let’s start some team work

trening

Etter at jeg ble mamma, har morgentimene virkelig bare flydd avgårde, så da jeg var ferdig med treningen min før klokken åtte i dag, ga jeg meg selv en klapp på skulderen. Det er akkurat sånn jeg liker det! Jeg er ikke laget for kveldstrening, og det er mest fordi jeg trenger den pangstarten en morgenøkt gir meg. Det gir energi til resten av dagen og alt som skal gjøres, og jeg blir i så godt humør at du ikke vil tro det. Caroline som har trent kontra Caroline som ikke rakk å trene utgjør en så stor forskjell at Lars-Kristian nesten er redd for sistnevnte. Haha 🙂 

trening 2

– i dag varmet jeg opp i 30 minutter før jeg trente styrke i 25 minutter – 

trening frokost

– cottage cheese med bringebær og biter den nye atkinsbaren, oh my – 


Uansett! Jeg har så forferdelig lyst til å være ferdig med morgenøktene mine før klokken syv i hverdagen, fordi jeg vet at dette vil gi meg enda bedre tid, noe jeg virkelig trenger. Jeg klarte det med glans for noen år siden, men som jeg har nevnt før, så er det hakket tyngre  å stå opp nå enn det var da. Å være klar for en treningsøkt klokken halv syv går som regel greit, men det er denne magiske halvtimen som jeg bare slumrer bort som jeg er nødt til å kutte ut med. Jeg må være klar for dyst til klokken seks eller helst ti på, og dette tror jeg kanskje at jeg trenger hjelp til. For om vi kan dra hverandre opp, ville det ikke blitt litt enklere da? Jeg hadde jo denne hashtaggen #teamfotballfruefitmoms for en tid tilbake, men jeg kuttet den ut da  jeg endret navn på bloggen. Jeg ble så motivert av alle de fantastiske mødrene som var så spreke og la ut bilder under denne hashtaggen, det var en sann inspirasjon! Så nå vil jeg gjøre noe lignende igjen,  men denne gangen skal det handle om å være klar for å trene rundt klokken seks og absolutt alle kan joine. Hadde ikke det vært gøy?

frokost 2

Men så spørs det om det skal gjøres på instagram eller på snapchat, hva synes dere? Og ville dere i så fall være med på en slik – la oss kalle det – utfordring? Det håper jeg! Sammen er vi jo helt rå! Og jeg er sikkert ikke den eneste som trenger å unnslippe slumreknappen så tidlig? I dag satt jeg den på fem over halv seks. Jeg var oppe kvart over. Da rekker den å ringe noen ganger, kan du si.. Og denne søvnen er bare så bortkastet. Jeg vil opp og hoppe med en eneste gang! Men jeg trenger altså noe mer enn bare motivasjon fra meg selv, så jeg håper dere vil være med. Kom gjerne med forslag til hvordan vi kan gjøre det 🙂 

Og før jeg ønsker dere en fin dag: tusen, tusen takk for så mange fine tilbakemeldinger på det nye håret mitt! Det er så gøy! Jeg trives så godt med, slet bare litt med å få det bort under treningsøkten i dag 😉 

126 kommentarer

  1. Hei! Vil bare si at jeg synes du har hatt så mange gode innlegg den siste uken, nå får jeg lyst til å klikke meg inn oftere igjen!! 😀 Fortsett sånn! Klem

    1. Caroline

      Tusen takk, så hyggelig å høre <3

      Klem 🙂

  2. Charlotte

    Hvor er klærne fra? Get Inspired? Burde det ikke være merket i så fall? 🙂

    1. Caroline

      Beklager, utrolig dårlig av meg :/ Det skal selvsagt merkes! Har satt det på nå 🙂

      1. Du er da ganske konsekvent med å ikke merke reklameinnlegg på instagram og facebook. Håper FO gir dere kraftige bøter snart. Du unngår jo å gjøre jobben din med vilje.

      2. Caroline

        Det er vel heller unntaket enn regelen at det ikke blir merket godt nok på facebook og instagram. Vi har en fin dialog med FO og de er positive til hvordan vi merker reklame.

      3. Ida Mari

        Jeg syns du er kjempeflink å merke reklame og sponsede ting Caroline 😉 Det er skrevet over innleggene, med tydelig skift. Mye bedre enn på mange andre blogger.

  3. Jeg jogger til jobb!!! Elsker det<3
    Veldig digg og komme ferdig trent til sykehuset før hall 8. Har 6 km, så er akkurat passe, da en sykepleier går veldig mye i løpet av en vakt;)

    1. Caroline

      Så deilig 😀 Har dere garderober på sykehuset, da?

      1. Ja:D Kunne ikke gjort det ellers:)

  4. Dette innlegget kom på et perfekt tidspunkt. Nå som mørketiden kommer snikende på oss, er det godt med litt ekstra motivasjon. Jeg stemmer for instagram 😉

    1. Caroline

      Så bra 🙂

  5. Prøv Wake-up light som vekking! Funker veldig bra, og man blir mye mer våken 🙂 Kjøpes på elkjøp, Clas Ohlsson osv.

    1. Caroline

      Takk for tips 🙂

  6. Nå må du slutte…!!! Stå opp midt på natta for å trene? For å få tid til mer?
    Hva med å senke kravene til deg selv litt? Slapp av og nyt morgenstunden, gjerne hver eneste dag om du kan!!

    1. Caroline

      Jeg står opp rundt klokken 6 med Nelia uansett, hva gjør 15 – 20 minutter fra eller til? Det er jo noe jeg ønsker å gjøre fordi det alt i alt har en positiv effekt på meg. Om det var en negativ effekt ville jeg selvsagt ikke gjort det.

    2. Hehe, midt på natta? klokken 6? Caroline er nok ikke alene om å ville trene før jobbdagen starter 🙂 selv er jeg som regel oppe mellom 5-6 for en løpetur før jobb. Og helt enig: dette gir SÅ mye i hverdagen! Jeg likte ideen veldig godt, Caroline

      1. Lurven

        Jaja, vi er så forskjellige

  7. Det å bare klikke innom bloggen din gir meg et løft i hverdagen. Du er en fantastisk inspirasjon for meg og det har du vært lenge. Tusen takk! 🙂

    1. Caroline

      Tusen takk, så hyggelig å høre 😀

  8. Jeg heier på dere alle… fra sengen :p 😀

    1. Caroline

      Haha 😀 Skal ha deg i tankene :p

  9. julianne

    Jeg stemmer for snap, eventuelt begge 🙂 terskelen for å dele noe på insragram er så mye høyere enn for snap.

    Men syns det er en kjempeide! Jeg blir veldig motivert når du snapper trening, i alle fall 🙂

    Ha en fin kveld 🙂

  10. Ja, så bra forslag! Jeg jobber med det samme selv om dagen. Vekkerklokken står på kl 0550 her og jeg prøver å komme meg avgårde på sykkelen til jobb før kl 0630. Da rekker jeg en løpetur på mølla i gymmen på jobben før jobb. MEN i det siste har klokka blitt over 07 før jeg kommer meg avgårde. Dette er jo et perfekt spark bak! Det som fungerer for min del, er å passe på å komme meg i seng tidlig nok – jeg har en alarm på mobilen, slik at jeg skal komme meg i seng – og ikke surre rundt på PCen (slik som jeg gjør nå). Jeg har troen på en «13 dager på rad utfordring» eller noe i den dur.

  11. Nå klarte du virkelig å motivere meg, Caroline! Jeg har allerede avtalt med ei venninne at vi skal trene 13 dager i strekk mandag til fredag kl 06, nå er ingen unnskyldninger gode nok. Vi skal dra hverandre opp av sengen hver eneste morgen, spise felles frokost etter trening og så gå sammen til forelesning. Håper jeg kan vendes om til et a-menneske og få gode rutiner nå i eksamensperioden. Klarer jeg det, så klarer i hvert fall du det! Sammen er vi sterke <3

  12. Hei Caroline.
    1. Når går du til sengs for å være klar til å sprette opp kl 06:00-ish? Jeg er imponert og fascinert over en slik viljestyrke! Den synes jeg selv det er litt vanskelig å finne.
    2. Jeg vet ikke hva som har skjedd med bloggen din. Jeg har vært en av dem som har tittet innom for fine bilder, og litt «tidsfordriv» i en hektisk hverdag. Men i det jeg er på «vei ut» av ditt univers – så skjer det noe med deg. Du blir mer nær og mer jordnær. Grunnen til at jeg på vei ut er at jeg har fått litt nok av perfekte barnerom, stue, og treningstøy og møter og møter. Ikke at det er noe galt med det. Men litt substansløst i lengden… Det blir litt sånn at man alltid vet hva som finnes der inne. Der er det perfekte «livet» og glansbildet. Og så blir det litt sånn som det blir med magasiner – det blir på en måte ikke noe nytt, og etter hvert som man enterer ulike faser i livet så utvikler man seg og får andre syn og perspektiv på ting. Man forlater Topp, man forlater Det Nye etter hvert.
    Men nå Caroline, nå vet jeg ikke helt hva som skjer med deg – så nå blir jeg her en liten stund til, jeg er jo litt spent på hvor du tar veien! Lykke til!

  13. Martine

    Jeg har alltid vært misunnelig på slike morgenfugler som deg og andre. Som faktisk orker og stå opp og i tillegg trene før fuglene våkner. Jeg må si at jeg er imponert , krever viljestyrke. I hvert fall 6 mnd frem i tid kommer jeg ikke til og joine forslaget. Men mye sier meg etter at jeg har født en liten baby vil ting kanskje endre seg med en menneskelig klokke. Heia dere andre i mens <3

  14. Har du hørt om Alarmy? Helt fantastisk vekkerklokke-app som får deg opp av sengen! Jeg har stilt den inn så jeg må ta bilde av kaffetrakteren før alarmen skrur seg av.. 😉

  15. Hei:) Hva heter den nye nye atkinsbaren? 🙂

  16. Utrolig flinke dere som trener så tidlig. Men jeg synes det virker unødvendig å stresse med å få trent før 7 om morgenen, HVIS man har muligheten til å sove lenger:p Jeg er rett og slett så b- menneske at jeg blir litt kjei og lei av å stå opp tidlig. Jobber mye ettermiddag/kveld, så står som regel ikke opp før 10-12 tiden. Da trener jeg på ettermiddagen de dagene jeg har fri, eller på kveldstid. Håper den type trening teller som trening, selv om det ikke er «midt på natta» 😉

  17. Ida Mari

    Takk for treningsinspiasjonen, det trengte jeg nå 😀 Jeg har sett at du har skrevet om den nye Atkinsbaren flere ganger. Men hva heter den egentlig? Får så lyst å prøve 🙂

  18. Do it through Instagram please. I refuse to do Snapchat! haha. 🙂

  19. Hurra for slike motivasjonsboost for folk 😀 Og hurra for at du inspirerer oss, dag etter dag! Håper dagen din er fin 🙂

  20. jeg staar opp kl 0540 for aa rekke jobben min… og dermed rett og slett ikke tid aa trene. Selv om det hoeres deilig ut blir det i det tidligste lag for meg aa staa opp kl 5 for aa trene!

    1. Caroline

      Det forstår jeg veldig godt 🙂 Dette er bare et forslag for å motivere og bli motivert av de som har mulighet og lyst til å starte tidlig 🙂

  21. Jeg henger meg på de dagene jeg har mulighet! Morgentrening er det beste 🙂 Må stå opp halv 6 for å rekke jobben klokken 7, men skal prøve å få det til noen ganger 😀

  22. Marianne

    Hei og bra initiativ. Jeg lever i mitt univers med privat foretak, ungdommer, mann, hus og hund – og det er antagelig «på andre siden av kloden» for jeg føler for å trene litt seinere på dagen. 🙂 Jeg oppfattet deg som om poenget var å dra hverandre i gang og ikke nødvendigvis om morgenen? Jeg blir med hvis målet er å trene 1 gang om dagen, hver dag. Jeg heier på snap.

    1. Caroline

      Det er bare å hive seg med 😀

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *