treningstirsdag: rumpe og bein

reklame: NetFit 

Ny uke, ny treningstirsdag! Det er mange av dere som har etterspurt flere program for rumpe og lår, så denne uken laget jeg nettopp det 🙂 Her får du en god miks med øvelser som jobber med begge deler og som i tillegg er ganske enkle og morsomme å utføre (synes i hvert fall jeg) Jeg heier masse på trening uten utstyr, og dersom øvelsene bare er effektive og tunge nok, kan du med fordel oppnå gode resultater med denne type trening – opplever du at du trenger tyngre utfordringer, er det bare å øke antall sekunder og eventuelt runder som du holder på 💪🏻 


gjenta programmet 4 ganger 

💦 45 sek. plié squats 💦 45 sek. squats 💦 45 sek. curtsy lunges left 💦 45 sek. curtsy lunges right  💦 45 sek. squatting quick feet  

💦 45 sek. lunge twist left 💦 45 sek. lunge twist right  💦 60 sek. pause 


mitt ukesprogram 

gårsdagens styrkeprogram finner du HER / dagens HER / torsdagens er programmet som jeg har delt i dag 


Film av hele økten finner du som alltid HER på NetFit sin instagram 🙂 God trening! 

13 kommentarer

  1. Dear Caroline,
    I’m convinced these exercises are working! You are the beautiful proof.
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    http://www.dressedwithsoul.com

  2. Hei;

    Takk for inspo til økt. Klarer imidlertid ikke å se forskjell på plise squat og «vanlig». Er det noe med benstillingen – brede vs smalere posisjon?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Du står bredere og pointer i tillegg føttene utover 🙂 Rette føtter og smalere posisjon ved vanlig squat 🙂

      1. Heter ikke det sumo squats? Aldri hørt om pilé squats før

  3. Hei 🙂 har spurt om det før- men kan du ikke skriv øvelsene på norsk? For oss nybegynnere er dette helt gresk

  4. Hei!
    Liker veldig godt treningsprogrammene du legger ut! sliter litt med overbelatning i det ene kneet etter for mye vekter før jeg hadde trent meg opp. Har du slitt med overbelastet kne, og eventuelt hvilke øvelser har du gjort da? Kanskje vanskelig å si, men vet du om slike bein-program, som du viser her, er realtivt skånsomt for knær?
    Du er en stor inspirasjon og har fått meg på trening flere ganger når motivasjoen ikke er tilstede! 🙂

    1. Hei på deg! Prøv der på hofte dominante øvelser som markløft, gjerne strake eller rumensk markløft, Rygghev i apparat (engelsk: glute ham raise). Mange synes også at Hip thrusts og Hip ups fungerer. For forside lår var det eneste som funket for meg: bulgarsk splitbøy – fokuser på å sette rumpe rett ned og unngå at kneet kommer for langt fram (senker belastning på knær), og husk og sett foten langt nok fram! Kne og ankel er en god pekepinn:)

      Mvh
      Sats intsuktør

  5. Hei Caroline, lurte på om du kunne lage et program / innlegg for oss som har født og ikke kommet igang med treningen? Gjerne noe som krever lite / ingen utstyr, og som kan gjøres hjemmeifra når mini sover eller ligger på gulvet ved siden av. Gjerne korte og effektive økter. Tror det er mange nybakte mammaer der ute (som meg) som gjerne skulle fått opp formen til sommeren, men som trenger inspirasjon – og som har vært i helt OK form tidligere:)

  6. Lurer også litt på hva som er forskjellen på plié squat og vanlig squat. Trener man ulike områder, og i så fall, hvilke? Har nemlig spurt min PT om forskjellen, da jeg foretrekker å stå i turn-out når jeg tar knebøy, og hun viste ikke helt, så da håper jeg du vet 🙂

  7. Hvor kommer de fine tightsene fra ?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Den er fra Amin

  8. Fin økt! Prøvde den i går og er støl i dag, så da har det jo fungert etter hensikten 🙂 Bruker du en app for å telle sekunder og sett?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Nei, jeg bruker bare pulsklokken min eller stoppeklokke på mobilen 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *