low carb peanut butter & jam muffins

Disse muffinsene! Oh my God! De er utrolig gode og det beste av alt er at de er uten tilsatt sukker og uten hvetemel 🙂 Hovedingrediensen for å få disse skikkelig saftige er Nora Uten Tilsatt Sukker som nå er relansert og kommer i mindre glass og inneholder mer bær enn tidligere! Mer bær er både friskere og sunnere og det er jo aldri dumt!  Til denne oppskriften kan du velge om du ønsker å bruke Nora Uten Tilsatt Sukker med bringebær eller jordbær, jeg brukte begge deler 🙂 Oppskriften gir rundt 12 muffins (IKKE spør hvorfor jeg tidvis sa muffinser i videoen, tror jeg var litt trøtt) og du kan sjekke ut videoen for å se fremgangsmåte og resultat 🙂 Og dere, helt ærlig! DERE MÅ LAGE DISSE! 


du trenger 

♥ Nora uten tilsatt sukker ♥ 1 ts. vaniljepulver ♥ 1 ts. bakepulver ♥ 2.5 dl. mandelmel ♥ 2.5 dl. peanøttmel ♥ 1 dl. sukrin ♥ 3 scoops proteinpulver vanilje ♥ 2 dl. mandelmelk ♥ 4 ss. peanøttsmør ♥ 0.5 dl. smeltet smør ♥ 3 egg 

– håper det smaker – 

30 kommentarer

  1. Christina

    Det må vel være lov å skylde på Østfold-dialekta når man sier muffinser… Velkommen hjem ;D

    1. Caroline Berg Eriksen

      Bahahaha! JA! Jeg tror det er fasiten :p

      Takk 😉

      1. Caroline Berg Eriksen

        😀

  2. Åneei, hadde håpt at du skulle legge ut oppskift på kylling curryen denne oppskrift-onsdagen! 🙁 Kan du pliiis legge den ut før helga? Haha, har blitt helt obsessed etter at du skrev om den her på bloggen 😛

    1. Caroline Berg Eriksen

      Å, beklager! Jeg tenkte at det skulle på neste onsdag :O Ser hva jeg får til før helgen, men vi bor jo ikke med et kjøkken tilgjengelig akkurat nå 🙁

  3. Hvor mye er en scoop?

    1. Caroline Berg Eriksen

      ca. 30 gram 🙂

  4. Kristina Nyakas

    Nam, disse så deilige ut :-)). Hvor kjøper man vanilje proteinpulver?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg har kjøpt på helsekosten 🙂

  5. HERREGUUD så vakker du er!!!! Får ikke sagt det nok jeg hehe

    Hvor har du pleid å ta restylane? Har sååå lyst på det selv

  6. Så godt ut!

    Jeg har ikke sånn scoops, hva kan jeg måle med ellers? Må det være proteinpulver? Kan disse fryses? Og en siste ting, er disse «svangerskapsdiabetesvennlige»? :’D Jeg er i grenseland i forhold til det. Hvis ikke får jeg prøve dem etter at babyen er ute i løpet av mai måned :-p

    1. Caroline Berg Eriksen

      Du kan måle opp ca. 1 dl. men det er ikke nøyaktig så mye heller. De kan fryses! Jeg vil tro de er svangerskapsdiabetesvennlige, men jeg ville likevel forhørt meg med legen din? Sånn for å være helt sikker 🙂

  7. Som mor til to jenter og yrkeskvinne selv hadde jeg håpet, om enn ikke forventet, et innlegg fra deg i anledning kvinnedagen?

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg har gratulert alle kvinner med dagen på snap 🙂 I år ble det ikke mer enn det, dessverre, men det betyr ikke at det er en sak som ikke opptar meg.

  8. mmmmmmm dom vill jag ha!! Kram från Switzerland, //Sofia ( http://www.sofiacm.com )

  9. Kristin

    Hei 🙂 Hvilket proteinpulver bruker du? Eller hvilket anbefaler du? 🙂

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg bruker whey sitt i denne oppskriften 🙂

      1. Whey sitt? Jeg har ikke hørt om en produsent som heter Whey. Du vet at whey betyr myse og at det er en type protein?

      2. Caroline Berg Eriksen

        Det heter whey tec 🙂

  10. Eva Veronika

    Håper ikke du gir Nelia og Naia slike lettprodukter. Dette pga søtningsstoffene som er i syltetøyet. Prøv å unngå estoffer i maten til ungene. Når deklarasjon ser ut som ei kjemibok så er det best å holde seg unna.
    Så lenge dere ikke har diabetes så anbefales ikke lettprodukter med kunstig søtning. Dette rådet fikk jeg av ernæringslege. H orfor ikke lage syltettøyet selv? Myyyyyyye bedre for dere og myyyye sunnere. Og superenkelt å lage. Tar mindre enn 2 min.

    1. Caroline Berg Eriksen

      Naia drikker kun morsmelk, og Nelia er over 3 og kan derfor helt trygt spise søtstoffer innenfor ADI 🙂 E-stoffer høres kjempeskummelt ut for mange, men det også er helt trygt, og det finnes ingen gode grunner til å forsøke å unngå dem annet enn at det å lage mat fra bunnen av er morsommere enn ferdigmat. De fleste E-stoffer er også helt naturlige stoffer. Økologiske blåbær inneholder f.eks en rekke E-stoffer og ingredienslisten ser ut som en kjemibok: https://jameskennedymonash.files.wordpress.com/2013/12/ingredients-of-all-natural-blueberries-poster.jpeg

      1. Elizabeth

        Liker!!!

  11. Åh de syltetøyene er så gode! Takk for oppskrift:-)

  12. Disse så veldig gode ut! Jeg bare lurte på om du bruker fettredusert mandel- og peanøttmel, eller om du bruker mel laget av pulveriserte nøtter? 🙂 Vet at resultatet kan bli SKIKKELIG dårlig om man bruker fettreduserte produkter mens det i oppskriften er benyttet melvarianter med fullt fettinnhold 😀 Disse skal prøves, NAM

    1. Caroline Berg Eriksen

      Jeg kjøpte mel på helsekosten 🙂 Du MÅ prøve!

  13. Elisabeth

    Hei Caroline:-), jeg er ikke glad i peanutsmak, har du forslag til å bruke noe annet? Mere mandelmel og vanlig smør istedenfor peanutsmør? Tusen takk for svar!

    1. Caroline Berg Eriksen

      Hele muffinsen smaker peanøtt, det er jo poenget :p Men da foreslår jeg at du prøver en annen oppskrift, for eksempel: http://www.carolinebergeriksen.no/2013/05/15/oppskrift-onsdag-inspirasjon-til-17-mai/

      Kan ha syltetøy i disse også 🙂

  14. Har du vurdert å prøve dette som alternativ til sukker/sukrin? http://no.iherb.com/pr/Xlear-Inc-Xclear-XyloSweet-All-Natural-Xylitol-Sweetener-1-lb-454-g/5307 Jeg er superfornøyd hvertfall, smaker likt, samme konsistens som vanlig sukker og har samme måleforhold, uten den litt kalde ettersmaken det kan bli med sukrin feks. Vet ikke om det er like sunt, jeg har ikke så peiling, men du vil kanskje klare å se det fra hva du kan lese på Iherb? 🙂

  15. Ingvild

    Hei Caroline,
    Dette så godt ut, og jeg skal definitivt prøve disse en dag 🙂
    Jeg startet med lavkarbo for ca 2 år siden nå og er utrolig glad for det. Det endret livet mitt! Og jeg kan faktisk avsløre at du var inspirasjonen til å i det hele tatt begynne med det. Så det skal jeg fortsette med 🙂 Men nå syns jeg det ser ut som at du ikke egentlig spiser lavkarbo lengre. Jo, av og til legger du ut ting som er lavkarbo. Men mye av det du deler er jo ikke det. feks søtpotot, ris, pasta, pizza. Mye som ikke er lavkarbo som du likevel deler. Kan ikke du fortelle litt om hvordan du spiser nå for tiden? Og evt hvorfor du har firet på lavkarbo-kravene. Jeg håper ikke du leser dette som noe kritikk, for det er det ikke. Jeg er bare interessert i å høre litt mer om dette. Hilsen Ingvild 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *