rutiner før leggetid

reklame: goodiebox

Jeg har snakket om mine leggerutiner mange ganger, men jeg tror aldri vi kan få disse tipsene for ofte. Selv vet jeg at jeg burde sove mer enn det jeg gjør, på en god dag får jeg seks timer søvn og da er jeg veldig fornøyd. Drømmesituasjonen er å sove mellom syv og åtte timer og ikke minst – helt uavbrutt! Vi er vel på vei dit, men som de fleste andre småbarnsforeldre, kan det oppstå situasjoner i løpet av natten som gjør det vanskelig. I tillegg er det jo mye vår egen feil – vi burde legge oss tidligere, men problemet er at vi er så effektive og kreative på kveldstid at tanken på det å faktisk skulle legge seg ikke frister i det hele tatt. Men så gjør jeg det da, og i det øyeblikket jeg kryper inn i den myke og litt kjølige dynen, lurer jeg alltid på hvorfor jeg ikke la meg før. Nettopp på grunn av dette er det så viktig for meg å ha gode rutiner når jeg skal legge meg – på den måten er jeg i hvert fall sikret å sovne ganske fort og å sove godt når jeg først skal 🙂  Her kommer noen sovetips fra meg: 

1. det viktigste (for meg) er å huske på den gode følelsen jeg får når jeg legger meg – dersom jeg visualiserer den, kommer jeg meg på badet mye fortere 

2. jeg drikker alltid en kopp god natta-te før jeg skal sove – uten koffein. Dette gjør jeg helst ikke helt inntil leggetid, for da våkner jeg bare av at jeg må på do, så det bør skje en time før.

3. i en god periode legger jeg bort alt jeg holder på meg klokken ti. Da går jeg på badet, tapper i badekaret og slapper helt av i det varme vannet før jeg legger meg. Det er virkelig en av de beste følelsene! Har du badekar bør du prøve! For en stund tilbake var dette ren rutine for meg flere ganger i uken, men i hektiske perioder faller muligheten helt bort og jeg glemmer fort hvor viktig det er for meg.

4. god ansiktspleie: for meg er det ekstremt viktig å rense huden skikkelig både morgen og kveld – rens, pads, fuktighet, øyekrem – og noen ganger kan jeg gjerne sove med en ansiktsmaske også. Nå om vinteren er det gull med produkter som tilfører huden masse fuktighet, så i natt tester jeg ut et helt nytt produkt som jeg fikk i månedens Goodiebox

Temaet for denne månedens Goodiebox er nettopp Drømmeland, og oppi denne fantatsiske esken finner du blant annet ansiktsmaske du kan bruke over natten, en god detox-ansiktsrens, en rik og fuktighetsgivende ansiktskrem samt flere andre ting som hjelper deg å få en god natts søvn og en god start på dagen. Sjekk ut månedens eske HER

5. meditasjonsapper – har du ikke prøvd, bør du virkelig prøve! En favoritt er digipill, den er virkelig helt magisk. Dette er en app som det er gratis å laste ned og inkluderer en gratis pille som heter T-Break. I tillegg til T-Break har vi kjøpt den «pillen» som heter Sleep Deeply. Dette er en slags søvndyssende og hypnotisk nattasang som varer i ca. 30 minutter. Helt nydelig måte å sovne på 🙂 


⭐️🌙

10 kommentarer

  1. Putesprayen da? Virker ikke den lenger?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Elsker putesprayen, den må jeg legge til <3

  2. Å milde mirakel. Jeg hadde også slitt med å komme meg tidlig nok i seng hvis det var så mye styr som måtte ordnes først. Jeg pusser tenna og hopper til køys.

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg skjønner ikke helt hva som er så styrete med en kopp te og å rense huden?

      Hadde jeg hoppet i køys ute å rense huden hadde jeg fått helt panikk :p De gangene jeg rekker et bad priser jeg meg lykkelig, men dette har jeg jo skrevet en del om i innlegget 🙂 Digipill setter vi på når vi ligger i sengen og sovner til den, det er ingenting å skru av, den går av helt selv og hjelper oss med å sovne. Det er skikkelig digg – i hvert fall om du sliter litt med å sovne fort 🙂

  3. Huff ja jeg burde også bli bedre til å legge meg tidligere. Spesielt nå om vinteren. innbiller meg at vi trenger mer søvn da.
    Men skifter du virkelig hudkrem så ofte? Har huden godt av det?
    Jeg bruker helst den samme kremen når jeg først har funnet en favoritt som passer min hud. Men kanskje jeg burde bytte avogtil? selv om huden kanskje reagerer på de nye kremene.

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg skifter aldri hudkrem! Jeg har brukt ZO skincare siden 2013 og kommer mest sannsynlig aldri til å bytte. Den jeg viser her er en maske, og den skal bare brukes noen ganger i uken (eller når du føler behov for det) og kan kombineres med annen hudpleie 🙂

  4. Prioriter du søvn, må noe annet velges bort. Men helt klart verdt å sove 8 timer i.l. av natten

  5. Hvor er tekoppen fra?

  6. Naima Baccouch

    Hei
    Er det en god te du anbefaler før sengetid

  7. Iseline

    Så deilig med søvntips! ❤ Det trengs virkelig her Den appen høres fin ut, men her slår vi alltid av modemet om natta for å redusere stråling Og man får da heller ikke slått av tlf etterpå/fjernet øreproppene om man sovner før musikken er slutt? Lurer også på om du bruker The Solution Anti Wrinkle kollagen pulver? Og om du har fått synlig mindre rynker/linjer (om du har noen ). Jeg begynte å bruke det for 5 uker siden men ikke merket noe forskjell enda..

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *