frokost på pinne

Yoghurt med litt honning, friske bær og hjemmelaget granola er min store frokostfavoritt og med årene har også denne frokostgleden smittet over på Nelia. Så da jeg serverte akkurat det samme til frokost i dag, men på ispinne i stedet for i frokostbollen, da skal jeg si deg det var ei jente som smilte rundt! Det var så populært og jeg er sikker på at hun kommer til å snakke om denne frokosten i flere uker fremover – tror vi blir nødt til å fylle opp fryseren 😉 

Det er veldig enkelt og oppskriften har jeg allerede avslørt, i hvert fall nesten 🙂 This is what you do: 

♥ 4 dl. yoghurt ♥ 1.5 – 2 dl. mandelmelk eller annen melk ♥ 4 ss. honning ♥ friske bær ♥ hjemmelaget granola 

Bland sammen yoghurt, melk og honning. Visp godt og hell over i ispinneformer. Dytt noen bær ned i hver ispinneform, jeg brukte blåbær og bringebær. Bland ønsket mengde granola sammen med litt honning slik at det klistrer seg sammen og topp ispinneformene med dette før du har på lokket og dytter inn pinnene. HER finner du min oppskrift på granola, er så godt! 

Jeg anbefaler ispinneformer fra Nicolas Vahe, de er enkle å bruke og ser så fine ut! Frys ispinnene i minst 5-6 timer før du nyter dem! Lag gjerne kvelden i forveien, så har dere spennende og fristende frokost til dagen etterpå 😉 


Håper det smaker for store og små 🙂 

19 kommentarer

  1. Disse ser kjempe gode ut, ikke rart den frokosten ble en suksess 😉 Er isen din som kom ut i fjor å få tak i år også ? Den var så god den 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      Ja, den er fortsatt i butikkene 😀

  2. Ser utrolig godt ut! Men hadde spist det som mellommåltid tror jeg og ikke frokost:-)

  3. Å, for en genial måte å lage favoritt- frokosten på! Tusen takk for tips 🙂 Ønsker deg en nydelig tirsdag videre, klemmer fra Mexico 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      Ha en fin dag, Janne 🙂

  4. Hvordan fungerer egentlig denne frokosten med LCHF? Både youghurten og granolaen har jo høyt nivå av karbohydrater? Har akkurat begynt på LCHF, så holder på å utforske og finne ut av hva jeg kan spise.

    1. Caroline Berg Eriksen

      Gresk / tyrkisk yoghurt og hjemmelaget granola som den jeg linket til, kan du fint spise 🙂 Honning derimot bør du kanskje droppe 🙂

  5. Kjersti

    Å! Det så godt ut! Hva slags yoghurt bruker du? 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      Tyrkisk yoghurt 🙂

  6. Anbefaler deg å prøve med limekesam istede for melk. Nam!

    1. Altså bare kesam, bær og granona:) det blir så deilig konsistens på isen.

  7. Mellommåltid ville jeg kalt det. Dette hadde blitt en altfor liten frokost til barna mine før skole og bhage.

  8. Hva er egentlig forskjellen på gresk og tyrkisk yoghurt?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg opplever at den greske er litt løsere og den tyrkiske litt fastere 🙂 Ellers er de ganske like 🙂

  9. Blir isen kremete eller litt krystalisert?☺️

    1. Caroline Berg Eriksen

      Nei, det ser litt sånn ut på bildene, men det er ingenting som merkes når du spiser den 🙂 Nå stod den natten over her og ikke lenger 😉

  10. Catrine

    Kan du fortelle litt om hva honning egentlig inneholder/om hvor sunt/usunt det er?

  11. Så Nelia brukte beskyttelse for klærne når ho spiste. Hvor har du fått tak i det?

    1. Caroline Berg Eriksen

      En smekke fra baby björn, den er super – dekker alt 😀

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *