spørsmålsrunde: trening og kosthold

God morgen  Nå er det virkelig lenge siden jeg har hatt spørsmålsrunde, så jeg tenker det er på tide igjen. Tidligere har dere fått stille spørsmål som omhandler alt, så har jeg sortert det i forskjellige kategorier først i ettertid, men denne gangen tenkte jeg å gjøre dette på forhånd, så første kategori ut er trening og kosthold.

Er det noe du lurer på, er det bare å spørre! Jeg plukker ut et knippe og svarer så snart som mulig.

spørsmålsrunden er over!

___________________________________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________

english 

Good morning  If there is anything you want to know about my eating and workout-routine, please feel free to ask me questions and I will answer in a blog post later.

 – ♥ – 

543 kommentarer

  1. Kristine

    Hei Caroline,

    Jeg er litt nysgjerrig på lavkarbokostholdet ditt. Da du og Lars Kristian startet på LCHF fikk jeg inntrykk av at dere kjørte strikt, dvs. ikke noe brød, pasta, frukt osv. Den siste tiden har jeg derimot fått inntrykk av at det går i godteri, boller, kjeks osv. støtt og stadig. Du legger også ofte ut bilder av brødmat osv fra restauranter. Skyldes dette graviditeten, eller spiser du faktisk endel karbs. Hvor streng er du, og hvordan innvirker det på lavkarbokostholdet?

    Jeg har vurdert å begynne på LCHF selv, men klarer ikke tanken på å ikke kunne spise brødmat eller frukt. Det dere spiser ser derimot veldig overkommelig ut.

    Håper du velger å svare på dette spørsmålet 🙂
    Ha en fin dag!

  2. Hello 🙂

    Can you tell us your workout routine that you do every week? Like how often do you work out? What do you do then? Cardio? Do you lift weights or do you do pilates or yoga? I want to be in perfect shape like you and you really inspire me 🙂 so i hope you can help me!

    Much love to you and your family,
    Kate

  3. Hei 🙂 Jeg har veldig lyst til å starte å trene ordentlig igjen. Jeg lurer også litt på hvordan man skal begynne. Er det best å begynne med løpetrening eller styrketrening? Har du noen tips? Kostholdet har jeg også lyst til å endre litt på og få i meg det jeg trenger i løpet av en dag. Har du noen tips til en nybegynner?

  4. Hva er din guilty pleasure?:) Jeg elsker polly turmiks. Å fy flate, den er så god:)

  5. Julie Marie

    Jeg har noen spørsmål til deg 🙂

    Kan du si noen effektive treningsmetoder som kan gjøres hjemme/ute?
    Kan du si litt om kostholdet dit, hva du spiser, hvor mye, hvor ofte osv. ?
    Hva får deg til å trene, hvor finner du motivasjonen henn?

    Kjempe fin blogg, å gratulerer så utrolig masse med lille Nelia 🙂

  6. Hei!
    Kan du gi noen tips til å både få og holde motivasjon oppe?
    Og raskeste veien til å gå ned i vekt?
    Burde man kutte ut all karbohydrater eller er ikke det så nøye?
    Kan du lage en »begin to train» guide?
    For de som er utrente men som trenger hjelp til å komme igang,
    både med tips til hva man kan gjøre og inspirasjon!
    Flott blogg!

  7. Har du noen planer for hvordan du skal «trene deg opp igjen» nå etter fødselen? Starter du rolig og jobber deg oppover, eller fortsetter du slik som du har gjort tidligere? 🙂

  8. Carolina where you have purchased the table http://fotballfrue.no/2012/01/13/siste-innsats-for-helg/Please reply Sylwia

  9. Det är mycket prat om att man inte ska konditionsträna när man bygger muskler, för att det blir då sämre resultat på muskeluppbyggnaden. Men du har ju både synliga muskler och kör cardio flera gånger i veckan, hur klarade du av att bygga samtidigt som du tränar mycket kondition? Tack för en superbra blogg 🙂

  10. kan du lage et innlegg med dine favoritt treninger som f.eks styrke osv..?
    Kan du ete sjokolade når du trener?
    Hva kan du ete i juletida når du trener og du ikke vil legge på deg?
    Kan du lag en trenings video?
    Hvor ble du inspirert av å trene? og hvem inspirerer deg idag?
    Hvorfor trener du? har du noen mål for deg selv?

    Forresten du har ei nydelig prinsessa! <3

  11. Reidun

    Hei!
    Jeg lurer på det samme som noen andre lenger oppe – hva gjør du for å unngå skader i ledd og sener når du løper så mye? Jeg pleide å løpe veldig mye, mellom 30-40 km pr uke, men fikk for to år siden løpekne, og det kommer stadig symptomer på løpekne hvis jeg løper langt nå. Har derfor gått over til elipsemaskin og spinning, men det gir ikke det samme som å legge noen mil bak seg med joggesko altså….
    Har du noen tips til styrkeøvelser eller tøyeøvelser, enten hva man burde eller hva man ikke burde gjøre? Husker du hadde løpekne selv også for en stund tilbake, så håper du har noen tips 🙂

    Ellers vil jeg bare si at du er en fantastisk dame, virkelig en inspirasjon! Stå på og kos deg masse med førjulstiden, baby og alt som hører med.

  12. Hei,
    Jeg lurte på om du kan tipse om noen joggesko som egner seg for bruk om vinteren (lett snø på bakken) ? Synes det er vanskelig å finne informasjon om dette og ofte er joggesko for luftige til at de egner seg til bruk i minisgrader.
    Håper på svar!

  13. Hei, jeg lurer bare på om du vet hvordan man kan trene seg til mindre lår, eller om man bare må trene hele kroppen? Ellers vil jeg også påpeke at du har vært en super inspirasjon for denne sofagrisen! Har faktisk fått meg til å trene noen få ganger, og håper det blir mer! Leser bloggen din fast, og synes det er fantastisk alt du gjør! 🙂

  14. Kjære Caroline, hva har du satt i gang:) Du har virkelig ordnet deg arbeid nå….

    Jeg tror det bildet du vet har skaffet deg mange flere lesere, spesielt fra andre land enn Norge. Så ingenting er så galt at det ikke er godt for noe;)

    Lykke til med å besvare alle disse spørsmålene!

  15. Andrea

    Hei på deg fra Kragerø! I motsetning til deg så har jeg fått en fin «mamma-pudding-mage» med noen fine tigerstriper på (er faktisk stolt av både puddingen og tigerstripene!), og begynte å trene litt igjen etter 6 uker (sønnen er nå 17uker). Men det blir med pilates, styrke og 3 km på mølla før jeg er LEI og går hjem og smaker litt på kinder-kalenderen mannen var så snill å gi meg.
    Hvor skal jeg hente motivasjon fra? (Bortsett fra å ønske jeg noen ganger er like strøken som deg). Og hvordan skal jeg få vekk denne deilige mammamagen som ikke har noen baby i seg lenger?

  16. Hei! Kan du være så snill å gi noen treningstips med treningsball(som på det ene bildet ditt)? Har lenge hatt en liggende i skapet, men mangler motivasjon og nye øvelser for å ta den fram igjen…
    PS! Lykke til med siste eksamen, Lars Kristian 😉

  17. Huff, nå skjønner jeg hvorfor du har spørsmålsrunde så sjeldent, Caroline. Jeg kunne ha svart på minst halvparten av spørsmålene her, og det bare fordi jeg faktisk LESER bloggen hver dag.

    Stå på, Caroline. Du er en nydelig mamma, og det gleder meg at du viser alle at du er fornuftig i tillegg.

  18. Fantastiс gooԁs from you, man. I’ve keep іn mind your
    stuff pгior to and you are simply too magnificent.
    I rеally like what you have οbtained right here, really like what you аre stating and the way in
    ωhich by which you asseгt it. You make it enteгtaining and you сontinue to take care оf to keep it smart.
    I can’t wait to learn much more from you. Thhis is really a tremendous webѕite.

    Also visit my website kidney cysts symptoms uk – Toney,

  19. Följ mig på instagram

    @lebanezzas

  20. Elise Pedersen

    Hei Caroline! Jeg lurte på om du kunne lage en video hvor du viser de øvelsene du elsker som går på mage, rygg, rompe og bein generelt. Jeg skal snart starte og trene med en PT, og vil gjerne ha flere ideer til det nye treningsprogrammet mitt 🙂

  21. Polina

    I know that you’re following low carb, high fat diet. But do you incorporate a lot of vegies into your diet? What are the changes you felt after starting folowing LCHF diet? I’m pretty sure a lot of people feel sceptical about eating a lot of fats.. Can you please extend your thoughts about they way you’ve been eating.

    Thanks a lot! Hugs from Canada!
    P.S. so grateful to google translater, otherwise i wouldn’t be able to read your blog! 🙂

  22. Marianne

    Hvordan synes du det er å trene etter fødselen? Eventuelt når tenker du å begynne å trene? Har selv termin over nyttår og gleder meg til å få trent igjen (har litt plager mot slutten av svangerskapet så har måttet legge trening litt på hylla).

  23. Alecia

    Hi there,

    I would love to know how much weight you gained during your pregnancy and what your exercise and nutrition routine was during the nine months. What did you increase your caloric intake to during your pregnancy and how did you battle cravings.

    You stayed in excellent shape and seemed to bounce back immediately. A true inspiration, although I know everyone is different.

    Thank you from Canada!

  24. Karoline

    Trener du mye intervaller?

  25. Bra smal kropp, ah, hur ska du behålla en sådan underbar figur, jag verkligen avundas

  26. Renate

    Hvilke 3 beste mageøvelser anbefaler du?

  27. helene

    how do you get a six pack for girls? i have tried everything, i run everyday and take sit-ups. but nothing works, what is your secret? <3
    love from me :*

  28. Christine

    Hvor mange økter trener du i uken? Og hvor mange av de er kondisjon og hvor mange er styrke?

  29. Christine

    Og kan du sette opp ca. En vanlig dag med inntak av mat? Hvor mye osv? Gratulerer som nybakt mor:)

  30. Kjersti

    Hei! Hvilke treningssko vil du anbefale?

  31. Kirsti Gjelland Lid

    Hei;)

    Eg lurte på om du kunne ta spørsmålsrunden som ein video? Synes bloggen din er kjempe bra, men sliter litl me lesingen;)

  32. Solfrid

    Jeg lurer på hvordan det egentlig er å springe på tredemølle
    på soverommet, eller hjemme generelt i mindre rom?
    Tenker på lufta, om det blir tungt å puste osv? Eller andre
    ting en på ta hensyn til?
    Lure på å investere i en ser du 🙂

  33. do you use supplements?
    and what is your skin care routine?

Kommentarfeltet er stengt.