beast mode

beastmode1

Hei til deg! Jeg er i så gode rutiner om dagen at jeg nesten sprekker av glede! Endelig kjennes det som at ting har løsnet, og i dag var jeg på mølla rett etter halv syv. Nå må jeg bare fortsette sånn, for jeg har sklidd litt ut i det siste, men jeg er virkelig i mitt ess når jeg får unna treningen før halv åtte og er ferdig på badet før ti, slik at jeg har resten av dagen til jobb og studier før Nelia kommer hjem. Da vil jeg bruke all min tid på henne. Været er en viktig brikke i mine rutiner, solskinn på denne årstidne gjør meg våryr, og da er det så mye lettere å komme seg opp også. Jeg har alltid vært et a-menneske, men etter at Nelia kom til verden har det plutselig vært tungt å stå opp tidlig. Jeg har liksom vært så trøtt veldig ofte, og det har ikke vært noe godt for et sinn som så og si aldri har hatt noen problemer med å stå opp før. Opp kommer jeg meg, men det har likevel vært vanskelig. Så det er godt å kjenne seg uthvilt når klokken ringer, og det hjelper virkelig med solskinn og fulgekvitter i tillegg. Så ja, jeg er happy! Og det håper jeg du er også! 

________________________________________________________________________________________________________

bm2

Etter trening i dag tidlig lagde jeg meg en vaniljeproteinkaffe, det er lenge siden! Kjøpte meg vaniljeprotein for å bruke i litt bakst her om dagen, og fikk for meg at je ville ha det i kaffekoppen i dag, og det er så godt! Du blander bare 2 scoops oppi i kopp kaffe, rører godt og voila! Nammis! 

vaniljeproteinkaffe

________________________________________________________________________________________________________

De siste ukene har jeg gått litt bort fra de lange løpeturene mine flere ganger i uken, og har holdt meg til 2-3 langkjøringer. Ved siden av dette har jeg heller fokusert på styrketrening uten særlig med vekter, men mest med kroppsvekten min. Jeg gjør gjerne armer og mage en dag, og kanskje bein og rumpe en annen dag. Bruker rundt 30 minutter på dette og varmer opp i 30 minutter også. Lar det gjerne gå 1 dag mellom styrketreningen, så legger jeg langkjøringsøktene mine på disse dagene. Funker veldig bra for meg, det er fantastisk med variasjon, og jeg innbiller meg at jeg ser resultater også. Veldig gøy! 

bm3

Håper dere får en kjempefin dag! Jeg skal jobbe, ha et langt møte og deretter pakke kofferten for meg og Nelia – vi skal på roadtrip! 

54 kommentarer

  1. Flink OG fin du er! Gleder meg til å komme igang igjen selv, men må fortsatt vente noen uker:) Kun en uke siden babyen kom!

    1. Caroline

      Å, gratulerer med fersk baby i hus! Så stas 🙂

  2. Kan du legge ut trenings programmet på bloggen? Sikkert mange( inkl meg selv) som har en hektisk hverdag og ikke kommer seg til treningssenteret så ofte

    1. Caroline

      Jeg kan se hva jeg får til, kan legge det ut litt og litt i så fall, det blir mye på bare 1 innlegg :p

  3. Du ser fantastisk ut! Kan du ikke lage et innlegg med hvilke styrkeøvelser du gjør hjemme? 😀 Sliter litt med å vite hvilke øvelser jeg bør trene når jeg ikke har apparater og vekter..

  4. Så deilig å komme tilbake til rutinene sine! Ingenting er bedre når man føler at man har kontroll og overskudd 🙂 Du utstråler en slik herlig og positiv energi, som gir meg sååå lyst til å hoppe opp og gjøre det samme 🙂

    Mine rutiner for øyeblikket har desverre falt helt fra hverandre. Det har vært så mye som har skjedd i det siste som jeg ikke har vært vant til. Med bihulebetennelse på toppen av det hele, har jeg ikke så oveskudd å rutte med. Men nå begynner jeg endelig å bli bedre, så nå skal jeg jaggu meg få på plass de gode gamle rutinene 🙂 Har til og meg påspandert meg selv et nytt kamera, så bloggmotivasjonen en absolutt på topp! Har en hel bok med idéer 😀

    Tusen takk for at du er så flink til å motivere og inspirere!
    klem fra meg<3
    http://sofiemortensen.com

    1. Caroline

      Kjenner til at ting kan hope seg opp når det blir fo mye, ingen god følelse – men så godt å komme i rutiner igjen! Så gøy med nytt kamera, det er jo motivasjon i seg selv 😉

      Klem til deg – håper tirsdagen har vært bra hittil 🙂

  5. Hei. Lurer bare på en ting. Nå kan det hende at jeg er litt annerledes, men jeg får ofte vondt i magen og blir nesten litt uvel når jeg tenker på hvor godt vi har det her i norge. Og ofte når jeg handler nye ting, bare fordi jeg har lyst, og overhode ikke trenger det, så tenker jeg ofte over hvor kvalmt det egentlig er at jeg har alt jeg trenger og vel så det, når noen nesten ikke har noen ting ( både i norge og verden generelt ) For ja, kvalmt og kvalmende er det nærmeste jeg kommer til en kort følelsesforklaring.

    Lurer bare på om du noen ganger kjenner på den følelsen? For jeg lurer ofte på om de med mer penger/ting osv. enn de fleste, egentlig har den i sitt følelsesspekter. Måtte bare spørre når favoritt-joggeskoene dine er av den nette sum på 6 par..

    Ps. Dette er 3dje gangen jeg poster denne komentaren, kjempefint om du kunne svart.

    1. Godt spørsmål!! Så flott at du reflekterer over det materialistiske samfunnet vi bor i;-)

    2. Caroline kommer til å bli «angrepet» uansett hva hun svarer på dette spørsmålet.
      Vil bare nevne at jeg synes det er utrolig flott at hun har donert en god del penger til forskjellige organisasjoner, og at hun bruker sin stemme til å gjøre lesere oppmerksomme på forskjellige saker hun synes er viktig. Og det er nok mer enn hva mange andre har mulighet til, og faktisk gidder å gjøre. Det er mye grusomt som skjer i verden, og derfor er det viktig å hjelpe der man kan: men man kan heller ikke stoppe å leve sitt eget liv. Vi lever i et forbrukersamfunn, og jeg vet om maange som har flere enn 10-par joggesko, så blir umulig å diskutere «at siden det finnes fattige, så burde du ha dårlig samvittighet for å kjøpe så mange sko»

      1. Angelica

        Ingen trenger 6 par joggesko, og selv om vi ikke bør gå rundt med konstant dårlig samvittighet, må man holde seg litt i nakken, og la være å forbruke akkurat så mye som man har lyst til. Selvfølgelig skal man ha joggesko, og det er godt for foten med flere par, men 6-10 par er bare helt vilt.

        I tillegg mener jeg at det ikke er bra nok å bare gi bort penger. Penger er det nok av, det som mangler er at folk bruker tiden sin for å arbeide for en bedre verden.

      2. Therese

        Hva får deg til å tro at du kan bestemme rette antallet joggesko folk kan eie? Er det slik at alle som eier over 5 par er dårlige mennesker? Og siden det ikke er bra nok å gi bort penger, så kan kanskje alle slutt med det, siden det tross alt ikke er godt nok? Nei, folk får hjelpe til på den måten de selv vil. Om det er å donere bort klær, gi penger, eller jobbe som frivillig. Man må ikke være en selvutnevnt Ghandi for å kunne hjelpe til. Blir oppgitt over mennesker som skal diktere hva andre mennesker skal og ikke skal gjøre.

      3. Haha, helt enig Therese 🙂 Og bare så det er sagt, håper ingen fler tror det er nok av penger der ute. For Røde Kors er virkelig desperate etter å få inn penger til både Syria, Nepal og andre land 🙂 Så akkurat ditt bidrag hjelper så mye mer enn man tror 🙂 Bare ved å sende en SMS «HJELP» til 2272 kan man bidra med 200,- og kanskje gi et annet menneske et teppe, vann, mat, bøker eller medisiner.

      4. Skjerpings, om man har seks par, så kan man jo ha de i en evighet. Jeg har asfalt sko, terreng, innesko, mølle sko, vinter jogg, med og uten pigger. Jeg har også hverdags joggesko, hvite og et par freshe. Ja så har jeg mye jogge sko, men skal vedde alt på at jeg gjør mer for miljøet en deg! Er du bekymra for miljøet , så gjør noe vettugt og viktig.

    3. Personlig vil jeg heller anbefale deg å være takknemlig for at vi har det så bra som vi har det 🙂 Vi kan heller ønske oss at alle får det som oss, og vi kan hjelpe dem på vei ved å gi dem penger. Vi kan ha det bra OG vi kan hjelpe dem 🙂

    4. Kristine

      Om du får vondt i magen og blir kvalm over hvor godt du har det, er det kanskje smart å finne et veldedig formål å støtte? Du kan gjøre mye for å hjelpe de som ikke har det like godt som oss. F.eks kan du velge bort ett par sko og gi de 500 kronene til f.eks Leger uten grenser. Du kan sette opp fast trekk hver mnd til en annen organisasjon, evt ha kjøpestopp i et halvt år og gi alle pengene du har spart til et godt formål.
      Mulighetene er mange, og om du velger disse framfor en kommentar på en blogg om hvor «kvalmt» du syns forbruket ditt (og andres) er så gjør du noe for å hjelpe de som mangler «alt». Du kan ikke endre andre, men du kan endre deg selv 🙂

      1. Enig med Kristine; om du blir kvalm av ditt eget og andres forbruk så start med deg selv. Det er nok mye du kan gjøre som hjelper mer enn å kommentere på blogger.
        Noen tjener mer enn andre, og da har de mer penger å bruke. Hvordan er det du ønsker at det skal være? At alle kun kan kjøpe seg det som er absolutt nødvendig, mat og tak over hodet, og resten skal gå til veldedighet? For å si det sånn så hadde nok jeg og eid flere par joggesko om jeg hadde hatt økonomi til det, eller unnet meg flere frisørtimer og muligens spa, altså ting som strengt tatt ikke er livsnødvendig men som jeg ønsker likevel, men det betyr ikke at jeg også hadde støttet opp under ulike veldedige organisasjoner og støttet krisehjelp også.

      2. Karina

        Heisann og hoppsann så nesevise vi var her da. Jeg lurte faktisk bare på om hun kjente på den følelsen, fordi, det oppriktig bare var noe jeg lurte på. Helt enkelt uten en million hemmelige baktanker. Det var ikke et lumsk angrep. Det var ikke meningen at hun skulle svare verken riktig eller galt, jeg hadde ikke tenkt å følge opp med noen spørsmål om hun hadde svart bare ja eller nei. Men morsomt å se hvordan dere nettroll angriper meg for en komentar, og tydligvis vet alt om hvorvidt jeg gir til veldedighet eller gjør noe for noen. Tøft gjort at du har åpent komentarfelt Caroline, for jeg følte meg truffet bare av disse tullekomentarene her. Jeg kunne aldri hatt en blogg…. Stå på!

      3. Nå har du tydeligvis postet denne kommentaren tre ganger, så vil si at du har en ganske agressiv fremgangsmåte. Det jeg for vondt i magen av er mangel på nestekjærlighet og hvor enkelt mennesker kritiserer andre (meg selv inkludert). Et forbrukersamfunn holder faktisk verden i gang med blant annet arbeidsplasser i produksjon og miljøarbeid. Spørsmålet er hva Caroline gjør med avfallet sitt og så vidt jeg vet er hun veldig flink til å gi klær og sko bort til veldedighet. Enda en fin konsekvens av forbrukersamfunnet vårt.

        Jeg vil også råde Karina til å nyte hvor bra vi har det og bruke energien på å faktisk gjøre verden litt bedre, ved veldedighet og mindre (unødvendig) skepsis til andre hun egentlig ikke vet så mye om (det hørtes skarpere ut enn det var ment). Beklager på de andres vegne også om du føler deg angrepet, men at du føler deg truffet er jo helt rikitg og ikke bare negativt 😉 Min mening med denne kommentaren er iallefall et forsvar for Caroline som først er «truffet» for din kommentar, og forsvar for meg selv som ikke har vondt i magen av forbrukersamfunnet vårt. 😉

  6. Rebecca H

    Du ser smashing ut Caroline, og det lyser lykkelig av deg lang veg! Håper du får en god Tirsdag 🙂

    1. Caroline

      Tusen takk, Rebecca! Og det samme til deg 🙂

  7. Those abs!!!!

  8. Hvor lang tid bruker du på badet om morgenen? 🙂

    1. Caroline

      Det kommer helt an på hva jeg skal 🙂 Kan være alt fra 10 minutter til 2 timer :p

      1. Marita

        Gud så herlig det hørtes ut med 2 timer på badet!! 🙂

  9. Wow, så flott du er! *Klapp klapp*

    Klem fra Malin 🙂

    1. Caroline

      Tusen takk 😀

  10. Hei 🙂 Kan du lage en post med forslag til ulike antrekk/kjoler til 17. mai og bryllup? Skal i bryllup i sommer og neste år også, men aner ikke hva jeg skal ha på meg. Har sett rundt etter kjoler men ikke funnet noe jeg virkelig liker ennå, kanskje du kan komme med litt inspirasjon og forslag 🙂 Det er ikke noen spesiell kleskode. Har litt det samme problemet med 17. mai, har ikke bunad.

    1. Jeg ønsker også et innlegg på antrekk til 17.mai, gjerne litt god tid i forveien så man rekker å bestille fra nett 🙂

      1. Caroline

        JA 😀 Dette kommer ila. uken eller tidlig neste uke 🙂

      2. Jippi! Gleder meg til det. Takk 😀

  11. Tjener du noe på instagram?
    Hvordan foregår det og hvor mange følgere må man ha? 🙂

  12. Hei! Hvor får man kjøpt proteinpulver?!

    1. Caroline

      Helsekost f.eks 🙂

      1. Takk for svar! Ha en flott dag videre 🙂

  13. Har du noen tips å komme med i forhold til trening og lavkarbo? Har spist lavkarbo i ca 2 mnd og merker store helsefordeler. Er så glad i å trene, jogging, sykling og styrke. Men sliter veldig med tunge og sure bein etter jeg la om kostholdet. Du som jogger så mye, har du noen tips? 🙂

    1. Caroline

      Det er vanlig å føle det slik du beskriver de første månedene. Hvor lenge det er slik varierer veldig fra person til person 🙂 Om du føler at det ikke gir seg, så kan du prøve å øke inntaket av karbohydrater litt.

  14. Birgitte

    Ah, du ser så fit, sunn og sporty ut!! 😀

    1. Caroline

      Tusen takk 😀

  15. Vel, du ser hvertfall smashing ut – men det synes jeg du alltid har gjort 😀

    1. Caroline

      Tusen takk 😀

  16. Caroline Emilie

    Hei! Lurer på om du kan si noe om hvordan du legger opp løpingen din når du løper i 30 minutter og når du har langkjøring? 🙂 Om hvor fort du løper, og om du løper med den samme hastigheten gjennom hele økten?

    1. Caroline

      Når jeg løper 30 minutter for å varme opp, blir det som regel 4×4, bare helt vanlig løping i moderat tempo eller en annen type intervall. På langkjøring har jeg samme hastighet gjennom hele, stort sett 🙂

  17. Elsker treningsinnleggene! Minner meg på at jeg må trene når det er lenge siden jeg har trent 😀

    Men jeg har et spørsmål, hva tenker du om mat og slikt etter trening? Er det så viktig som alle skal ha det til, dette med å spise protein og karbo RETT ETTER trening også et større måltid på fett, protein og karbo innen 2 timer? 🙂 Og hva tenker du om proteinshakes og proteinbar? O.o

    Hadde forresten vært veldig gøy om du la ut oppskrift på proteinshake en gang 😀

  18. Tommel opp for overskudd og vår! Tror du de nye treningsvanene dine også er med på å gi mer energi? Synes jeg har opplevd mer energi når jeg trener mer styrke og mindre utholdenhet. Kan du ikke legge ut «oppdatert» treningsdagbok med de nye treningsvanene dine? Gjerne med spesifisere hva du gjør til oppvarming!

  19. Hadde vært så gøy om du kunne laget et innlegg med styrkeøvelser kun med egenvekt 🙂 Syns forresten den treningsgleden du viser er så utrolig inspirerende! Sitter å holder på med siste innspurt med skolearbeid nå, men skulle heller veldig gjerne tatt meg en joggetur.

  20. Wow, du strååler! For en fin kropp du har Caroline <3

    1. Caroline

      Tusen takk 😀

  21. Hei Caroline!
    Jeg ville bare skrive en hilsen og fortelle deg på hvilken måte du har inspirert meg. Fra og gå fra relativt lite aktivitet (utenom jobb og gåturer i helger) gikk jeg til anskaffelse av en pulsklokke og har fått inn en god rutine på tre intervalløkter i uka. Takket være dine treningsinnlegg klarte jeg å komme igang og jeg ELSKER det! Jeg kjenner formen bedrer seg og jeg klarer å løpe lengre og lengre. Det å kunne starte dagen med en løpeøkt ute i det fri før jobb er balsam for sjelen! Hadde aldri trodd at jeg skulle klare det, men nå klarer jeg meg ikke uten. Til sommeren går turen til en gresk perle og allerede har jeg planlagt trenings-outfiten, haha! Tusen takk for treningsglede og inspirasjon 🙂

  22. Marthine

    Hei!

    Jeg lurte på hvor du har fått tak i glasset med gullprikkene på? 🙂

  23. Cathrine Ness

    Hei Caroline. Vil bare tipse deg om at produktene du og jeg og sikkert mange andre lesere, over hodet ikke er bra! Og da snakker jeg om Burts bees serien. Har sett to innslag på Tv2 hjelper deg om produktene. De er faktisk allergifremkallende. Vi du se på saken og informere dine lesere. Jeg har kastet min og gått over til Babyline.

    Med vennelig hilsen Cathrine, fast leser av deg Caroline;)

  24. Cornelia

    Hei!

    Jeg lurte bare på om treningen du gjør nå er for å bygge muskler eller bare holde deg aktiv?
    Jeg vil ikke bygge særlig muskler, men vil ha litt mindre fettprosent – vil det være ok å følge dine treningsmetoder da?

    Takk for hjelp!

  25. Hei! Jeg lurte på om du kunne kanskje du kunne dele noen øvelser for rumpe og bein med egen kroppsvekt? 😀 Vet du har gjort det før, men det kan hende det har kommet noe nytt! Stå på videre, du er super – elsker bloggen din!! 🙂

  26. Hei! Så på bildet ditt på kanten av bloggen (der bloggere bruker å ha reklame). Bildet hvor du har en stang med vekter på skuldrene.
    Er det 5 kg vekter du har på? Jeg begynt å trene en del selv, holdt på 8 måneder. Jeg måtte i forbindelse med et skoleprosjekt
    sjekke maks vekten min i knebøy («ass to grass» da selvfølgelig), jeg lurer på hva din 10 RM er på knebøy?

    Beste hilsen,
    Sarah

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *