treningstirsdag: rumpe og bein

reklame: NetFit 

Ny uke, ny treningstirsdag! Det er mange av dere som har etterspurt flere program for rumpe og lår, så denne uken laget jeg nettopp det 🙂 Her får du en god miks med øvelser som jobber med begge deler og som i tillegg er ganske enkle og morsomme å utføre (synes i hvert fall jeg) Jeg heier masse på trening uten utstyr, og dersom øvelsene bare er effektive og tunge nok, kan du med fordel oppnå gode resultater med denne type trening – opplever du at du trenger tyngre utfordringer, er det bare å øke antall sekunder og eventuelt runder som du holder på 💪🏻 


gjenta programmet 4 ganger 

💦 45 sek. plié squats 💦 45 sek. squats 💦 45 sek. curtsy lunges left 💦 45 sek. curtsy lunges right  💦 45 sek. squatting quick feet  

💦 45 sek. lunge twist left 💦 45 sek. lunge twist right  💦 60 sek. pause 


mitt ukesprogram 

gårsdagens styrkeprogram finner du HER / dagens HER / torsdagens er programmet som jeg har delt i dag 


Film av hele økten finner du som alltid HER på NetFit sin instagram 🙂 God trening! 

13 kommentarer

  1. Dear Caroline,
    I’m convinced these exercises are working! You are the beautiful proof.
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    http://www.dressedwithsoul.com

  2. Hei;

    Takk for inspo til Ăžkt. Klarer imidlertid ikke Ă„ se forskjell pĂ„ plise squat og «vanlig». Er det noe med benstillingen – brede vs smalere posisjon?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Du stĂ„r bredere og pointer i tillegg fĂžttene utover 🙂 Rette fĂžtter og smalere posisjon ved vanlig squat 🙂

      1. Heter ikke det sumo squats? Aldri hÞrt om pilé squats fÞr

  3. Hei 🙂 har spurt om det fĂžr- men kan du ikke skriv Ăžvelsene pĂ„ norsk? For oss nybegynnere er dette helt gresk

  4. Hei!
    Liker veldig godt treningsprogrammene du legger ut! sliter litt med overbelatning i det ene kneet etter for mye vekter fÞr jeg hadde trent meg opp. Har du slitt med overbelastet kne, og eventuelt hvilke Þvelser har du gjort da? Kanskje vanskelig Ä si, men vet du om slike bein-program, som du viser her, er realtivt skÄnsomt for knÊr?
    Du er en stor inspirasjon og har fĂ„tt meg pĂ„ trening flere ganger nĂ„r motivasjoen ikke er tilstede! 🙂

    1. Hei pĂ„ deg! PrĂžv der pĂ„ hofte dominante Ăžvelser som marklĂžft, gjerne strake eller rumensk marklĂžft, Rygghev i apparat (engelsk: glute ham raise). Mange synes ogsĂ„ at Hip thrusts og Hip ups fungerer. For forside lĂ„r var det eneste som funket for meg: bulgarsk splitbĂžy – fokuser pĂ„ Ă„ sette rumpe rett ned og unngĂ„ at kneet kommer for langt fram (senker belastning pĂ„ knĂŠr), og husk og sett foten langt nok fram! Kne og ankel er en god pekepinn:)

      Mvh
      Sats intsuktĂžr

  5. Hei Caroline, lurte pĂ„ om du kunne lage et program / innlegg for oss som har fĂždt og ikke kommet igang med treningen? Gjerne noe som krever lite / ingen utstyr, og som kan gjĂžres hjemmeifra nĂ„r mini sover eller ligger pĂ„ gulvet ved siden av. Gjerne korte og effektive Ăžkter. Tror det er mange nybakte mammaer der ute (som meg) som gjerne skulle fĂ„tt opp formen til sommeren, men som trenger inspirasjon – og som har vĂŠrt i helt OK form tidligere:)

  6. Lurer ogsĂ„ litt pĂ„ hva som er forskjellen pĂ„ pliĂ© squat og vanlig squat. Trener man ulike omrĂ„der, og i sĂ„ fall, hvilke? Har nemlig spurt min PT om forskjellen, da jeg foretrekker Ă„ stĂ„ i turn-out nĂ„r jeg tar knebĂžy, og hun viste ikke helt, sĂ„ da hĂ„per jeg du vet 🙂

  7. Hvor kommer de fine tightsene fra ?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Den er fra Amin

  8. Fin Ăžkt! PrĂžvde den i gĂ„r og er stĂžl i dag, sĂ„ da har det jo fungert etter hensikten 🙂 Bruker du en app for Ă„ telle sekunder og sett?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Nei, jeg bruker bare pulsklokken min eller stoppeklokke pĂ„ mobilen 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *