Just another perfect Monday

Woho, mandag! Denne uken håper jeg at formen er på topp, eller at den holder seg på topp blir vel mer riktig, for jeg har startet uken med en løpetur på 12 kilometer og det var så deilig! Det er altfor lenge siden forrige langkjøring. Så i morgen blir det intervaller og yoga, deretter en rolig og kort joggetur pluss PT-time på onsdag, og så en langkjøring igjen med litt styrke ved siden av på torsdag, så tenker jeg det blir en fridag, og så får vi se hvordan formen føles de to siste ukedagene. Denne uken har jeg bestemt meg for en løs plan, jeg må prøve å finne en balanse mellom disse langkjøringene som jeg er så glad i, en balanse som gjør at jeg får nok restitusjon og ikke blir tung i beina, og som samtidig gjør at jeg får den løpetreningen som jeg er så glad i. Den balansen altså, skal ikke være lett.

Nok om meg og mine treningsplaner, hvordan har dere det? Håper alt er bra og at dere er klar for en ny uke! Jeg skal bare lage meg en lunsj, så må jeg komme meg i dusjen før ukens o-store handletur i matbutikken venter og deretter skal jeg bare jobbe videre. Torsdag går turen til Oslo og deretter hjem til barndomsbyen, gleder meg veldig til det 🙂

Vi sees senere ♥

87 kommentarer

  1. Merethe

    Hei:)
    Ang kosthold… Er det lov å spørre om «hvordan deres ukeliste ser ut»?! Og ca hva dere bruker i uken/mnd på mat:)?

    1. Fotballfrue

      Kan lage en liten guide neste uke. Vi bruker vel 1000,- i uken ca. 🙂

  2. Margrethe

    Elsker slike ukestarter 🙂 Også er det så herlig vær her at man bare må bli i godt humør! Gjett hvem som skal til Karpathos og Alimounda Mare da? Gleder meg masse, for jeg fikk inntrykk av at det var greit herlig der ut fra dine innlegg derfra :):)

    1. Fotballfrue

      Å, så deilig! Heldige deg! Du kommer til å elske det 🙂

  3. Hvordan protein Shake drikker du etter trening ? Har du andre gode tips til måltid etter trening? Jeg skal kjøre på denne uken, sommeren nærmer seg,så nå må d jobbes.hehe 🙂

    1. Fotballfrue

      Etter tunge økter tar jeg ofte en proteinshake, da går det i melkesjokoladeprotein fra whey tech 🙂 Ellers spiser jeg cottage cheese, yohurt, bær, en frukt, ost, pålegg, nøtter, hjemmelaget mysli etc. de gangene jeg føler for påfyll etter trening 🙂

  4. Kristin

    Ah du er så flink og heldig! Jeg sitter her og er helt utslitt etter å ha jobbet snart 14 dager i strekk… Hater den ene jobben min, men det er jo så forbanna vanskelig å få jobb nå, så har ikke råd til å si opp heller… Jaja, du er heldig du!

    1. Fotballfrue

      Det hørtes innmari tungt ut. Håper du finner en jobb du trives bedre med veldig snart, og at du får deg litt fri snart. Ingen har godt av å jobbe intenst over så lang tid. . <3

  5. Susanne

    Du er så flink! Jeg har selv begynt å trene på elixia, deilig følelse å komme igang med treningen for fullt igjen!

    Ellers er jeg litt stressa fordi jeg driver å skal begynne med bacheloroppgave..

    Ha en fin dag og uke! 🙂

    1. Fotballfrue

      Masse lykke til med oppgaven, viktig å prioritere den også 🙂

  6. Spreke deg! Ha en fin mandag 🙂

  7. Siri H.

    Wow, du er så flink! Vil du skal vite at du er en stor inspirasjon og motivasjon innen trening 🙂 You go girl !
    Klem <3

  8. ingvill

    akkurat nå har jeg det ikke så bra. klarte å ødelegge ryggen min i helgen, så klarer såvidt å sitte/gå. hadde kommet inn i en så god rytme med treningen, så jeg blir lettere deprimert av å ikke kunne dra ut og løpe i dag… du er fin, forresten <3

    1. Fotballfrue

      Uff, håper du blir fort bra igjen! Du får se på det som en tid hvor du kan bygge deg opp til mye bra trening når du er tilbake igjen 🙂

      Klem 🙂

  9. Lizbeth Osnes - Blir mamma til ei lita jente 31.08 ♥

    Flinke deg! Jeg vurderer en treningsøkt i dag om formen holder seg 🙂 Blir deilig!

    ♥ Lizbethosnes.com

  10. Du er så sprek og fin 😀
    Prøver å finne ein balanse eg også, men det er ikkje så lett når man helst ønsker å berre løpe! Har fått skvist inn 2 styrkeøkter av 6 treningsøkter denne veka, så det er jo ein start 😀 Ønsker deg ein super mandag!

    1. Fotballfrue

      Absolutt en start 🙂

      Ha en deilig mandag 🙂

  11. Du er grunnen til at JEG kom meg på trening i dag! Og den følelsen jeg sitter igjen med nå, er jeg deg evig takknemlig for! 🙂 Takk, for at du er deg 🙂

    1. Fotballfrue

      Så fantastisk å høre! Og så utrolig flink du er 🙂

  12. MFOhnstad

    Hei, fine deg!
    Gikk du på Greåker eller St. Olav videregående skole? 🙂
    Du er en stooor inspirasjon for meg, tusen takk for det!

    1. Fotballfrue

      Greåker 🙂

  13. Hei!
    Vi skal på lørdag skal vi ha markedsdag på Grenland folkehøgskole. Derfor lurte jeg på om du hadde noe som du kunne ha sponset oss meg?

  14. Silje M S

    Kom opp til prøvemuntlig for første gang i dag. Startet med DEN positive innstillinga over å komme opp i spansk, som jeg hittil har følt at jeg mestrer bra, men etter en samtale på spansk med læreren kommer prestasjonsangsten sigende… Kjempelyst på en oppfriskende løpetur nå, men det ser ut til at jeg blir sittende å streve med dette. Nesten så jeg heller skulle kommet opp i matte, og det sier sitt! Men du får ha en fin dag, Caroline 🙂

    1. Fotballfrue

      Dette går så bra! Når du først hadde en positiv innstilling må du bare holde på den følelsen, det tyder jo på at du virkelig kan dette 🙂 Masse lykke til!

      Klemmer 🙂

  15. Til tross for gråvær er dette en fantastisk mandag 🙂
    Ha en fin uke!

  16. Elisabeth

    FLINK! Er så misunnelig!! Jeg har ikke løpt siden november på grunn av et vondt kne.. I morgen får jeg såler fra fysioterapeuten, så håper, HÅPER det går rette veien 🙂

    1. Fotballfrue

      God bedring! Vet hvor fortvilende det er :/

  17. Kan du ikke lage et innlegg på hvordan du planlegger maten og hva du handler inn for hele uken.
    En slags dagligvare-haul, om du skjønner hva jeg mener:)
    Er så kjekt med litt matvaretips. Jeg og min kjære spiser også LCHF:)

  18. Så flink du er ! 🙂 Lurer på hvor du har fått den skjortsen fra? <3 ha en forsatt fin dag! <3

  19. Benedicte

    Du inspirerer meg stadig til å komme meg opp fra sofaen!!!!:-) Flotte deg!
    Lurer på om du kanskje ved en anledning kan skrive litt om løpsteknikk!? Har så lyst til å bli en løper og er utrolig fascinert av dem som bare kan løpe og løpe uten å se ut som en pesende hvalross :p
    Ha en flott dag fine deg:-)

  20. Lurer på hva du ligger på i fart når du løpet langkjøringene dine og hvordan du løper intervalltreningen din på mølle. Trenger noen nye tips. 🙂
    Ha en super mandag.

    1. Fotballfrue

      Intervaller løper jeg nesten alltid 4×4 eller 45 sek. i spurt og 15 sek. av i 15-30 min. Langkjøringer tar jeg helt på dagsformen 🙂

  21. Hva skjedde med Chills?

    1. Fotballfrue

      Jeg har aldri hatt noe med Chills å gjøre jobbemesssig, så det vet jeg ikke 🙂

      1. Chills lever og styrer på hele tiden, men nå er det bare Trine Grung som jobber der, tror jeg 🙂

      2. Hun mener sikkert opplegget med Helsematen, som virket som var planlagt med Chills(?) 🙂

      3. Fotballfrue

        Nei, jeg tror ikke at det var det? Det vet jeg ikke noe om, hvilket firma det skulle under, det snakket vi aldri om. Dette med helsematen svarer jeg på nesten hver dag, og saken er den samme: Det er satt på vent 🙂 Jeg var dessverre ikke med i prosessen om samarbeidspartnere etc. så det stoppet et sted uten at jeg vet hvor og hvordan. Jeg vet like lite som dere angående dette, men håper fortsatt det skal bli noe en dag :/

  22. Planen var morgentrening før skolen, men ble visst heller så heldig at jeg fikk omgangssyka og ligger kaldsvett på sofaen. Krysser fingrene for at det ikke er influensa… Ikke alltid like kjekt med mandag visst 🙂

    1. Fotballfrue

      Uffa 🙁 Goood bedring <3

  23. Tusen takk Caroline for flott inspirasjon til trening. For ett år siden kunne jeg nesten ikke jogge! Er født med klumpfot! Men etter behandling hos fysioterapaut og trening 4-5 ganger i uka.+ masse tøying. Har i dag nådd målet mitt om å jogge 10 km. Brukte over en time på det! Det er så koselig å lese bloggen din! Har også mye glede av å leseboken din!l Mange fine oppskrifter!!Du er nydelig!

    1. Fotballfrue

      Vakre deg, takk for så fine ord 🙂 Glad for å høre at du har nådd målet ditt, ingenting er bedre enn det 🙂

      Klemmer!

  24. Kathrine

    Hei!
    Vil bare takke deg for det fantastiske tipset om å bruke Walnut Scrub fra OH før Firm Action Mask! Jeg elsket masken fra før av, men nå kjennes huden enda bedre ut etterpå, så tusen takk! Og takk for mandagsmotivasjon, snart blir det intervaller på meg ute i regn- og tåkeværet:)
    Ha en fortsatt fantastisk mandag 🙂

    1. Fotballfrue

      Ja, ikke sant? Glad du liker det 🙂

      Klemmer!

  25. Marita Ø

    Fine og flinke deg! 🙂 Jeg skal ordne sammen en »laks på grønnsaksseng» nå, før det må bli kveldstrening på meg.. Av og til må det bare bli sånn, selv om jeg absolutt foretrekker morgentrening! Håper mandagen din er fin 🙂

    1. Fotballfrue

      Å, det er så godt! God trening, deilig med kveldstrening i ny og ne også 🙂

  26. Hvor er shortsen og toppen fra, kjempe fine!!

  27. Elin Sofie

    Hei.
    Har du tips til rettetang, tenkte å kjøpe meg en ny. Evt, hvilket merke bruker du?
    Håper du får en flott mandag!
    Klemmer =)

    1. Fotballfrue

      Jeg er veldig glad i GHD, men Gorgeous fungerer også 🙂

      Klem!

      1. Elin Sofie

        Takk for svar =)

        Har du en GHD modell eller Gorgeous modell du liker?

  28. Jeanette

    Har så smått begynt å løpe men sliter litt med teknikken… løper litt for tungt da jeg løper med hælen om du skjønner…? :-/

    1. Fotballfrue

      At du lander på hælen? Dte er kanskje vanskelig å endre løpsteknikk, men det går helt sikkert 🙂

  29. Åh, du er heldig. Elsker å løpe, og elsker følelsen i kroppen etterpå. Og mestringsfølelsen jo lengre man klarer å løpe uten pauser. Dessverre har jeg slitt med beinhinnebetennelse i 3-4 år, så får sjelden løpt 🙁 Prøver å ta lange pauser uten å belaste beina, og deretter bygge opp muskulaturen med korte og sjeldne løpeøkter. Men blir ikke kvitt den 🙁 Så misunner deg virkelig som kan løpe så langt og så ofte uten å bli plaget av det!

    1. Fotballfrue

      SÅ synd å lese at du har slitt med det så lenge! Får du noe hjelp for det? Det håper jeg, det er så mange flinke folk som kan hjelpe deg 🙂

    2. Vil anbefale deg Stine Helene å undersøke om det finnes noen i ditt område som utfører trykkbølgebehandling 🙂
      Dersom du allerede har prøvd det, vil jeg anbefale deg å ta kontakt med et ortopedisk verksted, jeg fikk tilpasset fotsåler fra der, for to mnd siden. Har fått beinhinnebetennelse av bare å ta litt i oppoverbakker, og etter jeg fikk de sålene, har jeg jogget/løpt i tre ganger i uken uten symptomer på betennelse :)) absolutt verdt kostnaden!

  30. Hei! Du er så flott inspirasjon

    1. Fotballfrue

      Tusen takk 😀

  31. Gressenke

    Caroline! Nå er jeg gressenke i flere uker. ÅÅÅ. Du er jo det hvert år. Hvordan takler du det? Høres jo helt sprøtt ut, men jeg føler litt at alt står på vent..

    1. Fotballfrue

      Ja, den følelsen kjenner jeg til. . Ikke noe hyggelig 🙁 Jeg pleier alltid å være sosial med venner og familie, ikke være alene. Gjøre noe hele tiden 🙂 Da går tiden fortere 🙂

      Klem!

      1. Selv prøver jeg å kose meg i eget selskap når mannen er borte. Det å være sosial og gjøre noe hele tiden kan bidra til at føler at jeg flykter fra meg selv og egne behov. Det er en god del man kan gjøre når man er alene også som å lese, se film, husarbeid mm. Men som alt annet er det individuelt hva man føler man trenger i livet når man er alene .

      2. Gressenke

        Takk for svar.. Ja, må bare prøve å kombinere å være alene og å være sosial.. Viktig å trives i eget selskap<3

  32. Dagen startet topp med å se alle på jobb igjen! Men for en liten tid siden kom den forferdelige nyheten om at en bekjent døde i dag! 🙁

    Er på bloggen din nå, for du skaper så mye glede i hverdagen og kommer med masse inspirasjon! Og det er godt å lese nå som alt er helt grått… Takk for at du gir mye glede og inspirasjon! Setter så stor pris på det! 🙂

    Klem! :-))

    1. Fotballfrue

      Veldig lei for å høre dette, Stine! Sender deg gode tanker <3

  33. Jeg ville bare si tusen takk for all treninginspirasjon. Jeg har slitt så voldsomt med sykdom i hele vinter, og det å komme tilbake i gode treningsvaner og i god form har vist seg å være tungt. Men ofte har din treningsgledet gjort at jeg har kommet meg over «dørstokkmilen»,så tusen takk 🙂

    1. Fotballfrue

      Så utrolig hyggelig å høre, takk for at jeg får være til inspirasjon 🙂 Håper du holder på gleden 🙂

      Klemmer!

  34. Hei Caroline:)
    Jeg har et spml som ikke har noe med dette innlegget å gjøre, men om krøllstaven.
    Jeg har klikket hjem den og stylingsprayen, men jeg lurer på en liten ting:
    Hvor lenge lar du hver omgang med hår være i? Hm, det spml ble litt rart formulert,
    prøver igjen: Når du tar 2-3 cm med hår og ruller det opp i staven, så står du å «damdiridam» i videoen, før du slipper ut
    håret. Hvor lenge står du med håret i krøllstaven? For at krøllene skal bli fine og holdbare?
    Skjønte du hva jeg mente?

    Ha en fin ettermiddag og en strålende uke

    Klem fra Tonje

    1. Fotballfrue

      Ikke mer enn 10 sekunder 🙂

      Klem 🙂

  35. Hvor er toppen og shortsen fra? Så fine!! Jeg lurer på en ting, har du noengang slitt med benhinnebetennelse/senekjedebetennelse? Har slitt med det i tre år nå, har vært veldig opp og ned da. Men i påsken ble jeg satt på sterk kur for å «drepe» bakteriene og nå skal jeg til en idrettslege på torsdag for å forhåpentligvis bli kvitt dette herket. Har du tilfeldigvis noen tips, du som løper så mye? Jeg kunne gjort nesten hva som helst for å kunne løpe sp mye som du gjør…. 🙂

    1. Fotballfrue

      Uff, så leit å høre :/ Det går jo over, selv om det tar tid. Jeg er flink til å tøye ut etter hver økt, leeeenge, i tillegg til å gjøre div. øvelser jeg fikk av min fysio den gangen jeg var skadet. Men jeg har aldri hatt senebetennelse, kun løperkne og slimposebetennelse :/

      God bedring!

  36. Hei caroline:) ser du har kitchenaid kjøkkenmaskin.. har lyst på en selv, synes de gjør seg så godt på kjøkkenbenken!:) ..men er litt i tvil siden de ikke alltid slår så godt ut på tester. Hva er din erfaring med denne? Er du fornøyd?:)

    1. Fotballfrue

      Har den ikke? Har aldri prøvd bedre maskin 😀

  37. Sunniva

    Hvor har du kjørt det treningtøyet ? Syntes det varkjempe fint !

    1. Fotballfrue

      Topp og sko fra GetInspired og shorts fra Nike 🙂

  38. Sunniva

    Hvor har du kjøpt det treningtøyet? Syntes det var kjempe fint !

  39. Sandra Samuelsen

    Hvor er shortsen din fra? Jeg leter etter en kort tettsittende shorts fra nike! Vet du hvor jeg kan få kjøpt shortsen?

    1. Fotballfrue

      Jeg kjøpte min på Zalando 🙂

  40. ida Kristine

    Ååh jeg elsker økter der du virkelig kjenner at du har trent. Nå skal det sies at jeg ikke er like trent som deg da hehe. Fikk meg treningskort idag på Stamina, gleder meg virkelig til å få treningen igang igjen, har latt kroppen forfalle så sinnsykt mye den siste tiden. Jeg er ikke feit eller noe men røyket i 3 år og har dermed helt forferdelig kondis, er bare 16 år så er veldig flaut å være så utrent. Du er en stor inspirasjon i hverdagen for treningen. Elsker bloggen din og håper du har litt treningsinnlegg oftere. Er skikkelig spent for å se hvilke resultater jeg ender opp med og hvor fort, elsker trening. Ha en finfin dag! mussmuss

    1. Fotballfrue

      Så fantastisk at du har startet med trening og at du forhåpentligvis stumper røyken? 🙂 Masse lykke til, du som er så ung kommer nok kjapt i form 🙂

      Klem!

      1. ida Kristine

        Ja jeg stumpet røyken for ett år siden, byttet ut med snus og nå skal den bort 🙂 Klem

  41. Is not the Monday perfect, is you!:P

  42. Elisabeth

    Hei Caroline :)!
    Her har dagen gått med til rydding etter familiebesøk i helgen, trening og matlaging. Det er så deilig å starte uken med en knall hard treningsøkt, noe jeg kan takke deg for! Du er så flott inspirasjon :))
    Hva tenker du om å kose seg med f.eks kjeks eller kake i hverdagen? Mener ikke hver dag liksom, men en gang i blandt.

    Mange gode klemmer fra meg<3

    1. Fotballfrue

      Det tenker jeg er helt greit 🙂

      Klemmer!

  43. Pauline

    Vet du hva? Jeg har blitt «en av de som løper», og det er mye takket være deg! Er veldig i startgropa, men nå smågleder jeg meg til hver løpetur 🙂 Så får vi bare håpe kondisen bedrer seg utover våren og sommeren, slik at jeg virkelig kan kalle meg «en av de som løper» 😉

  44. Du gir meg virkelig motivasjon til å trene!! det å bare komme seg opp av sofaen og dra på treningssenteret er noen ganger tungt for meg, men hvis jeg bare klikker meg inn på bloggen din for jeg motivasjon <3

    Men jeg har et spørsmål. Kan du lage et innlegg der du viser en øktplan fra en trening? Alt du gjør fra starten til slutten av treningen, øvelsene du gjør, antall repetisjoner og serier osv hvis du skjønner 🙂

  45. Jeg må bare si at du så utrolig fresh ut i det treningsantrekket! Fit og fin solstråle:)

  46. Heisann!

    Jeg bare lurte på ca. hvilke pulssone du ligger i når du løper disse langkjøringene? 🙂

  47. Hei.
    Jeg lurer på hvor kjøkkenet ditt er fra?

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *