one workout away from a good mood

IMG_4058

Jeg er utrolig fornøyd med innsatsen på treningsfronten forrige uke, men vet at jeg må legge inn flere intervalløkter om jeg skal få opp farten min – og nå er det jo nettopp det som er målet! Da jeg var med på løpetimen til satselixia forrige tirsdag merket jeg hva Skal vi danse har gjort med kondisen min, det var absolutt mye tyngre enn forrige gang jeg var med på noe lignende, og jeg tuller ikke når jeg sier at jeg er i dårligere form enn etter graviditeten. Det er helt sprøtt! Det har heldigvis gått oppover i tiden etterpå,  og jeg tror ikke det er så langt igjen til jeg er der jeg var, men nå vil jeg jo bli enda kjappere. Løping gir meg så mye, så dette skal jeg klare. 

_______________________________________________________________________________________________________________

my workout last week

Skjermbilde 2014-10-07 kl. 10.37.58

Dere må ikke glemme å trene for deres egen del, og grunnen til at jeg deler denne planen er kun for å inspirere og motivere, og fordi jeg vet at flere av dere liker å lese om min treningsuke. Dette er mitt opplegg og slik jeg liker å bruke treningstiden min. Løping er min lidenskap, men det trenger absolutt ikke å være din. Du skal trene for deg og dine behov, og drive med den treningen som gjør deg glad og energisk. Tenk over hva slags aktiviteter som gjør deg glad: håndball, fotball, turer i skogen, intervaller på mølle, yoga, saltrening, sykkel, basketball, leke sisten med barna dine – mulighetene er så mange! Og hvis du ikke liker å trene, burde du heller ikke tvinge deg til å gjøre det. Men det er helt klart mange fordeler med litt mosjon i hverdagen. Vi er i hvert fall ikke skapt for å sitte stille 🙂 

_______________________________________________________________________________________________________________

– denne øvelsen må du prøve, både tung og utfordrende – 

IMG_3984

Denne uken rekker jeg ikke så mye egentrening, for på lørdag er det jo finale i Skal vi danse *spennende* og derfor skal jeg inn til Oslo noen dager for flere timer med dansetrening, så får jeg se hva jeg rekker av løping og styrke ved siden av. Apropos Skal vi danse, jeg gleder meg sånn til å se alle sammen igjen, og spesielt Kai som vi faktisk skal en tur hjem til for å spise middag på fredag. Det blir så fint! 

_______________________________________________________________________________________________________________

Det ble ingen tidlig trening i dag, jeg var så trøtt da jeg våknet etter en altfor sen natt, så jeg måtte bare ta det rolig og starte rett på jobb i stedet. Men jeg er faktisk nettopp ferdig med denne ukens første treningsøkt som ble 30 minutter rolig løping og 10 minutter intervaller. Altså, jeg må legge fra meg Pretty Little Liars! Det blir jo helt elendig med fart i beina når jeg ser på. Men fy søren, nå er det spennende! Jeg er i gang med sesong 5 allerede, og det er perfekt underholdningsmotivasjon til langkjøringene mine. Men bortsett fra det – nå er det homeland og kveldskos her, vi sees i morgen ♥ 

63 kommentarer

  1. Hvilket program bruger du til at lave den fine oversigt over din træningsplan? 🙂

    1. Caroline

      picmonkey.com 🙂

  2. Benedikte

    Takk, litt treningsmotivasjon etter noen uker med sykdom var akkurat det jeg trengte

  3. Åh, stor ball! Det er jo så tungt og allikevel moro – jeg føler meg så lite grasiøs når jeg prøver å balansere på ballen. Men det er god trening 🙂 Jeg skal prøve å komme i gang med løping, hadde så absolutt trengt det, koser meg nok litt mye i yoga/pilates-land, jeg 🙂 Men det er bra det også, etter mange år uten noe. Ble veldig inspirert av bloggen din, så føler det er på sin plass å gi deg en skikkelig takk 🙂 Ønsker deg en god uke!

    1. Caroline

      Vanskelig å balansere :O Håper du får en fin uke du også <3

  4. hvilken hastighet har du på mølla når du løper 1time? :O

    1. Caroline

      har aldri noen fast fart, løper det jeg føler for 🙂

      1. Du vet jo ca. hva du ligger på? lurer veldig… er det 13km/t eller 8km/t eller 16 liksom

      2. Caroline

        alt mellom 8.5 og 10.5 🙂

  5. oh Caroline, how do I start? I love your passion for exercise and you look amazing and I wish I could do the same but don’t know how to make myself start doing it.

  6. Annette

    Hei Caroline. Hva slags plante er det du har forran vinduet? Og hvor er den kjøpt?
    Utrolig fin!

    1. Caroline

      Plastikk 😉

  7. Jeg misunner deg så den treningsgleden og motivasjonen du har, den eksisterer nemlig ikke her. Har en kjole jeg har så utrolig lyst til å komme inn i til jul, men det ser ikke så lovende ut. *hehe*
    Ellers vil jeg bare si at du har en utrolig flott blogg – har fulgt med fra starten. Bladde gjennom arkivet ditt fra desember månedene her om dagen fordi jeg syns du har så flotte og stemningsfulle bilder, spesielt rundt juletider. Åh, som jeg gleder meg til jul! Håper du/dere har hatt en flott dag i dag.

    1. Caroline

      Tusen takk 🙂

  8. Du, jeg tenkte jeg bare ville tipse deg om denne blomsterbutikken i Drammen http://mamsi.no/blaaveispiken/, den er rett og slett så utrolig fin! Har jo skjønt at dere er i Drammen fra tid til annen, og denne er så søt og fin, og de lager ting med litt ekstra omtanke og finesse 🙂

  9. Hei Caroline!

    Jeg blir alltid så inspirert av bloggen din, både når det kommer til trening, mat og det kreative. Du har så fin flyt i språket ditt, og bildene er kjempefine! Likte spesielt godt det informative lille fotokurset som du hadde her tidligere i høst, lærte endelig å bruke speilreflekskameraet mitt skikkelig. Tusen takk 🙂

    Jeg lurer på hvor du har funnet den søte kalenderen som du viser treningsuken din i? Slik vil jeg også ha!! 🙂

    Ha en fin kveld videre!

    Hilsen Elin

    1. Caroline

      Jeg ønsker jo å inspirere, og da er det hyggelig med slike kommentarer 😀 Vi var helt grønn på speilrefleks, men det er ikke så vanskelig som man skulle tro 🙂 Jeg bruker picmonkey.

      1. Supert! Da går jeg inn der og lager meg noe lignede. Tusen takk for svar 🙂

        Samme her! Bildene mine ble ganske like i uttrykket alle sammen, kjedelig.. Men nå er det andre boller 🙂 Kom gjerne med flere fototips fremover.
        Du ER veldig god på å inspirere! Jeg er egentlig ikke så opptatt av konkret hvordan akkurat du trener, det er mer feelingen over innleggene som gjør at jeg får lyst til å fyke avgårde og trene mitt eget program. Så nå sitter jeg her i løpetightsen, klar til å legge i vei.

        Ha det bra 🙂

  10. Rebecca

    Føler jeg blir ganske innspirert av å se disse innleggene! Sier ganske fordi jeg vet med meg selv, om jeg hadde lest dette for noen år siden. Da hadde jeg blitt ordentlig inspirert(ikke noe feil med treningsinnleggene, de er kjempe bra!)!

    Jeg spilte håndball i 9 år, og alltid elsket å trene(spesiellt å løpe)!
    Jeg er 16 år, men da jeg var 14 fikk jeg diagnosen CRPS(kronisk nerveskade) i foten. Det er for å si det mildt et smertehelvette, og jeg har akkuratt lært å sette ned foten og ta små skritt(imens jeg holder meg oppe) uten å besvime! Disse små tingene har plutselig begynnt å bety mer for meg enn andre ting! Men jeg er fast bestemt på å komme meg tilbake i den formen jeg var, og det største ønske er å kunne løpe igjen!

    Før den tid så lurte jeg på om du hadde noen treningstips(iform av styrke) for mage og innside av lår(huff det eneste jeg ikke er fornøyd med, hehe)?

    Vil bare si tusen takk for at du inspirerer meg til å fortsette å stå på, de innleggene «skal bli supre i mitt hode igjen»! Å motivere er noe du kan og er veldig flink til Caroline, så stå på du er kjempe flink!! Du er virkelig et forbilde det er bra å se opp til 😀

    P.S. Hvordan får du til alt(blogg, mamma, kjærestetid, osv.)?

  11. Så fint og inspirerende innlegg. Liker spesielt det du skriver om å finne sin egen greie. Jeg har selv i det siste fått veldig dilla på yoga og prøver å får trent det flere ganger i uka 🙂

  12. Martine

    Jeg bare lurer på hvordan du lager den trenings planen? Blir så motivert til å trene når den ser bra ut 😀

    1. Caroline

      Picmonkey 🙂

  13. Hei. Lurte på en ting ang den nye pulsklokka di; kan man se hvor mye tid man har brukt i de forskjellige pulssonene?
    Ha en fin kveld 🙂

  14. Hvor ser du på pretty little liars? Er selv hekta, sett ferdig sesong fire. Gira på sesong fem;) du er forresten veldig motiverende, titter innom hver dag 🙂

  15. Hei!
    Jeg er på utkikk etter en fin, motiverende app som kan brukes til treningsdagbok, har du noen tips? 🙂

  16. Supert at du legger ut oversikt over ukas trening igjen. Hva slags intervaller løper du?

  17. Emilie Rokkestad

    Hei, jeg leste gjennom treningsuken din og lurte på når du pleier å trene ben, eller tenker du at det blir med i løpeøktene?

  18. Emilie Rokkestad

    Hei, jeg leste gjennom treningsuken din og lurte på når du pleier å trene ben, eller tenker du at det blir med i løpeøktene?

    1. Caroline

      Skulle egentlig trene bein på onsdag, men rakk ikke :/ pleier å trene det 1-2 ganger i uken, kommer helt an på hva jeg føler for 🙂

  19. Hei hei. 🙂
    Jeg lette litt i innleggene dine etter: trening med ball. Følte du hadde laget ett med dine favorittøvelser. Men jeg finner det ikke. 😛
    Hvis du har et slikt innlegg, har du bry til å sende meg linken. Hvis ikke kan du gjerne lage et slikt innlegg. 🙂
    Må du nyte en ny flott dag med dine kjære.
    -Kariann

  20. Martine

    Du er veldig inspirerende! Med verdens skjønneste datter, det er faktisk det nydligste vesenet jeg noen gang har sett. Så det er ikke bare fordi du er moren, at du syns det 🙂

  21. mister du ikke mye muskler av å jogge så mye? Trener du noen gang knebøy og lignende styrke for ben?:)

    1. Caroline

      Du mister ikke nødvendigvis muskler av å løpe mye, det kommer helt an på hvor mye du har fra før. Jeg er jo ikke spesielt muskuløs, og mister nok ingenting, men for en som har trent masse styrke, vil det kunne være annerledes 🙂

  22. uke 45* hehe:)

    Ha en fin treningsuke uansett 🙂

  23. Superfin treningsplan 🙂 Ha en god uke!

  24. Så flink du er!! 🙂
    Jeg våget meg å låne et par gamle bilder av vogna deres, jeg. Håper det går greit. Har selvsagt skrevet at det er dine bilder! Var nemlig så heldig at jeg fikk kjøpt meg en sånn vogn idag, men har ikke fått hentet den enda. Og jeg bare mååå vise leserene mine hvor fin den er!! 😀

  25. Hei Caroline.
    Jeg kunne virkelig ønske jeg hadde samme lidenskap for løping som du har. Jeg sliter med å finne gode løperutiner. Kunne du kommet med et innlegg med inspirasjon og de intervalløvelser du liker best?
    Ha en fantastisk fin uke, Caroline 🙂

  26. Du er så inspirerende Caroline! Jeg elsker også å trene, men løping er ikke min sterkeste side. Akkurat nå har jeg mer enn nok med å løpe 2km uten å føle at jeg kommer til å dø. Dessuten syns jeg det fort blir utrolig kjedelig.

    Håper du får en fantastisk uke!

  27. Deilig treningsplan! Litt mer enn jeg kan klare merker jeg, men som du sier, det er forskjell på oss, og hva vi ønsker oss utav treningen. Jeg trener 2,5 time to ganger i uken sammen med min far. Han er 57 år gammel og i bedre løpeform enn jeg, en gammel militærjente! Det er utrolig motiverende, ettersom vi begge er konkurransemennesker og nekter å gi oss før den andre 😉 Dessuten er det ikke så mye kjasing som det gjerne blir når man trener sammen med venninner, hvilket jeg ikke kan fordra. Det skal jobbes, ikke prates!! 🙂

    Det er tydelig at du er sunn Caroline, og ikke hysterisk. Du planlegger godt, og tar godt vare på kroppen din. Det er intet annet enn inspirerende! Ha en fantastisk tirsdag!

    1. Caroline

      Det hørtes utrolig gøy ut å kunne sparre mot sin egen far 😀 Da har du en liten jobb foran deg 😉

  28. Min lidenskap er også løping. Trener også litt styrke på resten av kroppen ved siden av, men hovedfokuset er løping.
    Dette inspirerer meg dermed veldig mye, og har jeg litt dårlig motivasjon på løpefronter så hjelper det å titte innom blogge din! Takk, Caroline! Nå vet jeg definitivt at det blir intervaller idag.

  29. Jeg elsker å løpe, og til jul ønsker jeg meg en tredemølle og en plass i huset å ha den (hihi) slik at jeg slipper å løpe ute når det pøsregner… For jeg er ikke så fryktelig glad i å bli kald og våt skal jeg ærlig inrømme 🙂

  30. Takk for at du er en så god inspirasjon,Caroline!

    Jeg har alltid hatt lyst til å begynne å løpe og trene, men det har vært litt av et tiltak å komme i gang med gode rutiner. Nå løper jeg og samboer ute hver tirsdag og fredag kl.06:00. Håper det blir mer etter hvert, men akkurat nå er jeg strålende fornøyd med å løpe såpass. Er sikker på at bloggen din har mye av æren for at jeg har fått øynene enda mer opp for løping og gjort noe med det. 🙂

  31. Christine Moldrup

    God morgen Caroline. Våknet opp i dag til en frisk og klar dag i Bergen. Dette er min andre kommentar på din blogg, og igjen må jeg si at du ER en stor inspirasjon for meg. Det ble Pilates-trening på meg her tidlig i dag, herlig. Du er så dyktig med denne bloggen din, jeg finner glede, ny energi, nye idéer, nye impulser, og også trøst i dine flotte blogginnlegg. All din positivitet, ærlighet og den flotte kvinnen som du tydelig er, (også på innsiden), kommer fram på en helt unik måte. Takk for at du deler, Caroline 🙂
    Ønsker deg en kjempefin ferie med familien din nå i november, og en strålende dag videre, god klem fra meg 🙂

    1. Caroline

      Tusen takk, så utrolig hyggelig å høre 🙂 Håper dagen din har vært fin!

  32. Måste verkligen ta tag i träningen snart 🙂

  33. Hei Caroline

  34. Åååh, nå kjenner jeg at jeg savner jogging! Har slitt med løpekne i et par måneder nå, så håper jeg snart er klar til å ta beina fatt igjen. Jeg har sykla en del i mellomtiden, men kjenner at jeg egentlig begynner å bli litt lei… Hvordan trente du da du hadde løpekne? Tok det lang tid før du var løpeklar igjen? Tar meg selv i å nesten løpe når jeg er går turer, blir jo snart gal, hehe! 🙂
    Klemmer til deg 🙂

  35. Hvor ser du PLL sesong 5? Jeg er også hekta, men har bare sett sesong 4 på Netflix 🙂

  36. Hvor ser du Pretty Little Liars? 🙂

    1. Caroline

      coceandpopcorn.ch 🙂

  37. Tusen, tusen takk for all inspirasjon !
    Nå kom jeg meg på trening idag også 😀

  38. Hei Caroline.

    Jeg er blitt veldig glad i løping selv og liker best korte raske intervaller.
    Er litt nysgjerrig på hvor fort og langt du løper intervallene dine? Hvis du løper 4×4 f.eks hvor mange meter løper du på de 4 minuttene?

    Stiller spm egentlig bare ut ifra ren nysgjerrighet 🙂 men kanskje har du noen tips til god og effektiv intervalltrening også? Finnes jo et hav av muligheter.

  39. Hei Caroline.

    Dette har ingenting med trenings uken din og gjøre, med det stuebordet ditt, hvor har du kjøpt det? 🙂

    1. Caroline

      TM Design 🙂

  40. IngvildBB

    Hei spreking! 🙂 lurer på hvilken hastighet du pleier å løpe i på langkjøringene dine? Liker godt å løpe selv, men synes enten at det går for sakte fremover eller hvis jeg øker hastigheten litt, blir jeg jo så fort sliten. Dilemma dette her altså 🙂

    1. Caroline

      Jeg varierer, og løper etter dagsformen 🙂

  41. Magnhild

    likte planen din godt.
    Hvilke intervall løper du? 🙂

  42. Picmonkey er det for Apple? eller pc? 🙂

    1. Caroline

      Det er bare en nettside 🙂 picmonkey.com

  43. først må jeg bare si det at jeg elsker bloggen din… det er så mange bra tips til sunn mat, trening og masse mer her. Jeg blir så inspirert av deg, men det jeg lurer på er hvor du lager det treningsprogrammet ditt på bildet?

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *