pink: iskrem-smoothie

IMG_3313.jpg

Har gått og småmumset på dette i hele dag for å holde ut i varmen, og jeg må dele oppskriften med dere! Det er evigheter siden sist jeg spiste banan, hadde helt glemt hvor godt det er, og hvor lik konsistensen er yogurtis når det brukes som hovedingrediens. 

___________________________________________________________________________________________________________

du trenger

♥ 5 frosne bananer ♥ 2 never frosne skogsbær fra blanding ♥ en skvett kokosmelk 

IMG_3321.jpg

– miks alt i en blender og nyt – 

___________________________________________________________________________________________________________

Nå står grilling på menyen her, fiskespyd med mango og mangosaus, oppskrift kommer i morgen 🙂 

34 kommentarer

  1. Nam, det så godt ut! Må prøves:-)

  2. Nam, dette skal jeg definitvit prøve! 🙂

    Men nå må jeg nesten få ut litt frustrasjon her for å forsvare deg ifm mammakroppen.

    http://pluss.vg.no/2014/07/21/1695/1694_23257226
    VG skriver at 80 nybakte mødre viser hvordan mammakroppen egentlig ser ut. Hva i alle dager får VG til å skrive noe sånt?! Det fins INGEN fasit på hvordan en mammakropp ser ut, og ALLE som har født et barn har en ekte mammakropp!! Det fins ikke urealistiske, uekte mammakropper!
    Jeg blir sint og frustrert når mediene skriver «hvordan den egentlige mammakroppen ser ut», og bare har bilder av kvinner som har 10-20 kg ekstra på kroppen! Har ikke slanke kvinner en ekte mammakropp? Mediene vil jo alltid ha det til at den ekte mammakroppen har 10-20 kg ekstra på kroppen. Det er LANGT fra sannheten. Alle kvinner som har født et barn har jo en ekte og realistisk mammakropp. Du har en ekte mammakropp, Rannveig Heitmann har en ekte mammakropp, Suzanne Aabel har en ekte mammakropp, og alle andre, både slanke og overvektige, har en ekte mammakropp.
    Blir ikke du også litt irritert over at mediene fremstiller det på denne måten? Du har jo gått gjennom dette i aller høyeste grad selv, debatten om hvordan en mammakropp ser ut.

    1. Jeg vet, at ikke VG selv ser hvor dumt det blir :O Men de om det, synd at de i så stor grad bidrar til et usunt kroppsfokus.

      1. Jeg synes ikke det usunt kroppsfokus å nettopp vise at det er en naturlig variasjon blant kroppene etter fødsel. Det VG nettopp prøver på er å ta avstand fra det usunne kroppsfokuset med å ha flat mage og stramme puppet etter fødselen. Som artikkelen påpeker kan det føles mindreverdig for kvinner som har vært normalvektige før svangerskapet å se post partum bilder av media frontede damer som har akkurat lik kropp som før svangerskapet når de selv har skavanker etter fødselen. Hormonelt sett er det jo en stor ubalanse etter fødselen og hormonene påvirker hvordan du oppfatter den nye situasjonen med nyfødt baby, så økt hysteri at kroppen skal se som før kan bidra til fødselsdepresjon og knekk på selvbildet.

      2. De legger det frem som om at de som ikke sitter igjen med «skavanker» etter fødselen, er unormale.

      3. Polina Siguina

        Da er vi uenige, min oppfatning var ikke slik av artikkelen.

      4. Jeg skjønner ikke hvorfor i huleste man skal drive å vise frem barselkroppen sin (eller kroppen sin generelt) i SoMe etc. uansett hvilken fasong den har. Min oppfatning er at all den kroppseksponeringen som foregår nå, uavnhengig av fasong og vekt, øker fokuset på kropp og utseende, og jeg ser ikke mye positivt med det. Man kan jo være stolt av kroppen sin uten å eksponere den så mye?

      5. Mao. du ønsker ikke et usunt kroppsfokus, men du ønsker kroppfokus? Mener du at det er irreversibelt med kroppsfokuset som er nå og at man bare skal jatte med det som er trenden? Jeg synes utviklingen de siste årene har vært skremmende, og merket at kroppsfokuset var mye større under mitt siste svangerskap opg barseltid for to år siden enn det var under mitt første for over fire år siden. Etter det igjen har det eskalert voldsomt, og jeg synes det er en trist utvikling. Det bidrar ikke til at barna våre vokser opp i et samfunn der man har et mer naturlig forhold til kropp, det er jeg overbevist om. Jeg synes alle som bidrar til dette fokuset er ekstremt korttenkte uavhengig av om de er tynne, frodige eller noe midt i mellom; hvordan samfunn tror dere det skaper for barna våre?

      6. Ingrid

        Tror ikke fotballfrue kanskje er den rette å spørre om akkurat det, Rosa! Haha 🙂

      7. Jo, jeg synes nettopp alle de som driver voldsom kroppseksponering via sosiale media er de som bør spørres; det er de som i stor grad leder an i det massive fokuset på kropp. Hvorfor gjør de det _egentlig_? Hvorfor synes de det er greit å være med å skape et så stort fokus? Og ser de at dette har mange negative konsekvenser også? Jeg går ut fra at de gjør seg noen refleksjoner angånende dette, og ikke bare fordi det er en trend i tiden.

      8. Ingrid

        Rosa: jeg mente sprøsmålet «Man kan jo være stolt av kroppen sin uten å eksponere den så mye?» Er helt enig i det du sier 🙂

  3. Mmmm, det hørtes ut som en deilig kombinasjon, så denne oppskriften skal jeg prøve 🙂

  4. Hei Caroline 🙂

    Jeg har en del spørsmål angående trening. Jeg har bestemt meg for å begynne å jogge fordi jeg vil ha det bedre med meg selv både fysisk og psykisk. I alle år har jeg alltid vært misfornøyd med magen og lårene mine og ønsker å bli tynnere på disse områdene + at jeg vil ha mindre pupper. Problemet er at jeg alltid mister motivasjon eller maks en uke fordi kondisen min er helt jævlig. Jeg klarer ikke å jogge mer enn 5min i strekk, gir opp og går resten av turen. Jeg er også veldig dårlig på å prioritere. Går studiespesialisering og har lange dager, så etter skolen har jeg en del lekser og når jeg er ferdig er jeg alltid veldig sliten og har virkelig null motivasjon til å gjøre noe som helst.Må stå opp kl 6 hver dag og det er ikke mye jeg orker å gjøre før jeg hopper i sengen kl 10..

    Jeg tenkte å starte med å jogge 3 ganger i uka, i ca. 20min også øke dette etterhvert ettersom jeg er veldig nybegynner, men jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal holde ut å jogge i 20min uten å ende opp med å ligge i grøfta. Har du noen tips til hvordan jeg kan holde motivasjonen oppe, og hvilke styrketreningøvelser jeg kan gjøre hjemme uten noe utstyr? Beklager for et veldig rotete innlegg.

    1. Hei Silje. Eg må no seie at du har eit godt utgangspunkt viss du klarer å jogge 5 min i strekk no som utrent (om eg har forstått deg rett). Trur rett og slett at du må vere obs på at dei fleste må bygge oss gradvis opp til det målet vi måtte ha. Der er mange treningsprogram å finne på nett for å få fram løpeforma, både for å oppleve framgang og ikkje minst unngå skadar i byrjinga. Døme på eit slikt treningsprogram finn du her: http://iform.nu/5km. Trur denne vil passe ditt fyrste mål. Det kan nok verke stusseleg i byrjinga å berre skulle springe 1 min, men det er som regel greitt for kroppen at ein tek ting gradvis.

      Elles er intervalltrening som Caroline har skrive om ein god måte å bygge kondisjon på.

  5. Åhh, dette så veldig godt ut <3 Så enkelt og så godt! Det kan vi like.

    Håper du har hatt en start på en ny uke fine Caroline, og sov godt i natt 🙂

  6. Smoothie looks so delicious!

  7. Hyggelig å se at du spiser litt banan igjen! Godt å se at du ikke er så streng som før heller. Tommel opp 😀 DFotballfrue says:
    January 16, 2011 at 13:29
    Spiser ikke bananer lenger,så denne snoothien har jeg kuttet ut. Litt trist,siden den smaker himmelsk :/

    – C

    Reply
    R.K says:
    January 16, 2011 at 13:52
    så kjiipt å ikke spise noe du liker da. :S. Hadde personlig aldri klart dette.

    Reply
    Fotballfrue says:
    January 16, 2011 at 14:19
    Hvis man spiser ALT man liker hadde det vært ganske mange usunne kosthold der ute, er du ikke enig? Spiser du ALT du liker, selv om det ikke er sunt? Det finnes jo tusenvis av andre gode ting som jeg liker OG som jeg spiser 🙂 Dårlig viljestyrke hvis du ikke klarer å gi opp en matvare.

    1. «Dårlig viljestyrke hvis du ikke klarer å gi opp en matvare.» Oj, den var streng, og hørtes ikke ut som «dagens Caroline» i det hele tatt. Godt det er lov til både å endre mening og å forandre seg. Kjenner samtidig at jeg er glad at ikke alt jeg har skrevet og gjort på nett gjennom årene blir gjennomgått med lupe 🙂

      1. Det handler en del om viljestyrke når man skal eliminere matvarer som man av ulike årsaker skal/vil unngå 🙂

    2. Christine

      Noen ganger er det litt sjokkerende å se hva enkelte lesere klarer, og ikke minst bruker energi på, å grave frem av hva du har gjort/sagt i løpet av bloggkarrieren din…

  8. Spise is selv i dag! 🙂 Var sååå deilig i varmen.

  9. Lekkert og friskt. så søtt akkurat som lille vovsen passer på iskrem-smoothien for deg 😉 så den ikke forsvinner.

  10. Ser deilig ut! Skal nok prøve denne en dag i varmen 🙂
    Så lurte jeg på, hvilken pulsklokke har du, og er du fornøyd med den? Kan du kanskje lage er innlegg om den??

  11. Sikkert kjempegodt! Jeg pleier å bruke banan og gresk yoghurt med vanilje. Nam!

  12. Ser kjempegodt ut!!!

  13. Hei!

    Kan jeg bruke vanlig tine ekstra lett melk eller vil det ødelegge smak/konsistens?

    Ha en strålende dag, fine deg <3

    1. Det vil nok bli en ganske annerledes smak og konsistens :/ Ikke sikkert at du ødelegger det, men blir annerledes.

  14. Camilla

    Hei! Må bare spørre: 5 bananer. Mener du da 5 hele bananer? Er ikke det sinnsykt mange? Ser veldig godt ut da 🙂

    1. Ja, fem hele bananer 🙂

  15. Mmm! Tror jeg må ta turen inn på kjøkkenet og lage en smoothie 😉

  16. Nam! Jeg må bare stille et litt dumt spørsmål, kanskje. Kjøper du ferske bananer og legger dem i fryseren? Eller finnes det frosne bananer i butikken?

    1. Kjøper ferske og fryser dem 🙂

  17. Benedicte

    Tusen takk for oppskrift <3

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *