frokost for folk i farta: 2 tips

on the go_10

Hei mandag og en ny uke! Jeg er klar som alltid og denne uken står ingen lange bilturer på planen foreløpig, men jeg har lyst til å besøke barndomsbyen snart, så vi får se hva helgen bringer 🙂 Men det er jo lenge til! Uansett: i dag vil jeg tipse dere om to gode frokoster som kan lages dagen i forveien og som er perfekte for deg som er travel om morgenen og som nettopp derfor ikke har tid til å prioritere frokostlaging. Disse to frokostene er enkle å ta med seg på vei ut døren og kan lages kvelden før så er alt er klart når du skal avgårde. Perfekt! 

on the go_6


on the go chia pudding 

Jeg har vel lagt ut 3 oppskrifter eller flere på chiapudding, det er og blir en stor favoritt hos meg. Så godt og så enkelt, og det smaker best med bær og nøtter til som i tillegg gir en langvarig og god metthetsfølelse. 

on the go_5

Til chiapudding trenger du egentlig bare 2 ingredienser sammen med eventuelt topping. Du blander sammen 2 dl. kokosmelk og rører inn 3 ss. chiafrø, heller i en kopp eller i en kjekk beholder og lar det stå i kjøleskapet natten over. Denne gange laget jeg en pina colada-versjon 😉 Ananas og kokos! 

on the go_4

Dagen etter topper du det med akkurat hva du vil og tar det med deg ut på stuen, inn i bilen eller på vei til bussen. Det er opp til deg! Har du forresten lyst til å lage sjokoladechiapudding eller bringebærchiapudding, har jeg linket til oppskriftene på det. Bare trykk på teksten! 

on the go_9


on the go brekkie muffins 

Det finnes mange varianter av muffins du kan lage dagen før som er gode å ha med seg i bilen, for eksempel kan du teste ut DISSE blåbærmuffinsene jeg har delt oppskriften på før.

on the go_3

Personlig elsker jeg røket laks, egg og fetaost i kombinasjon, det er alltid dette jeg ser etter under en frokost eller for eksempel om jeg skal ha meg en kjapp lunsj – så alt dette pakket sammen i en muffins, det må jo bare bli bra? JA! Det stemmer på en prikk. Perfekt bilmat og perfekt lunsj for deg som er på farten eller for deg som bare vil ha en litt annen vri på frokosten. Her får du oppskriften! 

on the go_12


du trenger 

♥ 5 store egg ♥ 100 gram arla apetina feta ♥ en neve bladspinat ♥ 100 gram røket laks 

on the go


slik gjør du 

Sett ovnen på 170 grader. Hakk opp bladspinaten, del opp laksen og fetaosten. Pisk sammen eggene og rør inn ingrediensene. Bruk gjerne litt salt og pepper etter behov. Stekes i rundt 20-25 minutter, til de er gylne og gjennomstekt. 

on the go_7


Nyt til frokost eller lunsj, og ha en deilig ukestart, dere ♥ 

23 kommentarer

  1. Så godt! Regner med at du putter muffinsomelettene i muffinsformer når du steker dem?

    1. Caroline

      Absolutt 🙂

  2. Hei Caroline! Jeg har et spørsmål, men det er om noe helt annet. Jeg ser på reiser til sommerferien, og vurderer å dra til Lefkos i Karpathos. Hvilke hotell bodde dere på i fjor sommer? 🙂 Og anbefaler du denne øyen til et kjærestepar på 25 og 27 år som ikke har barn? Ha en fin dag! Klem Trine 🙂

  3. Katrine

    Så deilig! Selv er jeg stor fan av speltlomper med philadelphia light, kokt skinke og avocado. NAM!!

    1. Caroline

      Ja, det er godt! Og så enkelt .)

  4. Jeanette

    muffinsene skal testes 😉 prøvde meg på bananpannekakene i dag,de ble ikke like fine som dine,men de smakte godt og det er jo det viktigste

    1. Caroline

      Det er helt klart det viktigste 😉 Svak varme gjør de penest, om du ikke allerede har prøvd 🙂

      Klem!

  5. Hei 🙂
    Disse frokostmuffinsene så veldig gode ut, men vet du hvordan de blir å fryse?

    1. Caroline

      Det ville jeg ikke prøvd på :/ Kan ikke se for meg at det skal bli noe godt å fryse :/ Men kanskje noen andre her har prøvd å fryse eggemuffins?

  6. Marianne

    Muffinsene med laks ser kjempegode ut 🙂 Får lyst til å lage mat.
    Forresten utrolige fine bilder av deg og vakreste Nelia i forrige innlegg <3

    1. Caroline

      Tusen takk, Marianne <3

  7. Ingvild

    Hei! Jeg har et spørsmål angående trening 🙂 Hvor mange økter i uken har du nå for tiden, og hvor lange pleier øktene dine å være?

    Klem fra Ingvild

    1. Caroline

      Jeg trener 5 ganger i uken og de varer fra 45 minutter til 1 time og 30 minutter 🙂

  8. Muffinsene ser nydelige ut.:) Hvor mange muffins blir det av denne oppskriften?

    1. Caroline

      9 stykk 🙂

  9. Dette ser godt ut! Perfekt både til frokost, lunsj og turmat. Gleder meg til å prøve. Tusen takk for oppskriften

  10. Hei Caroline! Takk for nydelige mat-tips! Laget sjokolade chaipuddingen til frokost, den smeltet på tunga! knall god!! Eggemuffinsene forsvant også fort! elsker slike mat tips!
    😀

  11. Disse så deilige ut, hvordan oppbevarer du dem? 🙂

    1. Caroline

      De blir som regel spist opp med en gang :p Men de kan fint oppbevares 1 døgn i kjøleskapet 🙂

      1. Ok, lager de til meg selv så klarer nok ikke 9 stk på rappen 😛 Disse så veldig praktiske ut og lage på forhånd, så har man en lett frokost kjapt tilgjengelig! 🙂

    2. Caroline

      I kjøleskapet i en brødpose 🙂 Men de holder ikke veldig lenge utover 1 døgn. Eller, de holder jo, men smaker absolutt best ganske snart 🙂

  12. Hei!
    Prøvde meg på chiapudding med 3 så frø og 2 dl melk……blei jo ikke noen pudding akkurat!

  13. Så veldig gode ut! 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *