nytt treningsprogram: armer, mage og rygg

reklame: netfit + annonselenker nelly 

Nå finner du ny treningsinspirasjon på NetFit sin instagramkonto, denne gangen en helt fantastisk effektiv økt for armer, mage og rygg – det er nemlig flere som har etterspurt øvelser for nettopp armene, så da tenker jeg at denne er helt perfekt 🙂 Her er det du som styrer tiden, men ikke gi deg etter 1 runde – du må ta 2 (eller 3) 🙂 Dersom du har instagram må du sjekke video HER, hvis ikke så kommer programmet i sin helhet om du leser videre 💦 


💪🏼 20 bent leg jackknifes ⁣

💪🏼 20 american sit ups ⁣ 💪🏼 20 knee push ups ⁣ 💪🏼 15 burpees ⁣ 💪🏼 20 toe taps ⁣💪🏼 12 up downs ⁣💪🏼 20 superman ⁣

💪🏼 60 sec plank ⁣💪🏼 30 side sit ups right ⁣💪🏼 30 side sit ups left ⁣💪🏼 30 flutter kicks ⁣💪🏼 15 triceps dips ⁣

(annonselenker) bukse HER / genser HER 


God trening 💦

29 kommentarer

  1. SĂ„ fin outfit 🙂 liker at du deler inspirasjon til trening!

    Men et spĂžrsmĂ„l, dette er vel et program for mage og helkropp enn fokus pĂ„ armer? Bare tenker siden du skriver at mange hadde spurt om program for armer 🙂

    Synes mange av þvelsene du deler er veldig like, men det kanskje er tanken med Netfit at det bare skal vére trening med kroppsvekt? 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      Tusen takk 🙂

      Du trener forsĂ„vidt hele kroppen, men hovedfokuset er pĂ„ armer, mage og rygg. Underkroppen er det kun burpees 🙂

  2. Hvis du kjÞrer pushups i fullversjon ned, og setter knÊrne i pÄ vei opp, sÄ fÄr du mer ut av Þvelsen. PÄ knÊrne eliminerer man jo mesteparten av belastningen pÄ kjernen.

    1. Caroline Berg Eriksen

      Takk for tips! 🙂

  3. Thanks! I see it works as you are so fantastic in shape, dear Caroline!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    http://www.dressedwithsoul.com

    1. Caroline Berg Eriksen

      Thank you, Rena <3

  4. Hei, hĂ„per du Ăžnsker Ă„ svare pĂ„ en kommentar om treningen din. Jeg registrerer du trener mye, nesten hver dag, ogsĂ„ pĂ„ ferie. Men lite variert (kun lĂžping, trapper og styrke), du prĂžver liksom ikke mye nytt. For meg blir treningen litt manisk og virker som om treningen kun er for Ă„ holde vekten/trene bort kalorier som kommer «inn» i kroppen – og ikke for helsen eller opplevelsen sin skyld.
    Denne pÄstanden blir for meg forsterket ved at du bekrefter at du bevisst har gÄtt inn for Ä trene rumpa den siste tiden, og ved alle bikinibilder (og lettkledde bilder) du legger ut (det inspirerer virkelig ingenting. Jeg personlig har intet behov for Ä se disse bildene. Blir for meg unaturlig).
    Men ogsÄ ved at dere pÄ flere sykkelturer velger Ä ha begge barna med i sykkelvogn (tenker da ikke pÄ de 2 lange turene i sommer), for da blir det mer trening og ikke koseturer.
    For min del da, det Ä bli inspirert av trening, hadde vÊrt Ä se forskjellig type trening. Mer variasjon. F.eks «test» av idretter kunne jo vÊrt gÞy! (SvÞmming, sykkeltur alene, sykkeltur med barn, kartlesing, geocatch, skitrening). Dette hadde kanskje ikke blitt god trening for deg, men veldig morsomt Ä lese om. Og da siden du fortsatt velger Ä kun skrive om lÞping og styrke, sÄ fÞler jeg treningen blir kun for Ä holde seg slank, ikke for Ä nÞdvendigvis inspirere andre.
    Hva tenker du?

    1. Caroline Berg Eriksen

      SĂ„ klart jeg kan svare

      Jeg trener flere former for lĂžping, bĂ„de intervaller, langkjĂžring og trappelĂžp. Det samme med styrke, hvor jeg trener bĂ„de med og uten vekter (med vektstang, hantler, strikk og kettlebells) AltsĂ„ – variert styrketrening 🙂 Jeg ser ogsĂ„ at du etterlyser sykkelturer med barn, men poengterer at det ikke ville blitt trening for meg, og det er jo riktig. Men vi gĂ„r masse fotturer med barna, og det er jo i prinsippet det samme som sykkeltur med dem

      AngÄende bikinibilder (og lettkledde bilder) sÄ har ikke det sÄ mye Ä gjÞre med hva jeg har trent, men heller det faktum at vi har vÊrt pÄ ferie hvor bikini er et naturlig klesplagg nesten hele dagen. Uansett sÄ er ikke det Ä ha et fokusomrÄde, f.eks rumpa, i treningssammenheng, ensbetydende med at det er manisk. Jeg har ingen problemer med Ä innrÞmme at én av Ärsakene til at jeg trener er for Ä se bra ut, det er ogsÄ det som er hoveddrivkraften. Men helse og opplevelser er ogsÄ utrolig viktig for min del, og sistnevnte er faktisk noe vi allerede nÄ og fremover kommer til Ä fokusere mer pÄ. Sykkelturene vÄre i sommer og alle turene i skog og mark er jo eksempler pÄ dette.

      Jeg kommer nok ikke til Ă„ teste sĂ„ veldig mange nye treningsformer, jeg har funnet det jeg trives med og som gir meg bĂ„de Ăžkt energi og resultater, sĂ„ per i dag har jeg ingen planer om Ă„ endre det – bortsett fra at jeg gjerne vil starte med yoga igjen. I tillegg kunne geocatching ogsĂ„ vĂŠre aktuelt i forbindelse med lĂžpetrening!

      1. Jeg synes Carolines trening er svĂŠrt allsidig, variert og inspirerende.Og Ăžvelsene som er lagt ut pĂ„ Netfit passer meg perfekt, da man bruker egen kropp som «vektstang». Dette resulterer i svĂŠrt effektiv trening og liten sjanse for skader. Hurra for effektive og lystbetonte Ăžvelser som viser seg Ă„ vĂŠre supereffektive 😉 Og hva er galt med Ă„ Ăžnske Ă„ se bra ut? Det er jo en bonuseffekt som fĂžlger med det Ă„ trene og bygge seg opp fysisk og psykisk 🙂

      2. Caroline Berg Eriksen

        Tusen takk, Live <3

    2. Jeg er helt enig med Stina. Selv om du fĂžler at du trener veldig variert, sĂ„ blir det veldig likt. Blir mange like Ăžvelser, omgivelsene er helt like. Eneste forskjellen er at du har nye klĂŠr. Du kunne jo feks hatt intervall pĂ„ sykkel, hatt styrke i skogen nĂ„r du lĂžper. SĂ„ mye forskjellig du kunne gjort, men alikevel har du de «samme» Ăžvelsene i den samme parken. Pluss at det blir veldig kunstig at du skal selv trene tidligere pĂ„ dagen, sĂ„ dusje og fikse deg for at du skal se fin ut til photoshoot med Net Fit. Hva med bilder fra en ordentlig treningsĂžkt. Kanskje lagt ut hele treningen pĂ„ you tube? Slik at man faktisk ser du trene hele programmet….

      1. Caroline Berg Eriksen

        Karoline: NĂ„ tror jeg du misforstĂ„r Stina, for hun mener generelt, ikke til hva som legges ut pĂ„ treningstirsdag 🙂

        Hensikten med treningstirsdag er Ă„ legge ut programmer som «alle» kan gjĂžre hjemme, eller rett utenfor sin egen dĂžr, helt uten utstyr. Det setter jo visse begrensninger for hva man kan trene, men det er altsĂ„ gjort med overlegg. Du har helt rett i at vi kan filme flere steder, og det kunne vi kanskje vĂŠrt flinkere til, men det tar tid Ă„ filme og lage video av det, og tid er ikke noe jeg har ubegrenset av, dessverre :/

        Vi har filmet en treningsÞkt og lagt ut pÄ youtube: https://www.youtube.com/watch?v=3hCcyxhdbfs

        Det kan vi selvsagt gjĂžre igjen, men det er ikke noe vi kan gjĂžre fast da det tar veldig mye tid Ă„ lage en slik video.

      2. Caroline, du skriver «Jeg har ingen problemer med Ä innrÞmme at én av Ärsakene til at jeg trener er for Ä se bra ut, det er ogsÄ det som er hoveddrivkraften», er det virkelig hoveddrivkraften din bak treningen? Har lest bloggen din i mange Är, og hadde inntrykk av at du trente for helsens skyld og fordi du synes det er gÞy primÊrt, sÄ nÄ ble jeg litt skuffa. Du skal selvfÞlgelig fÄ lov til Ä mene det altsÄ, det var bare ikkje den oppfatningen jeg hadde av deg og trening.

      3. Caroline Berg Eriksen

        Jeg trener av mange Ă„rsaker 🙂 Det er gĂžy, jeg fĂžler meg bedre, jeg blir bedre (helsemessig, fysisk og psykisk), og jeg fĂžler jeg ser bedre ut 🙂 Jeg var kanskje litt rask med Ă„ si at hoveddrivkraften bak det var Ă„ se bedre ut, for jeg vil heller si at hovedkraften er at jeg fĂžler meg bedre og det gir meg positiv energi og selvtillit 🙂

      4. Ok sĂ„ bra â˜ș

      5. Caroline Berg Eriksen

        🙂

  5. Hei, hvilken str har du i buksen?:)

    1. Caroline Berg Eriksen

      XS 🙂

    2. Hva er relevansen med slike spÞrsmÄl? Det advares mot Ä oppgi stÞrrelser.

      Grunnen til det skjĂžnner vel alle?

      1. Caroline Berg Eriksen

        Jeg synes det er veldig relevant og hjelpsomt nĂ„r nettbutikkene oppgir hĂžyde pĂ„ modellene og stĂžrrelse pĂ„ plaggene 🙂

      2. For meg har det alltid vĂŠrt veldig relevant, da jeg vet (stort sett) nĂžyaktig hvilken stĂžrrelse jeg selv er i forhold til Caroline. Har brukt det som referanse veldig mange ganger!

  6. SkostĂžrrelse da?

    1. Caroline Berg Eriksen

      39 🙂

  7. Jeg kjÞpte meg et halvt hav med treningsklÊr fra Aimn tidligere i sommer. Utrolig digge klÊr altsÄ.

    Men det antrekket du har pĂ„ deg ser veldig blĂ„tt ut, og nĂ„r jeg klikker pĂ„ linken sĂ„ kommer jeg til den beige varianten. Av alternativer sĂ„ ser jeg bare svart og grĂ„tt. Er det jeg som er blitt fargeblind eller fins antrekket i blĂ„tt ogsĂ„?? For det var knallfint! 😀

    1. Caroline Berg Eriksen

      ELSKER aimn! SĂ„ behagelig og sĂ„ fint! Det finnes i blĂ„tt ogsĂ„, men da er det dessverre utsolgt hos Nelly. Sjekk heller ut aimn.com kanskje 🙂

  8. Syns det var mange ufine kommentarer her. Hvorfor orker dere Ă„ fĂžlge denne siden da ?
    Dere kan jo » trollere » hvor dere vil.
    Caroline har funnet sin form for trening » basta «

  9. Hvorfor holder du inn magen pÄ det siste bildet? Ser bare unaturlig ut. Du er bra nok som du er uten p mÄtte suge inn magen hele tiden.

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg holder ikke inn magen, det har jeg ikke behov for :p

  10. Du ser virkelig smashing ut! Herlig at du deler treningsprogram pÄ bloggen.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *