kickstart your week: monday must haves

essentials monday

Mandag igjen og selv om været forteller meg at jeg heller burde ligge langt under dyna, var jeg oppe og hoppet i seks-tiden i dag. Jeg har drømt om en bærsmoothie i hele natt og måtte på butikken da det åpnet i dag for å få handlet alt jeg trengte til den. Noen innkjøp til frokost er alltid nødvendig på mandag, da er det ganske tomt i de fleste kjøleskap vil jeg tro 🙂 


monday essentials

moothie2

Jeg oppdaget en ny Kesam da jeg var der og måtte ta med meg den, sammen med den nyeste utgaven av Shape Up: mandagsinspirasjon til tusen! Ble så nysgjerrig da jeg så på forsiden at jeg kunne dypdykke inn i 20 forskjellige vegetaroppskrifter! Ja, takk! Jeg har fortsatt mye å lære på den fronten 🙂 Men til poenget: jeg fikk laget meg en helt nydelig, kremet smoothie som er helt perfekt før en treningsøkt! 

smoothie

♥ 170 g. frosne bær – skogsbærmix ♥ 2 ss. peanøttsmør ♥ 1 scoop proteinpulver vanilje ♥ 2.5 dl. mandelmelk ♥ toppes med granola og blåbær 


be stronger than your excuses 

Slik ser en klassisk treningsuke ut for meg. Jeg løper 5 ganger i uken i variert tempo, den siste tiden har det for det meste blitt intervaller av forskjellige slag – elsker det! Så trener jeg styrke 3-4 ganger i løpet av uken på den måten jeg elsker å gjøre det. Når jeg kombinerer såpass mange forskjellige øvelser hver gang blir jeg ikke lei, og jeg merker resultater der jeg ønsker det. Ikke minst oppnår jeg høy puls, jeg blir svett og akkurat passe sliten. Nok til å samle den mengden med ekstra energi som jeg trenger for å gi hundre prosent i løpet av en hektisk uke 🙂 For meg handler det ikke om spesifikke resultater eller mål akkurat nå, men det handler om å være aktiv, at jeg holder meg livsglad og i min beste form. Crossfit har også blitt en del av ukestreningen min selv om jeg ikke får det til denne uken, Katrine og jeg forsøker i hvert fall å få til en økt sammen hver uke.

uke06

Jeg gleder meg til å sette i gang med nok en ny treningsuke, det gjør jeg stort sett alltid! Og du, husk at du skal drive med den treningen som DU liker og som DU føler at du ønsker å gjøre! Ikke gjør en øvelse eller en treningsform kun fordi alle andre gjør det eller kun fordi andre kanskje synes at du burde gjøre noe annet. Det viktigste med trening er at du har det gøy, at du ikke ser på det som et ork eller en plikt, men at du koser deg med det og ser frem til, i hvert fall så godt som, hver økt. 

God mandag, sprekinger ♥ 

22 kommentarer

  1. Hvor lenge løper du når du har langkjøring?

  2. Benedicte

    Mmmmm – kan man droppe proteinpulveret og bruke vanlig melk eller kokosmelk montro? Jeg er ikke så bevandret i smoothieverden hehe…

  3. Så deilig lesning 🙂 Hvilken Kesam er nyhet?

    Lurer også på hvordan du får fremgang på styrkefronten når du for det meste trener med kroppsvekt og samme vekt generelt? 🙂

  4. Hvordan granola bruker du?

  5. Hei og god mandag til deg.
    Jeg har spurt deg om dette før men du har aldri svart på kommentaren min.
    Hva er dine tanker rundt styrketrening og kondisjonstrening? Du trener jo bare kondisjon og lett styrke hvis jeg har forstått deg rett, mange repetisjoner, få pauser og lett belastning som gir høy puls og mer utholdende styrke. Tung styrketrening er jo positivt for bla. muskler og skjelett, noe som er ekstra viktig for jenter og spesielt når vi blir eldre.
    Dette er ikke ment som kritikk mot måten du trener på, men rett og slett nysgjerrig på dine meninger om styrketrening. Du har jo også gjennomført et halvt pt-studie og har sikkert interessante tanker rundt emnet.

    1. Detta hade jag också tyckt varit intressant att höra ett svar eller få ett inlägg på 🙂

      Jag tränar själv helt tung styrketräning, med fokus på att bygga större muskler och bli starkare, men har flera vänninnor som hellre tränar på det sättet som du gör. Vi har pratat en del fram och tillbaka om varför man motiveras av det ena eller det andra. Tycker att det är ett intressant tema och att det är kul att höra andras tankar om olika träningsmetoder – och speciellt, som det blir nämnt i kommentareren över, i förhållande till att du har börjat på PT-studiet 🙂

  6. Ranveig

    Så fin den weekly planner’n din er, hvor får man tak i den? Ha en fin mandag Caroline 🙂

  7. Hei, jeg ser at suunto klokken din er en stor favoritt:) men jeg bare lurte på hvilken modell du har og hvordan du bruker den? Jeg har selv suunto ambit3 sport (hr) og kan de grunnleggende tingene med klokken, men vil så gjerne vite litt mer og lære meg litt mer. Og i og med at du har suunto selv, så lurte jeg på om du kunne komme med noen råd til hvordan å få mest ut av klokken?

    1. Ikke meningen å svare for Caroline, men et lite tips er å se på filmene som er lagt ut på youtube. Der går de i dybden på hver funksjon og da får du sett det med dine egne øyne hvordan du skal gjøre det 🙂 Jeg synes hvertfall det er mye enklere å forstå på den måten enn å bare bli forklart 🙂

      1. Jeg har sett etter videoer, men finner ikke for ambit3

  8. Smoothie er så godt da! 🙂 Yum!!

  9. Hei!

    Bare lurer på hva slags type almanakk du bruker? 🙂

  10. Heisann! Jeg er ny leser av bloggen din og lurer på om du kan lage et innlegg med treningsøvelser man kan gjøre hjemme?? Å evt hva man trenger! På forhånd takk 😀 synes bloggen din er veldig inspirerende!

  11. Jeg har kjøpt meg tredemølle, og etter å ha lest litt om dine anbefalinger, ble det en Sportsmaster T71i! Veldig, veldig fornøyd med den! Jeg løper annenhver dag og går Med bratt stigning annenhver dag så jeg ikke får belastningsskader. Prøver å kjøre intervall to ganger i uka, enten 4×4 eller 45/15. Elsker det!

  12. Hei. Den smoothien så skikkelig god ut! Finnes det noe man kan bruke isteden for mandelmelk? gjerne noe som finnes i vanlige butikker, og som ikke koster så mye! Vanlig melk fungerer vel ikke på samme måte?

  13. Herlig! Jeg hadde en god løpeøkt i dag, og det var digg 😀
    Deilig å kjenne at kroppen jobber og svetten renner! Håper resten av uken din blir fin !:)

  14. Hei! Hvor har du fått tak i almanakken din? 🙂

  15. be stronger than your excuses….. Der traff du meg! Haha…
    Jeg får grave etter motivasjonen og komme meg i gang 🙂

  16. Lagde smoothien til frokost før trening i dag. Nam nam nam. Legg gjerne ut flere deilige smoothie oppskrifter!!

    Ha en fin dag

    1. Caroline

      Å, så bra den falt i smak! Den er nydelig! Og smaker forresten ikke godt dagen etter :p Flere kommer! 🙂

  17. Hei! Fra min IPhone er det helt umulig å lese hva som står på den ukeplanen din.. Når jeg zoomer blir det helt utydelig 🙁 Håper du lager det mer leselig neste gang 😉

    1. Caroline

      Den er så høyoppløselig (1500 px i bredden – hadde 860 før), så det er kjemperart :/ De jobber med å finne ut av hva problemet er. Hvordan er resten av bildene? 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *