let’s make a dream team

Glad mandag til alle skjønne mennesker der ute  Her startet den tidlig som planlagt, Nelia våknet og var sulten rett etter fem, så da hun var ferdig med å spise, var det bare å starte dagen. Hun kunne gjerne ha drøyet det en times tid til altså, men det kan være litt vanskelig å bestemme når hun skal våkne *ønsketenkning* Uansett, jeg fikk unnagjort litt bloggjobb til morgenkaffen og deretter var det bare å hoppe i treningstøyet. Hadde helt glemt at jeg faktisk har en treningsdate med Siri i kveld, så da får det bli 2 økter akkurat i dag, det er bare deilig og ikke akkurat hverdagskost. Planen var en kjapp økt på rundt 45 minutter, hvor 30 av dem skulle være rolig jogg og resten tøying pluss mage- og ryggøvelser. Jeg fikk gjort det jeg skulle, men jammen tok det ikke bortimot 2 timer – haha! Sånn er det med en liten luring i huset. Underveis i økten våknet hun og ville leke og kose litt, så ble hun sulten og etter det måtte hun skiftes på. Løpingen ble unnagjort mens hun sov, så den klarte jeg uten å avbryte, men resten ble litt stykkevis og delt alt ettersom. Jeg synes ikke det spilller noen rolle hvor lang tid jeg bruker bare jeg får gjort det jeg skal, det viktigste for meg er uansett å samle energi, spesielt nå som det er ny uke!

___________________________________________________________________________________________________________

join the instagram dream team

tfffm kopi

Heldigvis er ikke alle økter som denne altså, jeg kan fint time det bedre, for eksempel ved å trene rett etter matingen når jeg vet at hun kanskje vil sove en times tid, eller når Lars-Kristian er hjemme, men slik ble det ikke i dag. Uansett, poenget mitt er at motivasjonen og viljen er der, og da er det så enkelt å gjennomføre til tross for litt avbrytning her og der, det gjør ingenting.

___________________________________________________________________________________________________________

Jeg har så lyst til å inspirere andre mødre til å trene, og vet at det ofte er motivasjonen som kan være et stort hinder for mange, derfor bestemte jeg meg for å opprette hashtaggen #teamfotballfruefitmums på instagram. Hvor gøy, og ikke minst motiverende, vil det ikke være å gå inn på denne taggen og finne haugevis av bilder fra andre mennesker i samme situasjon? Jeg synes det hadde vært helt supert, og håper så mange som mulig vil være med. Du trenger ikke være noen superhelt, kjempefit, i knallform eller trene daglig for å tagge bildene dine, det eneste som kreves er at du gjennomfører en treningsøkt i ny og ne, kanskje 2-3 ganger i uken? Og det spiller ingen rolle hva slags intensitet du har, bare du kommer deg i bevegelse. Og så må du jo ha barn 🙂 Tag gjerne matbilder og andre motiverende bilder med teksten #teamfotballfruefitmums også, så kan alle som går inn på bli så motivert at de nesten får høy puls av å bare se på. Bli med, og ha en fantastisk start på uken!

– ♥ – 

51 kommentarer

  1. Hei;) nettopp ferdig med 45 min intervall på mølle selv!! Takk for super inspirasjon:) ha en finfin dag;)

  2. Kjempebra initiativ! Jeg joiner så fort som mulig, men må nesten vente til vesla kommer ut først 😛

  3. Love it! Du er en stor inspirasjon <3 19 år og mor til en datter på 4 mnd selv 🙂

  4. Hei Caroline 🙂 Jeg må bare spørre om noe, og dette er ikke ment som noe kritikk.. Jeg vet du er glad i harde treningsøkter som gjør deg svett og at dette gir deg energi og overskudd. Trener en del selv så er helt enig med deg 🙂 MEN hvorfor kan ikke en treningsøkt være en lang gåtur med høyt tempo og vogn? Leser ofte at du får unnagjort en treningsøkt på mølla el. først også er du ute og går tur med vogn etterpå. Gjelder ikke gåtur som trening for deg? Jeg har i hvertfall erfaring med at en lang trilletur i høyt tempo gjør meg både svett og sliten 😉 (spesielt om man legger turen til en del oppover bakker). Kombinasjonen frisk luft, trening og en sovende baby er jo bra! Jeg vet du har nevnt før at det ikke er noe særlig tur muligheter der du bor, så da blir saken litt annerledes. Jeg bare spørr, som sagt ingen kritikk! Du er en inspirasjon for mange <3

    1. Hei Mille. Jeg gjør som deg. Tar med lille jenta mi i vogna i høyt tempo. Enten i bakker og er hjemme etter ca 5 KM. Eller jeg tar lang tur på oppimot ei mil. Det er fantastisk trening det også. Og jeg stusser også på hvorfor ikke Fotballfrue gjør dette innimellom? deilig for ungen og deilig for den som triller som får frisk luft:-)

  5. Jeg er hundemor, teller det? 😉

  6. Kristin

    Kjempe ide! Jeg hiver meg på! Hadde min første løpetur etter barseltiden nå på torsdag. Den ble brått avbrutt av melding fra mannen om at ei var sulten. Men man får jo inn litt rundt omkring. Men blir mer trilleturer for øyeblikket. Men bor på toppen vs en bakke så etter 7-8km trilling blir det pangavslutning 🙂 Deilig!

  7. Hva med en #teamfotballfrue også? Jeg har ikke barn men syns du er så inspirerende!

  8. Hvilket program bruker du for å redigere bildene dine?:) Både på mobil og pc/mac. Er det samme programmet du bruker for å sette bildene inn i de søte rammene her på bloggen din? 🙂 Leste i et tidligere innlegg at du brukte camera+ og pic jointer på mobil, er det noen flere vi ikke kjenner til? 🙂 <3 På forhånd tusen takk for svar <3

  9. For et utrolig bra initiativ, jeg er med! 🙂 Jeg fikk en datter samme dag som du fikk lille Nelia så derfor er det ekstra stas å følge bloggen din om dagen <3
    Beundrer din innstilling til livet generelt, herlig med mennesker som deg som tenker så positivt og sprer så mye glede!

    <3

  10. Kjære deg:D du gjør en fortreffelig jobb. du trenger ikke forsvare alt du gjør hele tiden mtp nelia. Vi vet du gjør hva du kan for henne. de som slenger med sure kommentarer finner noe å slenge uansett hva du skriver. vi vet at du passer på henne selv om du trener, hehe. 😀

  11. Marianne

    Hei Caroline.
    Takk for at du gir meg inspirasjon til å leve Sundt,og til å ta vare på meg selv,har nettopp fått tilsendt boken din..gleder meg til å bruke den…
    Hilsen en Mamma fra London.

    1. Bare hyggelig 🙂

  12. Du inspirerer og inspirerer 🙂 Takk for det! I stad bestilte jeg en anti-shake Röhnisch tights og er klar for å bli sprek og sunn igjen. Moro med nye treningsklær, det gir en ekstra boost! Har du oppdaget noen nye, gode treningssanger i det siste? Ha en fin dag 🙂

  13. Marianne T

    Så fint initiativ for å inspirere andre 🙂

  14. Kjempe gøy med mammainspirasjon til trening. Fikk ei lita prinsesse for litt over en med siden, og takket være at jeg trente frem til fødselen hadde jeg en kjempe «fin» fødsel. I tillegg til å komme i form og ha kroppen tilbake kun få dager etter fødselen! Utrolig deilig! I morgen skal jeg ha min første styrkeøkt etter fødselen, har telt ned til denne dagen i uker:)

  15. Kathrine

    Hei! Jeg har bare lyst til å si at 2-3 treningsøkter i uka ikke kan beregnes som i ny og ned for de fleste 🙂 De fleste har menn som jobber hele dagen, og da er det ikke enkelt å få til trening når ungene begynner å sove mindre etterhvert. Jeg begynte å jobbe for halvannet år siden etter å ha vært hjemme i neste ett år med sønnen min. Jeg jobber turnus, og om jeg klarer å trene 2-3 dager i uka så er det en sensasjon, og overhodet ikke lite i mine øyne. Må jo ha litt tid igjen til familie også 🙂 Men misforstå meg rett, jeg synes det er flott at du får til så mye trening og inspirerer andre 🙂

    1. Joggetrille 🙂 Supre saker, ungene elsker det og du får trent samtidig 🙂

    2. Takk for at du sa det! Holdt på å le meg i hjel av i ny og ne, og så etterfulgt av 2-3 ganger i uka! Bare vent til hu blir 2 mnd eldre og ikke sover så mye du. Da blir man glad for den lange trilleturen man kan ta, fordi alt annet blir avbrutt av våken unge som ikke vil ligge på gulvet, eller i vippestolen eller noe som helst annet enn å bli kosa med.

      1. «Bare vent» 😀 Hadde jeg fått en krone for hver gang jeg har hørt det så hadde jeg vært steinrik.

    3. Jeg har også en mann som jobber hele dagen (vet ikke hvorfro du tror jeg ikke har det), det er ofte derfor jeg trener selv om jeg er alene med Nelia 🙂 Når hun blir eldre kommer jeg til å ta henne med meg på trening i stedet, de har barnepass på Elixia. Ellers så er det jo bare å trene når hun har lagt seg, dvs. etter klokken åtte 🙂

      1. pernille

        Det er fint med tilbud om barnepass på elixia men datteren min nekter å være der. Gråter med en gang jeg går så nå har jeg gitt opp:( misunner de som har barn som elsker å være der. Hun er 9 mnd nå. Men jeg trener heller når mannen kommer hjem:)

      2. Stakkar liten, glad i mammaen sin <3

      3. Pernille

        Det er jo selvfølgelig hyggelig, men håper det bare er en fase, gruer meg jo bare mer og mer til barnehagestart i august når jeg ser hvor dårlig det går med barnepass:(

  16. Hei:-) så gøy å føle med og blir inspirert! Det ser forresten ut som om Nelia «tar planken», hehe 🙂

  17. Hei Caroline! Du inspirerer meg utrolig mye og jeg kjenner at jeg blir veldig motivert til å trene gjennom bloggen din!
    Jeg gikk opp 22 kilo under svangerskapet mitt for snart 7 mnd siden og jeg har ikke gått så mye ned i ettertid dessverre.
    Jeg ønsker å trene, men finner ikke tiden til å gjøre det, kjæresten min jobber lange dager og jeg har ingen i nærheten som kan passe frøkner mens jeg selv kunne trent.. Selvfølgelig går jeg trilleturer og innimellom prøver jeg og ta noen øvelser på stuegulvet, men kanskje du har noen tips/ forslag som kunne fått fortgang på prosessen? Kanskje flere som lurer på det samme også, forslag til et mulig innlegg:)

    Klem Lene

    1. Joggetrille 🙂 Lagt på meg massevis i svangerskapene jeg, men løp det av meg etterpå. Og ungene elsket det!

    2. Hei Lene. Suksessfull vektnedgang er ca 70% kosthold og resterende trening. Ta deg en powewalk dagtid og kveldstid når du kan,mn om du har anledning til å legge om på kostholdet og være litt i kaloriunderskudd hver dag så er det ikke så farlig om du ikke rekker treninga. Du vil gå ned i vekt uansett. Så..løsningen på dårlig tid til trening er å begynne å ta tak i kosten:-) tro meg…jeg har gjort dette og det funker. Ellers prioriterer jeg å gå til barnehagen feks,eller gå til foreningen eller gå til butikken. Dette gir god trim og frisk luft. Lykke til!

      1. Tusen takk for gode tips! Mye ligger nok i kosten så her er det bare å legge om med en gang! Målet er bare så langt frem at jeg lett mister motivasjonen, men jeg har klart det før og skal klare det igjen! Sette delmål så skal det nok gå;)
        Igjen, tusen takk for tilbakemelding!

  18. Hei! Hvilket program bruker du når du lager sånne kollasj? )

    1. Photoshop 🙂

  19. Åå, jeg beundrer deg Caroline! Du får tid til alt 🙂 Håper jeg også fortsetter å trene når jeg blir gravid 🙂
    Men når kommer utstyrsdelen om senga og babycallen? 🙂

  20. Haha, for et skjønt bilde av Nelia, ser akkurat ut som hun utfører «planken». 🙂 🙂 🙂

  21. Kjære supersporty Caroline, vet du har hatt et innlegg om dette men jeg finner det ikke igjen. Har leita etter en treningsdagbok og din er så fin 🙂 hvor har du fått tak i den? Vil gjerne herme litt 🙂

    1. Den er fra GetInspired 🙂

  22. Trener på elixia selv, og har faktisk fått til 4 ganger i uken. Det er jeg så utrolig stolt over å få med en baby på 11 uker. Får jo så mye mer overskudd etterpå! Kom akkurat hjem fra ukas første styrkeøkt full av energi og humør 🙂 Både jeg og lillegutt 😉

    1. Bra jobba 🙂

  23. Treningsmamma

    For en inspirasjon du er! Jeg er mamma til ei på 2 år og ei på 4 mnd. Jeg har alltid vært avhengig av trening, og har som deg et lite treningsstudio hjemme:) huff,jeg blir så lei av alle de som skal kritisere eller hakke på deg angående trening når man har baby, for det er virkelig ikke noe problem! Min lille koser seg ved siden av meg når jeg trener, og hun på 2 bruker å etterligne meg og synes det er gøy å se mamma trene:) som du sier, det er bare å tilpasse seg barnet, trene når hun sover eller er med pappaen:) jeg heier på deg! #teamfotballfruefitmums

  24. Hei:)
    Hvilken pulsklokke har du? Merke og mod?:)

  25. Ingrid G

    Awww se der da! <3 Ser nesten ut som Nelia øver på planken! eller er det push-ups? Veldig nydelig liten pike dere har der altså. Aldeles helskjønn. <3

    Alltid inspirasjon å finne til trening her inne, også for de av oss som har litt helseutfordringer og ikke bare kan hive oss inn i et treningsprogram eller en time på et treningssenter. Men likevel finner jeg inspirasjon til å gjøre det jeg kan gjøre her inne, selv om jeg må legge opp en trening litt annerledes enn de fleste. Synes det er fint å bli inspirert av diverse treningsantrekk også, det er veldig ok å føle man har på seg noe fint også når man trener.

    Finner rett og slett mye fint i bloggen din jeg Caroline, og som en sjelden bloggleser som jeg er, er jeg glad jeg har begynt å lese her inne, for jeg finner litt her og litt der jeg blir inspirert av. Skal forresten snart lage de energibarene du hadde oppskrift på nylig. De så kjempegode ut, gleder meg veldig. Må bare skrive en liste på ting jeg skal kjøpe, jeg mangler en del ingredienser som jeg må kjøpe på helsekosten, og som jeg ellers hadde tenkt å bruke til andre ting også.

    Håper du får en fin kveld sammen med mannen, ser forresten at tiden har gått fort og det er sent allerede, og at Nelia sover søtt og evt bare våkner for litt mat, kos og kanskje stell.

    Klem fra Ingrid G.

  26. Jeg håper at du har nyt dagen og kost deg masse 🙂

  27. Så lurt!!! Kjekt å følge med på andre som er i samme situasjon etter å ha fått barn. Er der selv:)

    http://www.handlegaten.no

  28. Hei! Jeg ville helst ha lagt igjen en reply til de som sier de ikke har tid til å trene, men en generell mld kan jo også være greit. Jeg anbefaler de som ikke har tid til å skrive opp hva de bruker tid på gjennom et par dager. Bruker du mye tid på f.eks sosiale medier, tv-titting, lese bøker/blader, internett generelt… Kanskje du bruker mye tid på hus og hjem, som kunne vært kuttet ned på? Når jeg kikker på bilder på f.eks instagram over andre folks hjem som er pynta og rent og pent «til en hver tid» (ser det ut som) tenker jeg at det er jo en prioritering som man kunne unngått hvis man heller ville brukt tiden på f.eks trening. Det er så veldig lett å si at man ikke har tid, men absolutt alt i livet er jo en prioritering! Personlig jobber jeg turnus, og jobber ofte 50 timer hver uke, jeg har et helt ok ryddig hjem, et sosialt liv, en mann (som også er aktiv OG i turnus) og en hund som krever stell og tid og turer.. Jeg prioriterer å trene hvor jeg blir svett og anpusten 4 ganger i uka, derfor har jeg tid til det! Greit nok, jeg har ikke barn…. Men om man jobber turnus (som noen oppgir som grunn til å ha dårlig tid) har man fri når barna f.eks er i barnehage/skole. En halvtime/time her og der burde man også kunne greie å ordne barnepass til. Vennepar av meg med barn bruker å gi hverandre treningstid hvor en passer mens den andre trener. Evt ha barnevakt og dra på en spinningtime eller en løpetur sammen, bare en time! Det gjør mye for parforholdet også 🙂

  29. Herlig med litt inspirasjon 🙂 Jeg hiver meg på ❤️

  30. Hei!
    Hvilken ørepropper bruker du til treningen? Jeg er veldi opptatt å ha bra musikk og lyd når jeg trener. Spesielt når det skal løpes oppover bakken da trenger jeg litt extra god lyd og andrenalin i kroppen 🙂
    Man finner tid til alt vis man er flink å planlegge ting
    ( mor til 4 som trener nesten hver dag)

  31. Kom nettopp over @supermodelmomma på IG. Kanskje morsomt å sjekke henne ut?
    Mange varme klemmer fra Australia.

    Sandra/reisedagboka.net

  32. Hvorfor viser du aldri nelias ansikt??

  33. Kan inte du skriva på engelska? Förstår ingenting av vad jag läser 🙁

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *