let’s do a tuesday kickstarter

plan

Det ble ingen sprek start på uken for min del i går – snarere tvert imot. Dersom jeg hadde brukt skritteller, er jeg redd den bare ville vist et par tusen skritt, for jeg kjørte jo bil store deler av dagen og satt og jobbet foran dataen så og si hele kvelden, slik at jeg ikke fikk tid til den planlagte treningsøkten. Så ja. Det er jammen meg på tide og få beveget kroppen litt i dag, og jeg kjenner at det rykker i joggeskoene bare ved tanken! Let’s do this! 


my plan this week 

uke43

Forrige uke gikk ikke helt etter planen da vi måtte avlyse crossfitøkten på fredag, og dermed ble det litt mer løping enn jeg hadde tenkt til. Så ble planen den ene dagen erstattet med den andre, men bortsett fra litt omrokkeringer og litt for lite styrke, ser jeg meg tilfreds. Jeg fikk uansett svettet ut med både egentid og overskudd på kjøpet. Denne uken er målet å trene tidlig og ikke på kveldstid, da er det altfor lett å bli distrahert av andre ting, som for eksempel at Nelia banker på og vil inn til meg for å leke eller lese (smelt) eller at jeg trengs for å hjelpe til med andre ting her hjemme. Dermed kan det fort bli med bare løpingen, ettersom det er det jeg gjennomfører først. Så! Kun morgentrening altså. Og mer styrke. Det er så digg med en skikkelig styrkeøkt i blant og jeg ser virkelig frem til crossfit på fredag! 

hugo

Jeg kjenner at jeg elsker å planlegge treningsukene min igjen, selv om den kanskje ikke blir gjennomført akkurat som jeg hadde tenkt. Det anbefales helt klart som motivasjon sammen med en pulsklokke 😉 

27 kommentarer

  1. Anne Liv

    Hvor får jeg kjøpt slik drikkeflaske med navn på

  2. Hei! Kunne du laget et innlegg om vintersko?

  3. Klarer du å få gjennomført 6 treningsøkter på ei uke!!!? Skjønner ikke hvordan man skal få til det i hverdag og med små barn

    1. Er vel ikke så vanskelig få tid til det når»jobben» hennes består av en stor andel egenpleie utført på tidspunkt folk flest er på jobb

      1. Caroline

        «Egenpleie» er ikke en del av jobben min, nei 🙂

  4. Hei, jeg har bare et spørsmål til deg angående løpingen og beinhinnebetennelse. Jeg gikk igjennom en periode hvor jeg løp neste hver dag på mølla, og det førte til at jeg endte opp med beinhinnebetennelse. Det er ekstremt vondt og ubehagelig og jeg lurte på om du ikke får det av all springingen din? Du trener jo og løper hver dag, og det er slik man får beinhinnebetennelse av det. Så har du hadd beinhinnebetennelse eller har du nesten fått det før? Eller eventuelt hvordan unngår du det?

    1. Caroline

      Ikke beinhinnebetennelse, men jeg var skadet med slimposebetennelse og løperkne, og var ute av treningen i et halvt år omtrent :/ Jeg gikk jevnlig til fysio, fikk triggerpunktbehandling med strøm og et program med tøyeøvelser, styrkeøvelser og balanseøvelser som jeg brukte godt over 30 min. på tilsammen etter hver økt da jeg var kommet meg fra skaden. Disse øvelsene gjorde jeg i nesten 1 år etterpå, for jeg var så redd for tilbakefall. Jeg tenker det er viktig å trene styrke også når du løper såpass mye. Det er faktisk et must for å unngå skader. Jeg har dessverre ikke noe særlig kjennskap til beinhinnebetennelse, men er du flink til å bytte sko når du løper mye på mølle? Det er lurt å ha flere par å bytte mellom, for eks. 3 🙂

      Klem! Og god bedring!

  5. Hei!
    Hvor har du kjøpt drikkeflasken med navn på? Ser at mange har den 🙂 Og har du tatt pause fra PT-studiet, eller er det bare at du ikke skriver om det lenger?

  6. Blir så utrolig inspirert av deg! Har hatt et tungt svangerskap hvor jeg ikke kunne trene noe særlig, med han motivert meg mye gjennom blant annet bloggen din. Nå er det endelig 6 uker siden fødsel så PT`en er kjøpt for langt frem i tid og i går kjøpte jeg muligens halve get inspired. Så nå må du bare fortsette å skrive motiverende innlegg 😀

  7. Den tightsen er såå fin! 🙂 Liker best å starte uken med trening jeg også, det setter liksom standarden for resten av uken. 🙂 Har du noen tips til god løpemusikk? Jeg er veldig glad i rap (faktisk ;-)) når jeg trener tung styrke, men til løping må jeg ha sånne glad-sanger. Akkurat nå er jeg såå lei av alle på spotify-lista, og kunne trengt litt inspo. Deler du spotify-lista di? 🙂 Håper uka di blir fin! 🙂

    1. Caroline

      Jeg hører også på heelt annen musikk når jeg trener enn ellers, som regel i hvert fall 😉 Jeg kan gjerne lage et innlegg på treningsmusikk, men det er ikke så lenge siden forrige gang faktisk :p Jeg bruker wimp, skal se om den kan deles 😀

      Klem!

  8. Irriterer meg grønn over denne ettermerkingen av reklame! «Alle» – inkludert deg – vet at treningsklær og sko er sponset, så hvorfor glemmer du å merke dette, påfallende ofte? En glipp eller to kan selvfølgelig unnskyldes, men dette skjer så ofte og jeg forstår ikke hvorfor? Det er jo din/deres troverdighet som påvirkes..

    1. Caroline

      Da irriterer du deg over noe som skjer ekstremt sjeldent. Ettermerking på bloggen skjer ikke ofte, på ingen måte 🙂 Du må gjerne vise til eksempler hvor jeg har ettermerket blogginnlegg.

      Årsaken til at dette ikke ble merket helt fra starten, er fordi vi har hatt trøbbel med internett. Jeg la til «annonse-taggen», men det har tydeligvis ikke blitt lagret i utkastet, og når jeg publiserte så så jeg ikke at det ikke var med. Verre var det ikke 🙂

      Du sier jo selv at «alle» vet det, så da var det jo egentlig ikke så mye å reagere på. Poenget med merking er jo at man skal vite når det er reklame, og når det ikke er det. Slik du beskriver det så høres det ut som jeg gjør en god jobb, og det er jo også sant.

  9. Solveig

    Hva heter det programmet du bruker på å lage dine treningsøkt «ukeplan»? Blir ikke så motivert til å trene, uten å ha noe å følge etter. Du er alltid en stor motivasjon til å trene. Synest du er helt fantastisk.

    1. Caroline

      Picmonkey 🙂

      Tusen takk, Solveig, det var hyggelig å høre!

  10. Marianne

    Treningsukene dine ser jo alltid helt like ut, blir du aldri lei? Denne ukesplanen er fra 2013 og er virkelig helt lik som ukesplanene dine i 2015: http://carolinebergeriksen.no/2013/06/24/my-favourite-day/#comments Det virker som bloggen din står litt fast. Ikke noe særlig motivasjon i det du deler lenger, for man vet jeg nøyaktig hva man får. Studerte ikke du PT?

  11. Hvor er tightsen din fra?

  12. Kan du ikke gå igang med å dekorere den treningsdagboka di også da?;);) Hadde vært så gøy med «plan with me»-innlegg, a la disse «plan with me»- videoene til mange av de YouTube-damene 🙂

    1. Caroline

      Haha :p

  13. Hva slags rase er hundene deres? De er så nydelige!

    1. Caroline

      Tibetansk Spaniel og Chiahuahua 🙂

  14. Ingrid Kaggerud

    Hvor kan man få kjøpt en sånn notatbok? Klarer ikke heelt å holde styr på treningen, men er så kontrollfrik, så er liksom ikke gøy hahah

  15. Dea Caroline,

    can you please translate plan to English?
    Thanks

  16. Jennifer

    Caroline,
    Do you do a full body workout every day or do you altetnate between legs, stomach etc.?

    1. Caroline

      I usually do but and legs one day, abs and back one day and arms + abs + back another day 🙂 And usually, one day a week I do a full body 🙂 So 3-4 days with strength (and a little cardiO) and some days only cardio 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *