Buddha

God kveld ♥ Da var dagens treningsøkt unnagjort, bedre sent eller aldri, eller hva? Kynnere kommer søren i meg hvert annet minutt når jeg jogger i tempo nå, så det ble for det meste småjogg med intervaller. Intervaller funker som bare det, null kynnere! Men langkjøring i raskt tempo er ikke helt heldig lenger, må jo uansett stoppe opp når magen blir hard som en stein. Jeg kjører 5 minutter rolig jogg på 8, deretter intervaller på 11-11.5 i 10 minutter. Intervallene løper jeg i 40 sekunder, og så hviler jeg i 20 sekunder. Dette gjentar jeg to ganger, så har jeg en halvtime. Gjør det samme om jeg løper i 45 minutter. Blir i hvert fall svett og får en ok pulsøkning, ikke for høy, men akkurat passe.

my workout buddy 

___________________________________________________________________________________________________________

På menyen i dag stod egentlig fiskegrateng, men så glemte jeg helt av tiden da jeg satt og gjorde research til et innlegg som ikke ble noe av likevel, og da jeg startet å pusle på rommet til den lille ble klokken enda mer, og så skulle jeg jo trene, og nå. . MÅ jeg lage noe vi kan spise! Så løsningen blir ostesmørbrød, siden vi kjøpte lavkarbobrød på butikken i stad. Ostesmørbrød er så godt, og ikke minst kjempelett å lage. Brød, chilisaus, mozarella eller annen god ost, loads med gulost, tomater, skinke, krydder, hvitløk, pesto – du må prøve! Får helt vann i munnen her jeg sitter, så jeg får løsrive meg fra den nest siste episoden av Modern Family og sette i gang!

– sees i morgen – 

51 kommentarer

  1. Karianne

    Hvor ser du Modern Family? 🙂

    1. Fotballfrue

      netflix 🙂

  2. Johanne

    Du er så inspirerende og jeg kunne ønske jeg var like flink som deg, i alle fall når det kommer til treningen. I det siste har jeg vært alt for lat. Styrketrening er egentlig noe jeg «kan». Jeg liker å holde på med det, og er sterk. Men når det kommer til løping og generelt kardio, plager dette selvtillitten min. Jeg greier det bare ikke. Formen er dårligere en farfar på 72 år. Jeg er ikke fylt 18 en gang enda. Skulle løpe 5 km på mølla her om dagen, det tok meg i underkant av 45 minutter. Måtte gå på 6 flere ganger fordi jeg blir så sliten. Åh. Måtte bare få ut noen tanker.

    Ha en strålende kveld videre, ostesmørbrød hørtes fantastisk ut!

    1. Fotballfrue

      Hold på med det du kan og vær glad for at du er så flink til det 🙂 Løpingen vil komme etter hvert, men det tar tid å bygge seg opp god kondis for de aller fleste, så bare ha tålmodighet 🙂 Dette går fint!

  3. I make also sometimes similar sandwiches like you here described but mostly without ham because I don´t like meat very much and the members of my family like ham only sometimes 🙂

    Goodnight!

    xx from Bavaria/Germany, Rena

    http://www.dressedwithsoul.blogspot.de

  4. Ehm… jeg forsto ikke helt den Buddha overskriften? 🙂
    Du ser skikkelig fin ut om dagen! =)

    1. Fotballfrue

      Jeg ser jo ut som en liten buddah med magen min der jeg sitter 🙂 Er bare på gøy 🙂

      1. Tina A

        Hvis du er en liten Buddha, så er jeg en liten elefant, hihi.

      2. Fotballfrue

        :p

  5. Hvor får du kjøpt lavkarbobrød? 🙂

    1. Fotballfrue

      på kiwi blant annet 🙂

  6. Det begynner å bli størrelse på babymagen nå 😀 Er imponert over at du klarer å trene i det hele tatt jeg!
    Ha en fin kveld 🙂

  7. Dette er på ingen måte ment som kritikk, jeg har hele tiden støttet fullt ut at du er så aktiv.
    Men kjære deg, nå som du kun har 4 uker igjen å er plaget med en del kynnere under trening, hvorfor ikke roe ned litt? Kanskje bytte ut løping med rask gange og litt småjogging? Skjønner og vet at trening er veldig viktig for deg, men hadde jo ikke vært moe gøy om lille gullet deres kommer 3-4 uker før pga en løpeøkt.. Håper du ser at dette er ment i beste mening å ikke som ktitikk, for jeg har vært veldig posetiv hele veien 🙂 hilsen ei som løp og hoppet rundt for å få igang fødselen 1 uke på overtid. Det funket 😉

    1. Fotballfrue

      Det er jo akkurat det jeg gjør, endrer treningen slik at jeg ikke får kynnere 🙂 Kynnere får jeg ved lange løpeøkter, så det går ikke lenger. Småjogg og intervaller fungerer fint 🙂 Hehe, takk for tips ang. overtid 😉

      1. Jeg var litt trøtt når jeg lest så da misforstod jeg nok litt bare 😉 Får håpe du slipper å gå noe særlig over, det er suuuuuper kjedelig!! :p hehe

      2. Fotballfrue

        Uff, det håper jeg at jeg slipper også, selv om jeg har hatt en følelse av lenge nå at jeg kommer til å gå ca. en uke over :O Men krysser fingrene for maks 2 dager 😉

      3. Alt ligger til rette for at det skal gå strålende med deg hvertfall! Du er jo bare helt smashing Caroline! 😉 God helg! <3

  8. Maria Katrine

    Fikk så lyst til å gjette…. Amalie…2-3 uker før tiden. 😉

  9. Hei
    Har du bestemt deg for å ta bilde?
    Sånn helfigur…som du etterlyste for en stund siden.

    1. Fotballfrue

      Tenker du på gravidshoot? Det har jeg gjort 🙂

  10. Kjersti

    Ser du alltid serier når du løper, eller hører du på musikk noen ganger også? Kan du i så fall dele intervallmusikken din med oss? Jeg begynner å bli litt lei av min egen spilleliste og trenger påfyll! 🙂

    1. Fotballfrue

      Her er min liste akkurat nå, postet den på lørdag 😉 http://fotballfrue.no/2013/10/26/happy-saturday/

  11. Ostesmørbrød er min favorit mat etter trening også! Ha en fin dag 😉

  12. Når kommer innlegget om vogna? Gleder meg så til å se den 🙂

    1. Fotballfrue

      Til uken tror jeg 😀

  13. Vilken gullig liten hund du har 🙂

  14. You look flawless and Hugo is adorable haha♥

    xxElke

  15. Hei Caroline.
    Har et spørsmål som jeg håper du kunne svare på.:) Klarte du å være så aktiv etter uke 6.? Er i uke 6 nå og kvalmen har slått inn for fult…. Jeg klarer å gå turer, men ikke lange pga får så vondt i korsryggen… Får såååå dårlig samvittighet siden jeg trente 4-6 ganger i uka før med løpeøkter, intervaller og masse styrke… Nå er jeg konstant kvalm…. Leser at folk anbefaler kjeks…. Men en tørr kjeks frister ikke for alt i verden. Jeg vet at alle graviditeter er forskjellig, men skulle gjerne ønske at jeg fikk en som var lik din 🙂 jeg vil veldig gjerne være så aktiv som du er nå, men ser ikke så lyst ut akkurat nå 🙁

    1. Fotballfrue

      Du kan lese om starten på mitt svangerskap her: http://fotballfrue.no/2013/06/20/sporsmal-rundt-graviditeten/

      Jeg var veldig morgenkvalm fra uke 6-10 ca. , men kastet heldigvis ikke opp, har ikke gjort det ennå *bankibordet* Fra uke 10 kom formen min tilbake og jeg trente ganske normalt helt frem til litt ut i uke 20, om jeg ikke husker feil 🙂 Så regulertre jeg treningen etter formen etter hvert som det føltes riktig, viktig å lytte til kroppen. 2. og 3. trimester har vært helt fantastisk! Kjenner at jeg nå på slutten er litt mer sliten og trøtt enn jeg pleier å være, spesielt på morgen og det er utrolig kjipt for meg som ELSKER å stå opp til vanlig, nå er det litt tyngre. Men det er normalt, og vi kommer tilbake til oss selv etter hvert 🙂 Håper du får et fantastisk svangerskap uten plager 🙂

      Mange klemmer!

  16. Høygravid???? Har ikke lest bloggen din på noen måneder, men kan knapt se en liten kul på magen din… og resten av kroppen din er jo blitt sååå tynn. Himmel, har sett høygravide som kun klarer å sitte… Jaja, da er du jo heldig da. Lykke til!

    1. Fotballfrue

      Jeg har hatt en normal vektoppgang ift. min kropp, så å si at jeg har blitt tynn er vel ganske feil 😉 Jeg har vært veldig heldig, er i god form og jogger fortsatt, så det kjennes bra 🙂

      1. Hvorfor legger folk seg opp i magen og hvor tynn du er. Jeg blir så irritert!!!! Meg selv fødten en frisk og sunn jente for 9 måneder siden. Mitt svangerskap var IKKE planlagt og med månedlige blødninger viste vi ingenting før en høstkveld jeg kjente noe som måtte være mer enn sultfølelse. Dagen etter tok jeg en test, en uke senere dro vi på UL og der fikk vi se en skjønn prinsesse som allerede var 25 uker gammel!!! Jeg kjente daglig liv ut svangerskapet, men fikk aldri oppleve den sterke følelsen av att noe er der, slik ALLE gravide snakker om. Jeg la på meg bare 8 kilo, å tro meg, jeg trente ikke voldsomt, men daglig fysisk aktivitet. Jeg fødte 4 uker og 3 dager før termin, tuppa var 2800 gr og målte 48 cm. Vifikk reise hjem etter 4 netter på sykehuset. Maaaange ble sjokkerte over å se att vi var blitt forrldre, for ingen hadde sett meg med mage og nå kom jeg plutselig med barnevogn!!!! Ingen er like, å det er så synd att viss du ikke er en feit dbask gravid kvinne som helst skal rulle og ha en vektøkning på minst 20 kg da blir du stemplet som dårlig mor og stakkars barn i magen. I mitt tilfelle lå tuppa lenger inn mot ryggen og jeg har skeiv livmor eller hva det kalles på fagspråket!!!!!
        Lykke til mef det nye livey Caroline, livet vil aldri bli det samme med my sjef i hus. Det blir tusen gsnger bedre <3 <3 <3

  17. Du er så flott gravid, Caroline! God helg:)

    1. Fotballfrue

      Tusen takk, snille deg! God helg tilbake <3

  18. Du er så målbevisst og flink til å trene, det er jo jammen ikke lett å motivere seg for det når man er «rett rundt hjørnet» til å føde ;P Imponert! Men ta det litt rolig nå på slutten da, kynnere er jo et tegn på at du bør slakke litt på gassen 🙂

    Er det alltid ryddig hjemme hos dere? Jeg må ha det rent, men roter litt innimellom 😉

    Du ser forresten like nydelig ut som alltid, og den lille babymagen er jo bare så søt! <3

    1. Fotballfrue

      Ja, det er stort sett ryddig her. Jeg blir ikke til å leve med om det ikke er ryddig og rent. Ganske slitsomt det også :/ Tusen takk 🙂

  19. Jeg har aldri forstått meg på denne voldsomme bekymringen for kynnere som noen har (ikke du Caroline, men andre)? Selvv hadde jeg kynnere helt fra livmora stakk over «kanten». Og da mener jeg HELE tiden. Likevel gikk jeg 6 dager over tida 😉 Jeg ville ikke bekymret meg så mye over kynnere, det er jo bare livmora som øver seg til den store styrkeprøven 🙂 Om en merket at de dukker opp når en anstrenger seg og de er smertefulle må en selvsagt lytte til kroppen. Men en kynner er jo i seg selv ikke farlig 🙂

    1. Fotballfrue

      Ja, kynnere er jo ikke farlig, bare litt ubehagelig 🙂 Har fått beskjed av jordmor om å roe ned på trening når kynnere kommer, og om de vedvarer skal man helst avbryte. Men det er jo bare å tilpasse treningen slik at kynnere unngås 🙂

      1. Akkurat det fikk jeg beskjed om også. Min jordmor sa det som regel var nok å ra det litt roligere i noen min og så kunne jeg fortsette. Ikke farlig!

  20. Elisabeth

    Hei! Du er imponerende sprek og en motivasjon for andre! Men for andre som leser er det viktig ikkje sammenligne form eller utseende! Jeg lurte litt på hva tanker du har gjort deg i forhold til fødsel! Du har jo til dels en stor påvirkningskraft på dine lesere og det er nok mange gravide som følger godt med på hva du skriver nå.
    Håper dere får en flott fødselsopplevelse!
    Hilsen en jordmor!

    1. Fotballfrue

      Har skrevet litt her og der om tanker rundt det 🙂 Hovedsaken nå er at jeg gleder meg, ettersom jeg ser på det som siste innsats før vi får treffe henne 🙂 Håper å føde naturlig, kanskje i vann og helst uten bedøvelse. Men dette må jeg ta der og da, ettersom jeg ikke vet hvordan jeg vil klare meg. Er glad for at epidural kan være et valg, men enn så lenge er det ikke noe jeg ønsker. Jeg kommer til å se på fødselen som en treningsøkt og trener mye på å visualisere og gjøre meg klar så godt det går, så får jeg ta resten på sparket 🙂

      1. Elisabeth

        Hørest ut som at du har en sunn innstilling til det hele. Jeg synes det er flott at du ønsker en naturlig fødsel. Men samtidig er det viktig å ikke låse seg til hverken det ene eller andre. Noen har på forhånd bestemt seg for epidural, mens andre ser på det som et nederlag. Forskningen viser jo at det er best for både mor og barn med en naturlig fødsel, men i enkelte tilfeller er kvinnene så slitne og anspent at de rett og slett ikke kommer noen vei uten epidural. Jeg har selv to ulike fødselen bak meg, to totalt forskjellige opplevelser. Selv om jeg var mer forberedt enn de fleste med Nr 1 var jeg nok mer redd enn jeg ville innrømme. Redsel fører til en knyttet og anspent kropp. Etter mange timer med slit, smerter og null fremgang ble det beordret epidural fra legen. Dette var noe jeg selv ikke ønsket, men epiduralen var i dette tilfellet det som skulle til for å få en fremgang. Nøkkelen er å finne en ro og slappe av. Med Nr 2 visste jeg mer hva jeg kunne forvente av smerte. Og personlig synes jeg ikke smertene var verst, det handler mer om utholdenhet. Når du får rier for aller første gang er det oftest smerter som øker i kraft og lengde. Det verste er å ikke vite hvor mye mer vondt det skal gjøre og hvor mye lengre det skal vare. Derfor er det viktig å ta en og en ri. Ikke se på klokken:) Når du får en ri kan du gjerne visualisere at du går opp et fjell. Smertene øker = bakken blir brattere. Når du er på toppen av fjellet er du på toppen av rien og smertene er på sitt mest intense. Her skal du tenke at du skal slippe deg selv ned fra fjellet= ut av rien. Dersom du spenner deg på toppen av en ri vil det bare gjøre mer vondt. Jo mer du klarer å slappe av underveis jo fortere vil fremgangen mest sannsynlig være! Jeg synes selv dette har vært et godt bilde å bruke! Jeg håper virkelig du får en vannfødsel. Det er virkelig en flott fødsel! Fødsel med min Nr2 var så naturlig som det blir. Det var jo vondt, men likevel en fantastisk opplevelse. Jeg lyttet bare til kroppen. De som får epidural kjenner som regel ikke pressriene likr godt. Vi som jordmødre må da veilede kvinnene undre trykking/pressing. Vi forteller når de skal trykke og hvor lenge. Noen opplever dette gjerne som svært tungt arbeid siden de ikke ser målstreken. Det er mindre følelse i bekkenet og de fleste kvinner blir overraske over at babyen faktisk kommer når den kommer selv om vi hele tiden gir god informasjon. Jeg følte det selv på dette da jeg hadde epidural! Din jordmor i svangerskapsomsorgen har sikkert informert om rifter. Jeg vil bare understreke at her er det mye skremsel blant kvinner. Rifter skal absolutt taes på alvor og det er noe vi har mye fokus på. Men kvinner som er født er veldig flinke til å skremme sine medsøstre når det gjelder både smerter og rifter! Lytt til din jordmor i fødsel, møt hennes blikk. Pust når hun sier pust og trykk når du sier trykk. Dersom hun er flink til å veilede og du følger henne er ikke rifter noe å tenke på 🙂 Masse lykke til!!!

  21. hvilken nettside ser du serier på?

    1. Fotballfrue

      nå ser jeg på netflix 🙂

  22. Hvorfor ble ikke min kommentar godkjent?
    Syns ikke jeg hadde skrevet noe galt. :S

    1. Fotballfrue

      Finner dessverre ingen kommentar fra deg her, verken i spam eller i søppel :/ Sikker på du trykket på submit? Forrige kommentaren fra deg er under verdens håndvaskedag 🙂

      1. Marita

        Hmm det var rart. Jeg er helt sikker på at jeg trykker på submit. Mulig det har skjedd noe med internetten samtidig, jeg vet ikke.. Vel vel, ingen fare 🙂

        Ha en riktig god helg videre! 🙂

  23. Hvorfor legger folk seg opp i magen og hvor tynn du er. Jeg blir så irritert!!!! Meg selv fødten en frisk og sunn jente for 9 måneder siden. Mitt svangerskap var IKKE planlagt og med månedlige blødninger viste vi ingenting før en høstkveld jeg kjente noe som måtte være mer enn sultfølelse. Dagen etter tok jeg en test, en uke senere dro vi på UL og der fikk vi se en skjønn prinsesse som allerede var 25 uker gammel!!! Jeg kjente daglig liv ut svangerskapet, men fikk aldri oppleve den sterke følelsen av att noe er der, slik ALLE gravide snakker om. Jeg la på meg bare 8 kilo, å tro meg, jeg trente ikke voldsomt, men daglig fysisk aktivitet. Jeg fødte 4 uker og 3 dager før termin, tuppa var 2800 gr og målte 48 cm. Vifikk reise hjem etter 4 netter på sykehuset. Maaaange ble sjokkerte over å se att vi var blitt forrldre, for ingen hadde sett meg med mage og nå kom jeg plutselig med barnevogn!!!! Ingen er like, å det er så synd att viss du ikke er en feit dbask gravid kvinne som helst skal rulle og ha en vektøkning på minst 20 kg da blir du stemplet som dårlig mor og stakkars barn i magen. I mitt tilfelle lå tuppa lenger inn mot ryggen og jeg har skeiv livmor eller hva det kalles på fagspråket!!!!!
    Lykke til mef det nye livey Caroline, livet vil aldri bli det samme med my sjef i hus. Det blir tusen gsnger bedre <3 <3 <3

  24. Elisabeth

    Hørest ut som at du har en sunn innstilling til det hele. Jeg synes det er flott at du ønsker en naturlig fødsel. Men samtidig er det viktig å ikke låse seg til hverken det ene eller andre. Noen har på forhånd bestemt seg for epidural, mens andre ser på det som et nederlag. Forskningen viser jo at det er best for både mor og barn med en naturlig fødsel, men i enkelte tilfeller er kvinnene så slitne og anspent at de rett og slett ikke kommer noen vei uten epidural. Jeg har selv to ulike fødselen bak meg, to totalt forskjellige opplevelser. Selv om jeg var mer forberedt enn de fleste med Nr 1 var jeg nok mer redd enn jeg ville innrømme. Redsel fører til en knyttet og anspent kropp. Etter mange timer med slit, smerter og null fremgang ble det beordret epidural fra legen. Dette var noe jeg selv ikke ønsket, men epiduralen var i dette tilfellet det som skulle til for å få en fremgang. Nøkkelen er å finne en ro og slappe av. Med Nr 2 visste jeg mer hva jeg kunne forvente av smerte. Og personlig synes jeg ikke smertene var verst, det handler mer om utholdenhet. Når du får rier for aller første gang er det oftest smerter som øker i kraft og lengde. Det verste er å ikke vite hvor mye mer vondt det skal gjøre og hvor mye lengre det skal vare. Derfor er det viktig å ta en og en ri. Ikke se på klokken:) Når du får en ri kan du gjerne visualisere at du går opp et fjell. Smertene øker = bakken blir brattere. Når du er på toppen av fjellet er du på toppen av rien og smertene er på sitt mest intense. Her skal du tenke at du skal slippe deg selv ned fra fjellet= ut av rien. Dersom du spenner deg på toppen av en ri vil det bare gjøre mer vondt. Jo mer du klarer å slappe av underveis jo fortere vil fremgangen mest sannsynlig være! Jeg synes selv dette har vært et godt bilde å bruke! Jeg håper virkelig du får en vannfødsel. Det er virkelig en flott fødsel! Fødsel med min Nr2 var så naturlig som det blir. Det var jo vondt, men likevel en fantastisk opplevelse. Jeg lyttet bare til kroppen. De som får epidural kjenner som regel ikke pressriene likr godt. Vi som jordmødre må da veilede kvinnene undre trykking/pressing. Vi forteller når de skal trykke og hvor lenge. Noen opplever dette gjerne som svært tungt arbeid siden de ikke ser målstreken. Det er mindre følelse i bekkenet og de fleste kvinner blir overraske over at babyen faktisk kommer når den kommer selv om vi hele tiden gir god informasjon. Jeg følte det selv på dette da jeg hadde epidural! Din jordmor i svangerskapsomsorgen har sikkert informert om rifter. Jeg vil bare understreke at her er det mye skremsel blant kvinner. Rifter skal absolutt taes på alvor og det er noe vi har mye fokus på. Men kvinner som er født er veldig flinke til å skremme sine medsøstre når det gjelder både smerter og rifter! Lytt til din jordmor i fødsel, møt hennes blikk. Pust når hun sier pust og trykk når du sier trykk. Dersom hun er flink til å veilede og du følger henne er ikke rifter noe å tenke på 🙂 Masse lykke til!!!

  25. Hmm det var rart. Jeg er helt sikker på at jeg trykker på submit. Mulig det har skjedd noe med internetten samtidig, jeg vet ikke.. Vel vel, ingen fare 🙂

    Ha en riktig god helg videre! 🙂

  26. Ja, det var det jeg tenkte på. Da gleder vi oss til å se 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *