treningstirsdag: mage og rygg

reklame: NetFit 

Ny tirsdag – nytt treningsprogram på NetFit 💦 Jeg har fått spørsmål om flere øvelser til mage og rygg, sistnevnte spesielt, så her kommer et program dedikert til akkurat det! Jeg har også lagt inn to av mine favorittøvelser når det kommer til kondisjon i programmet – high knees og burpees – slik at pulsen holdes ganske høy hele veien og etterlater deg god og svett 😉 Here we go! 


time to work on those abs and lower back 

💦 30 sek. high knees 💦 45 sek. knee hugs  

💦 60 sek. reverse plank 💦 45 sek. mountain climbers 💦 45 sek. superman 

💦 45 sek. burpees 💦 60 sek. side crunches venstre + høyre 


mitt ukesprogram 

Barry’s Bootcamp-treningsprogrammet finner du HER. Det er skikkelig, skikkelig gøy, litt annerledes og ganske heavy! Anbefales! 


Hele treningsøkten finner du selvfølgelig på NetFit sin instagramkonto HER. Der finner du masse digge oppskrifter også, og et knippe motiverende quotes når du trenger det 😉 God treningsuke! 

21 kommentarer

  1. For et supert program, det må prøves! 🙂 Hvor er den fine tightsen din fra?

  2. Scruntsie brand??

  3. Cecilie Jakobsen

    Heia
    Kan du være så snill å vise noen øvelser på rygg og nakke, som man kan gjøre hjemme?
    Takk

  4. Dear Caroline,
    To my workout programm belong similar exercises 🙂 Thanks for sharing!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    http://www.dressedwithsoul.com

  5. hvor har du kjøpt hårstrikken din?

  6. Hei trener du fremdeles med PT?

  7. Hvorfor svarer du på nesten alle spørsmål om kjøkeskapet men ingen om sykkelhjelm i sykkel-innlegget?
    Hvis du allikevel ikke skal svare, hvorfor publisere spørsmålene?

    1. Hun svarer vel på akkurat det hun vil svare på. Har svart på det med hjelm flere ganger tidligere. Om hun ikke hadde publisert spørsmålene,hadde det blitt et hav av akkurat slike spørsmål som dette, a la “hvorfor publiserer du ikke mitt spm?” «hvorfor svarer du på alle spm men ikke mitt?» «hvorfor hvorfor hvorfor?»

      1. Ok, supert, når og hvilke innlegg har hun svart på dette tidligere?
        Da kan jeg gå tilbake å lese, om du linker til innlegget.
        Lurer veldig på hvorfor hun bruker alpinhjelm, men ikke sykkelhjelm.
        Sååå fort går det nok ikke i alpinbakken heller (om det er argumentet sykkel)…

    2. Enig med deg KATT. Hvorfor publisere og la det stå uimotsagt. Ja,ja, bloggeier har makta

      1. # , hadde hun ikke publisert så hadde jo folk kommet med hvorfor er ikke min kommentar om hjelmbruk publisert. Det vet du jo selv at du gjør. Men hvorfor skal det diskuteres og svares på i det uendelige. Mener CBE har svart på det tidligere, at hun ikke bruker hjelm på korte turer til byen hjemmefra . Så får det være greit. Vi har ikke krav på svar på alle kommentarer. Og uansett hva Caroline hadde svart om hjelmbruk så vil det bli reaskjoner. Herregud, hun er voksen. Hun velger selv om hun vil bruke hjelm eller ikke. Det er så mange som ikke bruker hjelm. Løper dere etter dem og passer på hjelmbruk også ? Tviler på at C sykler offroad som en galning når vi ser hun på bysykkelen. Ja, uhell kan skje uansett. Men det blir jo ikke vårt problem. Mer irriterende disse kommentarene til stadighet, Hjelm, hvor er hjelmen! Kanskje den ligger i kurven når hun tar bilde ? Gå videre, og ja bloggeier bestemmer, lik det eller ikke. Sånn er det 🙂

      2. LN, ja, sånn er det, pust med magen. Og ellers,….. et laangt svar fra deg da! Tusen takk, og husk hjelm Ha-ha 😀

  8. Hva er årsaken til at du trener så lite styrke? Lurer også på hva du mener med armer? Er det bare triceps og biceps?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Hei 🙂 Tre dager med styrke i løpet av 5 dager er ikke lite. Noen uker blir det mer enn andre. Med armer mener jeg øvelser som går på biceps og triceps, ja. Men flere av øvelsene tar jo for seg andre muskelgrupper også, selv om hovedvekten er på armene.

      1. Tre dager er mer enn nok om du hadde trent hele kroppen. Slik det ser ut, så er du ikke gjennom alle muskelgruppene i løpet av uken (om ikke det gjemmer seg i Barry’s programmet). Det er lite hensiktsmessig å snakke om dager når det kommer til trening, men man må se på antall økter, intensitet, hva øktene inneholder , kvalitet osv. Årsaken er at jeg tar opp dette er at du nå satser på trening på nett (altså handler det ikke om hva du velger å gjøre selv)og det ukes programmet dekker ikke det du bør gjennom.

      2. Caroline Berg Eriksen

        De fleste treningene jeg har tar for seg flere muskelgrupper i en og samme økt, og ikke isolerte. Årsaken til at jeg skriver f.eks «armer», er at det er de muskelgruppene det er mest fokus på 🙂

        Du har helt rett i at dager i seg selv ikke er så relevant, men at det må sees i sammenheng med intensitet og innhold. På bakgrunn av det kan du umulig si noe om min treningsplan dekker mine behov basert på de opplysningene du får i dette innlegget. Du har jo ikke en gang sjekket hva Barry’s programmet inneholder.

        Men til neste treningsplan kan jeg være litt mer spesifikk på hva jeg trener 🙂

  9. Må prøves!
    Jeg er så av og på, og har egentlig slått meg til ro med å være litt sånn tre måneder på og en av, det er i allefall bedre enn ingenting. Har treningsstudioet hjemme, håpet at det skule gi mer rom for trening, men det gjør det lettere å skippe en dag også 🙂
    Prøver dette opplegget!
    Trine, http://www.onestepahead.no

    1. Hvis det er slik at du trener mye mer styrke enn det som står oppført så synes jeg du må være mye mer spesifikk da. For i det som står oppført mangler det mye, og det er det jeg legger til grunn. Jeg menet treningsuka har store mangler uansett om du har en full gjennomgang av alle store muskelgrupper på Barrys økta.

  10. Vil bare påpeke at den knee huggeren kan være tøff for ryggen for noen, burde kanskje vært nevnt i innlegget? Og at det er viktig å komme dypt ned i ryggen m god kontakt med magemusklene. Lurt å ikke gå før langt ned om man er nybegynner:)

  11. Hvilket program brukter du for å lage disse planene?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Picmonkey 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *