in the (really good) flow

– inneholder reklame – 

Altså, jeg elsker treningsgleden jeg har for tiden! Den har liksom aldri vært borte, for jeg elsker å trene, men nå har jeg virkelig en god glid her og det kjennes så ekstremt bra! Ikke bare det, men jeg er så glad for at jeg holdt det gående på ferie og det beste av alt? Det er kanskje at jeg ENDELIG har fått med meg Lars-Kristian på laget! Woho! Sunnmøringen er like ivrig som meg, hopper og spretter stiv som han er, er med på jumping jacks og hele pakka. Han har til og med blitt litt mykere på bare en uke 😉 


/ reklame / I dag sprintet jeg ned på mølla for å gjøre intervaller rett etter morgenammingen: det ble 45 -15 i 15 minutter (45 sekunder på og 15 sekunder av) og deretter 15 – 15 i 15 minutter (15 sekunder på og 15 sekunder av) i raskt tempo med 2 prosent stigning. Det er så viktig at jeg får skikkelig fart på løpingen fremover, jeg er så stresset for halvamaraton i september! Det nærmer seg med stormskritt og jeg er absolutt ikke klar – jeg gruer meg skikkelig! Det hjelper selvfølgelig å være en del av et team, men likevel.. Ikke glem at du også kan joine TeamImsdal! Les mer HER 🙂 

I kveld når jentene har lagt seg skal vi dra i gang en crossfitøkt igjen og jeg har funnet frem disse øvelsene som vi skal gjennom. Uæ! Det blir heavy! 


Dagene ellers er hektiske for tiden, vi har blitt kastet rett tilbake til hverdagen for her har Nelia fri fra barnehagen i 3 uker fremover og vi må bare få gjort så mye som mulig når hun er aktivisert og Naia sover. Men sånn er det og alt går med litt planlegging – til og med å trene mellom slagene 🙂 Håper dere har en fin tirsdag! 

29 kommentarer

  1. Marianne

    Hei!
    Jeg lurer veldig på hvordan du ble bra etter slimposebetennelsen? Jeg fikk tredemølle til jul,og ble veldig ivrig. Smertene kom i februar,og jeg er endelig bedre nå etter 7 uker med trykkbølgebehandling. Fysioterapauten min mener jeg kan glemme hele mølla 🙁 Hvordan ble du bedre, og hva har du gjort for å ikke få det igjen? ♡

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg hadde både slimposebetennelse og løperkne. Jeg gikk til fysio over lang tid for behandling én gang i uken og fikk også triggerpunktbehandling med strøm. Det var helt forferdelig, men det hjalp virkelig meg! Jeg fikk også et styrkeprogram og et tøyeprogram som gikk på akkurat de type skader som jeg hadde og disse gjorde jeg vel i minst 1 år etter skaden. Tror ikke jeg løp på ca. 6 mnd. (om jeg ikke husker helt feil) da det stod på, det var så vondt! Sykling og bare det å gå i trapper var også en utfordring, men det kan jo være at det er fordi jeg hadde en kombinasjon. Uansett! Rådfør deg med en fysio, det ville jeg gjort! 🙂

      Masse lykke til, Marianne 🙂

  2. Hilde A

    Du/ dere er så flinke!! Inspirerer meg 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      Tusen takk, Hilde! Det er jeg så glad for å høre! 🙂

  3. Så inspirerende å følge deg på bloggen i disse dager! Håper dere har hatt en super ferie, som var veldig velfortjent. Jeg bare lurer på en ting. Har nettopp startet å jogge selv, er den eneste måten jeg klarer å sortere tankene på. Har hatet å jogge de siste årene, nå gleder jeg meg til hver mulighet jeg har. Det jeg lurer på er dersom du trener 5-6 ganger i uken, dysjer du etter hver gang? Etter jeg startet å trene såpass mye, ender det jo opp med at jeg dysjer nesten hver dag, da jeg er en person som blir veldig svett, da spesielt i hårfestet. Jeg har jo foestått at dette virkelig ikke er bra for hverken hud eller hår. Har du noen tips?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Så GØY at du synes det, A! 🙂 Ja, jeg dusjer etter hver gang og noen ganger blir det to ganger om dagen 🙂 Tips til håret er en god tørrsjampo 🙂

      Klem og velkommen i løpegjengen! 🙂

  4. Får du ikke vondt i beinhinnene av å løpe så mye på lav prosent? Jeg sliter veldig med det problemet, og kan derfor ikke løpe mer enn 1-2 ganger i uken. Kanskje det er skoene jeg bruker.. Vil du lage et innlegg om hvilke sko du bruker når du trener?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Nei *bankibordet* Har hatt løpeskader før og skal ikke ha det igjen! 🙂

    2. Malin, du må sjekke om du overpronerer, og i så falm bruke sko eller såler som støtter. Stikk til fysio..

  5. skulle ønske det var mindre trenigsposter i oppdatteringene dine …. måtte ta deg bort fra snap da stort sett alle postene er om trening … itt kjedlelig i lengen

    1. Caroline Berg Eriksen

      Så synd at du ikke liker det, Maria! Trening er en stor del av hverdagen min og også det som inspirerer veldig mange, i hvert fall slik jeg opplever det! Får så utrolig mange tilbakemeldinger hver gang jeg snapper trening 🙂 Men jeg skal absolutt ha i bakhodet hva du tenker 🙂

      1. Jeg tenker motsatt! Jeg har nesten savnet treningsinspirasjon, hihi. Vi liker tydeligvis forskjellige type innlegg. Veldig inspirerende innlegg sånn generelt for tiden. Virker som dere har det så bra. Det er så koselig å se <3 Ha en super kveld 😀

      2. Caroline Berg Eriksen

        Så utrolig hyggelig å høre, Hanne 🙂 Tusen takk! Håper du har en fin kveld 🙂

        Klem!

  6. Hei
    Hvor mye pause er det mellom hver övelse? Er det antall sekunder eller rep som står på hver övelse? Hvor mange serier kjörer du på ett sånt program?
    Tacksam för svar

    1. Caroline Berg Eriksen

      Det er antall rep. 🙂 Dette programmet er bare 1 serie. Hvor mange serier det er kommer helt an på hva slags øvelser som er satt sammen, hvor mange øvsler, reps. etc 🙂

  7. Nå ble jeg så inspirert at jeg hev på meg løpeskoene og var halvveis ut døra før mannen stoppet meg og minnet meg på at vi skal laste en hel henger med søppel som skal til gjenvinningsstasjonen. 😛 Jaja – fysisk aktivitet blir det iallefall 😉

    1. Caroline Berg Eriksen

      Det er jo trening det også 😉

  8. Jeg er også i vinden når det gjelder trening om dagen. Det er jo såå gøy! Motivasjonen har aldri vært så høy før. Har aldri trent i syden før (too hot for me), men nå har jeg blitt så inspirert av deres WOD når dere var på tur, så det skal jeg prøve ut også 🙂 Tror jeg til og med har klart å overtale min bedre halvdel om å bli med på noen WOD også 😀
    God sommer videre, Caroline 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      Så utrolig gøy, Lene! God sommer tilbake til deg også 🙂

  9. Hvorfor ble dette innlegget ikke merket med reklame med en gang det ble postet, men ettermerket? Dere skryter jo av å være noen av de beste på merking…

    1. Caroline Berg Eriksen

      Det var dessverre noe som hendte ift. merkingen helt øverst, men det var hele tiden merket i innlegget (foran delen som inneholder reklame) i tillegg til at jeg merket det på Facebook da jeg postet innlegget der 🙂

  10. Inspirerende! Nå skal jeg kaste meg på løpetrenden jeg og. Hvilken stigningsgrad og hastighet har du på møllen under 45-15? og 15-15?

  11. Mina kristensen

    Digger 45/15!!! Kan jeg spørre om hvor fort du løper disse intervallene og hvor mye stigning du har?

  12. Lene. Herregud hva en skal pirke på ? Hva er poenget, det står merket lenger ned at det er reklame. Uansett om en er god på å merke så kan det glippe for alle og enhver. (ikke alle som blir overvåket 24/7,tatt imgur av og lagt ut på forum. Før og etter merking, det sier sitt. Det kaller jeg besatt og heksejakt.
    Og om du virkelig lurer , så går det fint og furmulere seg litt annerledes .

  13. IngerLill

    Hvilken tid satser du på å løpe halvmaraton? Vil tro du ligger bra an iom at du løper og trener såpass som du gjør:)

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg aner ikke, jeg orker ikke å ha noen forventninger :O Bare jeg gjennomfører er jeg happy 🙂 Så får jeg løpe på tid neste år når jeg vet hva jeg går til 🙂

  14. Hvilken hastighet har du på mølla når du løper disse intervallene? Har du lik alle dragene?

  15. Hei hei!
    Du inspirerer til ferietrening 🙂 Kunne du derfor laget et innlegg hvor du samler alle crossfit-øktene dere kjørte på ferie? For min del trenger jeg ikke noe mer enn bilde av alle for jeg fikk ikke med meg alle på snap.. 🙂

  16. Fra en løpeentusiast til en annen: Vil tipse deg om en treningsapp som heter Aaptiv. Den har en haug med forskjellige økter, løping, styrke, yoga. Mølleøktene er spesielt bra!! Som å ha en personlig trener på øret, gjør at man pusher seg litt ekstra på intervalløktene. Den har også program for trening til halvmaraton. Anbefales 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *