skjærgårdskaffe og motivasjonsprat

DSC03513

God morgen, fine mennesker! For et vær! Og jeg prater ikke om været fordi jeg ikke har noe annet å prate om, men fordi det faktisk har meldt opp mot 13 grader her i dag og jeg blir så glad. Om ikke det gir energi til kropp og sinn, så er det lite som gjør det. Vår 

___________________________________________________________________________________________________________

Jeg skal snart sette i gang med treningsøkt nummer 5 denne uken, jeg føler meg i bedre form enn på lenge og kjenner at løpeformen snart er på plass igjen også. Det er så deilig. Det tar jo gjerne litt tid å bygge opp kondisjonen igjen etter et svangerskap, men jeg føler absolutt ikke at det har vært en stor utfordring som jeg fryktet – det har gått i jevnt tempo og jeg har ikke vært utålmodig en eneste gang. Snart blir det å erstatte noen av ukens intervaller med et par lange løpeturer i stedet. Det å løpe gir meg så mye: tankene får fritt spillerom og jeg får så mange nye ideer når beina går. Kreativiteten blomstrer, rett og slett, og det er ofte jeg må stoppe opp underveis for å gjøre meg notater slik at jeg ikke glemmer det jeg tenker på. Og det er jo her mye av motivasjonen for trening ligger: følelsen av at denne tiden bare er din. Du får konsentrere deg om akkurat det du vil og du får samlet krefter til hverdagen. Har du tenkt over hvorfor du trener? Jeg trener fordi det gir meg så uendelig mye av både energi og glede. Det gir meg en sunn kropp som blir bedre og bedre rustet til å vare livet ut. Du skal ikke trene fordi andre gjør det eller fordi andre sier at du skal gjøre det.

DSC03524

Du skal trene for din egen del og drive med den treningen som gjør deg glad og energisk. Hvis du ikke liker å trene, burde du heller ikke tvinge deg til å gjøre det. Men det er helt klart helsemessige fordeler som taler for at du burde bevege deg noen ganger i uken likevel. Tenk over hva slags aktiviteter som gjør deg glad: håndball, fotball, turer i skogen, intervaller på mølle, yoga, saltrening, sykkel, basketball, leke sisten med barna dine – mulighetene er så mange! Og vi lever bare en gang 🙂

___________________________________________________________________________________________________________

Nå skal jeg nyte koppen min med skjærgårdskaffe, kjøpte inn noen nye kaffebønner i går og er så spent på denne. Så blir det noen skiver med makrell i tomat, agurk og en hel haug majones før jeg setter i gang. Vi sees senere! Nyt været og lørdag 

41 kommentarer

  1. Å Caroline! Blir så motivert av deg og treningsgleden din. Nå sitter jeg her i pysjen med en kopp kaffe og surfer på nettet. Stakk innom deg og bestemte meg at nå er det på tide å finne tilbake treningsgleden etter dette innlegget 🙂 Så takk for det, nå er jeg booket på time og klar for å ta tak i egen latskap 😉 #teamfotballfrue (er ikke mor selv…enda…, men blir med på laget selv om..hihi) Ha en strålende fin dag i solen, her på Vestlandet er det også meldt sol og 13 grader. *Lykke*

  2. Jeg trener fordi det gir meg selvtillit, ettersom at jeg utfører noe jeg aldri i mitt liv, har gjort tidligere. Jeg får selvtillit når jeg klarer å presse meg selv lenger 🙂 Og jeg trener for å forebygge livsstilsykdommer, så jeg kan leve et langt og godt liv 🙂

    Ha en god lørdag! =)

  3. Har lenge jobbet på kaffebutikker ved siden av skolen og studiene, og den der er fantastisk! Crema har veldig god kaffe 🙂 Ha en fin dag, Caroline! <3

  4. Nok et herlig innlegg å sette seg ned med kaffekoppen til! Blir så glad av innlegg som dette. 🙂

    Været er helt vilt her også! Enda jeg bor 600 moh. (på fjellet) viste graderstokken i 16 grader på det meste i går! Da er det helt ok å studere som privatist! 😉

    Treningen er noe jeg har lært å sette PRIS på etter jeg fikk barn. Man får en time der man kun trenger å fokusere på seg selv og tenke tankene sine i fred. Personlig syntes jeg kondisjonen var bedre enn noen gang rett etter fødsel, og jeg følte meg lett som en fjær. Det er nok en av fordelene med å trene under svangerskapet. Man får jo progresjon etter hvert som man blir tyngre. 😉 Dessverre kunne jeg ikke løpe noe særlig før det hadde gått 2-3 måneder, på grunn av keisersnitt, men formen kom seg fort etter det! Jeg er faktisk i bedre form nå enn det jeg var før jeg fikk barn. Noe sier meg at det kommer av at øktene gjerne er mer effektive når man ikke har like mye tid å gjøre dem på. 🙂

    Håper du og familien får en herlig lørdag og helg. 🙂 Stor klem!

  5. Du er så nydelig! God helg Caroline 🙂

  6. We are enjoying here in Bavaria at the moment also wonderful and really warm spring days! And I have to admit you are really in good shape <3

    xx from Bavaria/Germany, Rena

    http://www.dressedwithsoul.blogspot.de

  7. For en energibombe av et innlegg!! Det er det som gjør at jeg må innom hver dag – du minner meg på hvor mye energi og glede man får av å trene.. og ved å se positivt på livet generelt. TAKK 🙂

  8. Så flott du beskriver følelsene dine av å trene:-) Akkurat slik føler jeg det også! Så herlig:-) Nyt dagen, her skal det straks løpes:-) god helg❤️

  9. Alle kropper varer jo livet ut 😉

  10. Dere må absolutt nytte fantastisk fin lørdag og kose med nydelige N:) god helg Caroline &co;) nespresso på meny her:)

  11. Åh så herlig bilde!:-D når du legger ut sånne hoppebilder, da er det vår:-D her skinner sola også og jeg blir så glad:-) uheldigvis skal jeg på jobb kl 3 ,men får nyte sol og trening til dess:-) ha en fin helg og nyyyt finværet:-)

  12. Josefine

    Hei!

    Det er en sann fryd å lese innleggene dine!

    Jeg har aldri selv trent. Jeg beveger meg mye (går og sykler i hverdagen), men kondisjonen er ikke på plass i det hele tatt. Nå er jeg motivert til å i hvert fall starte. Har du noen tips? Jeg synes det er litt «hardt» å hoppe inn i fem 5-6 økter i uken, men 2-3 er jeg motivert til å få til 🙂

    Hva anbefaler du for nybegynnere? Gjerne tips man kan gjøre hjemme eller ute i Naturen da jeg rett og slett ikke kan sette av penger disse månedene til treningsstudio.!

  13. Benedikte

    Åh, du er så flink til å skrive, fikk meg til å tenke over hvorfor jeg trener også. Før var det kun for å «sommerkroppen» blablabla, men i det siste har fokuset mitt snudd og blitt mer som ditt, jeg trener fordi det gjør meg glad og jeg må bare si at det føles MYE bedre å trene for meg selv, og ikke for at andre skal syntes jeg er digg i bikini! Ville bare takke deg for at du gir meg masse treningsinspirasjon på dager hvor jeg kanskje ikke helt føler for å snøre på meg joggeskoene 🙂
    Ha en fin dag, og håper treningsøkten blir fantastisk

  14. Merethe

    Hei Caroline!
    Jeg mener å huske fra et tidligere innlegg at du har lovet Lars Kristian at du skal klare å holde liv i blomsterbukettene dine i tre uker – mine blomster må kastes etter ca en uke. Hva gjør du for å holde liv i blomstene så lenge? Det er jo så hyggelig med blomster, men blir litt dyrt i lengden når jeg ikke klarer å få blomstene til å vare lenger… Noen tips du kan dele? 🙂

    Nå skal jeg ut og nyte det fine været også! Deilig!

  15. Hej!
    Kan du ikke lave et indlæg om, hvilke produkter du bruger til dit hår?
    Det er altid så super fint!
    Tak for en super inspirerende blog, og rigtig god lørdag 🙂
    /dansk læser

  16. Ingvild

    Jeg måtte faktisk skrive av begrunnelsen din for hvorfor du trener, fordi den stemmer så utrolig bra med min! Jeg har bare hatt problemer med å finne ord for å beskrive hvorfor jeg er så glad i å trene. Her er jeg akkurat ferdig med ukens fjerde og siste økt, nyter en stor skål med havregrøt, og snart setter jeg kursen mot barndomshjemmet mitt. Gleder meg til å se mamma og pappa igjen! Der skal jeg virkelig ligge rett ut og kose meg resten av helgen. Takk for at du gir meg motivasjon og underholdning hver eneste dag, det er gull verdt!
    Hilsen Ingvild

  17. Ranveig

    Hei! Du inspirerer til å komme seg ut i finværet og det skal jeg nå. 🙂 Lang tur i skogen, gleder meg. Gleder meg også til innlegget om ZO Skin health produktene. Bruker dem selv, og er veldig fornøyd, og ja..dyre er dem, men er vel verdt det. Bruker primeren med spf 30, men føler for å bruke en høyere spf nå som sola blir sterkere. Kan du anbefale noen som passer til sminke og uten sminke, på dagstur i sola?
    Ha en strålende helg!

  18. For en motivasjonboost 😀 Har allerede trent i dag, så nå er det jobb. God helg til deg <3

  19. Viktoria

    You are such an inspiration for me! I started running last summer but I ran too fast and too long in the beginning and soon lost my motivation. I started running again after finding your blog and I learnt to take my time and to not push myself too hard and now it comes so easy to me. I’m very grateful that you promote such a healthy and happy lifestyle. Hope you have a lovely and sunny day 🙂

  20. Hei søte dg 🙂 trenger hjelp! har brukt produkter fra ole henriksen en god stund,etter dine anbefalinger,super fornøyd! 🙂 og krise tom for dagkremen skin insulator med solfaktor,. skal bestille ny på coverbrands nå. Og finner dn ikke!!! Hjelp er dn gått ut? da trenger jeg tips til en ny 🙂

    1. Det vet jeg ikke, men send en mail til Cover Brands og hør 🙂

      1. Gunn E

        D har jeg gjort,men ikke fått svar enda. Meget mulig den er utgått 🙁 Har du event en ny dagkrem å anbefale meg? Må ha med solfaktor siden jeg jobber i barnehage og er mye ute. Huden min er 44 år ung 😉 kombi hud- Ha en strålende søndag flotte Caroline 🙂

  21. Hei, Caroline!Jeg har to spørsmål:
    1. Jeg har smilelab sensetiv, men når jeg skal ta stripsene av det arket de er på sitter nesten all gelen igjen på arket, er det noe jeg gjør feil?
    2. Luxe foudationen til glo minerals, hvordan fant du riktig farge, og stemte det med den guiden de har laget?
    Ha en fin lørdag videre:)

    1. og stemmer bildene av foundationen og fargen på de, eller er de annerledes i virkligheten?

    2. Geleen skal ikke sitte igjen, om den gjør det ville jeg bedt om en ny pakke :/ Kanskje du kan forsøke å sette pakken litt kjølig?

      Den guiden har jeg ikke sett. Jeg var hos Cover Brands og plukket ut, og da så jeg jo fargen «live» :/

  22. Regner med dere er veldig kresne på kaffe iogm at dere bruker bønner og dolce-gusto-kapslene, men du som liker søte smaker ville nok likt coop sin sjoko&vanilje -(ser slik ut; http://bloggfiler.no/lenaludvigsen.blogg.no/images/757074-11-1394979826258.jpg – Den er så god!!)
    Du skriver med en så stor passion ang treningen at det er en fryd å lese – blir motivert av bare det:) Håper dere får en fin lørdagskveld:)

    1. Takk for tips 🙂

  23. Tack för inspon!! Du har helt rätt, fysisk aktivitet ger SÅ mycket… Båe på in- och utsidan! 🙂 Kramar!!

  24. Kunne du gitt et tips om hva slags sko som er fint til leggings, som ikke har veldig høy hel?

  25. Appropo forskjellig trening, danser du? Eller har du danset?

    Frotsatt god helg! 🙂

    1. Danset litt ballett når jeg var yngre, men ikke spesielt mye :/

  26. Fantastisk mange fine og kloke ord om trening, merker jeg kommenterer mer og mer her inne. For bloggen din er jo bare super! Klem fra meg:)

  27. Hei Caroline.
    Jeg har lest bloggen din en stund nå, og jeg merker at du er veldig positive til nesten alt i livet. Det virker som at du prøver å se alt på en positiv måte uansett hvor ille det kan være.
    Men jeg lurer på om du kunne skrive et innlegg, eller bare skrive kort om hvordan de dagene du ikke har lyst til å gjøre noe ting, eller de få dagene livet er rett å slett dritt , får deg til å snu om til noe positivt.

    Hilsen ei jente som ønsker seg tips.

  28. Hei hei 🙂 når geleen sitter igjen på arket, har smilab blitt oppbevart for kaldt eller for varmt :/ De skal bestandig ligge romtemperert, om ikke blir de ødelagt :/ varmekabler å varmt bad er med på å ødelegge dem ! Husk det til neste gang:)

  29. Caroline

    Hei Caroline!
    Ble av en eller annen grunn helt satt ut av dette innlegget… Kanskje fordi lekser/skole og hobbyen har tatt mye av tiden min i det siste og jeg ikke har fått trent det jeg ønsket de siste dagene, men dette innlegget fikk meg til å føle meg så mye bedre! 🙂
    Satt nemlig med følelsen av latskap og at kroppen ikke hadde lyst til å jobbe hardt.. Bare gå en tur i solen heller, noe som jeg da gjorde og det var jo bare så herlig! Men det var jo ikke noe jeg måtte arbeide hardt for, noe jeg begynte å svette av (bortsett fra at pulsen steg nok litt når jeg jogget/spurtet de siste femti meterne hjem av sommerglede).
    I hvert fall så ville jeg at du skulle vite at slike innlegg som dette, de treffer. Selv om det kanskje ikke hver gang får en til å ha lyst til å spurte opp en bake og late som du har en bjørn i hælene, men av og til treffer de når en virkelig trenger dem. Og det fikk meg til å tenke så mye mer positivt, og huske alt jeg har gjort denne uken av trening og annet som jeg ønsker å ha mer av i hverdagen. Så, tusen takk for å være en av kildene mine for et smil, en treningsøkt, middagside, livsglede, tidlige mammafølelser og inspirasjon til klær, sminke og bare hverdagen i seg selv 🙂
    Stor klem Caroline

  30. Cathrine

    Hei.
    Lurer på en ting ang håret ditt. Vasker du det hver dag? Jeg bare lurer siden det ser utrolig flott ut. Føler mitt blir så fort fett dersom jeg vasker det ofte.

  31. Henriette

    Hei:) følger bloggen din titt og ofte:) så jeg hvet at du trener og holder deg i form. Men har et spørsmål ang trening på studio. Hvordan gjør du det med tanke på Nelia? Har du hun med deg mens du trener? Jeg er gravid, og trener på studio.. Å har selvfølgelig lyst til å fortsette med det etter endt svangerskap 🙂

  32. I was wondering what style/brand of athletic pants you’re wearing?
    I Simply ADORE them!

  33. Hei!
    Har du en mail du kan nås på? 🙂

  34. Solvår

    Hei! Hvor går det an å få tak i den blå tightsen der?

    1. Den er fra getinspired, tror den er utsolgt :/

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *