treningstirsdag – mage og bein

Ny tirsdag, nytt program! Jeg håper det er mange der ute som virkelig kjenner at disse øktene er fantastisk bra for både kropp og sinn – de hjelper i hvert fall meg gjennom en hektisk hverdag – jeg kjenner at jeg har trent og så har det tatt akkurat passe med tid. Jeg gjør gjerne 2-3 slike økter etter en joggetur på 20-30 minutter hver uke, så har jeg som regel 1 ren styrkeøkt med tyngre vekter og 1 treningsøkt med personlig trener og Lars-Kristian, som gjerne også er kondisjon og styrke. Elsker kombinasjonen! Det er ikke så ofte det blir rene joggeøkter på meg lenger, kanskje bare 1 gang i uken hvor jeg løper 1 mil eller intervaller. Jeg liker jo fortsatt å løpe, men jeg føler  virkelig at jeg har funnet den treningsformen jeg liker aller best nå.

Disse øktene med sirkeltrening og egen kroppsvekt, det gir meg så mye! Det er varierende, gøy, jeg synes selv det gir resultater og de trenger ikke å ta lang tid. Jeg prøver å få disse øktene til å vare i rundt 30-40 minutter, ettersom jeg gjerne jogger i en halvtime først – da har jeg fått en god time med trening og følelsen etterpå… en kjenner jo alle til 🙂 Her kommer denne ukens økt! Jeg vet at noen av dere ønsker dere en styrkeøkt med vekter også, så det skal jeg prøve å få til snart, kanskje neste uke? 🙂 


repeter dette programmet 5 ganger 💦 

25 x curtsy utfall høyre – deretter 25 x venstre (noen som vet navnet på øvelsen på norsk?) 

75 sekunder wall sit 

30 x sidehev høyre – deretter 30 x sidehev venstre 

30 x sit ups 

20 x beinhev 


Se film av alle øvelsene på instastory – carolinebergeriksenno – eller snapchat – carobergeriksen – om du er i tvil på hvordan de skal utføres 🙂 Let’s go! Og send meg gjerne snap / tagg meg på instagram om dere prøver, det er alltid gøy å få med seg 😅 

24 kommentarer

  1. Tror det har blitt kommentert før, men hvorfor bruker du ikke mer avsnitt i tekstene dine?
    Feks mellom bilde 1 og 2 her blir det som en vegg av tekst, spesielt på mobil. Slitsomt.
    Skjønner at bildene fungerer som avbrekk i teksten, men det er ofte ikke nok.

    1. Caroline Berg Eriksen

      Beklager det, kan fikse det 🙂

  2. Kult treningstøy, hvor er det i fra?
    Foresten, har du planer om å lage et innlegg som handler om tips til ønskeliste? Jeg har ofte blitt spurt i det siste om hva jeg ønsker meg, men det er så vanskelig å komme på noe syntes jeg.. Du har alltid mange gode tips og inspirasjon

    1. Caroline Berg Eriksen

      Tusen takk 🙂 Det er ikke nytt noe av det, men tightsen er fra Nelly og toppen fra Rebook 🙂

      Jeg kan gjerne lage innlegg med gavetips 😀 Ønskeliste er jeg skikkelig dårlig på, ettersom jeg ikke ønsker meg noe spesielt selv 🙂 <3

  3. what is the size of the carpet and where did you buy it? 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      It is from Casall, I found it at a sports store 🙂

  4. Dear Caroline,
    Obviously your training methods are working as you look fantastic!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    http://www.dressedwithsoul.com

    1. Caroline Berg Eriksen

      Thank you so much 😀

  5. Hvor er det jeg kan finne dette treningstøyet? Hva heter det? Så at det var fra Reebook!

    1. Caroline Berg Eriksen

      Toppen er fra Reebok og tightsen fra Nelly, men begge deler er over 1 år gammelt :/

  6. Skulle ønske du kunne skrive et innlegg om kostholdet ditt per dags dato! Trenger jo ikke være like så mye, meb litt. Enda lavkarbo?

  7. I mean big black carbet

  8. Carina Marie

    Hei. Tidsklemma fanger meg hele tiden og jeg veit at det meste handler om planlegging og prioritering. Men jeg har ingen muligheter til å forlate huset noe særlig verken før eller etter jobb fordi da er det en 5-åring i hus som krever sitt 🙂 lurer rett og slett på om du har noen alternativer til oppvarming som verken krever tredemølle eller å forlate huset?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Ja, du kan for eks. ta 2 runder med 30 x høye kneløft, 10 x burpees og 30 jumping jacks 😀 Da skal du blir varm! 🙂

  9. På forskjellige gruppetimer blir «curtsy utfall» omtalt som neieutfall på norsk 🙂

  10. Hilseutfall:-)

    1. Caroline Berg Eriksen

      Heter det det? :p

  11. Så gøy med treningstirsdag, mye inspirasjon til hjemmetrening. Dessverre ikke helt glad for øvelsesutvalget denne gangen:-/

    Curtsy utfall er ikke å anbefale da det legger et ekstremt press på innsiden av kneet. Vil trene de samme musklene, bare tryggere, ved et vanlig sideutfall.

    Ved knebøy er alltid fokuset på at knærne ikke skal falle innover, såkalt «kissing knee». Ved denne type utfall blir presset på fremste kne likt som ved «kissing knee» og mange kan oppleve smerte.

  12. Hei☺️ Hvor ofte trener du styrke og hvor ofte jogger du iløpet av uka? Og hvor mye trener du tilsammen i løpet av hele uka?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg jogger ca. 30 min. hver gang før jeg trener sirkeltrening / styrke, bortsett fra den dagen jeg trener ren styrke :p Som regel blir det da 2 joggeøkter + sirkeltrening ila. en uke, samt som regel 1 intervalløkt eller langkjøringsøkt (kun jogg / løping), 1 ren styrkeøkt og 1 pt duotime, som regel kombinert stykre og kondis, men ikke løping 🙂 Trener ca. 5 ganger ila. en uke og rundt 1 time hver gang 🙂 Blir ofte 4 økter også, det kommer helt an på. Denne uken blir det for eks. bare 3, har ikke hatt tid 🙁

  13. Hei☺️
    Jeg lurer rett og slett på hvor du har kjøpt den fine blomtserpotten på gulvet jeg☺️

    1. Caroline Berg Eriksen

      Å, er ikke den fin? 😀 Den kommer fra Plantasjen 🙂

  14. Så vakker på disse bildene

  15. Hei! Hvor henter du øvelsene du legger ut fra?

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *