monday – let’s make a plan

mandag caroline berg eriksen

God morgen, mandag! Denne uken har jeg et eneste klart mål, og det er å komme inn i mine normale treningsrutiner igjen. Jeg savner det virkelig og jeg merker sårt at det går utover mitt normale energinivå, spesielt når jeg har vært inne i en såpass hektisk periode som de to siste ukene. Så for å komme på rett spor og for å ikke bli fristet til å gjøre noe annet som jeg føler må bli gjort, har jeg innført regelen om treningsdagbok igjen. Det er en stund siden jeg falt av lasset, og jeg savner virkelig å skrive det. Jeg har som regel aldri noe problem med å prioritere treningen, for jeg vet hvor viktig det er for meg i hverdagen, men som sagt, i hektiske perioder er det fort gjort å føle at andre ting heller må gjøres. Med en konkret plan er det vanskeligere å la være å gjennomføre uansett hvor hektisk det er og hvor lite lyst du har. Slik er det i alle fall for meg. Ikke minst er det mye lettere å se tilbake på de eventuelle ukene som ikke har vært som ønsket, og dermed justere eller endre det. Nå har jeg heldigvis pulsklokken min som loggfører for meg, om jeg ikke hadde hatt den, hadde jeg ikke hatt sjans til å huske verken innsats eller distanser mer enn tre-fire dager tilbake i tid. Så nøkkelen til varig suksess og resultater er alltid å ha en plan, samme hva det gjelder.  


– min planlagte treningsuke ser slik ut – 

treningsuke

– og den skal gjennomføres – 


mandag caroline berg eriksenno h2o

Har du noen mål denne uken? Fortell! Og ha en fin mandag dere, pluss en sprek start på uken! 

48 kommentarer

  1. filippa

    Hei. Kan du lage et innlegg om stretching? Vil gjerne se hvilken rutine du har der -trenger insp:) FIN dag t deg

  2. Åh, skulle ønske jeg hadde din viljestyrke. To/tre ganger trening i uka holder for meg. Men, skal sies jeg er i startfasen, så kan vel ikke forvente å bli like god med én eneste gang 🙂

    1. Caroline

      Alt er bedre enn ingenting! Du er flink 🙂

  3. Endelig!
    Mitt mål er å klare tre økter denne uken – alene med barna da mannen er på kurs – er det det eneste reelle målet.
    Har bestilt aktivitetsarmbånd – håper det gjør meg mer bevisst i hverdagen på å holde aktiviteten oppe.

    Gøy å ha deg «tilbake» – veskene dine er fine nok – men ikke grunnen til at jeg leser bloggen din 🙂

    1. Caroline

      Tusen takk, Katti! Føles godt å være tilbake til normalen også 🙂

      Så gøy med aktivitetsarmbånd! Det gjør nok susen, det er jeg helt sikker på! 3 økter klarer du!

      Klem til deg 🙂

  4. Cathrine

    Hei! Var Nelia en aktiv baby som helst ikke ville sitte på fange, eller hadde hun også tid til litt kosing? 🙂

    1. Caroline

      Hun har egentlig alltid vært kosete, men også aktiv. Litt av begge deler kanskje? Nå er hun fryktelig aktiv og har ikke så mye tid til suss og klem bortsett fra når hun er trøtt eller når hun skal si hade 😉 Men hun har blitt mer kosete på morgen og vil gjerne ligge i sengen og kose, det synes jeg er så hyggelig, det har jeg gledet meg så til!

  5. Fikk inspirasjon til å skrive ned mine mål for uken her:
    * Være flink og effektiv på skolefronten. Dvs gjøre ting med engang og ikke utsette.
    * Legge meg så jeg får minimum åtte timer søvn.
    * Få inn gode treningsrutiner igjen. Sliter med skader, men skal gjøre mitt beste!
    * Rydde i bilder (mobil og pc) og rydde i roteskuffer.

    Ha en fin uke Caroline. Du er flink til å spre inspirasjon videre, du ser jo bare her på mine mål for uken.
    Hilsen meg.

    1. Caroline

      Så flink du er! Kjempefine mål! Må rydde litt jeg også, skapet trenger det virkelig :O Og så skriver jeg under på 8 timers søvn-punktet!

      Ha en fin uke du også, Beate 😀 Og tusen takk for fine ord <3

  6. Kristine

    Hvilken treningsklokke bruker du? Min har akkurat takket for seg, så jeg er på utkikk etter en ny 🙂

    1. Caroline

      Jeg bruker suunto ambit 2s 🙂 Jeg tenkte å skrive om den i ukens leserspørsmål, det kommer spørsmål om den så og si hele tiden, så da skal jeg prøve å samle all informasjon 🙂

  7. Hei!
    Kan du ikke fortelle mer om crossfit-treningen? Hvorfor har du begynt med det i tillegg? Går du fast? Hva gjør du når du er der? Er det gruppetimer, pt? Har du noe mål med den typen trening? Synes det ser spennende ut, men det er ingen sentre som driver med slik her jeg bor.

    1. Caroline

      Jeg skrev et innlegg om det her http://carolinebergeriksen.no/2015/09/23/crossfit/

      Jeg trener sammen med en venninne og en PT 🙂 Jeg har alltid noen mål, men grunnen til at jeg startet med dette var for variasjon og nye input 🙂 Det er kjempegøy, i tillegg er det annerledes enn den treningen jeg gjør selv, og når du trener med noen, er det lettere å pushe seg selv 🙂

  8. Hvor er vannflasken kjøpt? Den var kul!

  9. Åh ser bra ut 🙂 Skönt med träning.

    Kram!

  10. Når du løper og trener styrke i en og samme økt; hva trener du først og hvordan henter du energi og kraft til å gjennomføre en tung mage og rygg økt etter for eksempel 10 km løping? 😛

  11. Hadde som mål å løpe 4 ganger denne uka og styrke 2 dager, men etter som jeg har fått påbegynnende senebetennelse ryker den planen :/ Skikkelig kjipt, da jeg endelig begynte å merke resultater på løpingen. Men men, helsa først 😉 Håper du får ei fin treningsuke Caroline 🙂

  12. Hei. Hvilke hodetelefoner er det du bruker når du trener?

    1. Caroline

      beats by dr. dre 🙂

  13. Hei Caroline!

    Kan du anbefale noen fine styrkeøvelser for rumpe,mage og rygg?:)

    Ha en fin uke vakre deg,du sprer så mye glede og inspirasjon til oss lesere!

    1. Caroline

      Absolutt! Jeg har mange øvelser i kategorien «trening» har du sett der? 🙂

      Klem til deg, Sandra!

      1. Sandra

        Nei,den har jeg ikke sjekket,men da skal jeg gå inn der å se 🙂 Tusen takk for tilbakemeldingen 🙂

        Ønsker deg en fin dag videre 🙂
        Klem tilbake til deg,Caroline!

      2. Sandra

        Nei,der har jeg ikke sjekket,men da skal jeg gå å sjekke der:)
        Tusen takk for tilbakemeldingen 🙂

        Ha en fin kveld videre, klem tilbake til deg,Caroline!

  14. Jeg skal forhåpentligvis få energien tilbake igjen, så nok hvile og påfyll er første pri denne uka. Så skal jeg gå turer i skogen hver ukedag, trene styrke to ganger og få trent noe bevegelighet og tøyd skikkelig. Forhåpentligvis får jeg en lengre tur evt. fjelltur til helga, det hadde gjort seg!

  15. ÅH, jeg MÅ ha den drikkeflasken!! Hvor er den fra??

    Ha en fin uke, søte deg <3

    1. Caroline

      Den er fra urban outfitters 😀 Ha en fin uke du også <3

  16. På snapchat når du filmer innleggene dine kommer det en annen header enn den jeg får opp. Når du filmer kommer bildet fra DetNye shooten, mens jeg får opp den da du har på deg gult. Ville bare si ifra 🙂

    1. Caroline

      Så merkelig! Jeg skal sjekke det 🙂

  17. Heisan! Mitt mål for denne uken er å bli kvitt forkjølelsen som har hengt i mange uker nå. Så forhåpentligvis orker jeg å starte forsiktig med litt trening igjen senere i uken. Akkurat nå føler jeg at kroppen har nok med å bli frisk. Et flott mål synes jeg Ha en flott uke

    1. Caroline

      God bedring, kjære deg!

  18. Hei! Så flink du er!
    Du har ikke lyst å vise oss noen favoritt tøye-øvelser? Er alt for dårlig på å tøye skikkelig ut etter trening..
    Håper du har hatt en fin start på uken 🙂

    1. Caroline

      Absolutt! Jeg skal notere det 😀

      Klem!

  19. Hei! Det var en kjempeflott teningsmal du brukte, hvilken er det? Har du brukt noen programmer eller? Jeg har toppidrett som valgfag og tror det hadde gjort seg å levere en så fresh ukeplan til læreren

    1. Caroline

      Jeg bruker picmonkey 🙂

  20. Utrolig lur måte å starte uken på. Tenkte ogå jeg måtte sette en plan for denne uken! Blir så mye lettere da, som du skriver 🙂
    NYT mandagen, fineste deg!! / Angela

    1. Caroline

      Ja, ikke sant? Håper du har hatt en fin ukestart hittil, Angela <3

      Klem!

  21. Hvor er treningsdagboken din fra? 🙂
    Ha en fin uke!!

    1. Caroline

      Fra Get Inspired, den er jo på tilbud nå, ref. nyeste innlegg 😀

  22. Du er så flink, en stor inspirasjon i hverdagen! Jeg har som mål denne uken å komme godt i gang med skrivingen av masteroppgave, som jeg måtte ta pause fra for to år siden på grunn av sykdom. Er frisk nå og klar for en ny start! Og så vil jeg få kommet meg ut på tur i høstskogen!

  23. karianne

    Hei!! lurer på hvordan det gikk med pt eksamen. den har vi ikke fått høre noe om, hvis du har bestått eksamen, er det slik at du vil komme med diverse treningsanebfalinger osv? gleder meg til å få litt inspo! håper på svar:))

  24. ida neverdahl

    Du er superinspirerende! 🙂 Jeg har selv blitt totalhekta på trening, og liker spesielt godt å drive med stretching. Kan du skrive et innlegg om strethcing, om du ikke allerede har?

  25. Hei! Hvor lang tid bruker du sånn i gjennomsnittet på trening per dag? De øktene du har skrevet opp for denne uka feks., hvor lang tid beregner du å bruke på dem? 🙂

  26. Skoene til Nelia var kjempefine. Er de fra Zara? Ønsker deg og dere en fin kveld 🙂

    1. Caroline

      Ja 🙂 Zara er forresten ganske stort i strl. både når det gjelder sko og klær, så vi måtte bruke såle i disse 🙂

  27. hvilket merke er sorte joggeskoene og hvor er de fra? 🙂

  28. Hei Caroline, har du faste tider når du spiser og hva du spiser? Kan du lage en dag med når frokost hva du spiser, lunsj osv. Plzzz
    Takk for alt du deler med oss

  29. Ragnhild

    Kan jeg spørre hvor den treningsdagboken er fra? Og er du fornøyd med den? 🙂 ha en fin tirsdag!

  30. Ragnhild

    Fant svaret nå! Beklager 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *