søndagsturen: bryggestien 🍁

God mandag 🍂Jeg har blitt så forkjølet! Det startet i går, men er enda verre i dag – uff! Et sikkert tegn på at høsten har kommet for å bli. Jeg føler jo at jeg nettopp var forkjølet, men streptokokker er noe litt annet enn en «vanlig» forkjølelse, nå har jeg i det minste ikke feber eller vondt i kroppen – er bare tett i nesen, i hodet (haha) og hoster hele tiden. Fantastisk! Det førte til masse våkentid i natt, og jeg var så altfor trøtt da klokken ringte i dag. Det føles som jeg har sovet to timer sammenhengende – maks. Ja, ja – kan ikke sprette opp av sengen hver dag heller 😉 Jeg brukte derfor starten av dagen på kontoret, så har jeg malt litt lekekjøkken og tilslutt fikk jeg løpt og trent litt styrke. Nå er jeg tilbake på kontoret igjen og gleder meg til å dele bilder fra gårsdagens søndagstur. Det har jo faktisk blitt en tradisjon nå og i går gikk turen til noe som heter Bryggestien. Der er det så fint! 

Bryggen går ca. 1 kilometer bortover langs med Glengshølen. Underveis er det laget til bord og benker flere plasser, og når bryggen tar slutt møter du et kjempefint område nede ved vannet, med flere gapahuker og grillplasser – og ikke minst – i følge Nelia: det kuleste toalettet hun noensinne har vært på. Haha! Det er helt nytt og ganske fancy 😉 

Vi grillet vi pølser og pinnebrød (den søte varianten – mmmm) og etterpå måtte det bli marshmallows – det smaker så godt på tur nå som det har blitt litt kjøligere ute! 


En fantastisk fin avslutning på uken – gleder meg til flere turer fremover, spesielt nå som høsten gir oss så nydelige farger overalt 🍂Håper deres mandag har vært fin hittil ☀️ 

44 kommentarer

  1. Wow! For et fint sett fra Twentyfour, kan du linke til både bukse og overdel?:)

  2. hvilket program burger du til å redigere bildene dine? synes de er så sykt fine! elsker deg <3

    1. Caroline Berg Eriksen

      Tusen takk 😀 Lars-Kristian bruker Photoshop 🙂

  3. Usj, kjedelig med forkjølelse – god bedring! Krysser fingre for at resten av familien slipper unna 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      Tusen takk 🙂

  4. Hvordan tror du det blir å bli gammel?:) sånn med tanken på utseende:) blir det vanskelig å få rynker? Kommer du til å bruke air brush mer? Eller mindre? Under øyner, ben, blodårer? De fleste bloggere ser jo nydelige ut. Og det er jo et ganske nytt yrke. Lets face it, det vakreste og mest «perfekte» (vanskelig å si hva det er) kanskje de som deler vanskelige ting, er ærlig, og leverer på alle punkter)) er de som for flest lesere, de er også ganske unge. Tor du publikummet ditt vil følge deg hele veien opp i femti årene, eller tror du folk vil miste interessen. Dette er jo en grusom sannhet. Du må ha gjort deg noen tanker om dette, snakker med LK om det:) dette vil nok bli tolket i værste mening. Men kanskje vi kan være så ærlig å diskutere det. Blogging er jo et ganske utseende fiksert yrke.

    1. Caroline Berg Eriksen

      Festlig kommentar 😀 Jeg blir vel eldre slik som alle andre blir eldre :p Det er jo flere personer innenfor sosiale medier som er eldre enn meg, og de klarer seg vel ganske greit 🙂 Verden er stadig i endring, og selv om sosiale medier er ferskt så er det jo kanskje ett av de yrkene som hurtigst endrer seg. Bare de 10 årene jeg har jobbet med det har det jo endret seg radikalt :O Instagram og snapchat eksisterte ikke da jeg begynte med sosiale medier, men nå er det kanskje de to største mediene. Det handler jo bare om å følge med på hva som er nytt, samtidig som man eer tro mot seg selv og hva man ønsker å drive med 🙂

      Om sosiale medier skulle dø ut, eller jeg skulle dø ut og folk miste interessen så er jo ikke akkurat jeg alene om å havne i en slik situasjon. Det gjelder jo masse andre mennesker. Yrker som eksisterte for 10 år sideen og som er helt borte i dag, disse menneskene måtte jo bare omstille seg og finne noe nytt å drive med 🙂

      Går ikke an å gå rundt å være redd for noe sånt, man må heller se på det som en utfordring 🙂

      1. Tror ikke det er så mange eldre enn deg som driver en livsstilblogg. Sosiale medier ja, men ikke som skriver om hverdagen sin. I tillegg er det vel youtube som kanskje er større enn snapchat hvertfall, og kanskje instagram. Mine barn følgere ingen bloggere, men youtubere er den store helten

      2. Caroline Berg Eriksen

        Youtube er stort, ingen tvil om det, men youtube eksisterte da jeg startet å blogge 🙂 Det er ikke mange, nei, de yngre er selvsagt i flertall som ellers på sosiale medier. Men det er jo ikke nødvendigvis negativt 😉

  5. Wow, jeg har aldri hørt om dette stedet før! Må testes!

    1. Caroline Berg Eriksen

      Det har blitt kjempefint der de siste årene 🙂

  6. For noen nydelige turbilder 🙂 Dere er så flinke! Man får lyst til å komme seg ut i skog og mark selv når man leser sånne innlegg! Herlig! God bedring ❤️

  7. Det var utrulig fine bilder! Jeg ser at dere har med barna mere nå en før, er det fordi dere har tatt den endelig beslutningen om at dere vil avgjøre det selv, og ikke som jeg har sett her og på KG at andre mener at dere ikke skal gjøre det? Dere er kjempeflinke, tenker vel at det må ganger være litt tungt å få så mye motbør,, D hadde faktisk vært veldig ok om dere hadde tatt opp denne såkalte store problemstillingen om dette temaet, ikke bare pga av dere og deres barn, men generelt den utviklingen som har ,blitt rundt bloggere, fra å være rosablogger på pikerommet, og til en jobb med både en og to årslønner,,,d hadde vært så interessant med litt innspill om andre aktuelle temaer også, slik at det ikke kun blir diskutert omigjen og omigjen på KG, det tar liksom ikke slutt, og en blir da lei og forsynt,,, så det hadde vært så bra om dere tok med dette innlegget, og tar en seriøs og bra diskusjon, ( ikke i all evighet); om dette emnet, altså barn med på blogg eller ikke,,, Ha en fin kveld, håper å se dette på trykk her

    1. Caroline Berg Eriksen

      Tusen takk 🙂

      Det finnes ingen mal som vi gjør ting ut i fra, men vi tar heller hver situasjon og vurderer ut i fra hva vi føler er riktig der og da. Her er det mange variabler som spiller inn, så hva vi føler er riktig kan variere veldig fra gang til gang.

      Hva andre måtte mene er ikke nødvendigvis veldig relevant, det kommer litt an på hvem det er som mener noe. Men jeg kan i hvert fall si at hva som diskuteres og menees på KG aldri kommer til å ha noe som helst å si for hva jeg legger ut. Jeg leser heller aldri på KG, så hva som menes der vet jeg ikke.

      Uansett er det ikke opp for diskusjon hva vi velger å publisere av bilder og informasjon om våre barn, den avgjørelsen føler jeg at vi eer mer enn kapable til å ta selv.

      Ha en fin kveld 🙂

  8. Vil du fortelle hva du stemmer på på kommunevalget? Eller hvertfall fortelle om du er på rød eller blå side?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Holder det hemmelig 😉

    2. Malene; Sånn spør man da virkelig ikke om? Skjønner ikke hvorfor det er interessant for deg å vite det heller?

  9. Undrende

    Veldig spesielt at klærne dine er grønne her på bloggen når de var hvite på Insta storyen du la ut igår.

    1. Caroline Berg Eriksen

      Klærne er lysegrønne, slik som de ser ut her på bloggen 🙂 Sjekket instastory og de er ca. samme farge der også. Den ene er storien er de faktisk grønnere enn her på bloggen, mens de på den andre storien kanskje er en nyanse lysere i grønnfargen fordi jeg brukte Kairo-filteret på story. Ser ikke helt hva som er så spesielt med det.

      1. Undrende

        Hmm.. De klærne du har på deg hjemme ved huset og du sier dere skal på tur er da virkelig hvite/beige.

      2. Caroline Berg Eriksen

        Er tydelig grønn her hos meg, selv om den ikke er like grønn som på bilde e på bloggen.

      3. Du vet de sitter på KG og diskuterer fargen på klærne dine, tar screenshot av Ig for å bevise at du hadde hvit først og skiftet til grønn før dere gikk på tur . Du har disse klærne i alle farger og det er til å spy av vistnok. De var på IG i hvit og så gikk du inn igjen for så skifte til dette grønne 🙂 Så sånn har det seg at undrende undrer. (Gjør nok ikke det godeste undrer sånn egentlig ) Det er til å le seg ihjel av. Man kan jammen lure på hva problemet er når fargen på turklærne blir en sak hos noen. Da har du for mye fritid

      4. Caroline Berg Eriksen

        OMG! Hahahah! Det gøyeste er at det er akkurat det samme tøyet :O Det er jo vitterlig grønt på ig-story også – i hvert fall på min mobil. Haha! Kjære vene, jeg blir helt matt. De får bare holde på!

      5. Haha. Ja noen er virkelig desperate etter å finne noe de kan ta deg på…. og så må jeg si. flott header du har fått. Liker den. 🙂

  10. Kjempegreit svar på innlegg, tommel opp for det

  11. Ingen bilder av den kule doen?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Haha! Nei 😉 Er bare å ta turen til Bryggestien for å sjekke det ut 🙂

  12. Kan man trene når man har streptokokker?
    Bare lurer siden du sa du tok deg en løpetur

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg trente ikke da jeg hadde streptokokker! Da var jeg sengeliggende og kjempesyk – dette var i juli. Nå er jeg «vanlig» forkjølet 🙂

  13. Bare lurer på hvordan det var å trene da du nesten ikke hadde sovet noe, jeg forstår ikke hvordan du får overskudd til å trene da du nesten ikke sov noe og når man hoster i tillegg. Er det så lurt?

    Noen har sagt til meg at man må føle på det selv, men da jeg har tatt opp dette med legen min har han sagt at man trener ikke når man har en infeksjon, da er man rett og slett dum fordi når man har en infeksjon trenger kroppen ro og hvile og det å trene da?

    Leder i Norsk forening for allmennmedisin og fastlege i Halden, Petter Brelin, er enig.

    – Du bør ikke trene når du er syk. Da skal du hvile og ta deg tid til å bli frisk, sier han.

    Brelin bekrefter at feber er et tydelig tegn på at du bør droppe treningsøkten, men vær klar over at dette er ikke det eneste signalet kroppen gir.

    – Du bør også avstå fra treningen dersom du har uttalt slapphet, puster tungt eller har andre tegn på sykdom. Etter sykdomsperioden bør du så begynne forsiktig igjen og vente til du føler deg i god form før du trener med full intensitet, sier han.

    Ikke bare feber
    For noen av oss føles en forkjølelse som en grei unnskyldning for å droppe treningen, mens andre syns det er vanskelig å komme seg gjennom dagen uten en joggetur eller treningsøkt på helsestudioet.

    Uansett er det viktig å ta hensyn til kroppens signaler.

    Selv om du ikke har feber, kan altså kroppen ha behov for hvile.

    For eksempel behøver ikke en halsebetennelse med streptokokker gi feber i startfasen, men sykdommen kan bli mye verre dersom du trener, sier Sand.

    Du har sjelden effekt av å trene når du er syk, så hvorfor gjøre det, spør han.

    Sender deg linken her:

    https://www.abcnyheter.no/livet/helse/2015/11/30/195183998/disse-bor-ikke-trene

  14. Verking i kroppen
    Noen konkrete grunnregler kan idrettslegen likevel gi dersom du syns det er vanskelig å vurdere om du bør ta treningsfri.
    Det er greit med lett trening hvis du bare har lokale plager, det vil si plager over snippen som tett nese, rennende nese eller litt sår hals, sier han.

    Merker du derimot generelle infeksjonstegn som feber eller slapphet, hodepine eller verking i kroppen eller hoste eller pustebesvær ved anstrengels, skal du kutte treningen allerede første dag.

  15. Trening kan gjøre vondt verre
    Mange liker ikke å droppe treningen selv om de er syke. Når skal man si stopp, og når skal man trene videre?

    Noen ganger er ikke sykdomstegnene sterke nok til at du holder sengen, blir hjemme fra jobb eller borte fra trening. Mens trening kan gi deg et psykisk løft når du føler deg litt utenfor, er det anledninger hvor det å presse seg gjennom en treningsøkt bare gjør mer skade en nytte.

    – Trening stresser immunsystemet, i hvert fall når man trener hardt, sier lege Ola Rønsen.

    Immunsystemet tåler dette stresset, som vanligvis gir en positiv effekt. Men når man er syk, henter man ikke denne positive effekten av å stresse immunsystemet med trening, sier han.

    Dermed kan den positive effekten fort bli en negativ effekt.
    Rønsen, som tidligere jobbet i Olympiatoppen hvor han blant annet hadde ansvaret som sjefslege de tre siste Olympiske Leker, mener derfor det er viktig å la kroppen slippe å kjempe flere kamper på samme tid.

    – Om man har et stress i kroppen fordi man er infisert med en bakterie- eller virusinfeksjon, så er det greit at immunsystemet bare får én kamp å kjempe, nemlig mot sykdommen, og ikke må stå imot det stresset som trening kan påføre, sier Rønsen.

    Trening
    Trening kan gjøre vondt verre
    Mange liker ikke å droppe treningen selv om de er syke. Når skal man si stopp, og når skal man trene videre?

    Noen ganger er ikke sykdomstegnene sterke nok til at du holder sengen, blir hjemme fra jobb eller borte fra trening. Mens trening kan gi deg et psykisk løft når du føler deg litt utenfor, er det anledninger hvor det å presse seg gjennom en treningsøkt bare gjør mer skade en nytte.

    – Trening stresser immunsystemet, i hvert fall når man trener hardt, sier lege Ola Rønsen.

    – Har du feber eller kjenner deg syk i kroppen skal man ikke trene, sier tidligere Olympiatoppen-lege Ola Rønsen.
    – Immunsystemet tåler dette stresset, som vanligvis gir en positiv effekt. Men når man er syk, henter man ikke denne positive effekten av å stresse immunsystemet med trening, sier han.

    Dermed kan den positive effekten fort bli en negativ effekt

    Rønsen, som tidligere jobbet i Olympiatoppen hvor han blant annet hadde ansvaret som sjefslege de tre siste Olympiske Leker, mener derfor det er viktig å la kroppen slippe å kjempe flere kamper på samme tid.

    – Om man har et stress i kroppen fordi man er infisert med en bakterie- eller virusinfeksjon, så er det greit at immunsystemet bare får én kamp å kjempe, nemlig mot sykdommen, og ikke må stå imot det stresset som trening kan påføre, sier Rønsen.

    «Over snippen-regelen»
    Han mener det er et par grunnleggende regler man bør følge.

    – Det er noen absolutte grenser, som vi tar ut fra et helsemessig synspunkt, og det er om folk har feber eller kjenner seg syk i kroppen. Da skal man ikke trene, sier Rønsen.

    Hva mener du med å kjenne seg syk i kroppen?

    – Er man bare litt snufsete og har en begynnende forkjølelse, så er det ikke nødvendigvis farlig å trene litt lett den dagen man kjenner det på seg. Men dersom man har erf#229 med at den første dagen fort blir til en dag derpå som er enda verre, så er det kanskje lurt å stoppe treningen, også når man har en første dag med forkjølelse, sier Rønsen.

    Har man ikke feber, er det vanskelig å sette en absolutt grense, mener legen. Mange følger derfor «nakke-regelen», eller «over snippen-regelen» som Rønsen kaller den, hvor symptomer under halsen (forkjølelse med brystsmerter, bronkialinfeksjon, og kroppsverk) krever hvile, mens symptomene over nakken eller skjortesnippen (rennende eller tett nese og nysing) ikke utgjør noen risiko, slik at man fint kan trene.

    – Det er en regel som stemmer godt med det jeg beskriver. Den kan fint brukes som en hovedregel, sier han.

  16. Linn. Caroline er voksen , dette styrer hun nok og føler på selv. Vet med meg selv at har jeg sovet dårlig og er litt uggen så fikser en treningsøkt den biten. Og hoster og forkjølet, det er mange flere ganger gjennom vinteren, kan ikke la det stoppe en fra mange ting. Kjenn etter, og så trenger en jo ikke ta ut maks heller. En dag uten trening er en dag uten mening 🙂

    1. Heldige deg som har din egne ridder i skinnende rustning til å svare for deg når du ikke orker/gidder/vil selv 😉

      1. Caroline Berg Eriksen

        Jeg svarte lenger opp at jeg er forkjølet og ikke har streptokokker som vedkommende trodde 🙂

  17. Jeanette

    Flotte bilder! Dere er så flink å ta med barna med ut på turer

  18. Nydelige bilder som alltid
    Jeg har fulgt deg helt siden starten på din bloggkarriere (samme alder som deg)
    Og jeg gleder meg til å følge deg i mange mange år til❤️❤️

    Dødsfine klær forresten
    De turbuksene ,har du noe under de?typ stillongs el noe? Sitter så fint på deg,❤️
    El er det mer turbukse høst/vår ?

    Evnt hvilke turbukser anbefaler du på vinterstid når en må ha flere lag.
    Klemklem trofast bloggleser som har bikka 30 år å er fortsatt ivrig bloggleser✨dagens hverdagsglede.
    Inn å lese bloggen din.
    Stå på vidre Caroline✨✨
    Digger deg

    1. Caroline Berg Eriksen

      Tusen takk, snille du! Jeg hadde ingenting under denne dagen, men kan fint ha det om det trengs 🙂 Jeg synes disse kan brukes hele året, du må bare passe på underlaget. Jeg har flere fra dette merket (twentyfour), og også fra for eks. swix og dæhlie til skiturer 🙂

      Håper onsdagen din blir fin! Klem 🙂

  19. Charlotte

    Du er alltid så fin på tur! Hvor er klærne fra? Og hvor handler du turklær?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg har en del turtøy fra twentyfour, men også fra Kari Traa, Dæhlie og Swix blant annet – handler det meste på nett 🙂

  20. Litt rart at bare du hadde ørevarmere og småjentene ikke, syns jeg. Dere kysser jo en del, og da burde det være lurt å bruke luer/ørevarmere på dem også. Motstandsdyktigheten mot å bli smitta blir jo faktisk dårligere når man er kald. .

    1. Caroline Berg Eriksen

      Det var ikke noe kaldt denne dagen, da sola stod på måtte vi kle av oss alle sammen – Lars-Kristian går bla. i t-skjorte 🙂 Jeg hadde på med båndet mer som et hårbånd fordi jeg ikke orket å fikse håret 🙂

  21. Var kun ment vel 🙂

  22. For noen flotte bilder! Det er så utrolig fine farger.
    Og så flink du er til å svare på kommentarfeltet ditt.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *