null utstyr: effektiv økt for armer, rygg og bryst

reklame: netfit 

Ny tirsdag – nytt program! Denne gangen med fokus på rygg og armer, og jeg lover deg! Etter 3 runder med dette er armene dine rimelig møre! Siste runden er i hvert fall for meg rimelig tung, muskulaturen kjennes nesten oppbrukt – haha! Men til gjengjeld sitter du igjen med den beste følelsen og ikke minst – såre muskler i morgen. Det er alltid godt å kjenne at du har gjort en innsats dagen før 🙂 


💪🏼💦

💪🏼12 x knee commander push ups 💪🏼15 x superman 💪🏼 10 x knee push up shoulder tap 💪🏼40 x flutter kicks 💪🏼20 x bird dogs left 💪🏼 20 x bird dogs right 

💪🏼12 x up downs 💪🏼 25 x bridge 💪🏼 15 x triceps dip 💪🏼1 min. pause 


Hele runden gjentar du tre ganger og BAM – du har en treningsøkt på rundt 20 minutter. H-E-L-T K-J-Ø-R-T  💦 Sjekk ut NetFit sin instagram HER for video av alle øvelsene 🙂 


💪🏼the road to nowhere is filled with excuses 💦

23 kommentarer

  1. Du ser utrolig bra ut!!
    Hvor er tightsen fra?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Tusen takk 🙂 Den kommer fra AIMN 🙂

  2. Tror du med fordel kunne trent mer med tyngre vekter, spesielt overkroppen. For der virker du ganske svak, ref. armhevninger på kne. Angelica Blick er ei du burde følge på instagram.

    1. TRUDE. Så fin og konstruktiv kommentar. 🙁 . Hva får deg til å skrive slik ?

      1. Når Caroline blogger om trening og legger ut treningsprogram må det være lov å kritisere hennes egne resultater, Lill. Hvorvidt hun trenger å ta det til seg er en annen sak. Jeg blir støtt av den quoten hun har avsluttet innlegget med. Betyr det at ingen andre kan la seg inspirere av det? 😉

      2. Jeg tenker at hvis noen skal selge norges beste fitness program, burde de vise til mer styrke. Jeg vil hvertfall forvente at en PT er sterkere enn meg.

      3. Caroline Berg Eriksen

        Trude: Jeg er sikker på at Adrian Paul er sterkere enn deg 😉

      4. Det skal du ikke si for sikkert. Hvis han er PT, hva er jobben din? Modell?… Syns i såfall det er dårlig reklame for PT’n. Hadde du vært en blogger som bare skulle vise frem treningen sin, hadde jeg ikke sagt noe. Men når man skal selge et produkt, og markedsfører seg så mye som du gjør, da følger det med visse forventninger. Jeg syns kanskje ikke du innfrir de. All den tiden du bruker på trening, og så liten utvikling.

      5. Caroline Berg Eriksen

        Jo, det tror jeg at jeg kan si helt sikkert 😉

        Det virker for meg som du tror at den eneste formen for trening som er bra, er trening som gjør deg større og muskulløs? Det stemmer i så fall ikke, og det er på ingen måte mitt mål med den treningen jeg gjør. Det er heller ikke det som er målet med den treningen som vi pdd. legger ut på NetFit sin instagramkonto. Målet og hensikten med den treningen er å tilby treningsprogram til mennesker som ikke har tid til å dra på senter, som ikke har utstyr, og som ønsker en sterk og fast kropp. Ønsker du større muskler tror jeg du kanskje bør lete et annet sted.

        Når det gjelder min utvikling så vet du absolutt ingenting om den, utvikling handler om mer enn å få større muskler.

      6. Jeg kjenner jeg blir litt oppgitt over svaret ditt her, Caroline. At man blir større og muskuløs av å trene tyngre og med motstand er en gammel myte jeg ønsker dør ut. Jeg trodde du, med så stor interesse for trening, visste bedre enn å vise til gamle myter som det. Syns du Inger Houghton (IngerinDubai) er stor og muskuløs? Dama tar flere reps med 100 kg i knebøy og tar tunge markløft. Det er greit at dere har en viss treningsform dere ønsker å fokusere på, men vær så snill, ikke uttal deg på den måten om trening. Vi damer er allerede spesielt utsatt for å utvikle osteoporose, og vekttrening er med på å forebygge det. Det er så mange damer som leser bloggen din, inkludert kommentarfeltet, og damer som allerede er redde for å bli «store» ved å trene tyngre, vil i hvert fall bli skremt av en kommentar som du nå kommer med. Kun konstruktiv kritikk, no hate ♥️

      7. Caroline Berg Eriksen

        Jeg tror vi fint kan diskutere dette uten å bruke spesifikke navn og kroppstyper.

        Jeg blir oppgitt over at du ikke respekterer at det finnes ulike treningsformer som gir ulikt resultat, og at det som passer for noen, ikke passer for andre. Noen liker å trene med vekter, andre liker det ikke. Ingen av delene er bedre enn det andre, det varierer fra person til person. All trening er med på å forebygge osteporose, ikke bare vekttrening. Til og med å gå turer kan forebygge osteporose, det kommer helt an på personen du sikter til.

        At man øker muskelvolum ved å trene med tunge vekter er ikke en myte, det er fakta. Ved å trene med flere reps, f.eks kroppsvekt, oppnår man andre typer resultater. Så får det være opp til hver enkelt å vurdere hva som passer. Det finnes ikke noe fasitsvar på hva som er best, selv om du mener at du sitter på det.

      8. JULES OG TRUDE. lov til å kritisere ? Det er lov til å kommentere, men hvorfor kritisere? Skriv en konstruktiv kommentar på en hyggelig måte så blir det triveligere. Hvordan føles det å skulle hoppe på en blogger uansett hva vedkommende måtte dele ? Noen finner noe negativt uansett. Passer ikke trenings inspirasjonen eller måten Caroline driver bloggen sin eller IG så er det faktisk frivillig å følge. Må da være bedre enn å holde på slik noen gjør, og det er jammen meg stort sett samme navn som går igjen og igjen.
        Og JULES , støtt av quoten virkelig ? Da bør en kanskje tenke seg om mer enn en gang før en kommenterer et innlegg med et mål og det er å ta Caroline, pirke på alt hun skriver og gjør. Det er så umodent og lite konstruktivt .
        Og det er ikke alle som vil /ønsker bygge store muskler, som Lh nede her sier om Inger, . IngerinDubai er ganske så muskuløs, jeg har selv trent med henne og sett hun så ja hun er ganske så mye muskler. Flott dame, det er det ingen tvil om. Men alle ønsker ikke store synlige muskler, Funkygine er også flott. Men alle vil ikke se sånn ut av den grunn. Og hvem går etter PT som må være sterkere enn deg. Tenker Trude bør google hvem Adrian Paul er !
        Og med han på laget så blir dette et flott opplegg 🙂

      9. Nå er ikke det her en konkurranse om hvem som er sterkes. Pappan min er sterkere enn pappan din holdt vi på med i barnehagen
        Målet til de fleste er jo en sterk og fast kropp som du sier, og ikke alltid ønsket er store muskler, men alikevel muskler.
        Man blir ikke sterkere uten at musklene vokser. Med den type trening du legger ut, så når du bare en liten kundegruppe. Greit at dette er en startfase, men jeg vil hvertfall forvente at det kommer øvelser med vekter, med stang og med slynge blant annet. Slynge er jo perfekt trening til kjernemuskelaturen, for de som ikke vil ha store muskler.
        Utviklingen din kan man se på bilder og ikke minst treningsvideoer. Det syns ikke at du er noe sterkere i armene feks nå enn for 2 år siden, men nå tror jeg du har fokus på mage og rompe. Selv tror jeg de færreste voksne er opptatt av sixpack, det er bare en bonus i så fall. Konklusjonen min er at du har sikkert funnet din greie med hopp og sprett i kjelleren,
        men jeg syns det blir for snevert i forhold til en evt stor kundegruppe.
        Inspirasjon til trening henter jeg nok hos andre ja

      10. Caroline Berg Eriksen

        Nei, men siden du mente det var så viktig at PT’en du bruker er sterkere enn deg, så syntes jeg det var greit å nevne. Da er du i hvert fall ett argument fattigere fra å ikke bli inspirert 😉

        Å bli sterkere handler om mer enn volum og maks styrke. En maratonløper er sterk, selv om h*n ikke har store muskler 🙂 Å måle en persons utvikling ut i fra stillbilder og øvelsesvideoer er et ganske så tynt grunnlag, så det ville jeg ikke gjort.

        At kundeegrunnlaget er lite når det kommer til trening uten utstyr, så er jeg uenig 🙂 Det er nok av eksempler på folk som tilbyr samme type trening, og som har millioner av følgere på instagram. Kayla Itsines for eksempel 🙂

        Men vi har uansett ikke landet noe ennå, men på sikt vil det være program både med og uten utstyr 🙂 Kundegrunnlaget vil naturlig nok øke, jo flere typer trening som tilbys.

  3. Jeg så på videoen på Instagram der du gjør «up and downs», skal rumpa være så høyt i været? Jeg får alltid beskjed når jeg er på gruppetrening at rumpa skal være mer rett, at hele kroppen skal være rett som en planke for å stabilisere «the core», det er da musklene jobber.

    1. Caroline Berg Eriksen

      Kan sikker senke den litt, men musklene jobber selv om kroppen ikke er helt rett.

  4. Og jeg lurer på triceps dip. Når vi gjør denne øvelsen på treningssenteret, så får vi alltid beskjed om å gå RETT ned med ryggen (altså at ryggen skal være nærmere benken), og at beina skal være strake. På insta gjør du det slik jeg gjorde det før…men dette har jeg altså blitt retta på av instruktør på treningssenteret. Så da lurer jeg på…..hva er rett….?!?!

  5. Heii! Vil bare si at jeg tar sykt mye inspirasjon av disse øktenee, bruker de masse i økter! Stå på!! ❤️

    1. Caroline Berg Eriksen

      Tusen takk, så hyggelig å høre 😀

  6. Hei Caroline, takk for gode styrketips uten utstyr! Jeg skulle ønske du kunne lage et innlegg om utendørs trening på denne tiden av året, for de av oss som ikke er så heldige å ha tilgang til et treningsrom og syns det er for mye «hassel» å dra til et treningsstudio. Kunne du vurdert det? Tenker da på løpesko som fungerer på snø/is, hodelykt, klær osv. 🙂

  7. Her syns jeg du kommer med krasse og uriktige tilbakemeldinger i kritikken du får, Caroline. Man blir ikke «stor og muskuløs» av å trene med vekter, kroppsstørrelse kommer helt an på kalorier man inntar i forhold til forbruk, det vet du også. Man kan fint bli sterkere av å trene med tyngre vekter, uten å bli større. At du blir oppgitt over at jeg ikke respekterer menneskers foretrukne treningsmetoder forstår jeg ikke, da jeg aldri har uttalt meg uenig i dine treningsmetoder, jeg har kun sagt at jeg er uenig i dette utsagnet «Det virker for meg som du tror at den eneste formen for trening som er bra, er trening som gjør deg større og muskulløs?» for dette er en myte, ikke fakta som du selv påstår.

    Ja, man KAN bli stor og muskuløs av å trene med tunge vekter, men alt avhenger av kaloriinntak, på samme måte som ved vektnedgang. Det finnes utallige damer på SoMe som trener tungt og som har en «slank» men trent figur, Inger var et eksempel, men det finnes flere titalls andre å vise til.

    Jeg har vært en «lojal» leser i 10 år, jeg har sjeldent (om aldri) kommet med usaklig kritikk, og jeg kjenner jeg blir oppgitt over at du er så på hugget med èn gang jeg sier meg uenig og gir en konstruktiv tilbakemelding.

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg har aldri sagt at man blir «stor og muskuløs» ved å trene tungt, så om det er det du reagerer på så kan vi like gjerne stoppe nå 🙂 Det eneste jeg har sagt er at tung vekttrening bygger muskelvolum, uten at det betyr at man blir «stor og muskuløs». Det avhenger av, som du skriver, kaloriinntak 🙂

      Ja, det finnes sikkert mange eksempler på personer som trener tungt med få repetisjoner og er slanke og trente, men det finnes også utallige eksempler på de som trener lett med mange repetisjoner, som også er slanke og trente.

      Beklager om jeg var krass i svaret, det var ikke meningen 🙂

  8. Hei Caroline, jeg setter stor pris på disse treningsinnleggene, og at du også legger dem ut på instragram! Synes de er kjempe effektive og lette for alle å gjennomføre i en hektisk hverdag 🙂
    Hvor er den fine sports BH-en fra?

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *