new in: motivation

Hei til mandag! Jeg er så glad, for i dag er hodet mitt akkurat som før! Jeg har lest at migrene noen ganger kan henge i over flere dager, og var litt redd denne gangen fordi jeg ble så kraftig slått ut, men det kjennes virkelig som at alt er over nå, så krysser jeg bare fingre og tær for at det holder seg unna i lenger tid denne gangen! 

________________________________________________________________________________________________________

caroline berg eriksen treningsutstyr

Jeg skal snart kicke mandagen i gang med en treningsøkt bestående av kondisjon for det meste, men også litt styrke på bein og rumpe. Som jeg har nevnt tidligere, begynner hjemmetreningsutstyret mitt virkelig å bli hundre prosent, det er ingenting jeg savner akkurat nå, jeg mangler bare én siste ting som kommer med postmannen i morgen – det viser jeg dere senere. Nå har jeg en diger treningsball, kettlebells, stepkasse, tredemølle, rockering, strikker med forskjellig motstand, matte og siste tilskudd på denne fronten er ankelvekter og hoppetau! Skal prøve å lage et samlet innlegg på alt en gang, det hadde vært gøy! 

caroline berg eriksen treningsutstyr ankelvekter

Disse to tingene har jeg savnet, jeg synes ankelvektene er helt geniale å bruke til øvelser som går på utsiden av rumpe. Du vet når du ligger på siden og løfter det øverste beinet opp i luften? Nå får jeg mer mostand i denne øvelsen, og det har vært savnet. 

caroline berg eriksen treningsutstyr hoppe hoppetau

/ annonselenker Hoppetau er en utrolig fin ting å bruke til oppvarming dersom du for eksempel ikke liker å løpe eller gjøre andre ting, eller om du bare ønsker noe som går kjapt og er effektivt. Gjør for eksempel hundre hopp med hoppetauet, ta en pause på ca. 1 minutt og gjenta 5-7 ganger. Jeg lover deg, pulsen blir fort høy og du blir god og varm. Du finner hoppetauet HER og ankelvektene HER

________________________________________________________________________________________________________

Da er det bare å sette i gang! Ha en kjempefin ukestart 🙂 

50 kommentarer

  1. har du bara ett par träningstights just nu? 😉 tycker att jag har sett dessa på typ 80% av dina träningsinlägg på bloggen/snap/instagram det senaste! Men de är ju bra, så jag förstår dig 🙂

    1. Caroline

      Jeg tenkte på det selv, men orket ikke skifte bare for bildet sin skyld :p Brukte disse i går, og da synes jeg det er greit å bruke dem i dag igjen, de lå jo fremme. Så er det den absolutte favoritten akkurat nå 🙂 De er så gode! Men jeg har faktisk variert ganske greit hvis du kikker her http://carolinebergeriksen.no/category/trening/ 🙂

    2. Hvor har du kjøpt kettlebells? 🙂

      1. Caroline

        sportsmaster er mine fra 🙂

  2. God morgen til deg!
    Her har helgen bestått av alt for mange timer med jobb, men nå er det tilbakelagt og det er lenge til neste gang. Har gledet meg hele helgen til å kunne våkne på mandagsmorgen, lage med en kopp kaffe og krype tilbake under dyna og lese alle innleggene fra deg som jeg ikke har fått lest gjennom helgen 🙂
    Tusen takk for et deilig avbrekk i hverdagen, du er herlig!
    God uke, måtte den bli super 🙂

    Klem

    1. Caroline

      Å, så koselig å høre, Erika! Nå ble jeg glad 🙂 Du er jammen herlig du også! Stor klem til deg!

  3. For en fresh start på uka, såååå deilig 🙂 Ha en strålende fin mandag UTEN hodepine :-)))

    1. Caroline

      <3lig tusen takk :D

  4. Hei! Jeg vet du har skrevet om det før, men jeg spør deg allikevel jeg: Hvor er de skoa fra? Og hvilken modell? Jeg lurer også på om du har noen tips til hvordan jeg kan komme i gang med mer bevegelse, og etter hvert trening. Jeg er i en situasjon som har gjort meg 20 kg for tung, noe av grunnen er spiseforstyrrelser som begynte med anoreksi og ble til bulimi og overspising. Jeg føler heg har gitt opp litt, at jeg aldri får kroppen min tilbake på en måte, uansett hva jeg gjør. Har du ett lite tips til meg om hvordan jeg skal klare å komme i gang litt igjen? 🙂

    Håper du blir mindre plaget av migrenen din, ikke godt med slike smerter..
    Stå på, du er et forbilde 🙂

    Lise

    1. Caroline

      Så leit å høre om situasjonen din, Lise! Men samtidig så godt å høre at du har det bedre! Jeg skal se hva jeg kan få til ang. innlegg rundt dette 🙂

      Klemmer 🙂

  5. Henriette

    Hei 🙂 Kunne du skrevet litt mer om de strikkene du bruker og hvilken farge som gir mest motstand, hvordan de bør brukes osv. Det virker som et så godt redskap, men litt tricky å få teken på!
    Ha en super mandag.

    1. Caroline

      Abolutt, det kan jeg 🙂 Ha en fin ukestart 🙂

  6. hei! Hvor har du kjøpt kettlebellsene dine fra?

    1. Caroline

      De kjøpte jeg på sportsmaster 🙂

  7. Mathilde

    Ha en fin dag 😀

    1. Caroline

      Du også, Mathilde 🙂

  8. hei! Hvor har du kjøpt kettlebellsene dine?

    1. Caroline

      Sportsmaster 🙂

  9. Madelen

    Hvor får man kjøpt sånn treningsstrikk? 🙂

  10. Hei.
    Har du noen gang laget ett samlet innlegg om bra øvelser som kan gjøres hjemme? Uten alt for mye utstyr.
    hadde vært så bra med tips om bra øvelser som fungerer. Ha en god dag.

    1. Caroline

      De aller fleste treningsøvelsene jeg har tipset om her, er ment for hjemmebruk (eller senter, selvsagt) Jeg bruker ikke så mye utstyr, du kommer veldig langt uten! Det siste jeg gjorde, handlet om mageøvelser: http://carolinebergeriksen.no/2015/03/03/work-those-abs/

      Skal se om jeg kan få laget et samleinnlegg etter hvert 🙂

      1. JAA til samleinlegg om styrkeøvelser!! 🙂 🙂 Pliiis! 🙂 🙂

  11. Dette ga meg mAsse motivasjon! Nå skal jeg også avgårde på trening

    1. Caroline

      Yey 😀

  12. Caroline! Du er en sann inspirasjon!
    Jeg har mange, mange kilo å drasse på. Allerede fått vekk 25 kilo, etter tøft svangerskap og tiden etter fødsel med amming, kolikkbaby og hele bøtteballetten. Det er fortsatt skrekkelig mange igjen, men det å klikke inn på din blogg og lese dine tips og se dine spreke bilder, det hjelper på veien, så veldig!
    Ha en strålende mandag, jeg skal ut i sola med baby i vogna:)

    1. Caroline

      Så utrolig digg med en solskinnstur på morgen 🙂 God tur! Og det er helt fantastisk å lese hvor langt du har kommet! Virkelig bra jobbet 🙂

      Stor klem!

  13. Kathrine

    Hei!
    Hvor har du kjøpt resten av treningsutstyret ditt? (Matte, kettlebells, ball++).
    Har blitt så inspirert av deg at vi skal lage trimrom hjemme, men er usikker på hvor det er best å kjøpe utstyr.
    Spesielt tredemølle synes jeg er vanskelig å finne. Kanskje du kan lage et innlegg om hvor man kan kjøpe utstyr og hva man trenger for å ha et basic trimrom?:)
    Fortsett å inspirere å glede, du er kjempeflink!

    1. Caroline

      JA! Det kan jeg absolutt gjøre 😀 Det meste er kjøpt i sposrtsbutikk, møllen og kettlebells fra sportsmaster 🙂

  14. hvis du bare har lest om at migrene kan henge i flere dager, men ikke faktisk opplevd det, så er det vel ikke noe å bekymre seg for 😉

    1. Caroline

      Hos meg har det bare vart i et par dager, en dag hvor selve anfallet kommer, og deretter en dag hvor jeg er sliten og utmattet, som denne gangen. Men jeg er alltid bekymret for at det skal henge i lenger, ettersom jeg har lest at de kan vare i inntil 4 dager. Det at jeg ikke har opplevd det, betyr ikke at det ikke kan skje :/

  15. Christine

    Anbefaler pull-ups stativ

  16. Hei! Hvor mange kg er ankelvektene og kettlebell-vektene? Får utrolig god treningsmotivasjon av treningsinnleggene dine! Håper du får en super uke 🙂

    1. Caroline

      Ankelvektene er 1,5 kg, mens kettlebellene er 6, 12 og 16 🙂 Så bra at du blir motivert, det gjør meg motivert også 😀

  17. jeg synes du burde variere litt mer med innlegge dine. Nå som du også har litt mer kunnskap om trening hadde det vært fint om du f.eks kunne komme med tips til øvelser kanskje en dag i uken- gjerne mandager

  18. Hei! Hva heter sangen du hører på i snapchaten fra tredemølla? Den er så energisk! 🙂

    1. Caroline

      Traces of you – Eva and the Heartmakers 🙂

  19. Pernille

    Hei Caroline!

    Kanskje du har tips til gode styrkeøvelser for armer/skuldre, der man bruker kettlebells?

    God mandag 🙂

  20. Så deilig start på uka 🙂 elsker alle farver og freshe bilder på bloggen din 🙂 blir så glad og inspirert.

    Håper på å få et inlegg om uteplass og interiør til våren 🙂 skal plante ute til 17 mai nå og pynte terassen så trenger litt tips 🙂

  21. Jeg får såå vondt i leggene når jeg prøver meg på joggetur, så har fått litt dilla på hoppetau! Det er jo såå gøy , og pulsen stiger virkelig !

    1. Caroline

      Enig! Kjempegøy 🙂

  22. Hei! Hvordan er magetreningen med Ab-wheel som du kjøpte for en stund siden?

    1. Caroline

      Jeg er ikke noe fan, for å være ærlig :/

      1. Hvorfor ikke noe fan? Er det noe spesielt du ikke liker? 🙂 jeg personlig, elsker den! Syns det eneste er at jeg skulle hatt det litt tyngre, for jeg klarer å rulle helt ut og inn opptil flere ganger, 12×4 sett, uten å egentlig kjenne det så godt som annen mage trening, og jeg gjør det riktig og isolerer bra.. men kommer ikke helt på hvordan jeg kan gjøre øvelsen tyngre……

      2. Regner med du står på knær foreløpig, for å gjøre det tyngre kan du stå på tærne (som i planke), stå på bare én fot, en arm osv osv. Søk på YouTube, finnes mange måter å variere og gjøre det tyngre på! 🙂

      3. Jeg står selvsagt på tærne…. ..men det var lurt, har begynt med en fot ut og sånn og der svikter balansen haha må bare øve 🙂

  23. Marianne

    Hei Caroline!
    Lurte på om du kanskje kunne lage en spotify-liste med sanger du hører på når du trener og andre glad-sanger du liker 🙂

  24. Heisann Caroline!
    Første gang jeg kommenterer her faktisk, men har bare et lite ønske til et eventuelt innlegg 🙂 Lurte på om du kunne skrive noe om hvordan man egentlig bruker pulsklokker?… Hvor man skal ligge prosentmessig av max puls når man trener for å få best mulig utbytte av treningen, og hva feks «12 % fettforbrenning av kcal» betyr osv. Jeg har prøvd å lese bruksanvisningen til klokken min, har Polar så tror ikke vi har make, men det er vel litt det samme for de fleste klokkene? Hadde ihverfall satt stor pris på hvis du har noe kunnskap om det og velger å skrive innlegg 🙂

    Stå på med god blogging!

  25. Love your blog Caroline ! Are you jumping with ankle weights? What are you doing with that? Hug to Nelia

    1. Caroline

      So happy to hear that you love my blog 😀 I use them to train gluteus minimus and medius, lying on the side and lifting my leg up towards the roof.

  26. Camilla

    Har du et innlegg med kettlebell-øvelser? Hvis ikke, kunne du lagd et?:D

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *