featured in ELLE trening

Jeg synes det er så gøy å være med på kjappe, små reportasjer, så da jeg en gang før jul fikk spørsmål av fineste Synnøve Skarbø om jeg ville være med i Helsesjekken, sa jeg selvfølgelig ja! Jeg som vanligvis kjøper meg magasinet eller sjekker appen som jeg har på telefonen når den er oppdatert, har tydeligvis oversett akkurat denne utgaven, så derfor ble jeg veldig glad  da jeg fikk den tilsendt på epost i går 🙂 


helsesjekken caroline elle 1 2016

Ville dele den med dere i dag og samtidig ønske dere en sprek lørdag! Jeg skal sette i gang med dagens treningsøkt om få minutter, ikke så tidlig som jeg vanligvis liker det, men kroppen er så stiv etter gårsdagens crossfit, så jeg var fristet til å vente litt. Brukte heller morgentimene og en god del av formiddagen på å rydde opp i Nelias skap – spesielt barn trenger en spring cleaning i garderoben, de vokser jo så fort! Det er en del av dere som har spurt meg, både her og på snapchat, hvor vi gjør av klærne hennes, og de tar vi vare på i tilfelle vi får bruk for dem i fremtiden 🙂 Dersom vi ikke gjør det, kommer vi til å gi det bort. Vi har tatt vare på klær som er pent brukt helt fra hun vokste ut av str. 50, så det begynner å bli en del 😉 Og noen av kjolene hennes kommer jeg nok til å ta vare på uansett, det er så gøy at mamma har tatt vare på flere av mine! 

19 kommentarer

  1. Så fin reportasje! Jeg elsker svarene dine på hva som motiverer deg for trening og hva du ønsker å oppnå med trening!

    1. Caroline

      Så hyggelig å høre, Marita! Tusen takk 🙂

  2. Heidi Vestvik

    For en motiverende kvinne du er!

    1. Caroline

      Så utrolig hyggelig at du synes det, Heidi! Tusen takk! 🙂

  3. Fint intervju, men du fremstår som litt for politisk korrekt. For min del blir du lite relaterbar når du skeier ut med mørk sjokolade og nøtter. Skjønner at du sikkert ville fått kritikk uansett hva du sier. Men for min del hadde det du vært mer relaterbart om du heller sa at du skeiet ut med hveteboller eller noe lignende som faktisk er usunt. Vet jo fra bloggen at du liker hveteboller derfor jeg brukte det som eksempel.

    Du velger selvfølgelig selv hvordan du fremstiller deg, sier bare at jeg personlig hadde funnet deg mer motiverende om jeg kunne relatert mer til deg.

    Ha en fin helg! 🙂

    1. Caroline

      Jeg spiser ikke nødvendigvis boller og godteri hver gang jeg skal skeie ut, men skal vi på lang biltur midt i uka tar jeg meg gjerne en bolle hvis det frister. Jeg er ikke så opptatt av regler i matveien ala faste spisedager og utskeielser hver eneste helg. Slike ting er ikke for meg. Jeg spiser usunt om jeg vil det, og det som er så fint er at jeg faktisk ikke har lyst til det så veldig ofte 🙂 Derfor er mine beste utskeieler i en helt normal uke, nettopp mørk sjokolade og yohurtnøtter, vin og god mat 🙂 Nå sa jeg ikke at jeg skeier ut med nøtter, men yoghurtnøtter. Det er ikke akkurat så veldig sunt, så jeg forstår ikke hva du mener er så korrekt med det 😉

      Jeg fremstiller meg ikke på noen annen måte enn akkurat slik jeg er, vi er alle forskjellige og godt er det 🙂

  4. Katinka

    Du sier at du stresser alltid – da er det egentlig ikke så mye vits med all treninga for å få god helse, for stress tærer enormt på kroppen enten man innser det eller ei. Det er ikke skadelig å trene litt mindre enn det du gjør. Kroppen trenger faktisk mye hvile når man har en så hektisk livsstil. Du er jo veldig aktiv utenom treninga også. Psykisk helse er vel så viktig for kroppen faktisk! Just sayin’ 😉

    1. Caroline

      Jeg er bare skrudd sammen sånn at jeg er generelt mye stressa, har mange tanker i hodet og har altfor mye jeg skal få gjort ila. 24 timer 🙂 Trening hjelper meg med å koble av oppi alt dette og det er når jeg trener at jeg får tenkt fremover og nye ideer kommer til meg – i hvert fall er det ofte slik 🙂 Å bevisst forsøke å slappe hundre prosent av gjør meg nesten bare rastløs, men jeg har jo blitt flinkere bare de siste månedene til å ta det litt mer med ro, og det er helt bevisst mtp. helsen 🙂

  5. Marianne

    Du er treningsinspirasjonskilde nr 1. 🙂 Blir alltid så glad av å lese dine innlegg om trening og helse!

  6. Spiser du ikke lunsj? Hvorfor ikke evt? 🙂

  7. Som norsklærer skulle jeg ønske at du, som er et forbilde for mange unge, ikke blander norsk og engelsk i blogginnleggene dine. Spring cleaning? Hva med å rett og slett skrive vårrengjøring?! Dessuten dukker adjektivet _magisk_ opp stadig vekk, men det vet jeg du har fått tyn for før så du bruker det kanskje på pur f*** 😉 Ha en fin helg!

  8. Hei, Caroline!

    Kunne du tatt en liten titt innom bloggen min? Vet ikke om du har gjort det, da jeg ikke husker hvilket blogginnlegg jeg kommenterte på…:( dinaeveryday.wordpress.com). Når unge jenter, kvinner med helse, liv og god atmosfære:)

  9. Fin repotasje! Du sier du ikke ville fikset på noe, men tar du ikke restylane da? Du vil jo i teorien fikse på noe da…..

    1. Samme tenkte jeg:-p

      1. Caroline

        Jeg tenkte på endringer i form av operasjoner og av en eller annen grunn ser jeg ikke på lepper som en del av kroppen. Men det er det jo, og du har rett, så det burde jeg nok svart 🙂

  10. Åh, så forfriskende at du sier at det du liker best med kroppen din er at den er frisk og fungerer! Det er et veldig bra og viktig fokus, som du forhåpentligvis er med å overføre til unge. Du er bra, woho!

  11. Lepper er en del av kroppen ja, man kan liksom ikke ta de av å legge på nattbordet, he-he! Du skriver at du alltid er stresset, alltid har mange tanker i hodet og at døgnet har for få timer. Har du alltid vært sånn? Høres litt slitsomt ut, jeg vil ikke nevne diagnosen, for da er det noen besserwissere som kommer til å klikke, men du skjønner sikkert hva jeg mener. Jeg har funnet verdens fineste nattkjole på Cubus, den burde du hatt, det står: «To-do list: absolutely nothing zzz»

  12. Syns det er litt rart at du sier at en time bare er 4% av dagen og derfor er trening så lett å prioritere? For meg virker det helt virkelighetsfjernt. I løpet av et døgn jobber jeg 8 timer og sover 8 timer (som regel 7, men trenger en time for å roe meg ned på kvelden). Da er det 8 timer igjen. På morgenen bruker jeg tid på å stå opp med familien og komme meg på jobb. På ettermiddagen bruker jeg tid på å komme meg hjem, lage mat, spise med familien og ha kvalitetstid sammen med barna… Du skjønner hvor jeg vil hen! Hver dag har jeg kanskje 2 timer egentid og da vil en time trening (jeg regner en time pga dusjing osv) være 50% av den tiden. Det syns jeg er mye. Jeg klarer ikke å prioritere det hver dag: jeg vil være sammen med mannen min, med venner, bake brød, ringe bestemoren min, få utløp for litt kreativitet, noen ganger må jeg ta jobb på kveldene… Hva tenker du egentlig om dette? Du kan umulig ha så mye mer egentid enn meg, det virker som du jobber mye??

  13. IreneTv

    Hei!
    Den Kari Traa jakka du har på deg i reportasjen… Den er knalltøff! Husker du hva den heter? Er den fra årets kolleksjon? Finner den ikke noen steder. :/

Legg igjen en kommentar til Oda Avbryt svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *