kulåssprinten 2018

Det var så koselig i går! Masse glade folk, varm kaffe, sukkerspinn, smultringer og selvfølgelig – skirenn! Det var mulighet for de minste å prøve seg også, men aldersgrensen var 6 år, så jentene våre må vente noen år til – selv om Nelia lett hadde blitt med uten å blunke 🙂 Topp stemning i Kulåsparken og faktisk var det plussgrader i tillegg, noe som gir ekstra poeng fra meg med en gang! Men det ble fort kaldt da sola forsvant, og da var det deilig at vi bare kunne gå i maks 10 minutter før vi var hjemme igjen 🙂 Her kommer noen bilder! 


I dag startet jeg dagen med 4×4 på mølla, så digg! Hvert øyeblikk skal vi ut og ta litt bilder, og så håper jeg at jeg rekker å spille inn flere spørsmål og svar før klokken plutselig har blitt fire og det er på tide å starte på middagen. Oppskrift kommer litt senere i dag, det er bare å glede seg 🙂 Håper dere har en fin onsdag så langt  ♥ 

17 kommentarer

  1. I see you really enjoyed, dear Caroline! And how wonderful it was so warm!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    http://www.dressedwithsoul.com

  2. Fine bilder! Dere er så flinke til å benytte nærområdet, og det er inspirerende!
    Du, jeg har begynt å løpe litt på tredemølle selv nå, (takk for inspirasjon der også ) og jeg lurer på hvordan du løper når du skriver 4×4? 🙂 hva vil det si i praksis? 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      Tusen takk, Miriam 🙂

      Her er min forklaring på 4×4: denne intervalløkten er effektiv og slitsom, jeg anbefaler at du varmer opp, så kjør gjerne oppvarming i 5-10 minutter hvor du er oppe og “smaker på” den samme farten som du bruker i intervallene. Deretter er det bare å starte med intervalltreningen. Er du i god form anbefaler jeg at du bruker litt stigning på mølla, det kan være nok med 1 prosent, men kjør den gjerne opp på 3-5 om du er i god form. Løp i 4 minutter på 85-95 prosent av makspuls, om dette er 10 km/t for deg eller om det er 14 km/t må du bare føle deg frem til. Dette er avhengig av hvor god formen din er. Etter disse 4 minuttene skal du ha en pause på ca. 2-3 minutter. Denne pausen skal være aktiv med en puls på ca. 70 prosent av maks. Du kan selv velge om du vil ha stigning i pausene. Husk at pausene skal være aktive og at pulsen verken skal være for høy eller for lav.

      1. Miriam

        Takk for svar! 😀 jeg fikker lyst tiltil å prøve dette, for jeg blir fort lei av langkjøring. Så hvis jeg forstår det riktig så har man oppvarming, deretter 4 min 85% av makspuls, så et par minutter effektiv pause og så gjenta 4 min og pause til sammen 4 ganger før nedtrapping? 🙂

  3. Caroline

    Stilig antrekk, Caroline 😀

  4. Det sukkerspinnet var jo diiiigert! Så herlig 😀

    1. Caroline Berg Eriksen

      Haha, jeg veeeet! :O

  5. Hei 🙂 Hvilken vogn er dette? Kunne du lagt et innlegg med forskjellige barnevogner, fra nyfødt til 2- 3 år og hva du anbefaler? 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      Bugaboo Donkey Duo – fineste vogna 😀 Fantastisk når du har to små 🙂

  6. hat brand?:)

    1. Caroline Berg Eriksen

      It is from Cubus 😉

  7. Herlighet, du kler rødt! Helt smashing, nydelige bilder som alltid 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      Tusen takk, LH! <3

  8. when you bought that beanie is really fine?:)

    1. Caroline Berg Eriksen

      I bought it earlier this week 🙂

  9. Anniken

    Bare av ren nysgjerrighet – hvor mange km/t løper du 4×4 på og hvilken stigning? 🙂

  10. there are no more hats in that cubus:/

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *