Gravid uke 20: Treningsplan for uke 28

Nå har jeg nettopp gjennomført ukens sjette og siste treningsøkt, og jeg er utrolig fornøyd med innsatsen. Forrige uke var også en god uke, men tydelig preget av hyttetur og godvær ettersom jeg tilbakela 40 kilometer på 5 dager i skog og på mølle. Løpingen var grei nok, men styrkebiten kunne vært så mye bedre, men sånn blir det når man ikke har tilgang til utstyr og i tillegg bare vil nyte den norske sommeren. Det har lett for å bli litt slakkere på treningsfronten når det endelig er juni, juli og august her i landet, og for meg kjennes det som en selvfølge, ettersom jeg uansett har over 300 dager ellers i året hvor jeg kan legge igjen en innsats 🙂 Likevel bestemte jeg meg for at denne uken skulle bli en veldig bra en, vi reiser jo på ferie i morgen tiiidlig og allerede der mister jeg en dag med bevegelse. Får jeg til 4-5 økter i løpet av en uke med ferie er jeg hoppende glad og det er også kroppen min, så det er målet for dagene som kommer, men jeg vet jo at både antall kilometer og repetisjoner når det gjelder styrketrening ikke kommer til å holde vanlige mål, likevel er alt bedre enn ingenting, og jeg ser så frem til å løpe langs havpromenaden i Cannes og til å bruke treningsrommene på de ulike hotellene vi skal bo på. Er veldig glad for at jeg har med meg en treningsglad reisepartner som er like opptatt av å holde seg i form som meg, det er gull verdt og booster i hvert fall min motivasjon ♥ 

Uken som gikk ble slik for min del:

Trening og graviditet går som hånd i hanske enn så lenge *bankibordet* Jeg er snart ferdig med min 20. uke i svangerskapet og krysser alt jeg har for at formen vil være like bra hele veien. Men man vet jo aldri, så jeg er utrolig taknemlig for hver dag jeg får svette meg gjennom en ny treningsøkt. Det finnes jo lite som er bedre enn det! Det er fortsatt mange som spør om trening og graviditet, og svaret mitt er fortsatt det samme: Bevegelse er gull verdt. For min del har jeg for eksempel funnet ut at det å løpe innendørs er det beste jeg kan gjøre, ettersom jeg holder på å tisse på meg etter bare noen få løpssteg. I går klarte jeg å knipe igjen i hele 40 minutter, men så gikk det nesten galt også. Haha 🙂 Jeg fant en sak fra mars-måned på nrk.no, der står det litt tips til trening for deg som er gravid. Du kan jo lese den her om du vil. Det er altså bare å kjøre på i samme stil som alltid, bare pass på å ikke presse deg selv eller at du har vondt noe sted. Lytt til kroppen, det er du som kjenner den aller best ♥ 

Nå skal jeg avgårde for å hente Lars-Kristian på Torp Flyplass, hele bilen er lastet med bagasje og alt er klart for avreise. Utrolig synd med tap i dag. . Får håpe hele laget får samlet litt motivasjon og energi den kommende uken 🙂

70 kommentarer

  1. Er det ikke kjipt å ikke se gravid ut i det hele tatt? Jeg er litt lengre på vei en deg, og elsker magen min.
    Du ser jo ut som alltid.

    1. Fotballfrue

      Er det ikke kjipt å få mage SÅ tidlig? Jeg har neste flat mage ennå og jeg elsker magen min. .

      Tror du virkelig jeg noensinne kunne SKREVET noe slikt til NOEN? Dette er bare å gå så langt over grensen. .

      Ønsker deg lykke til i svangerskapet, stor mage eller liten mage. Håper du får en frisk baby.

      1. Går det virkelig ann å skrive noe sånt ? Uff.
        Du ser jo bare helt nydelig ut ! og jeg synes da jeg ser en liten mage ?
        Jeg fikk ikke skikkelig gravidkul før jeg var 7-8 mnd på vei. Vi er jo alle
        forskjellige..
        Ønsker deg masse lykke til med graviditeten. Dere har så mye å se
        frem til 🙂 nyt tiden, den går så alt for fort !

    2. susanne

      Jeg blir helt satt ut av hva enkelte får seg til å skrive. Makan til frekkhet! Magen kommer tidsnok uansett. Nyt den flate magen din du, Caroline. Er ikke alle som ser så fantastiske ut, nesten fem måneder på vei. Dessuten ser jeg en aldri så liten antydning til kul nå… 🙂 Ønsker deg en fin ferie videre! Klem

      1. Åh jesus, hvor mange ganger skal dette spørsmålet komme? river meg selv i håret mens jeg tenker på hvor oppdragelsen sviktet. Enkelte eier jo ikke verken respekt eller følelser. SKJERIPINGS!

  2. Michelle

    Så flink du har vært da Spreking!! som alltid, veldig inspirerende 😀 Elsket treningstøyet på det bilde, fine farger <3 God tur!!

  3. Blir så glad av at du fortsetter å trene som vanlig selv om du er gravid! Ikke det at jeg klarer se for meg at du hadde blitt en av sofasliterne akkurat… Men syns det er så mange som automatisk «detter av lasset» og skylder på graviditeten som om det var en sykdom! For all del, har forståelse for de som sliter med bekken eller ryggproblemer, men friske gravide burde absolutt prøve å trene tilnærmet som normalt! 🙂
    Har selv en liten sønn på fire måneder og jeg er rimelig sikker på at all treningen før, under og etter graviditeten har hjulpet meg masse! Fødselen gikk som en drøm og jeg mistet babykiloene bare få uker etter babyen var ute!
    Krysser fingrene for at du holder deg frisk og at du kan fortsette å trene nokså som normalt. Selv måtte jeg gi opp joggingen i uke 31, da kranglet ryggen! Men byttet bare løpingen ut med romaskin! Funket strålende det… Var faktisk på trening bare timer før lille gull kom til verden! 🙂

  4. Hei.

    Jeg lurte på om du hadde kunt legge ut navnet eller bilde på noen av de øvelsene du tar. Gjerne for mage, rumpe og lår

    1. Jeg også, gjerne de du tar på studio 🙂 og antall serier + rep 😀 er så morsom lesing! 🙂

  5. Så flink du er! 🙂

  6. Så flink du er! Beundrer viljestyrken din. 🙂

  7. Jeg synes du er heldig jeg, som klarer å trene enda 🙂
    hilsen hun som ble sykmeldt allerede i 8. uke med invalidiserende bekkenløsning siste gangen hun var gravid. 🙂
    Nyt det så lenge det går 🙂

  8. Siden du liker A Little Party Never Killed Nobody burde du sjekke ut Bang Bang av Will.I.Am også! Jeg elsker den sangen, fantastisk 😀 Du er forresten veldig inspirerende, keep it up!

    1. Fotballfrue

      Oooo, takk 😀

  9. Hei 🙂 Jeg er nå i uke 36 og har trent hver dag siden positiv test 😉 Fungerer kjempefint!! Jeg trener på sats (alle typer gruppetimer) og løper på fjellet. Sikker på at det har hjulpet på svangerskapsplagene. Eneste plagen hos meg er at jeg ofte må på toalettet, hehe..

  10. Kunne du lagt ut noen av styrkeprogrammene dine? 🙂 rumpe, bakside lår osv

  11. Jeg blir så oppgitt av at folk reagerer på at du fortsatt trener mye. Det er jo helt normalt for deg, og din kropp ville nok reagert mye verre om du sluttet å trene enn at du fortsetter å trene. Som du sier, så regulerer du jo intensiteten etter gravidformen, så jeg begriper ikke hva folk maser sånn om. Kanskje de bare er misunnelige? Det er i hvertfall jeg hehe! Skulle ønske jeg kunne løpt i mine graviditeter, men hos meg føltes det som om hele livmoren skulle ramle ut, og det strakk skikkelig i magen selv i de første mnd, så jeg holdt meg til pilates jeg.

    Jeg syns det er kjempespennende å følge med på deg og hvordan du trener i svangerskapet. Du er til inspirasjon for mange med-gravide der ute kan jeg tenke meg! Fortsett sånn Caroline -du vet hva som er best for akkurat deg og lille gullet!

    1. Fotballfrue

      Tusen takk, fine du 🙂 Det viktigste er jo å lytte til kroppen og min er så vant med å være i bevegelse, så jeg tror det ahr mye å si 🙂

      Stor klem!

  12. Marlene

    Vil bare tipse deg om denne bloggen, så mange gode råd til gravide om trening http://cathrineslilleboble.blogg.no/ 🙂

  13. Marita :)

    Kooose dere masse med ferien. Blir nok toppers 🙂 Tusen takk for at du er en stor inspirasjon mtp trening og det å holde seg i form. Du er kjempeflink og dyktig på det du driver med. Go’ klem fra meg

  14. Jeg må bare fortelle deg at jeg drømte om deg i natt, og i drømmen var du så veldig opptatt av at plantene dine skulle stå i lavkarbo-jord, hehehe! Merkelig hvor mye rart man drømmer…

    Ellers må jeg si at selv om jeg er kjempedårlig til å kommentere her (noe jeg skal bli flinkere til), liker jeg bloggen din kjempegodt! Den kan ikke måle seg med noen andre blogger, og du er så flink til å dele både oppskrifter og andre tips. Og jeg ble så glad da jeg leste at du var gravid. Gleder meg til å følge dere videre 🙂
    Klem!

    1. Fotballfrue

      Hahaha, dagens 😉

      Klem tilbake 🙂

  15. kathrine

    Du fortjener virkelig skryt for arbeidet dit! Du gir i alle fall meg motivasjon i hverdagen! Stå på, du har fått min respekt!!:)

    God tur og kos dere masse;)

    1. Fotballfrue

      Tusen, tusen takk 😀

  16. Sanne A

    Har vært fast tilhenger i flere år nå, men i det siste har det vært fantastisk gøy å lese bloggen din.
    Du er så vakker og inspirerende, og jeg får inntrykket av at du gløder gjennom teksten alene!
    Kos dere masse på ferie, og nyt tiden <3

  17. Christine

    Spreka! For en flott treningsplan, veldig inspirerende 🙂 hva med å legge ut en slik plan om ikke hver uke, men annenhver uke?

  18. Inspirerende! 😀 Blir så glad når folk behandler kroppene sine med så stor respekt – det er jo tross alt den som gjør at vi er her på kloden. Og når du er gravid er det jo ekstra gull verdt!
    Gooood tur, Caroline! Hils Nice fra meg, de minuttene dere er der, før turen går videre 🙂 Håper reisen deres går knirkefritt!

    1. Fotballfrue

      Hjertelig takk, skjønne <3

      Stor klem fra sola 😀

  19. Kjenner meg igjen i å nesten tisse på meg så fort jeg er i bevegelse:D Begynte å sykle hver dag for noen uker siden og så fort jeg får satt meg på setet, må jeg på do. Igjen….. Har bikket 18 uker og i dag er det ultralyd;) Kan vel si jeg gleder meg!!

  20. Lisette

    I admire that you are still training when pregnant.
    I am a real running junkie and I stopped when I got pregnant and gained a tons of weight 🙁
    Luckily I lost it aoall by the time my baby got 3 months old and now I am running with a baby stroller 🙂

    How do you plan to train when the baby arrives? I start training again when my little one was just 2 weeks old and it gave me a lot of energy 🙂
    Anyway, you look so good while pregnant and I am sure you are going to be a wonderful mommie. Take care!

  21. Takk for en inspirerende side! Gleder meg til å følge dere videre i svangerskapet:) Håper du legger ut tips om treningsklær og hverdagsklær til gravide etterhvert, slet veldig med å finne ok klær i mine to svangerskap…
    Lykke til videre!

  22. Silje Cathrine

    Da jeg var gravid trente jeg helt til jeg fikk sinnsykt bekkenløsning – jeg elsker å løpe, å ble så lei meg når jeg fikk så vondt! Men får man kraftig bekkenløsning, så er det viktig å ikke presse, for ikke å få problemer etter graviditeten og! 🙂 Så det ble tøying og styrketrening :p men i det SEKUNDET han var ute, forsvant bekkenløsningen som dugg for solen! Sprøeste jeg har opplevd 😀 Hurra.
    Jeg er kjempe glad for at jeg trente og løp så lenge jeg klarte :)) Du ser fantastisk ut btw – og det er så gøy å tenke på alt du går igjennom, for når man har vært gravid selv så kan man liksom sette seg inn i det, og glede seg EKSTRA mye på dine vegne!
    Kos deg med magen og lille leietakeren inni der, snart forandrer livet seg for alltid 😉 og god ferie!!!

  23. Har du startet med knipeøvelser da? Kanskje ikke så naturlig å skrive det i treningsprogrammet, haha. Men det er gull vært, knip i vei 🙂

  24. Kristine

    Hvordan skal du finne roen til å fly når du ikke kan roe ned med et glass i Seafood bar før dere drar? 😉

    1. Fotballfrue

      Deeet har gått så fint helt siden febaruar og jeg har jo reist en god del siden da 😉 Amazing hva man kan klare :p

  25. Hei!

    Gratulerer med graviditeten 🙂 Tok det lang tid fra du sluttet med prevensjon og til du ble gravid?

    God tur til Frankrike 🙂

    1. Fotballfrue

      Jeg har ikke brukt prevensjon i form av hormoner / piller på 6 år 😉 Bruker Lady Comp 🙂

  26. Marita Ø

    Du er så flink! Det er nok veldig deilig at formen holder seg veldig fint selv om du er gravid 🙂 Mye er nok pga av du er så godt gjennomtrent fra før av også, tror jeg 🙂 NYT ferien deres og alt den byr på 🙂

  27. Hei sporty! Hvor har du kjøpt den lilla nike-shortsen? ELSKER den:)

    1. Fotballfrue

      Bestilte den på zalando i april 🙂

      1. Amalie

        Tusen takk! 😀

  28. Hei kjære deg 🙂

    Kan jeg få spørre om du løper med 6 som hastighet når du kjører langkjøring :)? jeg klarer som aldri mer enn 5 km men det kan muligens være fordi jeg løper på 9 :-/ og da er jeg som oftest helt ferdig , men har alltid lyst til å løpe lengere men eier ikke krefter til det igjenn beina sier bare stopp .
    Håper du har noen tips å dele <3

    Ønsker deg en fantastisk uke i vente og masse god tur nyt det , stor klem til deg (du er en fantastisk inspirasjon og har den beste bloggen er en sann glede å trykke seg inn hver dag 😉

    1. Fotballfrue

      Langkjøring ligger jeg på ca. 10 km/t 🙂

      Klemmer!

  29. Cecilie

    Syntes du er super flink som trener og holder deg i form. Er jo så viktig:-) og man føler seg så utrolig mye bedre. Alt blir liksom bedre ! Selv trente jeg masse frem til jeg var nesten 35 uker på vei. De siste 4 ukene måtte jeg nøye meg med gå turer. Da begynte alt å bli veldig tungt.Men alt er bedre en ingenting. Gikk heller ikke så mye opp i vekt, noe som gjorde at jeg fikk kroppen min fort igjen etter fødselen. Litt slappere ble den vel og merke, men nå etter noen måneder med mye aktivitet igjen er kroppen bedre en noen gang. Å ikke minst, tror så absolutt at trening gjør «fødselen» lettere. Har flere venninner som fikk barn rundt samme tidspunkt som meg, det eneste de gjør på er å gå på kafé og spise kjeks og kaker. Jaja da ser man slik ut deretter!!!! Hver sin interesse:-)))) stå på, trene og kose deg, men alt med måte så klart. Lykke til videre i svangerskapet, jeg følger med deg;)))

    1. Fotballfrue

      Det har jeg hørt også 😀 Håper det er noe i det, og at jeg kan være like heldig som du var 😀 Tusen takk!

      Klem 🙂

  30. Hei!:-)
    I hvilket program lager du treningsuken din? Den var så enkel og oversiktelig!
    Ha en fin dag! Hilsen Tonje:-)

  31. God ferietur 🙂 Jeg slet også med at jeg måtte tisse når jeg trente under svangerskapet, og det har enda ikke bedret seg ett år etter fødsel. Et tips, hver flink med knipeøvelser under svangerskapet og etter fødsel! Dette fikk jeg først høre om i uke 36 og det gikk fort i glemmeboka etter fødsel når alt det nye skulle tilpasses i livet. Jeg sliter med lekkasje når jeg nå løper, veldig uggent og ubehagelig når du føler du stinker urin og hele treningssentre merker det :p

    1. Fotballfrue

      Uff :O Faktisk har jeg laget meg en regel: Hver gang jeg er på do, gjør jeg 10 knipeøvelser 😉 hehe, får se om det vil hjelpe 🙂

  32. Hei! Jeg lurer på om du har tenkt på noen barnevogn enda? jeg venter mitt første barn, og er spent på hvilken vogn du velger? 🙂

    1. Fotballfrue

      JA 😀 Vi lander nok på Emmaljunga, den har vunnet best i test blant annet og er i tillegg kjempestilig 🙂 Vi skal jo ha vinterbarn og ender dermed opp med brunt skinn, vil jeg tro. Viser den frem når vi bestiller den / kjøper den 😀 husker ikke navnet i farten.

  33. Hvilken skrifttype bruker du på treningsplanene dine?:-) og hvilket program?

    1. Fotballfrue

      Jeg lager den i photoshop 🙂 Har lastet ned / kjøpt skrifttypen online 🙂

  34. Skulle virkelig ønske jeg hadde treningsmotivasjonen din, Caroline. Og det er virkelig flott at du fortsetter å trene som normalt. En av mine bestevenninner gjorde også det, og trente omtrent frem til termin både styrketrening, yoga og faktisk litt klatring 🙂

    1. Fotballfrue

      Så herlig! Håper jeg er like heldig 🙂

  35. Lite spørsmål angående løpingen din:
    Hvor fort (km/t) løper du når du løper 10-12 km? og løper du på samme hastighet nå som du er gravid i forhold til det du gjorde før? 🙂

    1. Fotballfrue

      Ja, overraskende nok holder jeg samme hastighet fortsatt, men løper ikke like intense intervaller da jeg ikke ønsker for høy puls 🙂

  36. Lillian

    Hei,
    Skrift typen du bruker i ukeplanene dine, er det noe man finner igjen i word? 🙂

    1. Fotballfrue

      Nei, det tror jeg ikke :/ Har lastet den ned / kjøpt den online 🙂

      1. Lillian Tilinn

        Om du husker hvor, har du mulighet til å publisere web siden? 🙂

  37. Åh, så stolt av deg! For min del var det nok å gå tur under svangerskapet, men å klare å trene så my håper jeg du er stol av! Stå på flott Caroline, krysser fingrene for at du holder deg i fin form resten av svangerskapet også 😀

    1. Fotballfrue

      Tuuusen takk, krysser alt jeg har 😀

      Klemmer!

  38. Sjekk gjerne ut http://www.plusstid.no, de har veldig mange gode saker om graviditet 🙂

  39. Glad for å høre at svangerskapet ditt går så bra.
    kjenner jeg misunner deg og de som klarer å ha et vellykket svangerskap. har nettopp gått gjennom min 3.spontanabort på rad. Urettferdig, men sånn er livet. Nyt svangerskapet, sett pris på det <3 Du er heldig som har sluppet unna mange av plagene hittil også. Håper det holder seg slik. Oppdater gjerne mer om svangerskapet, magebilder etter hvert som det blir synlig osv. Det er fint å lese om 🙂 Tror leserene liker å høre om det.

    1. Fotballfrue

      Kjære deg, dette var utrolig leit å høre! Jeg kan ikke forestille meg hvor vondt det er. Ønsker deg alt godt og er veldig sikker på at det vil gå rette for deg også snart <3

      Stor klem!

  40. Flinke deg! Du er virkelig inspirerende!

  41. Alltid beundret og misunt treningsmotivasjonen din!
    Hvor får du den fra? Selv er jeg dødssliten etter jobb og/eller skole :-/

    Og gratulerer med svangerskapet 😀

    1. Fotballfrue

      Takk 😀 Jeg vet ikke, det har blitt en livsstil og du vet . . en dag uten trening 😉

      Klem!

  42. Heei, du har så utrolig nydelig kropp!
    Drømmekropp og drømmeutseende etter min mening!
    Og hvordan klarer du å ha så mye motivasjon til å trene så
    Mye, å klare å holde deg unna det usunne godteri OSV?
    Klem

  43. Hei!

    Synes det er flott at du trener i graviditeten. Det er jo supert at kroppen spiller på lag og at både mor og barn holder seg i form så lenge som mulig. Det vil også gjøre det SÅ mye lettere å komme i form igjen etterpå. Stå på videre, og lurer du på noe som helst angående trening og graviditet (eller trening etter fødsel) er det bare å spørre. Barn ingen hindring sier nå jeg!

    Kari

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *