m.o.n.d.a.y

caroline berg eriksen frokost mandag kaffe after workout

God morgen, mandag! Morgen er det kanskje ikke nå, men.. Ettersom jeg oppdaterte så sent i går, tenkte jeg at jeg kunne drøye det noen timer i dag 🙂 Jeg har jo sikkert fortalt dere hundre ganger tidligere, eller mer, at Lars-Kristian sover dårlig etter kamp, og det går jo utover meg også. Selv om jeg legger meg tre timer før ham, sover jeg dårligere – spesielt når fotballxtra surrer og går ute i stua og den kampen jeg nettopp så på stadion, går på repeat 😉 Så det var litt tungt å stå opp i dag, men etter 4×4 ble jeg våken som Caroline anno 2013. Jeg skal ikke legge skjul på at det var mye lettere å stå opp før, og selv om jeg vet at jeg er et a-menneske, er det stor forskjell på hvordan jeg følte meg da jeg stod opp klokken seks i 2014 og 2015, kontra alle årene før disse. Jeg er overbevist om at det har noe med å gjøre at du bruker ekstremt mye mer energi når du har fått barn. Det er en fryd og livets glede, men det krever energi og helst en hel drøss av det – så da gjelder det å spise godt, drikke kaffe og trene til endorfinene bobler! Det er ikke tull 😉

caroline berg eriksenno frokost mandag

Så litt trøtt i dag altså, og ikke verdens beste runde jeg har gjort med 4×4, men jeg ble i hvert fall svett som aldri før og jeg føler meg dødsbra nå – så dermed har jeg egentlig oppnådd det jeg ville. Rett etter løpingen stod styrke for tur, men vi måtte få Nelia avgårde i barnehagen, så jeg fikk sendt dem avgårde og da måtte jeg jobbe. Nå sitter jeg her fortsatt, men skal straks i gang med styrkedelen av dagens økt. Fordelene med både hjemmetrening og hjemmekontor. Jeg klager ikke! 

caroline berg eriksenno frokost mandag 2


Denne uken blir det færre økter enn forrige uke, det står litt reising på planen, så da må det bli sånn. Slik ser jeg i hvert fall for meg at det blir: 

uke44 mandag ukeplan

Noen spør hva jeg mener når jeg skriver for eksempel styrke på mage og rygg, og det er rett og slett styrkeøvelser som jeg varierer en god del på. Jeg orker ikke at treningen skal bli kjedelig, men jeg har trent i såpass mange år nå, at jeg har veldig mange øvelser inne, så jeg er i full stand til å sette opp et 30 minutters styrkeprogram som ikke er likt det jeg har gjort dagen før eller dagen før der.

Et eksempel på hvordan jeg trener rumpe og bein, finner du HER. Et eksempel på hvordan jeg kan legge opp en mageøkt, finner du HER


Vel. Det var dagens skravleinnlegg, så sees vi senere 🙂 Ha en kick ass-start på uken! Om det er mulig å si det 😉 

23 kommentarer

  1. Jennifer

    Caroline, is there any way that I can send you a picture? I would like to show you what you have inspired me to do over the last two years that I have followed your blog. 🙂 I owe you a huge thank you!!

  2. Hvordan går det med studiene forresten , er du ferdig?
    Eller har jeg gått glipp av noe?
    God mandag til deg også! 🙂

    1. Caroline

      Det er lenge siden jeg satt studiene på hold pga. alt for stor arbeidsmengde nå i høst :/ Satser på å ta dem igjen på et senere tidspunkt 🙂

      God mandag <3

  3. Hei.
    Jeg har ei datter som ønsker seg veldig slikt Calvin Clain undertøy. Hvor får jeg tak i det, kan du hjelpe med det? Hun er en ca str M , hva bør jeg bestille til henne da?
    Slett denne kommentaren om du føler den ikke har noe her og gjøre, noe som jo egentlig stemmer, men vi prøver lykken 🙂
    Liker bloggen din veldig godt 🙂

    1. Et kjapt søk på google, så finner man fort ut at de selger Calvin Klein undertøy både på Zalando, Sportamore og andre nettbutikker 🙂 Vil tro det er enklere å bruke Google enn å spørre Caroline

    2. Caroline

      Jeg bestilte mitt via asos.com 🙂 Tror de har hos for eks. boozt, zalando og nelly også 🙂 Det er litt lite i strl., så du kan helt fint gå en strl. opp 🙂

      Klemmer 🙂

  4. Deilig å starte uken med en treningsøkt! Det gjorde jeg også, selv om den ikke ble lenger enn 30 min 🙂 Ha en fin dag, Caroline!

    1. Caroline

      Ha en fin dag du også, Ingrid 🙂

  5. Christin

    Hei, når skal du ta PT-eksamen? Gleder meg til enda flere gode tips når du er ferdig utdanna. Elsker slike innlegg som dette, blir skikkelig inspirert! Ha en fin dag videre 🙂

  6. Heisann! Jeg trener mage 3 ganger i uken, mandag, onsdag og fredag og jeg har drevet med de samme mageøvelsene i et par uker nå. Jeg har kanskje 6 forskjellige mageøvelser hvor jeg tar 15-20 reps på en og 5 sett til sammen på alle. Er det viktig å variere type mageøvelser for å kunne få resultater eller kan man gjøre de samme eller spiller noe av det noen rolle? Og når jeg trener mage blir det som regel oppimot 40-45 min er det for lenge eller passe treningsøkt?:) Pleier som regel ikke å få noe vondt i magen etter å ha trent men.

    1. Unødvendig og bare fokusere på mage under en treningsøkt, spesielt om du ønsker mindre magefett. Tren heller mage, sammen med bryst og biceps, eller avslutt en økt med cardio, ved å f.eks trene mage i 10-15 minutter.

    2. kjersti

      Dersom du skal trene så masse mage så håper eg jammen du trener synergistane også. Ellers er det sannsynlig at du pådrar deg feil haldning/ubalanse som kan gi degår smerter og slitasje!

  7. Veldig gøy at du skriver om treningsplanene dine for tiden, det er utrolig inspirerende! Det gjør i hvert fall at jeg blir mer motivert og klarer å gjennomføre:)

    Men en ting jeg lurer på er om du har noen tips til hvordan man kan bygge seg opp til å komme på et høyere (likt ditt) nivå når man ikke har trent på en stund? Jeg er selv veldig glad i å løpe, men her om dagen løp jeg en mil etter å ikke ha trent på noen uker, og fikk utrolig vondt i kneet. Jeg vet at kneskader er vanlig hos mange, så har du noen tips/øvelser man kan bruke for å klare å løpe igjen uten skader? Vet at det kan ta tid, men er bare usikker på hvordan det skal gjøres.
    Takk:)

  8. magnhild

    Hei! 🙂 Jeg bare lurer på en ting: Hva er grunnen til at Lars-Kristian har sluttet på lavkarbo? 🙂

    1. Caroline

      Han følte ikke at han presterte optimalt på ren lavkarbo, derfor har han periodisert kostholdet litt mer nå 🙂 Han spiser relativt lavkarbo i hverdagene, og så øker han inntaket inn mot kamp 🙂

  9. Den koppen såg mega fin ut! Kvar er han frå?

    1. Caroline

      Miss Etoile er merket 🙂

  10. Jeg har også alltid vært a-menneske, men etter jeg fikk gutten min på 2 år er det mye vanskeligere/tyngre å stå opp. Jeg har aldri skjønt helt hvorfor det er blitt sånn og til tider litt frustrerende, men når du og nevner da vet jeg at det ikke er meg det er noe i veien med, hehe, men kanskje helt vanlig 🙂 er godt du deler at du syns det kan være tungt avogtil for du virker iallfall veldig som et morgenmenneske:)

  11. Hei! 🙂 Jeg lurte bare på hva du spiste til frokost? Banan, blåbær og mandla? Det så nemelig veldig godt ut! 🙂

    1. Caroline

      Cottage Cheese med blåbær, banan og mandler 🙂

  12. Severine Dyb

    Hei 🙂

    Jeg så at både genser og bukse er sponset, men vet du hvor jeg kan få kjøpt nikehettejakken du har på deg? og hvilken str har du den i?

  13. Hei Caroline 🙂

    Etter eg blei småbarnsmor selv har eg kjent på det samme som deg, aktive dager, seine kvelder og tunge morgener.
    Så begynte eg å ta et kosttilskudd som heter Argi+ for ca 4 mnd siden, og eg har aldri følt meg så opplagt og uthvilt på lenge! Er virkelig noe å anbefale for enhver småbarnsforelder 🙂

    Du ser smashing ut Caroline 🙂
    Klem fra Anita <3

  14. Ragni VJ

    Hei Caroline! Du er så flink til å trene. Hvordan klarer du å motivere deg? Jeg har allerede startet jobben med sommerkroppen 2016, men trenger noen dytt i ræva.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *