en skikkelig bra rumpeøkt

reklame: NetFit + Nelly 

Jeg elsker en bra rumpeøkt, en som får det til å svi i musklene og som gjør meg støl dagen etterpå 💦 Og dessuten – lite slår følelsen av å faktisk ha trent! Denne treningsøkten gjorde jeg i går kveld og ja, jeg kan absolutt kjenne den i dag – digg! 


Til denne økten trenger du treningsstrikker, de jeg bruker finner du HER. De finnes i light, medium og heavy, og du bruker bare den du synes passer best til deg. Du trenger den til tre av øvelsene 🙂 

🍑 1 minute fire hydrant with kick right ⁣🍑 1 minute fire hydrant with kick left ⁣🍑 1 minute plié jumping squats ⁣🍑 1 minute standing glute kickbacks right ⁣🍑 1 minute standing glute kickbacks left ⁣🍑 40 seconds hip bridges with resistance band 🍑 20 seconds hip bridge pulses with resistance band ⁣🍑 1 minute ice skaters ⁣🍑 1 minute forward jumping squats ⁣🍑 repeat x 3 


Gjenta hele programmet 3 ganger og vær forberedt på en skikkelig god stølhetsfølelse i morgen – video av alle øvelsene finner du HER

6 kommentarer

  1. Jeg bare elsker bildene dere tar til bloggen, de er en fryd å se på 🙂
    Kunne du laget et blogginnlegg eller en vlog om foto? Hvilket fotoutstyr dere har (kamera, objektiver, lys..), hva dere tenker på når dere tar bilder, hvordan ta bra bilder i dårlig lys, etterbehandling osv.
    Hilsen fotointeressert 🙂

  2. Startet i dag å løpe på tredemølle for gang på SATS og lurte på hva stigning betyr? Er det «motbakke»? Leste også et råd for nybegynnere der man skulle veksle mellom å gå og jogge, men stusset når det sto «gå på 3-5 % og jogg på 0,5-1,5%». Hvordan kan man gå på fortere hastighet enn å jogge på mindre hastighet? Hva er dine beste råd for en som er nybegynner og har du et program med intervaller for nybegynnere? <3

    1. Stigning er når du setter mølla i «oppoverbakke». Det er tyngre jo høyere stigningsprosent du har, akkurat som hvis du løper ute. Hvis du er helt ny ville jeg gått i et behagelig tempo (5-6 km/t) med 3-5 % stigning. Da skal du bli litt varmt, men kunne prate uten problemer. Etter 10 minutter ville jeg satt stigningen ned til 1,5% og farten opp til 7-8 km/t. Her ville jeg jogget i alt fra 2-5 minutter avhengig av form 🙂

      Også ville jeg prøvd meg frem. Gå en gang det ikke er så folksomt, prøv stigning og fart i ulike kombinasjoner. Det viktigste er å alltid ha litt stigning, slik at du ikke belaster knærne for mye

    2. Stigning eller incline som mange også sier = helning/motbakke.
      0 er flatt. Når det står du skal gå på 3-5 % betyr det at du skal sette stigningen på mellom 3-5. Når du skal jogge så setter du helningen ned til 0,5-1,5.

  3. Hei caroline!! Digger bloggen din, for en tid tilbake snakket du om bursdager for ungene. Du sa du hadde hatt løvenes konge tema den ene gangen men jeg finner ikke bilder og trenger desperat inspirasjon!

  4. Er det lov å si at det blev litt rotet punkterne med “1 min xxx og 1 min xxx “ selvom du har lagt en rumpe på:-)
    Eller er det bare fordi jeg leser via iPhone at det er mast sammen.
    Jeg hadde ønsket en linje med “1 min xxx “ og ny linje med 1 min xxx
    Det er jo et bra opplegg 🙂
    Klem

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *