Illuminate the sky

God morgen Apropos overskriften: Jeg elsker sangen til Martin Halla med samme tittel. Den er så fin! Fin treningslåt også 🙂

Håper alle sammen har hatt en fin påske! Det har jeg, og nå er jeg veldig klar for en ny uke. Startet dagen med å stå opp i normal tid slik at jeg rakk å spise en god frokost før trening, og nå er jeg ferdig med dagens økt. Så tenkte jeg å dele disse rumpe-videoene med dere før jeg er nødt til å reise inn til byen for et møte klokken ni.

Det finnes ingen unnskyldning for å ikke kunne trene hjemmefra nå, i hvert fall! Videoen til Victoria’s Secret, VSX Sports Butt, har jeg kun fått gjort én gang, men gjorde Butt Workout 1 to ganger forrige uke og den funker! Hadde et par dager mellom, og var jo god og støl den andre gangen, selv om jeg ikke er fremmed for å trene rumpe, så det er bare å sette i gang! Det er også en link til en 30 Days Butt Lift Plan under videoen, for de som er interessert i å prøve det. Hehe 🙂

VSX har flere videoer liggende ute som også går på core og bein, verdt en titt! Og Doutzen er jo den skjønneste!

Vil også tipse dere om at GetInspired har dagstilbud på treningsdagboken sin nå, og den er jo helt rå! Se gjerne innlegget jeg har skrevet om den tidligere, her. I dag koster den 179,- i stedet for 249,-. Du finner den her. Ha en fin tirsdag, dere  ♥ 

78 kommentarer

  1. Marianne

    Ha en fin dag:). Er bare nysgjerrig på en ting,
    Du skriver ofte du skal på møter. Men vi får
    Ofte ikke vite hva det er. Bare tenkte på at du pleier
    Jo som regel å fortelle hva du skal i løpet av en dag.
    Ikke frekt ment altså. :). Har sett at andre også har lurt på det
    samme før.

    1. Fotballfrue

      Akkurat dette er privat enn så lenge 🙂 ellers dreier det seg om regnskapsfører eller samarbeidspartnere, ikke noe spennende p fortelle om, men bare jobb.

      1. Når du driver Norges største blogg, har eget hus som sikkert koster en del, og slike ting, er det jo klart det blir en del møter…

  2. Hjemmetrening er undervurdert, masse fint (og gratis) på Youtube. Og det kan alle få til, det er ingen unnskyldning for å ikke trene noe om man vil. Jeg har trent 80 timer på 85 dager, det er nesten en time daglig (for jeg trener kun en økt per dag). Men så ser jeg heller ikke på trashTV, da-. 😉

  3. Lisa-Marie

    Veldig bra videoer! Skal bruker noen av øvelsene på trening i dag 🙂

  4. Herlig 😀 Ha ein fin dag!

    1. Fotballfrue

      Du også 😀

  5. Marianne

    Hei! 🙂
    Lurte bare på noe angående styrketreningen din. Vet at du er veeeldig flink til å løpe, og at du kjører mye stabilitet på mage/rygg.
    Hvordan fordeler du styrken på hjemmetrening og styrke med apparater på senteret? Jeg er egentlig veldig glad i å løpe, men føler ofte at jeg «må» ha to helkroppsdager på senteret for at det skal bli nok. Er litt vanskelig å få gjort øvelser på overkroppen hjemme synes jeg, så lurer på om du har noen tips? Trener du mye armer/skuldre/øvre rygg? 🙂

    1. Fotballfrue

      Trener mye rygg hjemme, det er jo kjempelett! Like lett som å trene magen 🙂 Trener bare på apparater og med vekter 1 gang i uken, det holder lenge for meg 🙂

  6. Hva mener du med overskriften? Har du hørt på sangen til han som vant The Voice? Elsker den sangen!! (Og resten av plata)
    Håper du får en fin dag 🙂

    1. Fotballfrue

      Det er det jeg mener, har den sangen på hjerne 😉 Henger egentlig ikke sammen med teksten i det hele tatt 🙂

  7. Pauline

    Hei! Hvordan tenker du når du planlegger treningsuken din? For en fersking (ev. gammel dame på 30 som vil begynne å trene etter noen års stillstand), syns jeg det er litt vanskelig å finne flyten. Jeg har begynt å jogge tre dager i uken (mandag, onsdag og fredag). Skal jeg kjøre styrke de dagene jeg løper og ha treningsfri de dagene jeg ikke løper, eller skal jeg kjøre styrke de dagene jeg ikke løper? Hvor lenge bør jeg ha restitusjon etter styrketrening? Hvis jeg trener mage mandag/tirsdag, bein/rompe onsdag/torsdag og armer fredag/lørdag, blir det greit? Kan du ikke skrive et innlegg om hvordan du planlegger uken din? Takk for all inspirasjon! 🙂

    1. Fotballfrue

      Hei! Så gøy at du har startet å trene igjen 🙂 Synes å jogge 3 ganger i uken høres fornftig ut 🙂 Du kan helt fint trene styrke i for- eller etterkant av joggeturen din, avhengig av hva du foretrekker, men du kan også legge styrke til helt andre dager om du heller vil det. Det kommer egentlig mest an på tid og hva du selv liker 🙂 Du kan trene styrke to dager etter hverandre, men bør da trene ulike muskelgrupper synes i hvert fall jeg. Det finnes litt forskjellig meninger hva gjelder restitusjon og hvordan man skal trene etter hverandre, det kommer an på hvor hardt du trener. Les for eks. denne https://www.kk.no/890469/saa-ofte-kan-du-trene

      Jeg har aldri noen fast plan på treningen min, men tar dagen som den kommer og gjør det jeg føler er riktig akkurat der og da 🙂 Masse lykke til!

      Klem 🙂

  8. Har sett litt på en dagkrem fra Ole Henriksen, Herbal Day Cream heter den:) Ser at den har SPF 15. Bruker du dagkremer med solbeskyttelse? Har du hatt noen erfaringer med at huden blir «fet» av solbeskyttelsen? Jeg liker ikke å bruke solkrem i ansiktet fordi huden min blir så «glinsete»:/ Noen erfaringer ang denne kremen?

    1. Fotballfrue

      Jeg bruker alltid dagkrem med solbeskyttelse, anbefaler alle å gjøre det. Sverger selv til denne: https://www.coverbrands.no/merker/ole-henriksen/skin-insulator-comforting-creme-spf-15/

      Fantastisk god krem og etter min mening bedre enn herbal 🙂

      Klem!

  9. Fantastisk! Jeg leste blogginnlegget ditt fra sengekanten og ble plutselig topp motivert til noen rumpeøvelser. Sto opp med en gang og kjørte alle øvelsene i begge videoene. Og for å si det sånn, det er første gang jeg har klart å motivere meg skikkelig til en kort og effektiv rumpeøkt! Tusen takk Caroline 🙂 Elsker bloggen din, keep going!

  10. mulig hun bare ikke er særlig vant til å snakke foran kamera, men hun VS modellen i den siste videoen virket bare totalt blottet for personlighet, det var veldig merkelig….. Gode øvelser da

  11. du har kjempefin kropp, Caroline og jeg vil takke deg for at du gir meg så utrolig mye inspirasjon i hverdagen! Har vært syk i ett og ett halvt år av kyssesyken og ME og du hjelper meg med å få meg opp og gå på skolen! tuusentakk<3

    1. Fotballfrue

      Så herlig å høre, Lisa! Tusen takk 😀 <3

      Klemmer!

  12. The VSX video is actually one of my fav workout, have watched it many times:) Thanks for sharing!

  13. Fantastisk innlegg 😀 Lurer på om du selv har prøvd treningsklær fra Victorias secret. Jeg har veldig lyst til å prøve, men litt skeptisk til kvaliteten.

  14. hei 🙂 jeg lurte på litt angående lchf 🙂 de siste dagene har jeg lest en del om dette og har i en periode nå virkeli skjerpet meg på matfronten der jeg har kutta ut brød og poteter og spiser veldi lite ris. jeg har lyst til å prøve meg på lavkarbo, men er redd jeg har for lite kunnskaper. hvordan teller du karbohydratene dine om dagen og hvor mye skal jeg ha? å da lurer jeg også på hvor mye jeg skal erstatte med fett? og hvilket fett, hvilke matvarer er best? jeg har lest rundt men jeg blir litt forvirret av hvilken mat jeg skal spise lite og mye av og hvilke matvarer som er gunstige om en vil starte på lchf. jeg har fulgt bloggen din siden du startet å blogge og hugser når du la om til lchf så jeg skjønnar hva det går i, men jeg klarer ikke sette meg skikkeli inn i det. hva spiser du for eksempel i løpet av en dag? jeg spiser mye mager kesam med bær og frukt og rugsprø knekkebrød i stede for brødskiver og gjærbaskt. blir dette for magert eller er det greit? jeg er redd for at jeg skal spise for lite av det jeg trenger siden jeg ikke vet hvor mye jeg skal spise av hver matgruppe i løpet av en dag 🙂

    så må jeg bare si at du inspirerer meg så utrolig mye, både på det å vere så blid og glad, samt trening, mat, klesstil, ja alt ! 😀 og all kunnskapen du har: wow :O disse dagene hvor jeg har prøvd å finne ut litt mer om lchf har jeg funnet dine gamle innlegg om det og trening, og lest kommentarer og diskusjoner i kommentarfeltet og du er bare helt rå! så utroli mye kunnskap og gode grunner, i tillegg til at du forklarer ting på en veldig god måte slik at alle forstår 🙂
    håper så gjerne på svar, føler meg litt hjelpeløs her jeg sitter 😛
    klem <3

    1. Jeg teller ikke karbohydrater, men får det i meg kun fra meieriprodukter, grønnsaker, bær og frukt. Hvis dette er kildene til karbohydrater skal det veldig mye til for å få i seg noe særlig mer enn 40 – 70 gram karbohydrater 🙂

      Jeg ville byttet den magre kesamen med den vanlige, det samme gjelder alle andre fettfattige meieriprodukter. Bruk smør, seterrømme, creme freche, kremfløte og vegetabilske oljer sol oliven-, raps- eller linfrøolje 🙂

      For at det ikke skal bli for magert, så lag sauser med smør, og lag dressinger av oljene nevnt over elelr Creme Freche o.l

  15. Jeg lurer på et par ting! 🙂

    1. Hvordan ville du ha kledd deg/hvordan stil ville du hatt om du ikke var blogger men student?
    2. Hva gjør mannen din hjemme av husarbeid, fordeler dere hva dere skal gjøre hvilken dag, eller ber du ham bare om å gjøre ting og tang?
    3. Hva er helling til for på en tredmølle, er det noen som vet? Trener man lår/rumpe, eller legger? Vil ikke ha større legger enn jeg har nemlig!

    Takk!

    1. Fotballfrue

      Ville kledd meg som jeg gjør nå 🙂 Vi fordeler på alt av husarbeid egentlig, den som har tid, gjør det som må gjøre, enten det er matlaging eller å vaske gulvet. Helling er fint for litt mer motstand, da de fleste møller heller litt nedover 🙂 Bra for både legger, lår og rumpe!

  16. Pent bilde av deg!

  17. Mai Linn

    Hei! Du har en utrolig flott blogg, og du inspirerer meg veldig. Jeg lurer på om du har noen tips for slankere lår og legger?

    Klem!

  18. Elsker den treningstightsen, den er så kul! 😉 Tusen takk for supre tips til hjemmetrening, satt akkurat og forsøkte å motivere meg til trening i dag, men da var den saken løst 😉 Ha en fin dag, alltid søte Caroline 🙂 Klem

  19. Har selv prøvd noen av disse Victorias secret rompe treninger og de funker de altså 😀 men skal prøve den første videoen du la ut også, alltid gøy å prøve noe nytt! Og det ser ut som de øvelsene funker og siden du sier du ble støl må de jo funke, hehe 🙂

  20. Hei! Utrolig fin blåfarge på den treningsbuksen du har på, hvor er den fra? 🙂

    1. Fotballfrue

      Fra GetInspired 😀

  21. hi Caroline!

    I´m Danish, and not sure, how much Danish you understand, so doing it in English. Huge fan, and you have inspirred me to change my life and get a new lifestyle! thank you, for sharing your life, it helps. I just got my own website,( https://www.bellajensen.dk ) and i would love it if you had the time to check it out. Have a nice day, and thanks for the videos!

    have a nice day ! 😀

    1. Fotballfrue

      Thank you so much, sweetie! I’ll check it out 🙂

      Hugs!

  22. Hei!
    Jeg har et spørsmål angående den første videoen og 30 Days Butt Lift Plan. Jeg lurte på om det er sånn at man gjør som vist på videoen én gang, eller skal man gjøre det en/to ganger til?
    Tusen takk for gode tips 🙂

    1. Fotballfrue

      Gjenta tre ganger vil jeg tro? 🙂

  23. Elsker den sangen!

    Hilsen Lene!
    https://kyprosferie.net/

  24. Kunne du linke til den 30days workouten du snakket om i innlegget?

    1. Fotballfrue

      Ligger under videoen på youtube 🙂

  25. i really really really love all your sport articles but pls!! you are such an inspiration – do a lill more outfit posts 🙂

    https://chicchoolee.blogspot.co.at/

    1. Fotballfrue

      I try to have 4 outfit posts a week, but since it’s been easter, I’ve had like 0 inspiration 😉 haha, this week will get better, show you one later today, tomorrow and thursday. . and during the weekend 😀

      Hugs!

  26. Rebecca

    Hei, jeg ser jo at du løper/jogger veldig ofte, hjelper det på hele kroppen? Får man flere muskler? Selv jeg er veldig tynn og ønsker meg mer muskler i armer/ mage/ rompe. Men hjelper det å løpe regelmessig? Håper på å få svar:) ønsket virkelig jeg hadde en mor som deg som motiverer folk til trening og har en positiv innstilling til alt! Elsker bloggen din! Den gir meg så mye motivasjon! – 15 år.

    1. Fotballfrue

      Å løpe er godt for hele kroppen, du beveger jo armer, mide, hofter, lår, rumpe . Det meste 🙂 På mølle får du kanskje ikke så stor effekt på bakside lår, men det kan du få ute 🙂 Var jeg deg, ville jeg fokusert på styrketrening om du ønsker mer volum. Snakk med en treningsveileder eller en PT som kan hjelpe deg med de rette øvelsene 🙂

      Klem!

  27. Vet du.. det er en slående likhet mellom kroppen din og kroppen til VS englene!

    1. Fotballfrue

      :O Snilleste!! Du er gal! Takk 🙂

  28. Hvor ofte burde man ta Butt wokout 1 for å få resultater ? <3

    1. Fotballfrue

      Det vet jeg ikke, ettersom dette er helt nytt for meg også 🙂 Prøv i 3 ganger i uken i 30 dager? :p

  29. Hvor mange ganger burde man gjøre øvelsene i uka?

    1. Fotballfrue

      Det vet jeg ikke :/ Som du føler, kommer an på hva du trener ellers, men kanskje 2 av 4 økter for eks.? 🙂

  30. God morgen (?) til deg og, Caroline! Så fint bilde av deg i trappen 🙂

    Men du. Har nettopp kjøpt med noen sandalstiletter, og de er helt umulige å gå i. Altså, de er mye høyere enn det jeg er vant til, for å ikke snakke om at hælen er mye tynnere. Har du noen tips for å lære å gå med høye sko? Jeg pleier å gå med høye hæler daglig, men da er de lavere, og tykkere…

    Jeg kan selvsagt finne noen andre med tykkere hæl, men disse var så fine :p Håper du får en fin dag videre!

    1. Fotballfrue

      Skjønne deg, tusen takk! Jeg tror jeg svarte deg lenger opp / ned? 🙂

      Klem!

  31. Hei! Når du løper.. Hvor lange intervaller og rep tar du? Hvor lenge med oppvarming? Håper på svar!! Vil så gjerne forbedre meg!!:) klem vivi

    1. Fotballfrue

      Bruker å løpe 4×4 om jeg ikke løper langkjøring 🙂 Har lest litt om gerilja intervaller i det siste, så har litt lyst til å teste det en dag også 🙂 Uansett, 4×4 løper du bare 4 min. med høy intensitet, og deretter 2 min. rolig gange. Gjenta 4 ganger 🙂 Langkjøring tar jeg på feelingen, ligger i snitt på 10 km/t der, med noen drag der det passer 🙂

      Klem!

      1. Hvilken hastighet pleier du vanligvis å ha når du løper 4×4? 🙂

      2. Fotballfrue

        Det tar jeg på dagsformen, men aldri under 12 🙂

      3. Vivian

        Oi aldri under tolv nei… Hmm, her nå det gjøres noen grep!! Haha:) så du løper 4min x 4.. Over tolv, det skal jeg utfordre meg på;) takk for svar, du er et forbilde for meg, hihi:o

  32. Hei! Helt enig, digger sangen. Jeg lurte på om du har noen tips til å lære seg å gå i høye heler. Jeg fikk et par i posten i dag, men jeg klarer ikke å gå i dem:( har vel egentlig aldri klart det og i en alder av 23 år så syns jeg kanskje jeg skulle lært meg det 🙂

    1. Fotballfrue

      Selv startet jeg da jeg var 15, så øvelse gjør mester 🙂 Øv deg gjerne utenfor der du bor eller hjemme om du har et gulv som tåler det 🙂 Det kommer etter hvert! Husk å vær rak i ryggen 😉

      Klemmer!

  33. Hei!! 🙂

    Hvordan gikk det med smågodt i påskeegget, hvordan reagerte du etter så lenge uten godis? 🙂 Klem!

    1. Fotballfrue

      Litt vondt i magen, veldig kvalm, ellers bra 🙂

  34. Har lest tidligere at du har en nike+ GPS Sportwatch løpeklokke. Jeg har lenge ønsket meg en pulsklokke, og denne er jo dødsfin! hadde tenkt å kjøpe pulsbelte i tillegg da. Det jeg lurer på er om du enda bruker klokken når du trener, og om du har pulsbelte i tillegg? isåfall hvis du har pulsbelte; pleier du å bruke det når du trener styrke også, og i såfall er du fornøyd? Hvis du enda bruker klokke hadde det vært kult om du kunne lage innlegg om det! Er jo mye man kan lese på internett om pulsklokker/løpeklokker, men er jo gøy å lese fra folk med erfaring 🙂

    1. Fotballfrue

      Min er dessverre ødelagt, men jeg elsket den før! Skal få kjøpt meg ny, men i mellomtiden bruker jeg nike sin app 🙂 Jeg bruker ikke pulsbelte per i dag, men dette er også noe jeg skal starte med 😉

      Her er et innlegg om den: https://fotballfrue.no/2012/01/23/ukens-lesersporsmal-4/

      Klem!

  35. åshild

    Hei. Jeg sendte inn en kommentar her før idag, men ser ikke ut som om den har komt med?
    Lurte på om du har hatt noen problemer med din nike+ sensor til iphone? Har skjedd flere ganger nå at den bare får med halvparten av det jeg løper osv. Tiden er den samme, men får helt syke skrittak pr km og bare noen få km de gangene dette skjer. Vet du hvor man burde ha iphonen når man løper? Er så kjedelig når dette skjer, ødelegger jo statistikker og alt :/ Anbefaler du noen pulsklokker? Liker veldig godt konseptet til nike +, men vet ikke om jeg vil invistere i en nike+ klokke når sensoren er så dårlig :/

    Håper på svar 🙂

  36. Susanne

    Hei, disse øvelsene gir det deg en flat rumpe, gir større rumpe, forbrenner rumpefett???

    1. Fotballfrue

      Fit rumpe 😀

  37. Har du sjekket ut fitnessblender sine videoer på youtube?:) Jeg syns de er litt mer profesjonelle, ikke like dollet opp som videoene over. I tillegg ligger alle settene ute, man trenger ikke lurer på hvor mange ganger de skal gjøres. Sjekk ut en rumpe og lår video her; https://www.youtube.com/watch?v=bF4DZd19Nus sikker på at du kommer til å like den 🙂

    1. Fotballfrue

      Takk for tips 😀 Skal jeg sjekke ut!

  38. Dette var virkelig et inspirerende innlegg! Etter god middag og dessert følte jeg meg fryktelig slapp og doven, men bare måtte prøve 30 days rumpeøvelsene.. plutselig ble formen myye bedre 🙂

    1. Fotballfrue

      Haha, så bra 😀

  39. Jeanette

    Jaa den sangen er så fin! Enda morsommere er det at Martin er fra samme sted som meg, lille Aurskog 🙂 Ha en strålende dag fantastiske Caroline 🙂

    1. Fotballfrue

      Han har en fantastisk stemme !:)

  40. hvor er englebildet som henger i trappen fra? 🙂 Kjempe fint!

    1. Fotballfrue

      Matilde M 🙂

  41. Hei. Kan du ikke legge ut tips til treningsmusikk på bloggen? God treningsmusikk er god motivasjon!:-D

    1. Fotballfrue

      Ligger noe ute under trening 🙂

  42. Jakob L-H

    Hei skjønne deg!

    Du har jo alltid så fresht treningstøy og lurte på om du kanskje kunne si litt, eller lage en liten collage, om hva vi menn bør springe rundt i på treningssentret? Og ute i skogen, for den del 😀

    1. Fotballfrue

      Jeg synes menn er fine i shorts fra nike for eks. og en hettegenser eller en tee 🙂 Ikke singlet, for Guds skyld 😉 Finnes jo så mange fine løpejakker til menn også 😀

  43. Perfekt! Jeg har akkurat gjennomsøket nettet etter nye rumpeøvelser, men alt jeg trengte å gjøre var å gå inn på bloggen din. Takk for god inspirasjon! Nå skal det bli sommerrumpe!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *