Et lite nyttårsforsett likevel

Hei hopp, sprekinger! Nå skal jeg avgårde på en PT-time med Alexander, forrige gang vi trente sammen var siste uken i november, så det skal bli kjempegøy å komme i gang 🙂 Har egentlig bare fått tatt en kjapp dusj og spist frokost i dag, og så har jeg så smått startet å planlegge treningsuken min. Jeg har visst et lite nyttårsforsett likevel. Variasjon! Jeg trenger å gjøre andre ting enn løping og styrke, så i år skal jeg få plass til spinning og andre aktiviteter også. Skal ta en titt på timeplanen hos ELIXIA senere i dag og legge opp en fin plan, de lanserer jo også en ny time i dag, tror jeg skal være med på den senere denne uken: Fast, fit & fabulous, skal visst være veldig girly, liker!

Nyttårstips til alle treningsglade sjeler eller de som ønsker å bli motivert: Skaff deg denne treningsdagboken fra GetInspired! Den er nesten som en liten treningsbibel, utrolig fin motivasjon 🙂 Vi snakkes senere, jeg må dra nå. Ha en fin tirsdag ♥

86 kommentarer

  1. Birgitte

    Har selv denne boken og er kjempefornøyd med den. Deilig å ha et sted å skrive alt som har med treningen og gjøre! Ha en god trening, Caroline 😀

  2. Jeg har kastet meg på 100 dagers prosjekt. En form for trening hver dag i hundre dager (mest for å vise at dette skal kunne gå an på tross av familie, jobb osv). Variasjon er viktig, jeg tester ut svømming i dag (håper jeg har blitt voksen nok i en alder av 36 til å like det). Ha en super dag!

    1. Fotballfrue

      Jøss, ikke dårlig! Så flink du er 🙂 Håper dagen har vært fin!

      Klem 🙂

      1. Dagen ble kjempefin og jeg har konkludert med at 157 cm ikke er ideelt som svømmer. Men jeg kan jo bare bli så sykt mye bedre neste uke, eller? Men jeg klarte tusen meter, uten pause, og armene er greit slitne nå!

      2. Fotballfrue

        Hehehe, du er søt 🙂 Ja, det kan du! SÅ det er bare å fortsette, dette går bare en vei 😉

        Klem!

  3. God morgen tli deg å! Hvor er de spisestuestolene fra? Utrolig lekre 🙂

    1. Fotballfrue

      Hei skjønne! De er fra TM Design – selvsagt 😉

      Klemmer!

  4. Kristin

    Hei! 🙂
    Blir man slapp i kroppen av å løpe 5 ganger i uken – uten å trene styrke ved siden av?

    Takk for svar!

    1. Fotballfrue

      Anbefaler absolutt noe annet enn kun løping om du ønsker en stram kropp. Styrketrening er ikke bare bra for å stramme opp kroppen, men også veldig bra for kroppen generelt 🙂

      – C

  5. Du burde forsøke yoga! Når man gjør det riktig er det faktisk ganske tungt og man kan virkelig bli støl av det. Man blir mer smidig, får bedre balanse, blir mer avslappet og får bedre kontakt med egen kropp. Jeg synes i allefall yoga, løping og styrke er en super kombinasjon! Selv om det er en helt annen type trening, kan 1 time yoga i uken anbefalest på det strekeste som variasjon:)

  6. Å skrive lister mht til nesten alt, synes jeg hjelper så innmari! Skjønner ikke hvorfor hele verden er listemennesker <3 :D!
    Ønsker deg en fin tirsdag, fotballfrue!:)

  7. Cecilie

    Et lite tips ang. variert trening. Prøv cardio energy timene til Monica på Elixia Skien. De er fantastiske 🙂

  8. Jeg kjøpte Treningsdagboken isted faktisk! Tenkte det var godt med gode rutiner i ett nytt år! 🙂

  9. Your home is lovely <3

  10. Fine stoler!! 😀

  11. Ha ein fin dag 😀

    1. Fotballfrue

      Takk, det samme til deg 😀

  12. Du er så flink Caroline. 🙂
    Tenk å ha din viljestyrke!! Stå på!!

  13. katrine

    Du burde prøve klatring, hvis det finnes muligheter for det i nærheten!:) Du får brukt musklene i hele kroppen, og på helt andre måter en du er vant til, det er både gøy og utfordrende, og ikke minst slitsomt:)

    1. Jaaaa! God idé! Det er så gøy og slitsomt og man får en vanvittig mestringsfølelse!

  14. WOW, sikke nogle lækre stole og spisebord!!

  15. Hei! Hvilket merke og modell er sports-bhen du har på deg?

    1. Fotballfrue

      Pierre Robert 🙂

      – C

  16. Hei!
    Vil bare takke deg for inspirasjon. Du er en proff blogger, som nybegynnere som meg kan se til når vi prøver oss. Har du noen tips/råd til en nybegynner i blogging?

    1. Fotballfrue

      Kvalitet fremfor kvantitet, kreativitet, store og gode bilder 🙂 Lik det du skriver om!

      Noen stikkord i hvert fall 🙂

      Lykke til!

  17. Testet Styrke & Core på Elixia i går, og det var veldig bra 🙂 Deilig med litt variert styrketrening 🙂

    1. Fotballfrue

      Kult, kanskje jeg skal teste ut den snart 🙂

      Klem til vakre Kaja-Marie!

  18. Caroline

    i søtt uten sukker bruker de lucuma pulver men jeg har sjekket opp nærinnsinnholdet og der var det mye «sunne» karbohydrater. er det ok å bruke lucuma pulver når man går på lchf eller er det ikke gunstig?

    1. Fotballfrue

      Har ingen erfaring med dette, dessverre :/

  19. Ja, smart å ha noen nyttårsforsetter- ikke for å tvinge seg selv til noe, men for å motivere seg selv:)

    Som du sier, så kan man jo lage seg mål og drømmer når man vil, helt uavhengig av nyttår eller ikke, men det er liksom noe litt ekstra når man står foran et helt nytt år med blanke ark liksom. Det er litt lettere å sette seg splitter nye mål da. Tror det er sunt og lurt å gjøre det- ikke som tvang, men som inspirasjon:) Det er så gøy å ha noe å liksom «fargelegge» det nye året med, noe man vil oppnå. Og oppnår man det ikke, så oh well, ingen krise skjedd, men gjør man det så føles det SÅ godt:):) Da får man selvtillit og vokser litt på det:)

    God tirsdag til deg!:)

    1. Fotballfrue

      Enig 🙂 Det er unødvendig å legge press på seg selv, men mål er alltid fint å ha – i hvert fall små 🙂

      Klem!

  20. Har du prøvd squash? Fantastisk morsomt, det anbefales! 😀

    1. Fotballfrue

      Haha, nå tenkte jeg på grønnsaken 😉

      1. Haha, den vet jeg du har prøvd 😉 Tenkte på det du sa ang variasjon på trening, sqash bør prøves med mannen (ikke såå moro å tape da, men..)! 😀

  21. Rebecca

    Hei Karoline! Så flott du er ser ut og riktig godt nyttår! Så et lite spørsmål angående spisestue stolene dine; er de fra Rivera Mason? De var kjempe lekre! Ha en flott dag!

    1. Fotballfrue

      Takk 😀 Stolene er fra TM Design 🙂

      Klem!

  22. Har du sett treningsdagboken til sanitas.no? Den er kjempe fin!! Min er Rosa:) https://www.sanitas.no

  23. Hei:)

    Digger bloggen din:)

    Er det Riviera Maison stoler, eller er det TM?
    De var uansett veldig fine og passet godt hos deg, lyst på slike selv….

    Mvh fast leser!

    1. Fotballfrue

      Disse er fra TM Design 🙂

      – C

  24. Veldig moro å sitte å lese slike motiverans innlegg når eg et frokost! 🙂 Du er ein inspirasjon, Caroline! 🙂

  25. Utrolig fin spisestue;) elsker stolene. Er det lov og spørre hvor dere har kjøpt det?;)

    1. Fotballfrue

      Takk 🙂 Stolene er fra TM Design! Bedre bilder kommer 🙂

      – C

  26. Hei Caroline!:) Er det sånn for deg at «en dag uten trening er en dag uten mening»? Altså det mottoet.. Eller kan du finne mening og glede i dager du ikke får trent?:)

    1. Fotballfrue

      Hehe, neida. . Nesten 😉 Jeg elsker jo å trene, det er en livsstil for meg, så det blir sjelden mindre enn 5 økter i uken. Men jeg setter pris på de fridagene jeg har også, viktig for kroppen å hente seg inn igjen om jeg skal ha utbytte av det jeg gjør 🙂 Men trening gir meg først og fremst energi til å holde et jevnt tempo gjennom dagen, så det er også derfor det er viktig for meg 🙂
      – C

  27. Høres spennende ut:)

    Sitter her med boken din som jeg endelig fikk til jul og skriver handleliste:))
    Veldig mye inspirasjon og hente!
    Ha en kjempe fin dag Caroline:)

    1. Fotballfrue

      Så hyggelig å høre 😀

      Klem!

  28. Hei Caroline,

    Har begynt å følge bloggen din i det siste og jeg må si at jeg liker det du skriver.
    Jeg er helt ny på ketolyse/lavkarbo (begynte 30.11) og har funnet masse bra inspirasjon i oppskriftene dine! Har trålet meg igjennom arkivene dine på jakt 🙂
    Jeg må endel ned i vekt og synes det er gøy å følge deg og få tips om både trening og mat! Keep up the good spirit 🙂

    Ang treningsdagboka du anbefaler – er det mange sider hvor man kan lage ukeplaner? Så et lite utdrag av boka og der virket det som om det bare var 4 sider med ukeplaner og så at resten av boka var for diverse andre mål/planer…. Vil gjerne ha en bok hvor jeg kan skrive hva jeg skal trene og når slik som du og evt kommentarer 🙂

    Ønsker deg en fin kveld!

    Hilse fra Helene

    1. Fotballfrue

      Det er plass til 27 ukeplaner i boken, for et halvt år 🙂 Du kan se mer av boken her, har tidligere laget et innlegg om den https://fotballfrue.no/2012/07/03/tips-treningsdagbok-fra-getinspired/ 🙂

      – C

      1. Er den mnd oppdelt? altså hvis man bestiller nå starter den me januar osv? 🙂 Digger bloggen din 😉

      2. Fotballfrue

        Nei, du skriver inn uke selv 🙂 Flere bilder av den her https://fotballfrue.no/2012/07/03/tips-treningsdagbok-fra-getinspired/ 🙂

        Klem!

  29. Hei!

    Jeg lurer på om du vet hvor mange kilokalorier (kcal) det er i frokosten din?

    – Pål 🙂

    1. Fotballfrue

      Det vet jeg ikke 🙂

      – C

  30. Kamilla

    Hei Caroline 🙂

    jeg har akkurat kjøpt den treningsdagboken og liker den veldig godt! 🙂
    har bare et lite spørsmål angående den dagboken:)
    jeg har sett på den ukeplanen og det er bare 27 uker tror jeg.. er den ment for bare et halvt år og hvis du skal ha for hele året så må du kjøpe to?:)
    ha en fin tirsdag du også!:)

    mvh Kamilla

    1. Fotballfrue

      Ja, dessverre er den bare ment for et halvt år :/ Det er litt synd!

      – C

      1. Sjekk ut facebooksiden til Get Inspired. Der var det ei som hadde lagt ut et bilde av hvordan hun hadde gjort det for å få flere «uker». Hun brukte en dobbelside for to uker, i stede for en. Dermed kunne hun ha den i et helt år.

      2. Fotballfrue

        Smart 😀 Du trenger jo egentlig ikke all plassen 🙂

        – C

  31. Magen din er så flat! Og jeg er SÅ misunnerlig!

    Men, så trener du utrolig hardt i forhold til meg da 🙂

    1. Fotballfrue

      Det er bare sånn jeg er bygd, har ikke så mye med treningen å gjøre 🙂

      – C

      1. Nok et tegn på at folk er forskjellige, og at ingen ting er «normalt». Jeg har like flat (men ikke i nærheten av like nydelig markert) mage som Caroline, og den dagen jeg trener like hardt og like hyppig som Caroline kommer antagelig hjertet mitt til å stoppe i sjokk 😛

  32. Åååå elsker nettsiden din:*

  33. I think variety is key if you want to stick to a fitness routine and healthy life style!
    I started doing this last year and it made my work outs so much more exciting 🙂
    xo

  34. Skal få nytt kjøkken og synes de stolene var veldig fine! Hvor har du kjøpt dem ?

    1. Fotballfrue

      Disse har vi rundt spisestuebordet, sikker på du vil ha så kraftige stoler på et kjøkken? De er fra TM Design 🙂

      – C

  35. Hei!
    Jeg har sett at du bruker appen Nice på iphonen din, når du trener. Når jeg bruker den, kommer det opp, at jeg skal begynne å gå for å aktivere sensoren. Men når jeg går aktiviseres den ikke. Hvordan fikk du til å aktivere sensoren din?? Hvis du vet 🙂

    1. Fotballfrue

      Du må kjøpe sensor i sportsbutikken, har du gjort det? 🙂

      – C

      1. Jeg ga helt opp den der sensoren.. Kjøpte en som viste feil eller ikke fungerte. Fikk ny i butikken, men også den var det trøbbel med. Ga til slutt opp og bruker nå bare GPS (liker uansett best å løpe ute)..

  36. Hi Caroline,

    perhaps it would be possible a Google translator button to build your blog?
    I am from Germany and didn’t understand a word.
    I only look at your pictures … unfortunately :/

    Or you can also write in English?
    It would be nice if you get the time to think about it, because i believe you have many international readers!

    Greetings from Germany and sorry for the bad english 😉

    1. Fotballfrue

      Dear Laura, I will definitely do that! And I will let you know when the button is ready 🙂 I am also considering writing a few words in english below the norwegian text 🙂 Just stay tuned 🙂

      Big hugs!

  37. Jeg forstår ikke hvorfor mediapersoner og blogglesere klager så over kroppen din. Det er jo åpenbart at du jobber beinhardt for å opprettholde fysikken din! Selv om du er naturlig slank kommer ikke magen på dette bildet av seg selv. Stå på, flotte Caroline 🙂

  38. Hei! Du har kjempe mye muskler på magen din og jeg lurte på hva slags
    trening du gjør for magen? Kan du lage et innlegg på bloggen om treningen du gjør for magen? 🙂

    1. Fotballfrue

      Her er noen: https://fotballfrue.no/2012/06/05/de-mest-effektive-ovelsene-for-kroppen/

      Jeg trener mage og rygg ca. 3-4 ganger i uken 🙂

      – C

  39. Hvorfor dusjer du FØR du går på trening?

    1. Fotballfrue

      Liker å dusje for å våkne 🙂 Det er jo ikke akkurat snakk om ti minutter med hårvask og det hele.

      – C

  40. lurt! 🙂 har en liten notsibok som jeg bruker til samme formål 🙂

  41. filippa

    Hei 🙂
    Har noen spørsmål som jeg håper Lars K kunne svare på?
    Vi har en sønn med påvist sterk eg og nøtter allergi. Videre på listen som står på middels utslag på er soya og hvete. Han spiser heller ikke kjøtt så det er en utfordring å få i han variert mat (spesielt nå) merker jeg når vi ha måttet kutte så mye mat.

    Han er fortsatt under utredning, men hvilke tips har du å komme med på et generelt grunnlag? føler legene sier så lite 🙁 Ellers kan jeg si at han får i seg frukt, bær og rikelig med grønnsaker hver dag. (ca 2 av hver sort- som vi varierer med). Ellers er det knekkebrød, brød, rundstk uten hvete.
    Lagde i kveld vaffler på denne:
    Havremelk 1/2 liter ca
    Smør smeltet
    Havremel
    Rugmel (litt grovt og litt vanlig siktet)
    litt sukker
    bakepulver
    rapsolje

    Disse ble supergode -altså prøver meg fram uten egg og bruker ellers havregryn (glutenfritt), spelt, rug og diverse frø (linfrø quinoa -høy protein, solsikke, sesam osv) som j knuser i bakverk.

    Håper du kan komme med noen tips, er bare så redd for at han ikke skal få i seg nok næring. Men han spiser godt, ingen utslag på fisk så det har vi ofte:) Ellers normalvektig (litt under).

    Godt nytt år ønskes dere begge, innlegget over er AMAZING. wow for noen bilder !! #gaper#

  42. Amalie14

    Så lurt med en slik bok:-) jeg må virkelig vurdere å skaffe meg en slik..:)

  43. Så flott det ble med stolene!

  44. RikkeMarie

    Tror jeg skal ta å bestille den boken.. Tror den kan hjelpe meg med motivasjon osv

  45. i love how professional your blog and your outfit posts look

    1. Fotballfrue

      Thank you so much, sweetie! 😀 Hearing this makes me so happy 🙂

      Hugs!

  46. Herregud! Jeg elsker magen din <3 Men jeg har ett lite problem og det er at jeg er ikke direkte overvektig, men jeg er veldig lav for alderen og da er det vanlig at jeg blir nokså lubben. Beina, låra og armene klarer jeg å holde i form, men jeg hater virkelig magen min. Jeg hadde vært så glad om ikke magen min var større enn rumpa mi! Og det smarteste for å miste magefettet er visstnok å jogge. Problemet er at jeg HATER løping, med musikk eller uten, jeg kan ikke fordra løping. Og jeg har sett positivt på det men det hjelper virkelig ikke. Så det jeg prøver å si er om du vet noen øvelser som effektivt kan gjøre magen litt mindre? Jeg har slitt med det så lenge og jeg er så lei. Takk for hjelpen på forhånd om svarer på dette 🙂 Og du har en fantastisk blogg og mye å være stolt over!

  47. I love your blog and your pictures! ♥

  48. Marianne

    Hei kjære Caroline, jeg er fast leser av bloggen din, og er en stor fan!

    Jeg trenger hjelp! jeg trener fast, men trenger å se forskjeller, og å føle at det utgjør en forskjell.
    Hvor lang tid tok det før du så forskjeller på kroppen din?

    Hvor mange ganger i uken må man trene for å få like definerte magemuskler du har?

    1. Fotballfrue

      Dessverre har jeg ikke noen gode råd her, jeg har hatt denne magen så og si hele livet (https://fotballfrue.no/2012/04/16/caroline-gjennom-tiden/), men fikk selvfølgelig litt mer definert mage ettersom jeg startet å trene. Det gikk veldig kjapt ettersom jeg har veldig lite fett akkurat på magen 🙁 Men nøkkelen ligger i kostholdet også, ikke glem det 🙂

      Klem!

  49. Så utrolig stilig spisestue 🙂

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *