Treningsdagbok Volume II

Dere spør meg ofte om jeg ikke kan gi litt tips til treningsmotivasjon, og nå har faktisk en av de beste treningsmotivasjonene mine kommet i forbedret versjon! GetInspired har videreutviklet treningsdagboken sin, og nå har den også fått aktivitetsplan og nytt design. Den er altså mer oversiktlig denne gangen, fordi det er mye lettere å finne frem i den.

For min del er det intervallskjemaet, ukeplanene og den nye aktivitetsplanen som er mest aktuelle, og ukeplanen bruker jeg hver eneste uke. Da jeg fikk denne hadde jeg planer om å planlegge uken min i forkant, men det blir så ufattelig mange endringer underveis, så nå har jeg det heller som rutine at jeg skriver ned hva jeg har trent etter hver økt, og så bruker jeg heller dette til motivasjon uken etter, slik at jeg kan bla meg tilbake og se hva jeg gjorde på samme tidspunkt uken før. For meg er i hvert fall det veldig motiverende.

Da jeg tok disse bildene tidligere i dag hadde jeg fortsatt blank søndag, men nå fylte jeg nettopp inn dagens økt som ble 10.5 kilometer, mage, rygg og rumpe. Tilsammen 52 kilometer løp denne uken pluss 1 kilometer roing og en del styrke. Jeg er superfornøyd med innsatsen, spesielt når jeg allerede nå vet at neste uke ikke kan bli like bra på grunn av reising. Men jeg skal gjøre mitt beste 🙂

Dagboken inneholder:

♥ Målsettingsskjema for å konkretisere hva du ønsker å oppnå med treningen

♥ Testskjema for å enklere måle fremgang

♥ 26 ukeplaner for planlegging av din treningsuke

♥ Aktivitetsplan for god oversikt over både trenings- og hverdagsaktiviteter

♥ 54 øktplaner for loggføring av styrketrening

♥ 54 intervallskjema for utholdenhetstrening

Ellers inneholder den masse nyttige tips for deg som kanskje ikke har skrevet treningsdagbok før. Den har maler og eksempler foran alle skjemaene, som dette:

Det å ha en treningsdagbok som du faktisk kan bla i er ingen dum idé, så for meg er denne gull verdt, og helt super å bla litt i de gangene motivasjonen kanskje ikke er helt på topp. Det er faktisk ikke sjelden jeg har bladd i den og blitt overrasket over tidligere innsats, og dermed bestemt meg for å gjøre det bedre eller i det minste like bra uken jeg har foran meg. Ekstra pluss for at jeg får skikkelig skoledagbok-vibber av den, utrolig koselig!

Den er utviklet i samarbeid med Norges beste personlige trener, så det er jo bare et megapluss!

Her kan du se et utdrag av boken, og her kan du kjøpe den 🙂

annonse / sponset produkt 

59 kommentarer

  1. Idag ble du nevnt på ylvis og vist bilde av! Lavkarbo mat!

  2. Finnes den til menn også, hadde vært en fin gave til mannen, men det ser ut til og bare være til damer, liksom rosa og slikt 😛

    1. Fotballfrue

      Hehe, den er kanskje litt feminin, men ingenting i veien for at menn kan bruke den også 🙂

      – C

      1. Hænni

        Mener å ha sett en ganske så mandig treningsdagbok på Bodypower på Nordby/Svinesund. De har den sikkert på nett som gymgrossisten også 🙂

  3. Sa ikke du til meg at du skulle lage et innlegg med inspirasjon til julekjoler i løpet av denne uka som nå har vært? 🙂

    1. Fotballfrue

      Det kommer når det kommer 🙂 Flere har etterspurt svar på spm. runden, så da valgte jeg å poste det i stedet 🙂

      – C

      1. Det er fint, mente ikke å mase! 😉

  4. Åh, for en timing! Dette har jeg leitet etter! Nå er treningsdagboken på vei til meg i posten 😀
    Hurra!

    1. Fotballfrue

      Så bra 😀

  5. Det virker så enkelt når du skriver mage + rumpe + rygg + lår. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal trene de forskjellige ‘delene’! Kan du vise oss en gang, eller forklare til meg? 🙂

  6. Hvorfor får ikke jeg noe svar på innlegget mitt?

    1. Fotballfrue

      Hvilket innlegg er det? Det er dessverre ikke absolutt alle jeg får svart :/

      – C

  7. Denne har akkurat landet her hos meg! Men viser du bilder fra den oppdaterte versjonen? For min ser ikke sånn ut, og det var skuffende 🙁

    Nattinatt! Klems

    1. Fotballfrue

      Dette er den nye ja, det er jo den innlegget handler om 🙂

      Klem!

      1. Ja skjønte jo egentlig det hihihi Ble bare så irritert over at de akkurat solgt bøkene på tilbud, men fortalte ikke at det var en gammel utgave og at det kom ny revidert utgave. Da hadde jeg jo heller ventet, er jo bare ei uka siden jeg fikk den. Jaja, den er jo bra den gamle også da 😉

        Superduper mandag til deg, søta!

        Klem 🙂

      2. Fotballfrue

        Det forstår jeg godt, kjedelig at de ikke opplyste om det 🙁

        Klem!

  8. Michelle

    Genialt! Takk for tipset 😀

  9. Har loggført treningen min siden jeg bestemte meg for å starte på skikkelig igjen for et år siden. Kjempelurt og utrolig motiverende! 🙂
    Åh, og forresten, så en kjole som er made for you da jeg bladde igjennom nyhetene på nelly nettopp! Tenkte på deg med en gang, hehe.
    Se: http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/festkjoler/nelly-trend-917/dreamy-dress-917173-1126/

  10. Hei! Berre lurte på om du kunne ha vist nokre øvelsa for innsiden av leggen? Vil gjerne få fine og proporsjonale bein, men får aldri muskla på innsiden av leggen.. Så hadde vore supert!

    1. Fotballfrue

      Mener du virkelig innsiden av leggen??

      – C

  11. krisitna

    Ganske perfekt bok, men jeg liker best å skrive opp på mobilen. Hele livet mitt er inni Iphonen.

    Men jeg lurer på, hvem er denne «norges beste PT»?? 😀

    1. Fotballfrue

      Hun ble årets personlige trener ved NIH 2011, Marte Resell Eriksson heter hun 🙂

      – C

      1. Hun er superflink! Jobber der jeg trener 🙂

  12. Denne virker jo bare helt super! Må få tak i en slik når jeg begynner å trene igjen, når det nå enn måtte bli.. =)

    ♥ Lizbeth Osnes – Behind the scenes. Min hverdag med mine interesser, spiseforstyrrelse, angst – og alt imellom.
    Lizbethosnes.com

  13. Øverst på ønskelisten! 🙂

  14. Åh, skaffet meg denne for ca 1 mnd siden, og den er virkelig gull verdt! Super motiverende å kunne se hvordan man har forbedret seg, samtidig som den gir et lite spark bak hvis man en dag eeegentlig ikke har så lyst til å dra på gymen, men har planlagt dette i boken. For hvem er det man lurer om man finner på unnskyldninger? Jeg elsker den hvertfall!
    Kan du skrive litt om ditt favoritt intervall-program? Fart, stigning, intesitet osv? 🙂

    Takk for den flotte og inspirerende bloggen din, Caroline. Du inspirerer meg virkelig når det gjelder båd mote, trening og stå-på-vilje. Takket være deg har jeg klart å finne gleden i å løpe og trene. Fra februar i år har jeg gått fra å klare 3 km til å fint gjennomføre 15 km på mølla.

    Ønsker deg en fin uke 🙂

    1. Fotballfrue

      Wow, så utrolig flink du er, Milla! Er det ikke en deilig følelse å overgå seg selv? Jeg elsker det! Tusen takk for så fine ord <3

      Klemmer 🙂

  15. What a lovely blog! Love your style and your home looks beautiful, too. 🙂

    1. Fotballfrue

      Thank you so much, sweetie 😀

      Hugs!

  16. Rigtig smart med sådan en lille bog, hvor man kan holde styr på sin træning (;

    Knus stephanie
    http://www.FashionBySterup.dk

  17. Hei Caroline, min motivator!

    Jeg løper langkjøring ca to ganger per uke, og da løper jeg alltid en mil. Jeg kan ikke akkurat måle meg med deg, men er ganske fornøyd med at jeg har nådd mila etter 54 minutter. Nå er det imidlertid dags for å slå rekorden! Først satser jeg på ett minutt reduksjon, men etter hvert er målet å klare distansen på under 50 minutter. Jeg har imidlertid prøvd å google hvor høy hastighet jeg må løpe for å klare det, men finner det ikke ut! Hvis jeg skal løpe akkurat like raskt hele tida, hvor fort må jeg løpe for å klare mila på 50 minutter? Huff, føler meg nesten litt dum som spør, men tenkte kanskje at du har peiling 😀

    Jeg digger deg forresten. Blir skikkelig glad av å lese bloggen din. Klem

    1. Fotballfrue

      Så flink du er! Det er jo en fantastisk start 🙂 Jeg løper sjelden i samme tempo når jeg slår min egen rekord, ligger alltid på 10 i starten og kjører oppover etter hvert som jeg føler for det 🙂 Men du må løpe på rundt 12 hele veien om du skal ned i 50 min. 🙂

      Klemmer!

  18. Årh, det ville være perfekt hvis den var på dansk! Hehe 🙂

  19. Appen funker fremdeles ikke skikkelig… Dersom man trykker på load more comments så lukker appen seg… Kjedelig :/

  20. Hei igjen:).
    Skjønner at du ikke får svart alle, men mente innlegget mitt der jeg spørr etter råd om hvor jeg skal begynne når jeg vil begynne med lavkarbo osv,,,,, blir kjempe gla hvis du svarer,

    1. Fotballfrue

      Svarte deg nå, søte 😀

  21. Hei Caroline:).
    Dette innlegget er det:
    Hei Caroline:).
    Nå har jeg endelig fått kjøpt boka de, å for en fantastisk bok, jeg har sikkert lest det brevet som Lars Kristian
    har skrevet til deg 5 ganger allerede, å jeg griner hver gang, dere er så utrolig fine med hverandre:). For en utrolig mann du har:).Og kjempe fint med brylups tips, vi skal gifte oss sommer 2014:).
    Jeg vurderer sterkt og begynne med lavkarbo, men vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte, noen tips. For det betyr en stor omveldning for oss. Kan jeg spise lavkarbo i ukedagene og droppe det i helgene, hell har det ikke noe hennsikt da? Har lyst til at hele familien skal begynne med dette, så jeg slipper å lage fler middager, vi har tre barn. Lønner seg sikkert å bake opp knekkebrød og brød hver uke da?
    Håper virkelig på noen tips.
    Tusen takk hvis du svarer:).

    1. Fotballfrue

      Hei skjønne! Tusen takk for fantastisk tilbakemelding 😀 Å gifte seg er en av livets største opplevelser, du har så mye å se frem til 🙂 Et kosthold handler om helhet, men det er ikke noe i veien for at du starter i det små 🙂 Etter hvert vil du selv se hvor lett det er å holde det hele uken, men det å skeie ut i ny og ne er jo en selvfølge for alle uansett kosthold 🙂 Jeg liker å bake opp så jeg har liggende, det er alltid lurt 🙂

      Masse lykke til!

      Klem 🙂

  22. Stine H

    Hei Caroline!
    Tusen takk for en veldig inspirerende og innholdsrik blogg – leser den hver dag, og nå har jeg latt meg inspirere til å kjøpe meg tredemølle. Lurer derfor på om du har noen tips til mølle; merke, bredde og lengde på båndet? Har løpt litt på mølle på div treningssenter før men la jo selvfølgelig aldri merke til hvordan de så ut og sånn. Nå som det begynner å bli så mørkt ute på kveldene synes jeg det er «tryggest» å løpe inne 😉

    Håper på svar!

    Klem

    1. Fotballfrue

      Har blogget om min egen tredemølle, senest på fredag 🙂 http://fotballfrue.no/?p=20614

      – C

  23. Åh, denne MÅ jeg sjekke ut:)

    Har ikke så god erfaring med sånne treningsdagbøker, men jeg skal ikke dømme denne før jeg har prøvd! Takk for tips:)

    Ha en flott mandag:)

  24. Hei Caroline,
    Jeg har nå begynt å trene igjen og jeg føler at jeg er i veldig dårlig form når jeg skal jogge. Men det som er verst er at jeg blir så svimmel etter at jeg er ferdig at det tar minst en time før jeg er megselv igjen.
    Jeg har ikke lyst å gi opp,har du noe gode råd om hva jeg kan gjøre?
    Klem.

    1. Fotballfrue

      Oi, dette høres jo ikke bra ut :/ Kanskje du presser deg selv for hardt, rett og slett? Ta det litt etter litt, kroppen er sikkert litt forvirret fordi du plutselig kjører på :p Husk å spise en times tid før også, og drikke mye underveis 😀

      Klem!

  25. Kunne du skrevet et innlegg om hvordan du trener mage, rygg, lår og legger? 🙂

  26. Den var jo smart! vi skriver en treningsdagbok på skolen nå, kanskje man skal skaffe seg den da! 😀

  27. Hvor mange sider er det i boken? 🙂

  28. Så momsen kom i tillegg, hva må man betale av frakt?

  29. Slike trenings-dagbøker er helt geniale! 🙂

  30. Ann-Christin

    Hei, vil først si at jeg syns du har en flott blogg 🙂 Hmmm….luerer på hvilken leverings måte du bruker, når du handler på iHerb for å slippe å betale toll og avgifter (DHL – International,
    UPS – International eller Global Mail by DHL) ? Om man bruker sistnevnte…deler iHerb da automatisk opp orderen din, slik at du får flere ordere under 200 kr ? Syns ikke det her er så veldig lett jeg…

    1. Fotballfrue

      Det lureste er å dele opp handlingen og holde deg under 200,- per bestilling 🙂 Du kan bestille flere ila. en dag 🙂 Jeg bestiller alltid den dyreste leveringen fordi jeg er så utålmodig 😉

      – C

  31. Hei! tenkte jeg skulle gi et tips til alle dere som ikke kan jogge av en eller annen årsak, eller som sliter med ryggproblemer slik at du heller ikke kan trene styrke. VANNAEROBIC er en fantastisk treningsform for deg som sliter med skader, vond rygg/ben osv. belastningen for rygg/ben er mindre i vann enn på land, og det er veldig gøy! Jeg er bare 21 år, men kan ikke jogge på land eller trene styrke, har ikke kunnet gjort det siden jeg var 14år. ridning var den eneste formen for trening jeg kunne bedrive uten smerter, men da hesten måtte avlives mistet jeg lysten til å drive med dette ofte nok til at kroppen ble vedlikeholdt. Vannaerobic ble løsningen, og det funker!! jeg har fått bedre kondisjon,blitt sterkere og føler meg mer opplagt til å møte hverdagen. treningsmotivasjon er gull, og du Caroline gir meg masse inspirasjon til å gripe dagen!

    tusen takk!

  32. Kjersti

    Nå har jeg og bestilt treningsdagboka 🙂
    Tenkt på det lenge, men har prøvd å bare bruke blokk..
    Det funka dårlig og ga lite inspirasjon :-/
    Gleder meg veldig til denne boka kommer, og skal
    bli super-flink til å loggføre treninga mi heretter :o)

    Synes forresten kjolen din på det forrige innlegget var NYDELIG <3

  33. Har en app på mobilen som heter cardiotrainer. den er veldig presis og man kan skrive treningsdagbok 🙂 Kjempe gøy og se hva man har trent og jeg får kjempe treningsmotivasjon:D

  34. Amalie14

    Det er jo genialt! Har aldri vært noe flink å dokumentere treninger, så jeg må nok skaffe meg en slik:D superlurt:)

  35. Tusen tusen takk skjønne deg:), Nå ble jeg glad:).
    Blir så inspirert av deg:).
    Ha en kjempe flott dag:).

    1. Fotballfrue

      Takk, det samme <3

  36. Kathrine

    Bestilte hin dagen, og kom i posten i dag! Gleder meg til å starte å trene nå! 😀 takk for tipset!

  37. Hei! Jeg har prøvd og prøvd men klarer ikke å forstå hvor jeg kan få bestilt volum 2 av treningadagboken?
    Sorry for bry! :):) Den ser super bra ut!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *