroline
    Kan jeg se film av treningsøkt uten instagramkonto

    1. Caroline Berg Eriksen

      Du kan google etter Netfit og Instagram, så får du opp video 🙂

  4. Takk for svar
    Men netfit-insta e lukket
    Ska man logge inn og betale?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Det er bare å følge! Det er ingenting å betale 🙂

  5. Jeg skjønner at du fokuserer på øvelser med kroppsvekt utifra det du har skrevet før, men er dette oppvarming? Ser ikke helt at denne økten skal ta noe særlig og at man skal føle det i musklene etterpå? Jeg trenger mer motstand om jeg skal få utbytte av dette.

    Nå er rumpemuskelen en av de største musklene vi har og tåler ganske mye, derfor lurer jeg fælt på hvorfor du fokuserer på oppvarmingsøvelser på en ren rumpeøkt?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Med mange nok repetisjoner så trener du til utmattelse og oppnår lignende totale «motstand» og effekt som om du trener med vekter 🙂

      Om du synes økten er for lett, så kan du øke antall runder eller ta 1 minutt på hver øvelse i stedet for 45 sekunder.

      Om du skal kjenne det i musklene etterpå velger du altså helt selv ved å endre på varighet/repetisjoner.

      Ellers så er ikke disse øktene ment som et fullverdig treningsprogram. Det er enkeltøkter, som må sees i sammenheng med hva som ellers trenes 🙂

    2. Herregud, dette er jo bare til inspirasjon? Du velger jo selv om du ønsker å trene tryngre eller ikke. Dette er jo veldig fint for de som ikke har mulighet til å trene med vekter på et treningssenter. Selv om det ikke passer for DEG, kan det passe fint og være slitsomt nok for ANDRE.

      1. Hvis hun ønsker å bygge opp et merkenavn innen trening, så vil jeg tro at hun er interessert i å få tilbakemeldinger på oppleggene sine. Det ville hvertfall jeg vært.

      2. Caroline Berg Eriksen

        Tilbakemeldinger er bare hyggelig 🙂

  6. Kunne du legge ut link til helkroppsøktene ? Finner nemlig stort sett rumpe og mage.
    Mulig jeg ser feil

  7. Hei, Caroline! Takk for flott blogg med bra bilder. Hvorfor er hodet ditt vendt til samme side på absolutt alle bildene? 😉 Hehe, jeg har jo ikke noe med det egentlig men det var jo skikkelig gjennomgående når først jeg begynte å tenke på det 😀

  8. Stina S.

    Hei, blir Netfit utviklet noe mer ref. innleggene dine i januar 2019?

    1. Caroline Berg Eriksen

      NetFit er i utvikling, men ting tar dessverre lengre tid enn vi hadde håpet på :/ Ballen ligger ikke hos oss, men hos de som skal utvikle selve nettløsningen.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *