quick morning workout

ronaldo caroline berg eriksen

God morgen til deg og hei torsdag! Etter treningsfri i går, kjennes det ut som kroppen er på vei i riktig retning igjen og jeg startet dagen med en løpetur. Det ble tidenes korteste løpeøkt, om det i det hele tatt kan kalles en økt. På bare 20 minutter ble jeg gjennomvåt av svette og hadde et snitt på over 80 prosent av makspuls etter endt løpetur, så det var godt. Etterpå ble det magetrening i 10 minutter før jeg roet ned med min vanlige kaffekopp pluss juice på verandaen. Alt er bedre enn ingenting! Og det kan være at jeg finner tid litt senere i dag, om jeg er effektiv når jeg kommer hjem. 


Ronaldo synes det er for tidlig med suss 😉 

morgenkaffe caroline berg eriksen


Jeg skal straks innover til Oslo, kun pleasure i dag. Skal en tur til Petra som holder til hos Cocoon, så det gleder jeg meg til! Etterpå blir det bare hjem igjen for å jobbe. En kjapp tur-retur, men det er det verdt! Ville bare ønske dere en deilig torsdag ♥ 

79 kommentarer

  1. You look even fresh and perfect after such a workout! Pink suits you and the pictures turned out wonderful cute <3
    Happy Thursday!
    Lovely greetings from Bavaria/Germany, Rena
    http://www.dressedwithsoul.com

    1. Caroline

      Thanks Rena <3

      Have a great Thursday!

  2. Synøve

    Kjenner jeg blir mektig irritert når du sier at en økt på 30 min «knapt kan kalles en økt». Hvorfor ikke? Hvis jeg har en dårlig dag, er kjempestøl og nedfor, så er 30 min helt fantastisk. 10 min er helt fantastisk! All trening er bra, uansett hvor lenge man trener. Ikke får de som er innom her til å føle seg mindre flinke fordi de ikke trener i et visst antall minutter. Tenk litt over hvilke signaler du sender.

    1. Må si meg enig, Synnøve.. Jeg er kjempe glad om jeg klarer å gå fort på mølla i 20 minutter, med litt styrke etterpå. Det er en god økt for meg, men føler litt nå at det er så og si ingenting :p

      1. Men der ligger jo forskjellen da Synøve, for DEG er kanskje 30 minutter fantastisk, men nå tar jo Caroline utgangspunkt i seg selv.. Så for HENNE er det kanskje lite i forhold til hva hun pleier. Må være utrolig slitsom å bli støtt av absoulutt alt. Dette er jo hennes personlige blogg, og hun kan jo ikke alltid tenke at «oi, nei, Kari på toten synes sikkert det er fint med 10 min trening, så det kan jeg ikke skrive».. ærlig talt..

      2. Stine hogseth

        Godt svart!! Må være fryktelig slitsomt å være så selvsentrert at man blir støtt av alle mulig småting.

      3. Begynner å se en gjenganger i «Kari fra toten» here nå…

      4. Millie

        -Og du snakker om å bli støtt CS? Du kommenterer jo ofte negativt tilbake du og…Ha-ha 🙂 i steden for å være «Caroline-politi» kan du vel heller bruke tiden på å trene? Ang. trening, en økt er en økt uansett, og den er forskjellig for alle. Alle kan nyte trening på sitt eget nivå!

      5. Voks opp, slutt å være så nærtagende.

      6. Nå må dere ikke generalisere dette til at hun mener at 20/30 minutter er lite for enhver person, for det mener hun helt sikkert ikke. Det er helt sikkert at en løpeøkt på 20 minutter er lite for henne, kun sammenlignet med hennes vanlige økter. Folk er forskjellige:) Jeg er imidlertid enig i at hun formulerer seg litt uheldig med uttrykket «tidenes korteste», men det er nok bare en liten overdrivelse.

        Man skal ikke alltid sammenligne seg med andre og generalisere det de sier til å gjelde alle. Jobber man mye med skole og har teft for et fag f.eks. så er man gjerne ikke fornøyd med en 4’er eller C som resultat, mens nabomannen som synes faget er megavanskelig er superfornøyd med 4 eller C. Det betyr ikke at den flinkeste mener naboen er dårlig, det betyr bare at den flinkeste ikke fornøyd med sitt resultat sammenlignet med seg selv.

    2. Seriøst, slutt å være så jækla nærtagende !!Flott for deg hvis du føler det er bra å trene i 30 min. Makan til syting ass.

    3. «Det ble tidenes korteste løpeøkt, om det i det hele tatt kan kalles en økt» folk kommer hit for inspirasjon og motivasjon og når vi får høre at en 30 minutters økt ikke kan kalles for en økt er ikke så veldig motiverende. Hvis en person som kommer hit til bloggen og leser dette og dermed dropper å trene i det hele tatt blir fordi de leste at det nesten ikke er noe vits å trene i og med at man ikke kan nesten kalle det for en økt så er det litt dårlig. Jeg pleier å trene en time vanligvis men hvis jeg har dårlig tid og skal på jobb så tar jeg en halv timersøkt bare fordi det er bedre enn ingenting.

      1. Hvis du baserer hele din eksistens på Caroline, forslår jeg at du gjør deg opp dine egne meninger. Hvis man dropper å trene BARE(!!) fordi Caroline skriver det hun gjør, må man jammen ta seg selv i nakken ass!
        Dere er da voksne folk…

    4. Caroline

      Jeg kunne kanskje presisert at det var en kort økt for meg, mens det for andre kan være noe helt annet 🙂 Vi er alle forskjellige med ulike behov og utgangspunkt! Det var ikke meningen å få noen til å føle seg mindre flinke, hvert fall! 🙂 Og som jeg skriver også: alt er bedre enn ingenting! Dette er ikke akkurat første gangen jeg har tatt en 30 minutters økt 😉

    5. Synøve: etter 30 minutt trening har musklene i kroppen knapt nok blitt varme! Det kan ikke kalles en god trening!

      1. Astrid

        Det spørs vel hvordan man trener det da og hva man trener for. Jeg jogget nøyaktig den samme runden annenhver dag i et halvår og fikk bedre vesentlig bedre kondis allerede etter 1-2 måneder. Den aller første joggeturen brukte jeg 34 min på og var ganske så sliten, mens etter 1,5 måned var tiden jeg brukte på den samme runden rundt 19-21 min og jeg var ikke i nærheten av like elendig i kroppen etterpå. Og det etter at jeg hadde vært på arbeid i rundt 8-10 timer med konstant gåing og bæring av ølfat. Det var flere ganger føttene verket og jeg var ganske sliten etter å ha vært på arbeid, men likevel greide jeg å pushe meg selv til å gjennomføre joggeturen annenhver kveld og samtidig forbedre tiden min. Så å jogge/trene i en halv time hver eller annenhver dag er ikke helt bortkastet og kan faktisk være god trening, avhengig av instilling og hvor motivert man er. 🙂

      2. Elise: Det kommer helt an på intensiteten.. 😉

      3. Hvis alternativet er å ligge i sofaen, så vil jeg si at 30 minutter på mølla er ei relativ «god» økt.

    6. Eller de som blir støtt av det (hvilket faktisk er LATTERLIIIIIIG at noen faktisk blir!!) kan spørre seg selv hvorfor de tåler så utrolig lite!? Fy søren for en svak gjeng med sutrekjerringer!

      1. Tina A

        Tine: Vet du hva, jeg synes ikke man skal gjøre narr av andre sine følelser og reaksjoner. I hvert fall ikke kalle andre mennesker svake og sutrekjerringer. Folk er forskjellige og reagerer ulikt på ulike ting, -det synes jeg det burde være takhøyde for. Og jeg synes ikke noe om å komme med den typen karakteristikk av andre mennesker kun basert på noen kommentarer på en blogg.

      2. Millie

        Maren og tine: Hissigpropper de luxe! Tren i steden a, så slipper vi sinnet!

    7. Det er jo mote å være nærtagende, føle seg støtt og være hårsår for tiden. Fatter ikke at dere gidder å ta ting så fryktelig bokstavelig?! Må være et utrolig trist liv! Tenk hvor mye bedre dere hadde hatt det, om dere hadde begynt å gi litt F i hva andre foretar seg, hva andre sier eller gjør. og istedet begynte å fokusere på dere selv?

      Tenk på det!

    8. Nå må folk slutte å være så jæævla hårsåre. Du har vært fornøyd med å trene i 30 min før, men så når Caroline ikke er det så kan ikke du være det lengre? Hva f***…? Føler at dette er samme sak som de som får barn, men aner ikke hva de skal kjøpe, hva de skal gi ungen å ete, hvordan og når de skal amme..hvordan gjør Caroline det?? Alle må gjøre likt. Hvor er brillene til Caroline fra? Skjorta? Skjørtet? Kosedressen? Seriøst folkens, voks opp og tenk sjæl!!!!

  3. Hva er grunnen til at du drikker kaffe etter trening?? BIG NO! Koffein før , IKKE etter trening.

    1. Lars-Kristian

      Hvorfor det? 🙂

      1. Jeg tenkte bare å si at kaffe på tom mage kan absolutt ikke være sunnt. Og dette er noe Caroline gjør hver eneste dag. Jeg anbefaler at dere leser litt om det som står om kaffe før frokosten , Jeg fant 2 greie link som forklarer litt hva som skjer med kroppen når det første man får i seg på morgenen er kaffe. her – http://www.thehealthyhomeeconomist.com/why-you-need-to-change-when-you-drink-coffee/ og http://positivemed.com/2015/04/07/this-is-what-happens-when-you-drink-a-coffee-on-an-empty-stomach/ Dette er absolutt ingen kritikk eller noe , men jeg har bare tenkt over det at slike mengder kaffe ,hver dag, hver morgen, kan ikke være sunt for noen. For å ikke snakke om at dette er en avhengighet.

      2. Lars-Kristian

        To sider med mange rare påstander uten en eneste kilde :O Jeg ville tatt det som står der med en spiseskje salt 😉 Moderat koffeininntakt er assosiert med en rekke positive helseeffekter, og om du drikker det før eller etter frokost har nok neppe noe å si i den store sammenhengen 🙂

      3. Astrid

        Koffein i drikker som Burn og som ingrediens i Paracet el Fenazon-koffein er nok mere vanlig enn man tror blant ungdom og det er både skummelt og ikke bra for helsa til de unge. Synd at dere fotballspillere går foran som et så dårlig eksempel.

      4. Lars-Kristian Eriksen

        Det er godt mulig at det er :/

        Å si at vi fotballspillere går foran som dårlige eksempler er skivebom. Vi driver med konkurranseidrett hvor vi gjør det som er mulig, innenfor regelverket, for å oppnå resultater og forbedre prestasjon. Hadde vi gått rundt og reklamert for at vi tok koffeintabletter hadde jeg vært enig med deg, men det gjør vi på ingen måte.

    2. Man bør ikke drikke kaffe før løping da det er vanndrivende. Det er viktig og drikke nok vann før, under og etter en løpe økt. Det hjelper også på blod prosenten, som igjen er viktig for å få fraktet oksygen til musklene!

      1. Lars-Kristian

        Janne: Her overdriver du nok den vanndrivende effekten av koffein 🙂 Du skal drikke svært store mengder for at det skal være plagsomt under en treningsøkt, men om du likeveld gjør det så er det bare å jsutere inntaket. Det er ikke en grunn til å holde seg borte fra koffein. Koffein har også prestasjonsfremmende effekter, og selv tar vi koffeintabletter før hver eneste tippeligakamp.

        Et for stort vanninntak før trening er også «vanndrivende», og det er heller ingen gode grunner til å drikke mye vann før en trening. Det holder å være i væskebalanse 🙂

      2. Astrid

        Dette var intr lesing. Fotballspillere putter i seg reseptpliktige koffeintabletter før hver tippeligakamp?! Koffein står på overvåkingslista for 2015. Ikke rart det overvåkes.

      3. Lars-Kristian

        Det er mye på resept som knaskes i en fotballgarderobe, men alt skjer i samråd med lege/fysioterapeut 🙂 Du skulle sett listen jeg fyller ut de gangene jeg er på dopingtest…

        Det er langt fra snakk om noe misbruk av koffein, men helt normale doser som har vist seg å være prestasjonsfremmende. Overvåkningslista er jo til for å avdekke evt. misbruk, hva vil du karakterisere som misbruk siden du synes det «ikke er rart at det overvåkes»?

      4. Lars-Kristian: Det du skriver om at koffein må inntas i store mengder, før det har vanndrivende effekt tror jeg kanskje varierer, fra person til person? Jeg vet hvertfall med meg selv at jeg løper som en gal til toalettet, etter 1 kopp kaffe. Har samme reaksjon på andre koffeinholdige drikker. Nå skal det sies at jeg ikke tåler koffein, får problemer med både mage og søvn, bare jeg drikker et glass cola zero, eller 1 kopp kaffe (ikke svart) .. Vet ikke om koffein-intoleranse finnes, men hvis det gjørt det, har i så fall jeg det, haha! 🙂

      5. Lars-Kristian Eriksen

        Joda, jo mer man drikker jo mindre effekt har koffein på kroppen, og det vil også variere fra person til person 🙂 Hyperrespondere finnes sikkert også, og du er da sikkert en av de, men det er langt i fra vanlig 🙂

      6. Astrid

        Jeg mener bare at det er fint at det står på overvåkingslista siden det brukes i så stor grad av toppidrettsutøvere og av barn og unge. Koffeintablettet er reseptpliktig og det er det jo en god grunn for. Koffein i store mengder har flere bivirkninger og er ikke sunt for kroppen selv om det er et naturlig stoff.

      7. Lars-Kristian Eriksen

        Da er vi helt enige 🙂 Jeg vet ikke hvor utstrakt bruken er blant barn og unge, men det er jo ikke akkurat et produkt som er nødvendig å bruke blant disse, kanskje med unntak ved spesielle behov.

  4. Hei 🙂 koselig innlegg å våkne til 🙂

    Du er kjempe flink.

    Er det leppene du skal ta idag ? 🙂
    Kan du legge ut et før og etter bilde etter du har vært hos Petra?
    Det hadde jeg satt stor pris på . Har lyst å prøve selv.

    1. Caroline

      Ja, det stemmer 🙂 Jeg er ikke så fan av før- og etter bilder, men du vil jo se endringene på bloggen, selv om ikke det er snakk om mye, bare litt vedlikehold 🙂

  5. Mathilde

    Ha en fin torsdag videre 🙂

    1. Caroline

      Tusen takk 🙂

  6. Cathrine

    Hei.
    Alltid så koselig å titte innom bloggen din. Ønsker deg og din familie en riktig god torsdag 🙂

    1. Caroline

      Så hyggelig at du synes det 🙂 Håper du/dere også får en fin torsdag <3

  7. Heihei! Du, jeg har meldt meg på et løp til høsten (!) , og lurte på om du har noen gode tips til hvordan få opp formen når utgangspunktet er rimelig skralt? 😀 Mener å huske du hadde et innlegg med tips til å trene løpeteknikk for en tid siden, men jeg finner det ikke igjen :/

    1. Hei, Ida! Så kult!

      På runnersworld.no står det masse bra. Gå inn på «artikler» og underkategorien «trening». Der er det alt fra teknikktips, til løpeprogram for halv- og helmaraton. Anbefaler å starte på «treningsprogram for halvmaraton – oppstartsmåned», også selv om du skal løpe kortere. De konsentrerere seg de første månedene om å få opp formen generelt. Ellers er intervaller en god måte å øke formen raskt på 😉 Lykke til!

      Her er link:
      http://www.runnersworld.no/artikler/treningsprogram-for-mai-2.htm

  8. God morgen Caroline 🙂 Alt er bedre enn ingenting, men jeg er helt enig med deg …
    20 minutter blir litt for lite. Forresten utrolig moro å følge deg på snapchat 😉
    Ønsker deg en fantastisk torsdag!

    1. Caroline

      Så gøy at du synes det 🙂 Det blir jo en litt uformell kanal, men jeg registrerer jo at folk liker det 🙂

      Ha en fin torsdag du også!

  9. Hei!
    Hvor er solbrillene dine fra ? De du akkurat hadde på deg på Snapchat? De var utrolig fine ! 🙂

    1. Caroline

      RayBan – Justin 🙂

  10. Har ikke noe med innlegget å gjøre, men må bare fortelle. Jeg drømte at jeg og besteveninna mi var på middagsselskap hos deg og LK i natt. Vi spiste taco med den avokado-majoen din. Den brente seg skikkelig i hjernen min, hahah!

    Ha en super dag. Du ser smashing ut 😀

    1. Caroline

      Haha 😀

  11. Hei Caroline,

    Har egentlig ikke tid til å sitte å skrive bloggkommentar på jobb nå, men etter jeg så de siste innleggene på snapchat måtte jeg bare…Har tenkt så lenge på at jeg skulle legge igjen en kommentar her, så nå var det på tide.
    Du er så KUL for tiden, for å si det på en moden og voksen måte. Hehe.
    Du virker så mye mer avslappet og vel med deg selv. Blogginleggene dine er gode og antrekkene råfine.
    Det er ikke minst veldig gøy å følge deg på snapchat!
    En siste ting; Du ser helt nydelig ut med mørkt hår!

    Ønsker deg en fortsatt fin dag:)

    Stor klem

    1. Caroline

      Hei Mette 😀

      Veldig hyggelig å lese slike positive tilbakemeldinger 🙂 Nå ble jeg ordentlig glad <3 Tusen takk!

      Ha en fin torsdag du også 🙂

  12. Karoline

    Kjære Caroline,
    Jeg har lest bloggen din i flere år, men aldri kommentert eller lest noen av kommentarene, før nå. Jeg blir regelrett kvalm av å lese noen av kommentarene du får, noen mennesker har virkelig for lite å henge fingrene sine i. Derfor følte jeg for å legge igjen min første kommentar akkurat nå.
    Jeg er mektig imponert over hva du har fått til med bloggen, og alt annet spennende du driver med! Du er en inspirasjonskilde for mange, inkludert meg. Jeg ønsker deg virkelig alt godt, og husk at det er mange som heier på deg!
    Ha en kjempefin dag videre, det fortjener du! 🙂

    1. Caroline

      Tusen takk, Karoline 🙂 Hyggelig å høre at jeg inspirerer deg!

      Ha en super dag videre <3

  13. Hi,
    Your look is just perfect , but we think that , for your next shooting , you should put on your fingers some of our Beautiful DIAMONDS, they will look so amazing on you !

  14. ingvild

    Hei! Fylte du leppene i dag? (snappen) kunne du evt skrevet om det, er nemlig veldig i tvil på hva og hvor mye, og ikke minst hvilken klinikk, jeg vil fylle serru:)

    1. Caroline

      Ja, jeg var hos Petra for etterbehandling i dag 🙂 Hun jobber hos Cocoon Skin Care og er den eneste jeg har brukt siden 2010. Hun er utrolig flink, og resultatet blir alltid så naturlig som det kan få blitt 🙂

  15. Det hadde vært interessant om du hadde skrevet litt om hva du har gjort med leppene dine den siste tiden. På snapchat har det virket som at du har tatt restylane eller noe annet i leppene. Stusset litt over det siden du gikk så sterkt ut i Det nye for en stund siden og fortalte at du angret så veldig på restylanen, og jeg siterer: «Jeg så ut som en and og gjør det aldri igjen. Det var helt tragisk»

    Hilsen Emilie

    1. Caroline

      Jeg ahr ikke gjort noe den siste tiden annet enn hva jeg har gjort før 🙂 Den saken du sikter til er gammel, og jeg har snakket åpent om denne saken flere ganger i ettertid 🙂 Journalisten misforstod meg, jeg sa at jeg så ut som en and rett etterpå, og det gjorde jeg også den gangen, fordi det var en av de første gangene jeg tok det 😉 Den restylantypen jeg bruker nå, gjør at jeg nesten ikke hovner noe opp i ettertid, og det er så deilig 🙂 Jeg har brukt restylane siden 2010, av og på 🙂 Ingenting under graviditet og amming 🙂

      1. Hvilken Restylane type bruker du nå? 🙂 Ref. at du ikke hovner opp, for jeg ser helt syk ut i 48 t etterpå 😀

      2. Emilie

        Takk for svar 🙂 Ha en fin dag 🙂

        Emilie

  16. Your porch has the most spectacular view! So lucky.

    1. Caroline

      Thank you so much, Lisa 🙂 <3

  17. Hei, har dere begynt å sile veldig mange kommentarer i det siste eller har faktisk bloggen «tapt» seg så veldig. Før kunne det være rundt 100-150 kommentarer på et innlegg og nå er det jo nesten maks 30 eller i hvert fall gjennomsnittlig rundt der.

  18. Haha. Sånn er der her i huset også. Suss på snuten er ikke frivillig <33

    Fy flate så rålekker du er Caroline!
    Skulle ønske jeg hadde motivasjonen og livsgleden din 🙂

    1. Caroline

      Å, Tina! Tusen takk 🙂 Sender deg masse motivasjon!

      Stor klem 🙂

    1. Caroline

      I know right 😉

  19. Hvor lang tid tar det å kjøre fra der du bor til oslo?:-)

    1. Caroline

      det tar 1 time og 45 min. ca 🙂

  20. Treningsglad jente

    Hvordan trener du magen uten utstyr? Og hvor mange ganger i uka gjør du det?

  21. Måtte scrolle ned til dette innlegget igjen da jeg så C skrev i det siste innlegget at hun ikke mente å skape dårlig stemning for å se hva i alle dager det var å bli støtt av i dette innlegget. Jeg leste det nemlig i sted og tenkte ikke over at det skulle stå noe støtende noensteder. Må si at jeg fremdeles ikke skjønner det. Jeg personlig er fornøyd hvis jeg har trent i 30 minutter, men vi har alle forskjellig utgangspunkt og 30 minutter er bra for meg men føles sikkert lite for Caroline i og med at man har forskjellig utgangspunkt og hun investerer mer tid i trening enn meg. At Caroline trener mer enn meg gjør ikke at jeg føler at treningen jeg bedriver med er noe dårligere! Må være slitsomt å ha så dårlig selvtillit at man blir støtt av alt mulig. Det er bedre å jobbe mer med sin egen selvfølelse i stedet for å rakke ned på andre som «gjør ting bedre» og kreve at de ikke skal få fortelle om det.

  22. Julie Myhre

    Jeg syntes det er helt fantatisk at du er så flink til å svare på kommentarer på bloggen din. At vi kan få kontakt med deg betyr veldig mye for hver enkelt. Har selv utdannet meg til PT, utrolig nyttig og interresant. Stå på videre med bloggings 🙂

  23. Hei Caroline! Ser du løper en del på mølle. Vet ikke om du har skrevet noe innlegg om det før, men har du noen anbefaling til noen gode sko til møllebruk? 🙂

  24. You always have so beautiful pictures, love them 😀 Hope you have a great weekend 🙂

  25. HI_)WHERE DID YOU BUY YOUR CAP?
    PS. Perfect as usual!

  26. Hei, hva slags sko anbefaler du til løping? Jeg begynner å løpe på asfalten 2, 3 ganger i uka. Har du modeller du kan anbefales? Jeg husker, at av og til legger du ut rabattkoden på sportsklær og sko. Får du sånn mulighet etterhvert eller?

  27. Jeg måtte også gå til denne posten etter å ha lest en av de nyeste innleggene, og kan se at det kan føles støtende for enkelte, da det dessverre kan tolkes som at en økt på 30 min så vidt er en økt generelt, om man velger å se på det som noe absolutt for alle, og det er det jo selvsagt ikke her, spesielt etter forklaringen i ett av de siste innleggene. Nå har jo til og med 30 minutter med moderat fysisk aktivitet hver dag vært en av anbefalingene fra Helsedirektoratet i lang tid og til og med kan man være i aktivitet i 20 min hver dag og fortsatt ha redusert risiko for en rekke livsstilssykdommer. Så supert å klare å få presse inn en liten økt om dagen ikke strekker helt til for ihvertfall opprettholde god helse. Hva gjelder trening og fremgang så er jo det veldig personlig. Vi er alle på forskjellige nivå, med forskjellige utgangspunkt og forskjellige mål. Ps. likte spesielt det lille avsnittet om motivasjon i det andre innlegget!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

×

Open Snapchat on your phone and point the camera here.