workout no. 1 this week

Er du klar for en ny uke? Gjett om jeg er! Forrige uke var egentlig helt topp treningsmessig og jeg håper at jeg klarer å holde på de gode vanene denne uken også – den startet i hvert fall veldig bra, med 45 minutter på tredemøllen etterfulgt av 30 minutter med styrke på mage og armer. Fullstendig med egen vekt i dag, jeg har jo det meste av utstyret mitt hjemme, så det er ikke alt jeg får gjennomført som jeg foretrekker når jeg ikke er der. 

treningstoy

Treningsmål for uken: jeg prøver faktisk å sette meg egne mål for hver uke og det kan være noe så enkelt som å gjennomføre 5 treningsøkter, ha 2 gode langkjøringer, 3 intervalløkter med så og så høy puls, gjennomføre en crossfitøkt, og så videre. Angående mål denne uken, er det noe så enkelt som å endelig starte opp med yoga igjen. Der skal vi ha fokus på både pust og kjernemuskulatur og jeg gleder meg virkelig! Tidligere ukesmål for meg har ofte innebært nok vanndrikking og apropos det: har jeg nevnt hvor flink jeg har blitt med vanninntaket den siste tiden? Jeg var elendig på å få i meg nok vann en periode, av en eller annen grunn har det alltid vært noe jeg slurver med. Jeg er liksom aldri tørst, eller kjenner i hvert fall meg sjelden tørst bortsett fra under trening. Den siste tiden har jeg derimot vært et prakteksemplar og min løsning er å alltid ha nok gass til soda stream-maskinen vår tilgjengelig, slik at jeg hele tiden kan drikke boblevann – som er det absolutt beste jeg vet. Så dersom du er like elendig som jeg har vært på å få i deg nok væske og i tillegg elsker vann med litt bobler i, er i hvert fall det et tips 😉 


– my plan this week – 

uke15

Ellers er det alltid et mål å tenke positivt! Det er ikke alltid jeg har lyst til å trene, noen dager ER tyngre enn andre og det er rett og slett helt forferdelig å komme seg i treningstøyet og opp i joggeskoene. Vel. Det eneste som hjelper for min del da er følgende: positive tanker som sier noe om hvorfor jeg trener og hva det gir meg. Dusjen som venter på meg og følelsen etterpå. Én liten positiv tanke er faktisk det eneste som skal til noen ganger! I de aller fleste tilfeller kan det utgjøre stor forskjell og vippe meg fra NEI til JA. Det er sjelden jeg angrer på en økt og de gangene jeg kjenner at jeg ikke vil fordi jeg er sliten, da står jeg bare over. 


En aktiv start på uken fortsetter og vi skal snart ut på tur i luften før det er på tide å reise hjemover 🙂 Ha en nydelig ukestart, dere ♥ 

21 kommentarer

  1. jeg har hørt at styrke gjerne skal gjøres før kondisjonstrening, for å få best effekt? 🙂

  2. Kan du legge ut link til tightsen ?

  3. Herlig med litt motivasjon, i dag skal jeg faktisk på min første yogatime på mange år! Gleder meg veldig 🙂 Og apropos vanninntak, jeg har også blitt kjempeflink til det takket være appen WaterMinder. Min nye favoritt, hehe!

  4. Katrine

    Hei Caroline!
    Jeg har fulgt bloggen din en god stund nå, og jeg bare si jeg elsker bloggen din.
    Jeg bare lurte på om du kunne ha noen innlegg som gikk ut på løping og løpeteknikk! Jeg har nettopp begynt på igjen etter en periode med mye skader, og derfor lurte jeg på om du hadde noen tips til løping og løpeteknikk 🙂
    Også lurte jeg på om du kunne ha ett innlegg om topp 5/ topp 10 basisplagg/tilbehør som du alltid har i klesskapet eller som er kjekke og ha!
    Håper du og dine får en fantastisk fin dag og uke!

  5. Mamma sier at hun er helt sikker på at du er gravid og at det er derfor det ikke er bilder av deg i treningstøyet i bloggen mer. Er du det? Venter du med å si det fordi du skal lage en video eller noe sånn som MammatilMichelle gjorde?

    jeg er en jente på 13 år som leser bloggen din ganske ofte, jeg synes du er kjempepen og at Nelia er veldig søt. Mamma leser også bloggen din noen ganger. Jeg blir kjempeglad hvis du svarer på dette!

    1. Tviler på at Caroline er gravid da hun har drukket vin for bare et par uker siden 😛 Og hvis det er tilfellet at hun har blitt det tror jeg det er såpass tidlig at hun og familien i såfall vil vente med og fortelle det til offentligheten før om en liten stund 🙂

  6. Hei! Jeg trener 5-6 ganger i uken – blanding av styrke og kondisjon – noe jeg har gjort en god stund. Jeg ser allikevel veldig liten fremgang når det gjelder nedgang i fettprosent, og revurderer derfor kostholdet mitt. Har alltid ansett meg selv som ganske sunn, men jeg spiser en del produkter med mye karbohydrater, som brød, tacolefser, spaghetti og lignende. Alt er dog fullkorn eller grovt 🙂 I det siste har jeg begynt så smått på et lavkarbokosthold, men sliter med å føle meg helt mett. Har du noen tips for en nybegynner, og hvor mange gram karbohydrater anbefaler du i døgnet i starten av et lavkarbokosthold?

    Det virker som dere hadde stor effekt av det, så jeg håper du kan hjelpe meg litt på vei. Tusen takk!

  7. Hei. Jeg har er veldig aktiv i gym, men min gymlærer liker meg ikke og jeg får bare dårlig karakterer av han… Når jeg spør han om noe så ignorer han meg.. Tips til hva jeg kan gjøre? Tips til en god måte jeg kan si til han at jeg ikke er enig med karakteren.! Lurte på siden du er sporty og slik :)))

    1. Caroline

      Uff, det høres ikke spesielt hyggelig ut 🙁 Har du forsøkt å ta dette opp med han utenom timene? Det er sikkert ikke så ille som du føler det, og av og til hjelper det å ta ting opp med folk 🙂

  8. Jeanette

    Helt enig med deg! I dag ble det en times tur og styrketrening etter det. Hadde ikke mye lyst når jeg våknet i dag,men det er jo bare å gjøre det,så får man verdens beste følelse

  9. I løpet av det siste året har jeg lagt på meg en del. På grunn av sykdom har jeg ikke sjansen til å trene, og det har blitt en del trøstespising/kjedespising det siste året. Nettopp på grunn av sykdommen har jeg ikke ork til å lage fancy måltider, men jeg lurte på hva du syns er best å spise på skiva/knekkebrød for å miste vekt? Og hvordan får du motivasjon?

  10. Heihei 🙂 Lurte bare på hvor du har kjøpt det fine rosa pannebåndet som jeg har sett Nelia har på seg på snapchat osv 😀

  11. Hei!
    Jeg synes du har en utrolig inspirerende blogg, og jeg elsker mange av matoppskriftene du legger ut! jeg lurer på om du kan legge ut flere tips til enkle middager/lunsj som er sunne og helst vegetarvennlige!
    Jeg lurer også på i hvilken hastighet du løper på når du løper i 45 min? 🙂

  12. Hei 🙂 Når du sier at du løper langkjøring 60 min hvem hastighet og stigning har du på mølla?
    Hvordan kjører du forresten intervallene dine på 30 min?

  13. Gøy å lese treninginnleggene dine=) Når jeg mangler motivasjon følger jeg planene dine like godt! Det jeg lurte på er hvor mange timer du trener totalt i løpet av en uke? det varierer sikkert mye fra uke til uke, men sånn ca=)

  14. Hva tenker LK ang. Bjerknes? Er det ikke Bachelor i ernæring har også har tatt, eller tar jeg helt feil? Heia dere 🙂

  15. Ragnhild

    Hei! Jeg lurer på hva du mener med «oppvarming», er det intervalltrening, eller løper du i et jevnt tempo?
    Jeg lurer også på hvordan du greier å kjøre så effektive intervaller slik at det bare tar deg 30 minutter? Det er veldig imponerende. Jeg bruker alltid minst 40 minutter når jeg løper intervaller (10min oppvarming, 20-30min intervalltrening, 5-10min nedjogging) og skulle gjerne brukt kortere tid.
    Ellers så vil jeg bare si at jeg elsker bloggen din, og jeg leser den nesten hver dag. Bloggen gir meg inspirasjon i hverdagen, og stor motivasjon til å trene og til å ha en aktiv livsstil. Så tusen takk!

  16. Åssen sportsbh er det du har på bildet? 🙂

    1. Caroline

      Den er fra stay in place 🙂

  17. Hei:) dette er kanskje et dum spørsmål, men vi prøver.

  18. Hei:) dette er kanskje et dum spørsmål, men vi prøver.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *