min treningsuke 41

Nå er det lenge siden jeg har delt treningsuken min med dere, men nå som jeg har vært på høstferie uten noen planlegging av treningsuken i det hele tatt, var det gøy å sette seg ned for å planlegge litt og da kan jeg like gjerne dele den 🙂 I dag startet jeg dagen med en løpetur på 45 minutter etterfulgt av et mageprogram som ligger på NetFit (og som er beinhardt) før jeg også skulle gå videre til armer. Det rakk jeg ikke, men jeg rakk likevel mye, fordi jeg startet såpass tidlig, og så tenkte jeg at dersom jeg fikk tid nå i kveld, skulle jeg fullføre programmet og få trent armene også. Det fikk jeg faktisk gjort! Ikke en lang økt selvfølgelig, men 10 minutter med oppvarming og armøvelser med hantler. 

Ingen uke uten smoothie bowl! Må i hvert fall lage dette en gang i uken og i denne gangen ble det på en mandag. For en nydelig ukestart! 

Det beste med å starte treningsdagen såpass tidlig, er at jeg får nådd målet mitt med ti tusen skritt innen klokken 12:00! Ikke spør hvorfor, men det har blitt et mål for meg som jeg synes det er kjempegøy å få til – haha! Alt for motivasjonen 🙂 Nå har jeg krøpet opp i sofaen med en varm kopp te og skal se ferdig den norske dansefilmen Battle før jeg legger meg. Den er forresten SÅ fin! Jeg liker den, selv om jeg føler at jeg på mange måter har sett den samme handlingen før. Elsker dansefilmer! 


Gleder jeg meg til en ny treningsdag i morgen og ikke minst – til å dele ukens treningsøkt på NetFit med dere. Den er skikkelig bra – det er bare å glede seg! 

31 kommentarer

  1. You look fantastic, I see your training program works!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    http://www.dressedwithsoul.com

    1. Caroline Berg Eriksen

      Thank you sweetie 😀 <3

  2. Skulle gjerne hatt motivasjonen din!:-p
    Vil du dele middagsplaner denne uka også?:) er så inspirerende å se hva andre skal ha
    Ha en fin dag!:-)

    1. Caroline Berg Eriksen

      Det kan jeg gjerne gjøre, da evnt. neste uke kanskje? 🙂 Håper du har en fin dag også, Mari 🙂 <3

      1. Ja, det hadde vært topp! 🙂

  3. Hvordan lager du treningsplanen din? Kunne tenkt meg å gjøre det selv også. Savner treningsinnlegg for armer/ben og rumpe kun m egenvekt + evt manualer/kettlebell som før. Kunne du lagd mer av det?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg lager den i picmonkey 🙂 Du finner masse økter med kun kroppsvekt som trener armer, bein og rumpe på instagramsiden til Netfit 😀 Sjekk den ut her: https://www.instagram.com/netfit.no/?hl=nb

    2. Ja, så lurt!!! Det vil jeg også lese mer om! Har faktisk handlet inn til din «Utradisjonell fiskegrateng», den har vi ganske ofte her i huset. Anbefales altså!!

  4. Kan jeg komme med et «treningsønske»? Det hadde vært gøy om du viser hvordan du tøyer! Øvelser du gjør, hvor lenge og hvor ofte du gjør det og slikt 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      Det kan jeg gjerne gjøre 😀 Hovedsakelig så tøyer jeg etter hver treningsøkt 🙂 Elsker å tøye!

  5. Hvordan følger du med på tiden når du kjører runder på 1, 2 eller 3 minutter. Ser du på klokken din, eller har du nedtelling som kjører samtidig som musikken?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Bruker klokken min 🙂

  6. Kjører du noen tunge økter, eller er det for det meste kroppsvekt? For eksempel markløft – hva belastning/repetisjoner ligger du på?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Ja, det gjør jeg. Kjører både strakmark og markløft 🙂

      1. Hei Caroline. Hvor mye løfter du i markløft? 🙂

  7. Du vil jo inspirere. Jeg bare lurer på om du tror noen blir inspirert av å se klokken din med 10000 skritt hver formiddag? Hvor går grensen mellom inspirasjon og selvskryt?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg VET at folk blir inspirert av det 🙂 Får masse tilbakemeldinger.

      1. Sååå enig med deg Caroline! Maaange trenger VIRKELIG en klokke for å faktisk se hvordan man ligger ann med den daglige mosjonen! ALT for mange ligger langt under hva som er anbefalt! Jeg brenner SÅ for helse og mosjon/trening, og ser dette problemet daglig som PT! Mange blir motivert av å skaffe seg klokke å faktisk få det til! Jeg blir sååå glad da! Så JA, du motiverer! Og sikkert provoserer noen, tydligvis! Men det er jo kun så godt ment av deg Caroline! Heia, heia deg! Stor klem! ❤️

      2. Jeg mener ikke selve klokka – jeg blir også inspirert av min egen klokke. Jeg mener at jeg ikke bryr meg så mye om dine skritt og hvor tidlig du blir ferdig med dem. Forresten gikk det et program på nrk2 i går hvor forskere har funnet ut at 10000 skritt om dagen omtrent bare er tull. Det har mye mindre å si for helsen enn hva man før har trodd.

    2. Jeg er åååå lei den klokka. De fleste småbarnsforeldre går så mye hver dagen.

      1. Caroline Berg Eriksen

        ELSKER den klokka 😀

    3. Tror mange blir inspirert, men det som er lite inspirerende er kommentarer som din, den nedenfor IDA, med de fleste småbarnsforeldre går så mye hver dag , og den fra IDAHO om klørne. Dette er helt unødvendige kommentarer og kun servert for å være frekke. Akkurat her kommer det inn vet du. Har du ikke noe pent å si så hold munn. Alle må ikke like alt, men en trenger ikke da vitterlig ikke dele det, eller gjør det dagen deres å skrive ufine kommentarer på en blogg ?

  8. Thea Johanne

    hvordan lager du din smoothiebowl? hva er det i smoothien og hva er det på toppen? ser deilig ut!

    1. Caroline Berg Eriksen

      Her er et innlegg om smoothie bowls: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/05/20/favorittopping-smoothie-bowl/

      Klem 🙂

  9. Når du trener rumpe og lår..bruker du vekter og trener andre type øvelser da eller bruker du rumpeøvelsene uten vekter som ligger på Netfit?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg bruker øvelsene som ligger på NetFit, men kjører markløft i tillegg 🙂

  10. Kan anbefale appen Seconds for å holde orden på tida! Du kan stille den inn slik du selv ønsker. Bippe halvveis, bippe ferdig osv. Fungerer uavhengig av ev musikk du har på tlf eller høyttaler. For øvrig veldig inspirerende bootcamp-økt på Netfit idag! Takk for at du deler!

  11. Hvor kommer det fine treningstøyet ditt fra ?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Bukse fra Rhönisch og topp Aimn 🙂

  12. Du er så inspirerende! Kunne du vist hvordan du varmer opp og hvilke øvelser du gjør når du trener armer? 🙂

  13. Hvor er skinnbuksen fra?

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *