jeg skal aldri løpe igjen

I hvert fall ikke intervaller. I hvert fall ikke på evigheter. I hvert fall ikke på en uke. Minst. Jeg tenkte jeg skulle prøve noe nytt i dag, så jeg kjørte på med en intervalløkt som jeg aldri har prøvd før. I starten tenkte jeg at det kom til å gå som en lek, men det snudde fort. Haha! Mye mulig jeg gikk ut litt for hardt, men denne økten er seriøst den tyngste jeg har hatt på lenge. Jeg er helt kake i kroppen og klarte så vidt å ta 10 sit ups etterpå. Lykke til neste gang! Jeg skal i hvert fall ta løpefri hele helgen. Tror jeg 🙂 

Ok. Nå som jeg har fått økten et par-tre timer på avstand, ser jeg kanskje bittelitt frem til å teste den igjen. Det blir ikke sånn umiddelbart selvfølgelig, men kanskje til uka en gang 😉 Kanskje. I mellomtiden synes jeg at du skal teste den ut! Og du, ikke mist motet underveis! Ha god musikk på ørene og gjør ditt beste, plutselig kjennes det ganske gøy – i hvert fall litt 😉 

Løp i det tempoet som passer deg, ettersom intervallene er såpass korte, kan du fint løpe i et godt tempo. Men husk også at det blir seigt etter hvert 😉 


For å motivere deg kan jeg jo minne deg på at intervaller gir størst utbytte når det kommer til treningen – spesielt om du er ute etter økt kondisjon, men det visste du kanskje fra før av? Uansett er jo akkurat det verdens diggeste følelse å ta med seg inn i helgen – å vite at du har gjort det beste du kan på treningsfronten i dag, sånn på tampen av uka 🙂 God helg, fine lesere! 

37 kommentarer

  1. Språkinteressert

    Jeg legger merke til at flere og flere personer skriver «når det kommer til» i betydning «når det gjelder». Førstnevnte er en anglisisme (direkte oversettelse av «when it comes to»), og er ikke korrekt på norsk. Dette er første gangen jeg kommenterer språkbruk på en blogg, og det er kun ment som konstruktiv kritikk.

  2. Må ut av huset for å komme til treningsrommet ?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Nei, det er bare nede i kjelleren 🙂

  3. Jeg blir imponert over hva du får til i denne varmen. Jeg lufter hunden og syns det holder med det. Stå på, du motiverer masse 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      Haha :p Ser hva du mener 🙂 Men det er ganske svalt nede i kjelleren der hvor treningsrommet er, til tross for at det ble fort varmt i dag :O

  4. For en drøy intervallplan. Hadde serr ikke klart å gjennomføre den der. Ikke med spurt iallefall

    1. Caroline Berg Eriksen

      haha :p er helt kake fortsatt :p

  5. Cecilie

    Hadde du noen form for pause mellom hver runde, eller løp du bare over i den neste så snart du hadde fullført? Takk for tips, så utfordrende, men utrolig bra ut!

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg bare kjørte gjennom 🙂 Si ifra hva du synes da 😀

  6. Måtte le litt nå. Hører det samme fra mannen når han har trent intervall. Dette skal jeg f… aldri gjøre mere. Ser jo rett og slett vondt ut bare han skal opp fra sofan senere på kvelden. Men han er godt trent så han tåler det. Men syns det er drit vondt.

    1. Caroline Berg Eriksen

      Haha :p Må i hvert fall vente til mandag – eh – tirsdag 😉

  7. Hva slags hastighet sprang du på? 🙂

  8. Hvilken hastighet har du på mølla når du spurter?

    Synes det er greit å vite så man vet sånn ca hvor fort man skal starte selv om dette er individuelt er det greit med en pekepinn

  9. Gøy!! Denne skal testes på søndag!! Hadde du pause mellom rundene? Ca. Hvor lang tid tok økten??

    1. Caroline Berg Eriksen

      Nei, tok ikke pauser utenom de 30 sekunder og 15 sekundene som er medregnet 🙂 Tar ca. 60 min. :O 😛

      1. Alexandra

        Okay, eg gjorde denne i dag og eg e ganske død!! Gikk også litt for hardt ut, men eg fullførte og er godt fornøyd med egen innsats likevel!! Jeg presset meg godt uansett! Gøy å prøve nye intervaller!!!

      2. Caroline Berg Eriksen

        Haha, herlig (på en god måte) Blir spennende å se hvordan jeg takler det neste gang 😀 Må prøve en gang til før ferien 🙂

  10. Intervaller i 60minutter uten et par minutter pause mellom rundene er jo insane. Da kan man vel ikke spurte ordentlig, mer løpe fort? Når jeg løper intervaller er det ofte i hastighet hvor man såvidt klarer de siste 5-10 sek uten å falle av møllen siden det er raskt. Bena flyr, haha. Dette er 20×10 (tabata) da, men 30×15 er omtrent samme. Med oppvarming og nedtrapping er øktene ikke lenger enn ca 30 min, det er vel hele poenget med intensive intervall, altså korte og effektive økter. Ellers liker jeg også å bytte type intervall i økten, da går tiden fort og det er deilig med variasjon 😀

    1. Caroline Berg Eriksen

      Ja, denne var rimelig intens :O Jeg løp ganske fort, men måtte senke farten de tre siste rundene da jeg innså at jeg hadde gått ut altfor hardt (slik jeg ville gjort om det for eks bare var 2 runder i hoveddelen) Men den var deilig, tiden gikk fort 🙂 Selv om det blir en stund til neste gang jeg tar denne 😉 Mine favoritter er 4×4 og 45:15 🙂

  11. Neeeeeei! Ikke begynn med clickbait overskrifter, vær så snill. Orker ikke mer av det 😮

    1. Caroline Berg Eriksen

      Har ingen planer om å begynne med det 🙂 Jeg har jo alltid helt normale overskrifter 🙂 Denne var bare ment som en spøk 🙂

      1. Det var veldig godt å høre. Jeg tenkte nemlig det samme som Trine.

  12. Haha, det er det jeg sier til meg selv også, selv om mine såkalte løpeturer ikke er i nærheten av dine (tenk ett minutt lett jogging, fem minutter rolig gange!). Men jeg tror sannelig jeg skal løpe meg en tur i skogen i kveld igjen. Om det ikke er for varmt.

    1. Caroline Berg Eriksen

      Håper du hadde en fin tur 🙂 <3

  13. Kjekt med sånne innlegg
    Stemmer for mer løpeøkt motivasjon innlegg

  14. Du ser flott ut, Caroline! Tenk at du er tobarnsmor.. man ser du er dedikert for livet når det gjelder trening. Virkelig inspirerende! Applaus!

    1. Caroline Berg Eriksen

      Så utrolig hyggelig å lese, tusen takk 😀 God sommer til deg og dine <3

  15. Og du burde spare håret 🙂 Du hadde passet det godt også er det gøy med variasjon. Du er ung og ville fått et mer ungdommelig preg 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg får se hva jeg gjør etter i sommer, er en stund siden forrige klipp og det er fortsatt en måned til jeg skal til frisøren, så det får vokse i mellomtiden 😉

  16. Denne økte hørtes tung ut! Men er verdt en utfordring!
    Og den flaska var utrolig fint! Hvor er den fra?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Den er fra Urban i København :/

  17. Christine

    Hei. Lurer på om du har tips til en bra sports-bh å løpe i? Finner liksom aldri en som som er bra

  18. Kristine

    Hadde vært gøy å vite hastighet/incline Så har man noe å strekke seg etter ‍♀️

  19. Løp denne i går kveld! Har tenkt på det helt siden du la ut innlegget 😉 Jeg var redd for å gå tom, så jeg begynte på 14kmt. Men da følte jeg at jeg hadde litt for god kontroll, økte til 14.5 de siste 15/15 og så til 15kmt på de 10 siste 30/30. Da ble det tungt! Neste gang prøver jeg 15kmt fra start, skal vel være litt slitsomt!

    1. Caroline Berg Eriksen

      Puh, denne er skikkelig heavy! Blir gøy å teste igjen når jeg kommer hjem fra ferie uten så mye løping :O Haha! Men ja, viktig å ikke gå for hardt ut, men å prøve seg litt frem. Finner fasiten tilslutt 🙂

  20. Katrine

    Hvorfor svarer du ikke på hvilken hastighet du løp på? Ser gjennom kommentarene her at du ikke svarer på de som spør om hastighet.

    Denne intervall økten virker forresten beinhard. Har lenge tenkt å prøve den ut, men har klart å overtale meg selv vekk fra det hver gang…

    1. Caroline Berg Eriksen

      Løp på den hastigheten som er riktig for deg 🙂 Det spiller jo ingen rolle hva jeg løp på – prøv deg frem! 🙂 Lykke til!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *