Let’s do this

God mandag, sprekinger! Jeg har startet uken akkurat som planlagt, opp og hoppe klokken seks, 40 minutter med kaffe og nyheter på sengen etterfulgt av en mil på tredemøllen og styrke på core 🙂 Hei, hvor det går! Deilig å kjenne at helgens digre utskeielser svetter bort, og at denne uken ikke kan bli noe annet enn helt knall. Skal nevnes at jeg slumret i nesten en time før jeg virkelig klarte å slå øynene opp, men det må til noen ganger. Eneste nedturen var at cokenadpopcorn plutselig ikke ville vise meg Pretty Little Liars lenger, så da måtte det bli musikk i stedet. Og det var faktisk veldig greit, altfor lenge siden!

Har begynt å ta opp igjen denne øvelsen, hadde helt glemt hvor effektiv den er:

Hold planken i 30 sekunder, ha pause i 15 sekunder og start på igjen. Repeteres 5 ganger. Det blir ganske tungt etter hvert, du kan gjerne øke sekundene også, om du føler for det.

Akkurat nå nyter jeg nesten en hel boks cottage cheese sammen med litt tyrkisk yoghurt, cashewnøtter, valnøtter og Raw Cacao Nibs. NAM! Savner bare litt bringebær, men det får bli neste gang.

Snart står jeg på farten for å reise inn til Oslo, der venter et møte før jeg skal til frisøren. Endelig, trenger virkelig en update på disse lokkene.

Ha en toppen mandag, sees snart 🙂

144 kommentarer

  1. Michelle

    Spreking!! Sitter her selv og spiser etter en god beinøkt + kondisjon! Herlig start på uken 😀 ha en fantastisk dag videre! god tur til Oslo <3

    1. Fotballfrue

      Tuusen takk, fine deg!

      Mange klemmer 🙂

  2. Hei!

    Fast leser av bloggen din. Du inspirerer veldig 🙂
    Er 26 år, og har hatt mange gleder og inspirasjon av bloggen din.
    Ønsker deg en fin mandag spreking 🙂

    1. Fotballfrue

      Veldig hyggelig å høre, tusen takk 😀

      Klem!

  3. marthe c

    ååååååååååå greier ikke 15 sekun en gang… skal jeg prøve med ti f eks… med samme repitisjon og heller prøve å øke ? Er der en lettere versjon f eks med knærne nedi?

    Ja takk til enklere tips.
    Jeg har vært konkurranse turner, og har ikke gjort annet enn å trene fra jeg var 5 til 17… nå er jeg 31 å har ikke trent siden… I need a slow start 🙂

    1. Fotballfrue

      Start med det du klarer, for eks. 10 sekunder på og 5 sekunder av, det er en start 🙂

      Klem!

  4. Camilla

    Hei Caroline!
    Du er jo helt rå på alt som er av trening! Kan du legge ut noen flere tips for å trene core og rumpe?
    Tusen takk for all motivasjon du har gitt meg til å trene! 😀
    Klem

    1. Fotballfrue

      Nei, jeg er ikke det altså :p Men gjør så godt jeg kan 🙂 Skal se hva jeg kan få til i form av et innlegg i nær fremtid 🙂

      Klemmer 🙂

  5. Flinka! Hvor får man kjøpt Raw Cacao Nibs forresten?

    Ha en nydelig dag!

    1. Fotballfrue

      sunnhelse.no 🙂

      Klem til deg1

  6. Hei Caroline:)
    Er de skoene du har på der normale i str.?
    Du er så flott:) ha en god dag!

    1. Fotballfrue

      Ja, det synes jeg 😀

  7. Hvor får du kjøpt Raw Cacao Nibs? 🙂

  8. ElisabethH

    Spreking! Jeg har selv vært på en styrketime før jobb i dag, og som resultat er armene mine fullstendig spaghetti – er så vidt jeg klarer å skrive på tastaturet – og sliter skikkelig med å løfte vannflasken min opp til munnen, haha! Men – det er jo deilig også da. Ha en fin dag!

  9. Karianne

    Hvor er treningstoppen fra?:)

    1. Fotballfrue

      Hummel 🙂

  10. ha en fin dag 🙂

    kjeder meg. hjemme fra jobb med øre og hals betennelse…

    1. Fotballfrue

      God bedring, søte <3

  11. Elisabeth

    hei!Kan du nevne noen joggesko som er til å anbefale? 🙂

  12. Utrulig flink du er 🙂

  13. Hvordan fester du ipaden på møllen? Har du noe den står på eller går det an å kjøpe et feste til den? Har så lyst å prøve å se serie menst eg springer, men møllen vår er bare helt flat, rett oppover, så går ikke an å feste noe ipad der uten et feste, finst det? Ev.t hvor får man tak i det? 🙂

    1. Prøv med et notestativ!

    2. Du kan kjøpe noe som heter stickypad på enklere liv. Den holder alt oppe 🙂

  14. Kroppen din, Caroline… Fit&fabulous!

    1. Fotballfrue

      :O tusen takk :))

      1. Camilla

        Må ikke glemme fast :o)

  15. 1channel.ch har masse serier som du kan se gratis! Når du trykker deg inn på den serien du vil se, og har valg hvilken episode så anbefaler jeg deg å velge den linke med stjerne foran. Kos deg videre i dag! 🙂

  16. Marita Ø

    Wohoo! Motiverende mandags-innlegg 😀 Du er flink! Nå er jeg veldig klar for å ta fatt på ukens første økt selv, om få minutter. Gleder meg til å svette godt selv! Ønsker deg en fortsatt fin start på denne mandagen 🙂

    1. Fotballfrue

      Flinke deg! Ha en strålende dag <3

  17. Kjøpte kokosolje og tyrkisk yoghurt på fredag for å lage yoghurtnøttene, og fy søren så godt det var! Har brukt yoghurten og kokosoljen i alt mulig i helga, haha 😀 lurte bare på hvordan du får oljen flytende? Jeg tinte den forsiktig i mikroen, men er det bedre måter å gjøre det på eller?:-)

    1. Fotballfrue

      Akkurat som deg 🙂 A, det er så godt!

    2. christine

      Den blir flytende om den står i god romtemperatur:) mikro vil ødelegge næringstoffene i kokosolje:)

  18. Å, dette høres utrolig forfriskende ut! Idag er jeg syk, men har planer om å ha en treningsøkt imorgen etter skolen. Da skal jeg prøve ut planke-metoden din:D god mandag!

    1. Fotballfrue

      Du må bli frisk først da 🙂

      God bedring <3

  19. De gojibærene med kakao du bruker her så veldig gode ut! Fås de kjøpt på alle helsekostforretninger? Eller hvor kjøper du dem evt.?:)

    1. Fotballfrue

      De fra i går? Har linket i kommentarfeltet 🙂 superhelse.no 🙂

  20. Ha en fin dag 🙂 You made my day da jeg sjekka instagram i dag tidlig, da føyk jeg opp jeg også:)

    1. Fotballfrue

      Å, så herlig 😀

  21. Plankan är superbra 😀 men man måste komma ihåg att vara alldeles rak 🙂 då funkar det ännu bättre.
    Kram!

    1. Fotballfrue

      Jeg har så svai rygg, så jeg klarer ikke være rettere. Passet på at Lars-Kristian så at jeg gjorde det riktig 😉

      – C

  22. Ser godt ud Caroline 😀

  23. Natalia

    Good morning, Caroline!
    Please tell us how often you exercise and how to do exercises at home?
    And also wanted to ask you about the house always perfect cleanliness, you yourself are cleaned there? Or do you have a cleaning lady?

    1. Fotballfrue

      Hi sweetie 🙂 No, I do not have a cleaning lady, I love to clean the house myself 😉 And my husband is a great helper 😀

      Hugs!

  24. Hoho, for ei rumpe! Du er så fantastisk, synes det er ganske utrolig at du er så jordnær som du virker! Hadde jeg sett ut som deg så hadde jeg nok vært oppi skyene 😉 Ha en flott dag :-))

    1. Fotballfrue

      What? Du er gal! Tusen takk 😀

      1. jeg er helt enig!!! elsker rompa!! jeg måtte til og med vise den til mannen min og spørre han hvordan jeg må trene annerledes for å få så fin rompe!!! 😉

      2. Fotballfrue

        Hjelp, så flau jeg blir *rødme* Tusen takk for fine ord ang. stumpen, gjør meg glad 😀

        Klem!

  25. Michelle

    Hei:) Synes det servise fra Green Gate er så fint. Ser du har litt forskjellig. Har du sett av flere hele sett eller bare litt av hver? Vet ikke om jeg skal bestille en sort eller litt forskjellig:)

    God mandag!

  26. Så sprek og flink du er!! Har begynt å komme inn i et bra treningspor selv, men det er godt å få litt ekstra motivasjon fra deg!:) Jeg lurer forresten på hva det servise-settet du har med sånne røde «blonder»(?) og frimerker på? Altså den koppen du drakk kakao fra lengre nede på bloggen her. De er så fine!!:))) Ha en knall dag!

    1. Fotballfrue

      Green gate 🙂 faye red heter den serien.

      Klem!

  27. Det ser riktigt gott ut, måste prova detta! 🙂

  28. god morgen! Så bildet du la ut på instagram med oversikt over hva du sprang i dag. Jeg bare lurer på hvilken hastighet du løper på når du løper 5,14 (hvis jeg ikke husker feil) skrittak pr km?
    ha en fin dag!:-)

    1. Fotballfrue

      Løp en del på 10,5 og 11 i dag 🙂

  29. Helle C

    Datt ass! 😉

    1. Fotballfrue

      :O 🙂

      1. Amalie

        HEI! Så i avisa i dag s å stod det om 4stjerners middag ( er der i fra som Kjell Elvis er i fra) og en dag så så jeg komentar feltet ditt at det skulle komme 18mars men i avisa stod der uka før så jeg lurer på om det er den 18. eller uka før? 🙂

        PS: ELSKER BLOGGEN!!

      2. Fotballfrue

        18. mars er da jeg har fått beskjed om 🙂 Skal si ifra om jeg hører noe annet!

        Klem 🙂

      3. Dat ass, ja! Haha, klarte ikke la vær :p Misunnelig til tusen!

    1. Er disse gratis også? :))

  30. Ah,jeg elsker planken!
    Her er flere alternativer:
    1. Løft annenhver fot og hold i ca 5-10 sek på hver fot.
    2. «Gå» på stedet på tærne
    3. By armen opp til siden og strekk ut, gjenta på den andre armen
    4. Sett armene ned i gulvet og strekk opp, slik at du blir stående på
    armene (fremdeles i planke). En og en arm, deretter ned igjen. Gjenta minst 10 ganger.

    I stedet for å pause 15 sek, kan du legge deg ned på magen. Strekk armene rett ut over hodet,
    og hev armene og bein (slik at knærne ikke berører gulvet). Opp og ned ca 15 ggr.

    ….sukk… den som bare hadde hatt en tredemølle hjemme 😉

    Ha en fin dag i Oslo!
    Klem fra Ida

  31. Hei Caroline!

    Har et spm og tenkte du var den rette å spørre 🙂 Hvis man ikke har lchf kosthold men helt vanlig kosthold kan man da bruke lchf oppskrifter på kaker og sånt f.eks? Legger man ekstra på seg dersom man bruker lavkarbo som et alternativ når man skal kose seg, hvis man ikke følger det til vanlig?

    Hilsen fast følger av bloggen din! 😀

  32. Alltid herlig å lese mandagsinnleggene dine:) Gir meg enda mer pågangsmot til å lage en bra start på uken! Var på pilatestime i dag kl 10, og føler meg kjempemyk og varm i hele kroppen -kjempedeilig!!

    1. Fotballfrue

      Å, så deilig! Pilates er kjempebra 🙂

  33. Spreking! Planken er helt super, har nettopp gravd den frem i treningsprogrammet mitt igjen jeg også 🙂 (Tror jeg fikk litt nok av den for en periode etter grunnskolen, da den var nærmest obligatorisk i hver gymtime..) Anyway, ha en fiiin mandag 😀

  34. Hei!
    Utrolig fin blogg du har. Morsomt og lese hvor energisk og kreativ du er !
    Du kunne passe til og være en modell og få teste ut vårt vippe extention system for Jb Lashes fra California.
    Mink Lashes hadde vært utrolig fint på deg.

    Hadde vært gøy !

    Med vennlig hilsen :
    Sine Tower.
    Goodlooks As
    www goodlooks.no
    tlf: 92812554.
    post@goodlooks.no

  35. Nydelige deg! Det er en vanvittig bra øvelse 😀
    Kan tenke du blir fin på håret 🙂 Hva synes du om denne kåpen?: http://www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/no/en/zara-W2012-s/329011/1091030/COMBINED%20FAUX%20LEATHER%20COAT
    Jeg elsket den 🙂

    1. Fotballfrue

      Veldig fin 🙂

  36. Høres ut som en HERLIG start på dagen- og uken, med trening og nydelig frokost!:)

  37. Marte Armida

    TIPS!
    Stå i vanlig planke i 30 sek+20s til høyre+30s i midten+20s til venstre! Ta et minutts pause med litt drikking og risting av armer og ben. Så gjør du det 3-5 ganger 🙂

  38. Sitter og planlegger treningsuka mi, logistikk blir man god på men jeg får det til?

    Mandag: Spinning intervall 75 minutter
    Tirsdag: Karate 60 minutter
    Onsdag: Karate 60 minutter
    Torsdag: Gå tur minst 30 minutter
    Fredag: Løpe på tredemølle minst 30 minutter
    Lørdag: Gå tur minst 30 minutter (etter x- antall timer flyttebæring)
    Søndag: Svømme minst 30 minutter

    Prøver å avslutte alle økter med planke, push ups og sit ups (skrå). Litt daglig blir bra på sikt satser jeg på. Eller hva tror du? 🙂 Kjør forsiktig!

    1. Fotballfrue

      Dette ser jo knall ut! Så flink du er 🙂

      Håper du får fin dag 🙂

    2. Kan jeg få si noe? Istedenfor situps burde du ta rygghev, eller i tillegg 🙂 Dersom du unngår trening på ryggen er det lettere å få ryggproblemer :/

      1. Anja Holt

        Tusen takk, når jeg er på SATS skal jeg legge inn det! 🙂

    3. Legg styrketrening torsdag eller fredag:)

      1. Anja Holt

        Vanligvis har jeg spinning intervall 55 min torsdager, men denne dagen skal jeg se stedatter fremføre i Oslo så tiden er knapp denne dagen…. Men litt styrke burde jeg få inn oftere! Takk for påminnelse!

  39. Har sagt det før, siger det igen. Elsker dine mandagsindlæg Caroline, nok det mest freshe indslag på hele ugen, nu er jeg topmotiveret til at påbegynde de tunge afleveringer, studiet kræver.

    Hav en fin dag 🙂

  40. Veronica

    Herlig, flink du er – virkelig en insprasjon! 😀 Har endelig fått sansen for morgentrening selv, så nå er det opp seks hver dag og rett på treningssenteret 😉

  41. Hvor kjøper du tyrkisk joghurt

  42. Lisa Marie -

    Åh, spreking!! Ønsker meg SÅ ei mølle, så jeg kan starte dagen med litt løping selv 😀 hihi! Selv har jeg vært på skolen, og nå venter middagslaging! 🙂

  43. Bästa början på en ny vecka! Å så gott d såg ut med frukosten, får nog fixa tills ikväll;-) hoppas du får en fin dag!

  44. Du vet det sikkert fra før, men når du har så mye svai i ryggen under plankeøvelsen vil det over tid føre til overbelastning. Jeg har selv svai i ryggen. Men har jobbet litt og litt med core muskelaturen, og nå er jeg helt rett i planken. Et lite tips bare:)

    1. Fotballfrue

      Ja, det vet jeg 🙂 Jobber med core 4 ganger i uken 🙂

      – C

  45. ååh du är så duktig en riktig förebild! 🙂 kram

  46. Hej Caroline. Fik boken din i julegave fra min norske familie, da de tænkte at jeg ville finde den meget inspirerede. Og de fik ret:-) Jeg træner like meget som dig, men har savnet inspiration, og det får jeg af dig:-) Klem fra Maria fra Danmark…(som er klar til SATS Energy time i kvell)

  47. Jeg har begynt å trene hver morgen selv, så tusen takk for fint treningstips 😀

  48. Marie-Émilie

    hei

    Denne øvelsen høres så hyggelig, og det ser ut som noen yoga trekk.

    Forresten jeg lurte på hvordan du ta vare på håret ditt? Din håret ser så skinnende og sunn. Håret mitt er blondt med høydepunkter, men det se alltid tørr.

    Takk for råd 🙂

  49. Er du gravid? Søt bulk! 🙂

    1. er du blind? stygg sjalusi! 🙂

      1. men tenk om hun er det da? 🙂 IKKE fordi hun liksom har mage. Men hun stråååååler jo 🙂

    2. Hahaha! Hvis man har sånn mage når man er gravid, tror jeg man er veldig heldig 😛 Det der blir litt for dumt..

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *