baksiden

Hei fine mennesker og beklager så mye for fraværet mitt  Det blir litt i rykk og napp i disse travle tider, jeg har aldri i mitt liv kjent et sånt stress før. Men det går fint, bortsett fra at jeg ikke klarer å få nok søvn fordi jeg så inderlig ønsker at døgnet skal ha flere timer. Så da blir jeg syk og kvalm og ender opp sengeliggende. Kroppen vil alltid si ifra, for den vet best. Så i går sa den stopp og jeg ble liggende langflat over bøtta i 14 timer. Hurra. Dette medførte selvfølgelig forsinkelser i alle ledd, så i dag har jeg jobbet meg i filler for å lappe over det som var i går, og nå er jeg snart i mål. Snart. Jeg elsker å  ha mange baller i luften, men da må jeg være flink nok til å slappe av mellom slagene, akseptere at døgnet kun har 24 timer og si meg fornøyd med det. Jeg skal prøve fra i morgen av, for dette går ikke. Jeg klarer ikke Nelia, dans, det nye-jenta og blogg på en og samme gang, så noen dager må jeg bare prioritere. Nå vet dere i hvert fall hvordan det ligger an, og ellers har jeg det kjempefint og koser meg med både familie, opptak og dans 🙂 Håper alt er fint med dere også, vi sees i morgen! Nå skal jeg snart på grilling med de andre deltakerne, så jeg skal snike til meg noen bilder av fine fjes! 

__________________________________________________________________________________________________________

– noen bilder fra dagen min – 

IMG_7565

IMG_7574

IMG_7550

IMG_7581

IMG_7600

– ♥ – 

242 kommentarer

  1. Anita Ingvaldsen

    Anbefaler deg å bruke avspennings metoder, meditering eller Qi Gong. Bruk 5-30 min alt etter hva du har i mellom aktivitetene og før du skal sove så du kan «lande» skikkelig og få en effektiv hvile og søvn. Jeg har ME og har lært disse knepene av helsepersonell og dette er også noe toppidrettsøvere bruker. Når jeg hvilte så hadde jeg alltid mobil, tv eller ett menneske å snakke med og trodde jeg hvilten så lenge jeg lå i helt i ro. Men man skal ha null stimuli. Ikke mobil, snakking, tv etc. Lykke til og ikke kjør deg helt ut.

    1. Tusen takk for tips 🙂

  2. Anita Ingvaldsen

    Anbefaler deg å bruke avspennings metoder, meditering eller Qi Gong. Bruk 5-30 min alt etter hva du har i mellom aktivitetene og før du skal sove så du kan «lande» skikkelig og få en effektiv hvile og søvn. Jeg har ME og har lært disse knepene av helsepersonell og dette er også noe toppidrettsøvere bruker. Når jeg hvilte så hadde jeg alltid mobil, tv eller ett menneske å snakke med og trodde jeg hvilten så lenge jeg lå i helt i ro. Men man skal ha null stimuli. Ikke mobil, snakking, tv etc. Lykke til og ikke kjør deg helt ut.

    1. Tusen takk for tips 🙂

  3. Hei Caroline!
    Må si jeg har stor respekt for deg som klarer alt dette på en gang og i tillegg står i mot hard kritikk fra lesere.. Jeg tror at du er oppegående nok til å skjønne selv hva som er bra for deg og din familie, og syntes lesere burde forstå og respektere det uten å kritisere sånn! En ting er å vise at de er bekymret, en annen ting er å kritisere deg som mor. Det syntes jeg er fælt å lese! Tror ikke Nelia kunne fått bedre foreldre enn dere to 🙂

    Ønsker deg lykke til, både som programleder og som deltaker! Gleder meg til å se på 🙂 Heia!

    1. Tusen takk for fine ord, Aina 🙂

  4. Hei Caroline!
    Må si jeg har stor respekt for deg som klarer alt dette på en gang og i tillegg står i mot hard kritikk fra lesere.. Jeg tror at du er oppegående nok til å skjønne selv hva som er bra for deg og din familie, og syntes lesere burde forstå og respektere det uten å kritisere sånn! En ting er å vise at de er bekymret, en annen ting er å kritisere deg som mor. Det syntes jeg er fælt å lese! Tror ikke Nelia kunne fått bedre foreldre enn dere to 🙂

    Ønsker deg lykke til, både som programleder og som deltaker! Gleder meg til å se på 🙂 Heia!

    1. Tusen takk for fine ord, Aina 🙂

  5. Ble så utrolig positivt overrasket over dette innlegget 🙂 Liker at du lytter til kroppen, det er jo sant det du skriver, den vet best! Ikke kjør deg helt ut nå, ta vare <3

  6. Ble så utrolig positivt overrasket over dette innlegget 🙂 Liker at du lytter til kroppen, det er jo sant det du skriver, den vet best! Ikke kjør deg helt ut nå, ta vare <3

  7. Marianne

    Håper virkelig du elsker det du gjør, slik at du sitter igjen med mye positivt og ikke sliter deg helt ut! Og angående Nelia, så er det ikke henne jeg er bekymret for, da det ikke er noen tvil om at du setter henne først, uansett! Bruk pausene du har godt, og husk å spise nok! Er fort at det går i glemmeboka når det er mye som foregår, merker selv at jeg ikke får i meg nok hvis det er stressende på jobb. Men nå er dette for en kort periode, og jeg er sikker på at du klarer deg helt fint! Lykke til videre, flinka!! 🙂

  8. Marianne

    Håper virkelig du elsker det du gjør, slik at du sitter igjen med mye positivt og ikke sliter deg helt ut! Og angående Nelia, så er det ikke henne jeg er bekymret for, da det ikke er noen tvil om at du setter henne først, uansett! Bruk pausene du har godt, og husk å spise nok! Er fort at det går i glemmeboka når det er mye som foregår, merker selv at jeg ikke får i meg nok hvis det er stressende på jobb. Men nå er dette for en kort periode, og jeg er sikker på at du klarer deg helt fint! Lykke til videre, flinka!! 🙂

  9. Kjære søte deg, legg bort bloggen litt. Du er jo såpass aktiv på andre sosiale medier at dét skal du ikke ha dårlig samvittighet for. Pass på deg selv og husk å puste, jeg tror du klarer dette helt fint. Snart er det verste over.:) Jeg heier på deg! *god klem*

  10. Kjære søte deg, legg bort bloggen litt. Du er jo såpass aktiv på andre sosiale medier at dét skal du ikke ha dårlig samvittighet for. Pass på deg selv og husk å puste, jeg tror du klarer dette helt fint. Snart er det verste over.:) Jeg heier på deg! *god klem*

  11. du burde virkelig gjøre om NÅ! Du vil vel ikke at Nelia skal bli sånn? Stresset nervevrak og spy for å se bra ut på bilder og blogg.. unger blir som foreldrene sine vet du 🙂 ps. vi skjønner at det er mannen din som har laget de «foto-blogginnleggene» fordi han også har begynt å ta bilder på nye måter som det der du har gul genser i sentrum et sted.. men du har sikkert vært med litt da og sett over innlegget 🙂 men kjempefint akkurat det bildet altså. Dere er veldig flinke på det dere driver med 🙂 ja, noen ganger tar man på seg for mye. Kommer til å se på skal vi danse, ihvertfall første episode, ønsker deg lykke til 🙂 ps. minner du oss på når alt dette skal gå på tv! klem h

    1. Nå spyr jeg ikke for å se bra ut, akkurat. Heller fordi jeg jobber hardt og mye 🙂 Vi har skrevet fotoinnleggene sammen.

      Tusen takk, begynner siste helgen i august 🙂

      1. helene

        jeg mente at du spyr fordi du vil rekke alt og da blir sliten AT du spyr 🙂

      2. Ja, det var nok mest sansynlig derfor :/

  12. du burde virkelig gjøre om NÅ! Du vil vel ikke at Nelia skal bli sånn? Stresset nervevrak og spy for å se bra ut på bilder og blogg.. unger blir som foreldrene sine vet du 🙂 ps. vi skjønner at det er mannen din som har laget de «foto-blogginnleggene» fordi han også har begynt å ta bilder på nye måter som det der du har gul genser i sentrum et sted.. men du har sikkert vært med litt da og sett over innlegget 🙂 men kjempefint akkurat det bildet altså. Dere er veldig flinke på det dere driver med 🙂 ja, noen ganger tar man på seg for mye. Kommer til å se på skal vi danse, ihvertfall første episode, ønsker deg lykke til 🙂 ps. minner du oss på når alt dette skal gå på tv! klem h

    1. Nå spyr jeg ikke for å se bra ut, akkurat. Heller fordi jeg jobber hardt og mye 🙂 Vi har skrevet fotoinnleggene sammen.

      Tusen takk, begynner siste helgen i august 🙂

      1. helene

        jeg mente at du spyr fordi du vil rekke alt og da blir sliten AT du spyr 🙂

      2. Ja, det var nok mest sansynlig derfor :/

  13. Kjære deg, det holder sikkert fint med ett blogginnlegg per dag men spørs jo om du beholder leserne dine i lengden da. Hva med å kutte ut Det Nye-jenta? Bloggen og SVD må da ha høyere prioritet enn det? Ikke lurt å jobbe 150 % i tillegg til å være babymamma, plutselig er du utbrent i 6 måneder og da har du ingen karriere igjen 🙁 Greit nok å ha flink pike-syndrom altså, men det er ikke verdt å bli fullstendig utbrent. Nelia sover nok stadig mindre og vil kreve langt mer fremover også når hun begynner å krabbe og gå, lurt å kunne ha tid og energi til å oppdra henne også <3 Stooor klem

    1. Det Nye Jenta er bare noen uker nå i august, så er det over 🙂 Etter det vil det bli mye roligere.

      1. Det var godt å høre 😀

  14. Kjære deg, det holder sikkert fint med ett blogginnlegg per dag men spørs jo om du beholder leserne dine i lengden da. Hva med å kutte ut Det Nye-jenta? Bloggen og SVD må da ha høyere prioritet enn det? Ikke lurt å jobbe 150 % i tillegg til å være babymamma, plutselig er du utbrent i 6 måneder og da har du ingen karriere igjen 🙁 Greit nok å ha flink pike-syndrom altså, men det er ikke verdt å bli fullstendig utbrent. Nelia sover nok stadig mindre og vil kreve langt mer fremover også når hun begynner å krabbe og gå, lurt å kunne ha tid og energi til å oppdra henne også <3 Stooor klem

    1. Det Nye Jenta er bare noen uker nå i august, så er det over 🙂 Etter det vil det bli mye roligere.

      1. Det var godt å høre 😀

  15. Hei!

    Litt av hvert av kommentarer på bloggen din i det siste! Til alle dere som kritiserer opp og ned i mente: godt dere bor i Norge! Her har man lang permisjon. I England har man 12 uker, i USA har man rett til å være borte 3 uker (uten lønn). De fleste har ikke råd til å ikke jobbe selv om babyen er liten. Det kan være lurt å tenke seg om litt før man skriver så kritisk til noen som jobber etter 9 måneder i permisjon – ja 9 måneder! Det er faktisk veldig lenge på verdensbasis.. Og man skal ikke lenger tilbake enn 1983 i Norge heller- da hadde min mor rett til 12 uker! Vi er heldige som har muligheten til å være hjemme – det betyr ikke at barnet har vondt av at mor jobber! Tror faktisk det i mange tilfeller er verre for mor å dra fra barn for å dra på jobb enn det er for barnet – men ingen innrømmer det! Er så lei av de som skylder på barnets beste for alt mulig! Nelia, og andre babyer, synes sikkert bare det er stas å få noen timer med pappa, besteforeldre og barnevakter generelt.

  16. Hei!

    Litt av hvert av kommentarer på bloggen din i det siste! Til alle dere som kritiserer opp og ned i mente: godt dere bor i Norge! Her har man lang permisjon. I England har man 12 uker, i USA har man rett til å være borte 3 uker (uten lønn). De fleste har ikke råd til å ikke jobbe selv om babyen er liten. Det kan være lurt å tenke seg om litt før man skriver så kritisk til noen som jobber etter 9 måneder i permisjon – ja 9 måneder! Det er faktisk veldig lenge på verdensbasis.. Og man skal ikke lenger tilbake enn 1983 i Norge heller- da hadde min mor rett til 12 uker! Vi er heldige som har muligheten til å være hjemme – det betyr ikke at barnet har vondt av at mor jobber! Tror faktisk det i mange tilfeller er verre for mor å dra fra barn for å dra på jobb enn det er for barnet – men ingen innrømmer det! Er så lei av de som skylder på barnets beste for alt mulig! Nelia, og andre babyer, synes sikkert bare det er stas å få noen timer med pappa, besteforeldre og barnevakter generelt.

  17. Ta vare på deg selv:) og masse lykke til med alle spennende utfordringer i høst -heier på deg!! Lurer veldig på hvor det flotte halssmykke du har på bildene er fra?

  18. Ta vare på deg selv:) og masse lykke til med alle spennende utfordringer i høst -heier på deg!! Lurer veldig på hvor det flotte halssmykke du har på bildene er fra?

  19. Henriette

    Hei Caroline!

    Jeg elsker bloggen din og håper at du klarer å slappe av når du har mulighet!

    I år har jeg selv vært igjennom en veldig stressende periode som endte med utbrenthet og jeg har erfart at det utrolig viktig å ta symptomene på alvor. Jeg har veldig vanskelig for å slappe av selv og blir veldig rastløs når jeg prøver, men med relaxation yoga og mindfulness har det blitt utrolig mye bedre. MindApps har en super app som jeg benytter daglig: http://tinyurl.com/ppvehec

    Masse lykke til videre! 🙂 🙂

    1. Tusen takk for tips 🙂

  20. Henriette

    Hei Caroline!

    Jeg elsker bloggen din og håper at du klarer å slappe av når du har mulighet!

    I år har jeg selv vært igjennom en veldig stressende periode som endte med utbrenthet og jeg har erfart at det utrolig viktig å ta symptomene på alvor. Jeg har veldig vanskelig for å slappe av selv og blir veldig rastløs når jeg prøver, men med relaxation yoga og mindfulness har det blitt utrolig mye bedre. MindApps har en super app som jeg benytter daglig: http://tinyurl.com/ppvehec

    Masse lykke til videre! 🙂 🙂

    1. Tusen takk for tips 🙂

  21. Håper du føler deg bedre!

    Det blå smykket ditt var utrolig fint 🙂
    Kan jeg spør hvor det er fra?

    Stå på

  22. Håper du føler deg bedre!

    Det blå smykket ditt var utrolig fint 🙂
    Kan jeg spør hvor det er fra?

    Stå på

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *