trening: ukesplan

IMG_6181

God morgen spreka! Nå er det en stund siden jeg har delt treningsplanen min, så den tenkte jeg å dele i dag 🙂 Ser dere den freshe treningsbhen på bildet? Det er den samme som jeg hadde på meg i går, og på det siste bildet i dette innlegget. Den er fantastisk god og en nyhet fra Stay In Place, en videreutvikling av Power Bra som jeg har brukt masse, masse de siste årene. Jeg elsker den forrige, men denne her er faktisk bedre! Den gir superfin push up-effekt, sitter elegant på og holder alt på plass på trening. Anbefales! I dag får du den på dagstilbud til 20 prosent – HER / annonselenke 

getinspiredbh

___________________________________________________________________________________________________________

– my schedule this week – 

treningsuke5

Som alltid synes jeg det er vanskelig å planlegge treningsuken i forkant av dagene som kommer, jeg ender som regel alltid opp med noe helt annet enn det jeg har planlagt, fridager når jeg egentlig skulle trent, treningsdager på fridager og så videre. Jeg er en dag til dag person når det kommer til treningen, og jeg synes det er viktig å lytte til kroppen  Men jeg elsker å planlegge likevel, og ikke minst er disse planen utrolig motiverende! Dette er i hvert fall slik jeg ser for meg uken, så er jeg spent på hva jeg tenker når jeg ser tilbake på den ved ukeslutt. 

___________________________________________________________________________________________________________

Denne uken blir det fokus på kondisjonen igjen, den må bearbeides etter sykdomsperioden og oppholdet jeg hadde da jeg var på jobb for Get Inspired i Trondheim, så jeg vil løpe en del intervaller, men også et par langkjøringer. På styrkefronten er det mest mage og rygg, men også litt for resten av kroppen. Egentlig føler jeg at beina får en del trening når jeg løper uansett – spesielt i bakke! 

På meg blir det ikke noen økt før i kveld, for nå skal jeg avgårde på en street style shoot med Benny 🙂 Tidlig på’n, men det blir bra! Håper dere får en kjempefin tirsdag ♥

47 kommentarer

  1. Hvordan er treningsbhen i størrelse?

    1. Trenger nye topper, men hvordan er denne i størrelsen sammenliknet med den forrige Stay in place syns du?

  2. Kunne du delt noen av øvelsene du bruker for magetrening?:-)

    1. Jaa 🙂 kan du?

      Når du løper og har styrke, gjør du det hjemme da? uten vekter?

  3. Linn Elise

    Hei!

    Jeg skal inn i forsvaret og opptaket til befalsskolen nå til sommeren. Så trenger jeg litt tips til hvordan øke hastighet og utholdenhet på 3000m. Hvordan kjører du 4×4 intervaller? Da tenker jeg på lengde og hastighet på mølla. Og bør jeg kombinere det med langkjøring? Evt. hvordan bør jeg legge de opp i forhold tilhverande? Akkurat nå, tror jeg at jeg ligger på rundt 14 minutter på 3000m, men jeg har et mål om å klare 12/12.30 ett sted.

    Setter veldig stor pris på hjelp 🙂

    Hilsen Linn Elise

    1. Hei du! Så flink du er! Jeg spytter inn en liten minikommentar her. Går 3. Året fysioterapi og har i tillegg idrett som bakgrunn. Forskning viser at intervalltrening vil øke din aerobe arbeidskapasitet, men at det også er fint å kombinere med langkjøring- både rolig og hurtig. Med rolig mener jeg et tempo hvor du kunne holdt en samtale og med hurtig mener jeg opp imot anstrengende. Om du har målt ut makspuls, så vil jeg anbefale deg å bruke pulsklokke og lese litt om de ulike sonene og hvor mange % av maks du bør ligge på ved de ulike utholdenhetsøvelsene. Husk at det viktigste er at du skal ha det gøy også, ellers er det så fort å miste motivasjonen. 4×4 intervall har mye god forskning i ryggen, men jeg vil anbefale deg å variere litt for variasjonens del. I tillegg vil kroppen fort vende seg til belastningen ved 4×4 og du kan møte på stagnasjon i fremgangen. Selv er jeg glad i både
      1. jobb 20sek, pause 10sek x10x2
      2. Jobb 3minx5 med 1,5 min pause
      3. Jobb 1minx15 med 30 sel pause
      4. Jobb 2minx8-10 med 1 min pause

      Alle disse er fine, rettet mot 3000 m.

      En liten hovedregel er at intervallene tilsammen bør vare i 15 min og mer. Les litt på nett, vær kritisk til kilder and have fun! Fartleker, saltimer, spinning, svømming. Alt som får deg opp i puls er gode aktiviteter mellom slagene. For min egen del fungerte ihvertfall dette for meg da jeg forberedte meg til 3000m, samt en del løping på bane i forkant for å forberede meg mentalt. Det er like viktig om ikle viktigere en. All den fysiske treningen. Masse lykke til.
      Marie
      Ps. Beklager lang kommentar.

  4. Hei!! Vet du om denne også går til dem med litt større byste? Jeg sliter veldig med å holde dem på plass når jeg løper og den enste som klarer det er en sportsbh fra Change. He he, høres ut som jeg har de melonene… Stå på Caroline! 🙂

  5. Hvor får man kjøpt flasken med pink lemonade? 🙂

  6. LOL hvem trenger pushup på trening? jeg er iallefall ikke på trening for å vise meg frem å trykke kløft mi i trynet på folk.

  7. Viktig både med kontroll, mål og å lytte til kroppen 🙂

  8. Takk for at du deler 🙂

    Lurte på hvilke øvelser du anbefaler for rygg?
    Bør man helst trene de stor muskelgruppene på hver sine dager? Eller får man like bra effekt/ raske resultater om man trener hele kroppen på en og samme dag?

    Håper du kan svare 🙂

  9. Hei caroline! Kjapt spm: har du noen supre tips til høytalere som faktisk sitter godt på øret når du løper??

  10. Jeg lurer på, hva slags hudepleier kosmetikk bruker du? Mener dag/natt krem, makeup fjerner osv?

  11. Hva løper du 1 mil på? Jeg skal sette meg nytt mål nå, men vet ikke helt hva jeg burde forvente 🙂

    1. Caroline

      Det er så lenge siden jeg har prøvd å sette rekord! Forrige var på 47 minutter 🙂

  12. Michelle

    spreking! Skulle ønske jeg hadde en løpemaskin hjemme slik som dere. Det er jo så greit å kunne få unna en økt hjemme de dagene man ikke egentlig har tid til å dra på trening.. Hvilken løpemaskin er det dere har? Er det en du vil anbefalt? God tirsdag 🙂

  13. Ingvild

    Hva betyr det når du skriver 4×4 intervaller? Har akkurat begynt å løpe selv, men syns det er usansynlig kjedelig å løpe på mølle 😛 Så trenger litt ny inspirasjon for å ikke kovne av kjedsomhet 🙂

  14. Hvilken tørrshampo bruker du nå som du har brunt hår? Definé sin er jo veldig hvit-dryssete, og tenker selv at den ikke funker på brunt hår.. Eller?

  15. Forstår så innmari godt at du reiser hjem til foreldrene dine! Da min eldste var liten og jeg hadde permisjon, reiste vi ofte hjem til mine foreldre og sov over der. Mannen jobber skift, så det passet ofte med en tur «hjem». Jeg er verken redd eller stressa med tanke på å være aleine, i grunn er jeg veldig glad i det, men det er jo så koselig å reise hjem! Og de som får besøk setter jo veldig pris på det 🙂 Ha en fin dag videre!

  16. Jeanette

    Planlagte uker blir aldri som planlagt her heller, men liker godt å legge planer uansett! To økter unnagjort – dette ser ut til å bli en bra uke 🙂 Er så deilig å komme i gang igjen etter fødselen og kjenne at jeg får masse energi til lillemann! 🙂

    1. Jeanette

      Er du på Elixia enda forresten? Har du prøvd step-timene til Andrea? Anbefales på det varmeste, hun er helt rå og jeg går alltid dyvåt av svette og med et smil om munnen fra de timene!

  17. Hei kunne du delt en sånn mattimeplan hva du spiser i en hel uke frokost lunsj Osv. Takk

  18. Hei.
    Jeg lurer på en liten ting ang kokosmelk. Hvordan skal den se ut? Første gangen jeg brukte det var den som vanlig melk nesten. Andre gang hadde den skilt seg, «vann» nederst og tykk tykk «yoghurt» på toppen. Jeg blandet det sammen slik at det ble mer melkeaktig, men den var likevel tykkere enn den første boksen (det var forskjellige merker, men begge var i hermetikkboks).

    Vet du hvorfor det er så forskjellig? Kan jeg trygt bruke begge?

    Ellers så vil jeg bare si at jeg elsker bloggen din. Du motiverer meg virkelig til en sunnere livsstil. Og jeg elsker oppskriftene dine 🙂

    Ha en fin dag vakre du ♡

    1. Kristin

      Herregud, Google it!

  19. Hei, jeg syns virkelig det er tungt å løpe om kvelden. Jeg liker best å løpe om morgen på en nesten tom mage, rett etter en kaffekopp selvfølgelig. Dessverre er det ikke alltid å få til å trene tidlig så hvordan får du til med løping på kveldstid? Noen lure tips?

  20. Hei, du lager så utrolig fine innlegg

  21. Hei 🙂 Jeg lurte bare på hvordan du utfører 4×4-intervallene dine? Går du mellom løpeøktene eller jogger du? Og omtrent hvor mange km/t løper du i? Ble noen spm her nå, men håper på svar 🙂

  22. hei, jeg lurer på om du kunne delt noen ryggøvelser som man kan gjøre uten å bruke treningsapparater 🙂 Jeg sliter med å finne øvelser når jeg skal trene selv….

  23. Hei 🙂
    Bare fordi jeg er nysjerrig…
    Er det noe spesielt du trener til ..eller handler det kun om å «føle seg best mulig»?

    Ha en forsatt fin dag

  24. hei. hva er 15-45
    løper du 15 sekunder også konstant hvile i 45 sek, hvor mange ganger gjentar du det?

    1. Caroline

      Jeg gjør omvendt 🙂 Løper i 45 sek og hviler i 15, da står jeg bare i ro, er så liten tid til å justere fart etc. 😉

  25. Elsker bloggen din Caroline! Du og dine bilder motiverer meg i hverdagen, og skal denne uken følge nettopp DIN treningsplan 🙂 Stå på!
    Klem!

  26. hvilket program er det du bruker for å lage treningsprogrammet ditt?
    setter pris på svar, vil nemlig lage et eget:)

    1. Caroline

      iMovie 🙂

      1. Tusen takk for svar:)

  27. Jeg prøver å begynne å trene selv, men jeg har ikke råd til å gå på treningsstudio. Så jeg lurte på om du kunne skrive og vise litt lette men effektive øvelser man kan gjøre hjemme? 🙂

  28. Hei! Hvordan treningsbhén i str? Hvilken str. har du?

    Hilsen Sara

  29. Kristin

    Flink du er! Har du noen favoritt treningsbh’er til løping? Jeg synes nemlig det er vanskelig å finne noen som støtter nok, så hadde satt veldig pris på om du hadde noen anbefalinger!

  30. har noen spørsmål om treningsbhen. hvor mye støtte gir den? er den egnet til løping eller annen høyintensitet trening? kan den justeres?hvordan ser den ut når du bruker tskjorte?(tenker på om den har pads slik at ting ikke blir så gjennomsiktig og at den ikke har sømmer som synes igjennom tskjorten):)

  31. Thank you Caroline to post everyday, I so much appreciate, I would like to thank you everyday for sharing your life with us, this is so generous, I love your fitness posts as well as your mum posts, no one else is doing this, it so refreshing to have a young mum taking care of herself, and not only a grown up teenager showing off her luxury cloth. THANK YOU

  32. Inspirerende! Gøy å kunne følge med på dine treningsplaner av og til! Motivasjonen øker så mye mer av slike innlegg. I tillegg har jeg mer fokus på kondisjonstrening nå enn før, og da passer jo dette perfekt!! Takk for super inspirasjon!
    Håper det går bra med deg:)

  33. Hei Caroline.

    N

  34. Takk for at du motiverer når man trenger det 🙂

  35. Too nice, but can we have an english version 😉

  36. Masse lykke til med treningen! 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *