nytt treningsprogram: armer, mage og rygg

reklame: netfit + annonselenker nelly 

Nå finner du ny treningsinspirasjon på NetFit sin instagramkonto, denne gangen en helt fantastisk effektiv økt for armer, mage og rygg – det er nemlig flere som har etterspurt øvelser for nettopp armene, så da tenker jeg at denne er helt perfekt 🙂 Her er det du som styrer tiden, men ikke gi deg etter 1 runde – du må ta 2 (eller 3) 🙂 Dersom du har instagram må du sjekke video HER, hvis ikke så kommer programmet i sin helhet om du leser videre 💦 


💪🏼 20 bent leg jackknifes ⁣

💪🏼 20 american sit ups ⁣ 💪🏼 20 knee push ups ⁣ 💪🏼 15 burpees ⁣ 💪🏼 20 toe taps ⁣💪🏼 12 up downs ⁣💪🏼 20 superman ⁣

💪🏼 60 sec plank ⁣💪🏼 30 side sit ups right ⁣💪🏼 30 side sit ups left ⁣💪🏼 30 flutter kicks ⁣💪🏼 15 triceps dips ⁣

(annonselenker) bukse HER / genser HER 


God trening 💦

29 kommentarer

  1. Så fin outfit 🙂 liker at du deler inspirasjon til trening!

    Men et spørsmål, dette er vel et program for mage og helkropp enn fokus på armer? Bare tenker siden du skriver at mange hadde spurt om program for armer 🙂

    Synes mange av øvelsene du deler er veldig like, men det kanskje er tanken med Netfit at det bare skal være trening med kroppsvekt? 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      Tusen takk 🙂

      Du trener forsåvidt hele kroppen, men hovedfokuset er på armer, mage og rygg. Underkroppen er det kun burpees 🙂

  2. Hvis du kjører pushups i fullversjon ned, og setter knærne i på vei opp, så får du mer ut av øvelsen. På knærne eliminerer man jo mesteparten av belastningen på kjernen.

    1. Caroline Berg Eriksen

      Takk for tips! 🙂

  3. Thanks! I see it works as you are so fantastic in shape, dear Caroline!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    http://www.dressedwithsoul.com

    1. Caroline Berg Eriksen

      Thank you, Rena <3

  4. Stina S.

    Hei, håper du ønsker å svare på en kommentar om treningen din. Jeg registrerer du trener mye, nesten hver dag, også på ferie. Men lite variert (kun løping, trapper og styrke), du prøver liksom ikke mye nytt. For meg blir treningen litt manisk og virker som om treningen kun er for å holde vekten/trene bort kalorier som kommer «inn» i kroppen – og ikke for helsen eller opplevelsen sin skyld.
    Denne påstanden blir for meg forsterket ved at du bekrefter at du bevisst har gått inn for å trene rumpa den siste tiden, og ved alle bikinibilder (og lettkledde bilder) du legger ut (det inspirerer virkelig ingenting. Jeg personlig har intet behov for å se disse bildene. Blir for meg unaturlig).
    Men også ved at dere på flere sykkelturer velger å ha begge barna med i sykkelvogn (tenker da ikke på de 2 lange turene i sommer), for da blir det mer trening og ikke koseturer.
    For min del da, det å bli inspirert av trening, hadde vært å se forskjellig type trening. Mer variasjon. F.eks «test» av idretter kunne jo vært gøy! (Svømming, sykkeltur alene, sykkeltur med barn, kartlesing, geocatch, skitrening). Dette hadde kanskje ikke blitt god trening for deg, men veldig morsomt å lese om. Og da siden du fortsatt velger å kun skrive om løping og styrke, så føler jeg treningen blir kun for å holde seg slank, ikke for å nødvendigvis inspirere andre.
    Hva tenker du?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Så klart jeg kan svare

      Jeg trener flere former for løping, både intervaller, langkjøring og trappeløp. Det samme med styrke, hvor jeg trener både med og uten vekter (med vektstang, hantler, strikk og kettlebells) Altså – variert styrketrening 🙂 Jeg ser også at du etterlyser sykkelturer med barn, men poengterer at det ikke ville blitt trening for meg, og det er jo riktig. Men vi går masse fotturer med barna, og det er jo i prinsippet det samme som sykkeltur med dem

      Angående bikinibilder (og lettkledde bilder) så har ikke det så mye å gjøre med hva jeg har trent, men heller det faktum at vi har vært på ferie hvor bikini er et naturlig klesplagg nesten hele dagen. Uansett så er ikke det å ha et fokusområde, f.eks rumpa, i treningssammenheng, ensbetydende med at det er manisk. Jeg har ingen problemer med å innrømme at én av årsakene til at jeg trener er for å se bra ut, det er også det som er hoveddrivkraften. Men helse og opplevelser er også utrolig viktig for min del, og sistnevnte er faktisk noe vi allerede nå og fremover kommer til å fokusere mer på. Sykkelturene våre i sommer og alle turene i skog og mark er jo eksempler på dette.

      Jeg kommer nok ikke til å teste så veldig mange nye treningsformer, jeg har funnet det jeg trives med og som gir meg både økt energi og resultater, så per i dag har jeg ingen planer om å endre det – bortsett fra at jeg gjerne vil starte med yoga igjen. I tillegg kunne geocatching også være aktuelt i forbindelse med løpetrening!

      1. Jeg synes Carolines trening er svært allsidig, variert og inspirerende.Og øvelsene som er lagt ut på Netfit passer meg perfekt, da man bruker egen kropp som «vektstang». Dette resulterer i svært effektiv trening og liten sjanse for skader. Hurra for effektive og lystbetonte øvelser som viser seg å være supereffektive 😉 Og hva er galt med å ønske å se bra ut? Det er jo en bonuseffekt som følger med det å trene og bygge seg opp fysisk og psykisk 🙂

      2. Caroline Berg Eriksen

        Tusen takk, Live <3

    2. Karoline

      Jeg er helt enig med Stina. Selv om du føler at du trener veldig variert, så blir det veldig likt. Blir mange like øvelser, omgivelsene er helt like. Eneste forskjellen er at du har nye klær. Du kunne jo feks hatt intervall på sykkel, hatt styrke i skogen når du løper. Så mye forskjellig du kunne gjort, men alikevel har du de «samme» øvelsene i den samme parken. Pluss at det blir veldig kunstig at du skal selv trene tidligere på dagen, så dusje og fikse deg for at du skal se fin ut til photoshoot med Net Fit. Hva med bilder fra en ordentlig treningsøkt. Kanskje lagt ut hele treningen på you tube? Slik at man faktisk ser du trene hele programmet….

      1. Caroline Berg Eriksen

        Karoline: Nå tror jeg du misforstår Stina, for hun mener generelt, ikke til hva som legges ut på treningstirsdag 🙂

        Hensikten med treningstirsdag er å legge ut programmer som «alle» kan gjøre hjemme, eller rett utenfor sin egen dør, helt uten utstyr. Det setter jo visse begrensninger for hva man kan trene, men det er altså gjort med overlegg. Du har helt rett i at vi kan filme flere steder, og det kunne vi kanskje vært flinkere til, men det tar tid å filme og lage video av det, og tid er ikke noe jeg har ubegrenset av, dessverre :/

        Vi har filmet en treningsøkt og lagt ut på youtube: https://www.youtube.com/watch?v=3hCcyxhdbfs

        Det kan vi selvsagt gjøre igjen, men det er ikke noe vi kan gjøre fast da det tar veldig mye tid å lage en slik video.

      2. Caroline, du skriver «Jeg har ingen problemer med å innrømme at én av årsakene til at jeg trener er for å se bra ut, det er også det som er hoveddrivkraften», er det virkelig hoveddrivkraften din bak treningen? Har lest bloggen din i mange år, og hadde inntrykk av at du trente for helsens skyld og fordi du synes det er gøy primært, så nå ble jeg litt skuffa. Du skal selvfølgelig få lov til å mene det altså, det var bare ikkje den oppfatningen jeg hadde av deg og trening.

      3. Caroline Berg Eriksen

        Jeg trener av mange årsaker 🙂 Det er gøy, jeg føler meg bedre, jeg blir bedre (helsemessig, fysisk og psykisk), og jeg føler jeg ser bedre ut 🙂 Jeg var kanskje litt rask med å si at hoveddrivkraften bak det var å se bedre ut, for jeg vil heller si at hovedkraften er at jeg føler meg bedre og det gir meg positiv energi og selvtillit 🙂

      4. Ok så bra ☺️

      5. Caroline Berg Eriksen

        🙂

  5. Hei, hvilken str har du i buksen?:)

    1. Caroline Berg Eriksen

      XS 🙂

    2. Hva er relevansen med slike spørsmål? Det advares mot å oppgi størrelser.

      Grunnen til det skjønner vel alle?

      1. Caroline Berg Eriksen

        Jeg synes det er veldig relevant og hjelpsomt når nettbutikkene oppgir høyde på modellene og størrelse på plaggene 🙂

      2. Caroline

        For meg har det alltid vært veldig relevant, da jeg vet (stort sett) nøyaktig hvilken størrelse jeg selv er i forhold til Caroline. Har brukt det som referanse veldig mange ganger!

  6. Skostørrelse da?

    1. Caroline Berg Eriksen

      39 🙂

  7. Sara Katrin

    Jeg kjøpte meg et halvt hav med treningsklær fra Aimn tidligere i sommer. Utrolig digge klær altså.

    Men det antrekket du har på deg ser veldig blått ut, og når jeg klikker på linken så kommer jeg til den beige varianten. Av alternativer så ser jeg bare svart og grått. Er det jeg som er blitt fargeblind eller fins antrekket i blått også?? For det var knallfint! 😀

    1. Caroline Berg Eriksen

      ELSKER aimn! Så behagelig og så fint! Det finnes i blått også, men da er det dessverre utsolgt hos Nelly. Sjekk heller ut aimn.com kanskje 🙂

  8. Syns det var mange ufine kommentarer her. Hvorfor orker dere å følge denne siden da ?
    Dere kan jo » trollere » hvor dere vil.
    Caroline har funnet sin form for trening » basta «

  9. Hvorfor holder du inn magen på det siste bildet? Ser bare unaturlig ut. Du er bra nok som du er uten p måtte suge inn magen hele tiden.

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg holder ikke inn magen, det har jeg ikke behov for :p

  10. Du ser virkelig smashing ut! Herlig at du deler treningsprogram på bloggen.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *