Middag, kjærlighet og radioresepsjonen

Haha! Jeg ELSKER radioresepsjonen. Hørte på podcast mens vi laget mat tidligere, og jeg synes det var så vittig at de snakket om scampi akkurat på denne, ettersom nettopp det var en ganske het debatt i kommentarfeltet mitt her om dagen. Uansett, det virker som de har det helt fantastisk på jobb, sitter bare og prater shit. Haha. I love it!

Nå har vi nettopp spist middag, det ble waldorfsalat og kylling i dag, fra boken min. Jeg bruker den faktisk ganske ofte selv, ettersom jeg sjelden husker alle oppskriftene i hodet. Også synes jeg jo at det er litt morsomt og rart å bla i den 🙂 Så nå er vi mette og gode, jeg har nettopp tatt en dusj med nye Ole Henriksen produkter som jeg holder på å teste. Skal skrive en anmeldelse av disse om jeg liker dem, og hva kan jeg si? Det er OLE! Jeg elsker alt sammen allerede, men har bare testet siden mandag, så jeg får bruke de litt lenger først.

Nå skal vi egentlig bare sitte her og le enda litt til av Radioresepsjonen før vi tar kvelden. Er det forresten Mira Craig sin stemme som kommer hver gang før og etter sang / reklame? Og i så fall: Hvorfor? Regner med noen av dere vet 😀

2 i 1! Denne stolen heter jo Love Seat for en grunn ♥

Håper dere har en fin kveld! I morgen skal jeg tidlig opp og styre litt, kommer journalister på besøk, og denne gangen skal hundene i fokus ♥

172 kommentarer

  1. Hvor er stolen fra? 🙂

    1. Fotballfrue

      TM Design 🙂

      – C

  2. Radioresepsjonen er fantastisk:) Når vi en gang får litt større plass (bygger hus – drømme, drømme!) så vil jeg ha slike herlige stoler! Loveseats, så søtt:)

  3. Om dere er kristne, som du skreiv, hvorfor var dere da samboere før dere giftet dere ?

    1. Fotballfrue

      Det er ingen regel som sier at man skal leve i sølibat som kristne, det er mange forskjellige måter å gjøre det på 🙂 Det som er felles er at kristne tror på Gud, ingen regel om at man gå i kirken, be så og så mange ganger om dagen, etc.

      – C

      1. Anette

        Det er jeg fullt klar over. Men er du kristen tror du på Gud, og da tror du også på bibelens ord. Da vet du nok om de fleste syndene. Sex før ekteskapet er en av dem. Sex er en gave fra Gud, og bare en gave du skal dele med den ene personen du skal dele hele livet ditt med. Det er den personen du lover å elske å ære til døden skiller dere, foran Gud, der dere blir velsignet av Gud. (altså ekteskap)
        Er ikke meningen å vere frekk, men ja du har jo skrevet at dere er kristne 🙂
        Og det liker jeg altså, kristne har et felleksap samme om de er samboere, gift eller skilt 🙂

      2. Fotballfrue

        Man bestemmer uansett hvor strengt man vil leve, og hvordan man definerer og tolker det som står i bibelen 🙂 For meg er det å være kristen noe som er inkluderende, ikke ekskluderende. Det samme gjelder Gud, han er inkuderende, ikke ekskluderende.

        – C

      3. Morsomt at du omtaler Gud for «han». Tror du virkelig at «han» finnes? Tror du det finnes en der oppe i oppe i himmelen som passer på alle oss mennesker og liv på jorden? Det er egentlig litt rart, for jeg tror nemmelig ikke på det… er vel mer energi og naturvitenskap som er logis å tro på, eller? Men fint å ha en tro å støtte seg til da!

      4. Fotballfrue

        Jeg omtalte Gud for «han», fordi det er hankjønn 🙂

        – C

      5. Veldig bra sagt, det er mange nok som tror de er gode kristne som er veldig ekskluderende og ikke minst fordømmende.

      6. Ufattelig at Caroline til og med må forsvare og forklare hvorfor hun og Lars Kristen anser seg som kistene. Religion er for mange en personlig sak og det fremstår rett og slett som frekt (selv om du ikke prøver å være det) og måtte be Caroline omtrent stå til ansvar for hennes måte og være kristen på.

      7. Gikk litt raskt her, mente selvfølgelig Lars Kristian

      8. Så Caroline og LK skulle ha giftet seg før de flyttet sammen, avstå fra alkohol resten av livet og be fadervår hver kveld? Det er fortsatt 2012 selv om man er kristen.
        Så Anette, siden du følger bibelen, så vet du kanskje at det er en dødssynd å blande f.eks lin og ull i samme klessplagg? Og husk at hvis du blir voldtatt så er voldtektsmannen pliktig til å betale din far 30 sølvpenger for så å gifte seg med deg. Hærlig!
        Dessuten sier ikke bibelen noe om homofilt ekteskap slik som mange tror, den sier at homofile skal drepes. Så er du ikke villig til å gå ut for å drepe homofile – ja så stopp å bruk bibelen som din «guide» her i livet for du følger den jo ikke.

      9. Nellis

        Ha-ha, du må ha glippet noe i kristendomsundervisningen, for dette er jo ikke riktig. Det du referer til står sikkert i bibelen, men i det gamle testamentet, og disse levereglene brukes ikke av kristne, pga det som beskrives i det nye testamentet.. Du er ikke den eneste som tror kristne skal leve etter reglene i det gamle testamentet, det er ganske utbredt trur eg så eg trur noe må være veldig feil i skoleundervisningen.. Dette er ein gedigen misforståelse.. Greit å være uenig mhp kristendom men da må en ihvertfall vite hva det går ut på.

      10. Tina: Fint om du gir referanser til påstandene. Det står riktignok at man ikke skal blande lin og ull (3. mos 22:11), men det står ikke at det er en dødssynd, ikke som jeg finner iallefall.
        Når det gjelder din påstand om voldtekt så finner jeg ikke det heller, men det står i 3. mos 22:13-19 om en gifts mann uvilje mot sin kone som påstår at kona ikke var jomfru da de giftet seg, og hva som skjer da.
        Og Bibelen sier ikke noe om homofilt ekteskap, det skal jeg være enig i, men det sier at homofili er styggedom (3. mos 18:22) osv.

        Alt dette står i Det Gamle Testamente. I Det Nye Testamente står det om Jesus oppfyllelse av loven. Se Matt 5:38-48 f.eks. Se også Rom 13:8-14. I min tolkning av disse versene, skal man ikke dømme andre. Man skal vende det andre kinnet til når noen gjør ondt, og sist men absolutt ikke minst man skal elske sin neste som seg selv. Hvem skal kaste den første stein? Ingen, for alle har gjort noe syndig (Joh 8:1-11). Derfor skal man ikke drepe homofile blant annet. Jeg vil heller ikke henge meg opp i hvorvidt det er riktig eller galt at Caroline og LK bodde sammen før de giftet seg. Det er ikke min sak, og det er heller ikke noen av dere andre sin sak. Dette er ikke bare ment til deg, Tina, for jeg ser jo at du tar avstand fra denne fordømmelsen av at de ikke giftet seg før de flyttet sammen, avståelse fra alkohol resten av livet (hvilket ikke har hold i Bibelen, bare i hvorvidt man bør drikke alkohol i nærheten av en alkholiker – føre til fall osv.) og ikke å be fader vår hver kveld. Tror det er svært viktig å forstå sammenhengen mellom GT og NT, og hvilke lover som først og fremst er gjeldende. Det jeg ville få frem Tina, er at disse påstandene dine er (noe ufullstendige, menmen) tatt fra GT, og at man må se disse lovene, påbudene og påstandene i forhold til NT og Jesus’ oppfyllelse av loven. Så man kan med stor enkelthet følge Bibelen uten å fordømme homofile f.eks. Faktisk vil jeg påstå at man følger Bibelen tusen ganger bedre hvis man lar være å fordømme homofile, eller noen i det hele tatt 😉

        Til Caroline og LK: Fantastisk at dere er kristne, og herlig at dere er med i KRIK. Begge deler er jo helt supert. Tommel opp! 😉

      11. For GUDS skyld (knegg knegg) HOLD KJEFT! Det jævla kristenmaset gjør meg gal!! Hva som står og ikke står i det gamle, det nye, det fremtidige testamentet – whatever!!! kjære vene. La nå Caroline få tro på det hun vil og praktisere det som evt praktiseres på sin egen måte. Og Anette + resten som evt. er enige med henne; jeg har stilt dette spørsmålet ved flere anledninger der Caroline har blitt kritisert for så mye surr, hva slags effekt har dette på dere i hverdagen? For det første har ingen noe med det, og for det andre, hvem bryr seg? Jeg blir så matt av mennesker som deg, Anette.. Du har tydeligvis altfor mye tid til overs. Jeg er utrolig glad jeg ikke er deg, eller kjenner deg 🙂
        Uansett, nok raging for i dag. God helg, Caroline!

      12. Jeg er enig i at Bibelen sier at sex før ekteskapet er synd. Men Jesus sa også: «Dere har hørt det er sagt: ‘ Du skal ikke bryte ekteskapet.’ Men jeg sier dere: Den som ser på en kvinne for å begjære henne, har allerede begått ekteskapsbrudd med henne i sitt hjerte.» (Matteus 5:27-28)
        Man skal ikke nødvendigvis ha sex med en person man ikke er gift med for å bryte ekteskapet… Her tror jeg egentlig vi alle er skyldige. Husker du kvinnen som ble tatt i hor, og skulle steines? Jesus sa at den som var uten synd skulle kaste den første steinen. Det var ingen uten synd.

        Når det er sagt, så er det å lyve, stjele, og til og med begjære sin neste like alvorlig synd som å ha sex utenfor ekteskapet. (Les de 10 bud i 2 Mosebok 20:3-17)
        For øvrig kom Jesus for å oppfylle hele loven, og gav oss to nye bud: å elske Herren vår Gud av hele vårt hjerte, og å elske vår neste som oss selv.

        Det har overhodet ingen poeng å peke på andre sine synder. Bibelen sier klart at den som er skyldig i å bryte et av de 10 bud, er skyldig i å bryte dem alle. Det er kun en eneste person som har klart å holde alle de 10 bud: nemlig Jesus. Det er derfor Hans blod var rent nok til å kunne frelse oss fra våre synder.
        Så om vi tror på Jesus og har tatt i mot Han som vår Frelser og Herre, da har Han tatt på seg våre synder, og i Guds øyne fremstår vi som rene og fri fra synd.

        Som kristne er vi fortsatt mennesker, bundet i et syndefullt kjød. Vi faller, og synder akkurat som alle andre. Om det å være frelst hadde noe å gjøre med å leve et syndfritt liv, da hadde Jesu offer på korset vært totalt meningsløst (Galaterne 2:21)
        Det å være kristen handler om å gi livet sitt til Jesus, og leve for Han, ikke om å holde «loven» (de 10 bud). Han har allerede holdt hele loven, så når vi lever for Han, da teller Hans oppnåelse av å holde loven for oss også. Om vi faller, så blir vi tilgitt 🙂 Det er det som kalles nåde! 😀

        Caroline, jeg synes det er kjempekult at du og Lars Kristian er kristne! Det gleder mitt hjerte enormt at dere har liv i Jesus Kristus 😀 Da får jeg i hvert fall dele evigheten med dere i himmelen 😉
        Ha en velsignet dag!!
        Klem fra Naretha <3

      13. Jezebel

        Hmmm…. hvorfor følge de 10 budene da? Står ikke de i det gamle testamentet? Og er det ikke slik at dere ikke følger lovene fra GT, som noen da? Er det rart religion er forvirrende? Full av selvmotsigelser!

      14. Merete

        Jesus mener du vel? 😉 Mange tror på Gud, men de kristne tror at Jesus Kristus er Guds sønn og menneskenes frelser 😉

      15. Fotballfrue

        Og Jesus, ja 🙂

        – C

  4. Kjersti Landmark

    Så fantastisk bilde, og SÅ gøy med KRIK-genser! Det er virkelig en bra organisasjon og et knallbra opplegg!:)

  5. Radoiresepsjonen er Best!

    Det er vel Jenny Skavlan sin stemme vi hører si «Radioresepsjonen på NRK P3″…

    1. Fotballfrue

      Det er visst Mira 🙂

      – C

  6. Jeg mente å huske at du skrev i en spørsmålsrunde en gang at du ikke er personlig kristen. Hva legger du i det? (Jeg måtte søke det opp, og fant det her http://fotballfrue.no/?p=1821). Hvordan kan man tro på Gud (den kristne guden) og samtidig IKKE være personlig kristen?

    1. Fotballfrue

      Det var en feiltagelse fra min side, da jeg var av den oppfattelse at personlig kristen var det samme som å tolke bibelen bokstavelig.

      – C

  7. Barbro Z

    Om det er stemmer som sier «Dette er P3» osv. så er det Live Nelvik, som er sammen med Tore og som også jobber i P3 🙂

  8. Ser ut som dere har hatt en veldig deilig torsdags kveld <3

  9. Radioresepsjonen er så bra 😀 Hørte på podcasten om scampi igår jeg og. Vittig!

    Ha en fin dag 🙂

  10. Så kult å sjå LK i KRIK-genser 🙂 Det er ein fantastisk organisasjon!

    Og så syns eg det er så flott å sjå at det er nokon som tør å ta steget ut og gifte seg som unge sjølv om samfunnet kanskje seier at det er sprøtt. Det er så viktig at nokon går fram og viser at ekteskapet er godt, og at det fungerer dersom ein jobbar for det. På det området går de fram som gode forbilder!

  11. Marigona

    ååh så herlig bilde av dere! 🙂 Dere ser så nyforelska ut på hver eneste bilde sammen, det er fantastisk 🙂
    God helg, Caroline!

    1. Fotballfrue

      Hihi, det er vi jo . . nesten :p

      Klem!

  12. Elsker Ole Henriksen produktene du nå tester ut. Lover deg. Du kommer ikke til å kunne leve uten de. Olje + lotion = fantastisk. HERLIGE kremmer! 🙂

  13. Jeg kan ikke slutte å tenke på de søte koppene fra innlegget «morningtime»:) Vil du dele hvilken butikk du handlet de i?

    1. Fotballfrue

      Interiørbutikken på Herkules, senteret i Skien 🙂

      – C

  14. Har dere tenkt på det å få barn? Dere hadde ihvertfall fått noen nydelige unger!:)

  15. Utrolig kult med KRIK-genseren! Du er et stort forbilde for mange unge jenter, og da synes jeg det er fantastisk at dere kan fronte verdiene dere har =)
    Hilsen KRIK-jente

  16. Kristin

    Bloggen din er en inspirasjon for meg nå om dagen. Har det litt tungt og er innom her for å få dagens dose med positiv energi!!! Det koslige bildet av dere to i stolen var bare helt fantastisk! Liker så godt når du har bilder av deg selv der du ikke er «superfresh» men helt naturlig 🙂
    KRIK er en flott organisasjon som kombinerer idrett og tro på en genial måte, og at LK som er toppidrettsutøver er med i KRIK synes jeg er helt fantastisk! Slike forbilder trenger vi!!!

    1. Fotballfrue

      Så fint å lese, Kristin! Tusen takk 🙂

      Mange klemmer 🙂

  17. Hei,

    Skriver oppgave om deg på skolen, og lurer på hvor stort opplaget på boken din er. Finner ikke noe sted.?

    Hilsen Maria

    1. Fotballfrue

      Der fant jeg den! Første opplaget var på 7000.

      – C

  18. Er ikke dette et reklameinnlegg? Eller skal det liksom være lov å drive med skjult reklame for produkter fordi du ikke får penger for akkurat dette innlegget, men et som kommer neste uke?

    1. Fotballfrue

      Jeg har ikke fått en krone for å skrive dette innlegget, så per definisjon er det ikke et reklameinnlegg. Hvordan dette skal løses, vet jeg ikke, men du kan jo høre med forbrukerombudet om du vil? 🙂

      – C

    2. Hei Anne, er du en av disse som er innpå her for å lete etter feil og pirke i alt andre gjør? Det er en svært lite flatterende egenskap.

      1. LIKER!!!!

  19. Måååå bare smile av alle spørsmålene rundt LK sin genser… He he he 🙂

    Ha en super helg, Caroline 🙂

    Klem

    1. Fotballfrue

      Haha, me too :p Tenkte ikke over det selv, engang :p

      – C

  20. ELSKER radioresepsjonen! Kommentar fra samboeren min (også stor RR fan) etter at jeg viste ham denne bloggposten: oi, nå rykket fotballfrue opp på min liste!! Fra nå av er hun min favorittblogger!! :):)

  21. Malin Roer

    Er Lars Kristian med i KRIK? så kult 😀

  22. Spurte deg spørsmål til skoleoppgave, men er sensurert?

    1. Fotballfrue

      Den har jeg ikke fått?

      – C

  23. Kul KRIK-genser!! Har en slik en selv! 😉 Stå på 😀

  24. Ingelin

    Må bare si at dere er utrolig søte sammen! 🙂 Digger stolen! 🙂

    Og huff så mye diskusjon det ble om «kristen-spørsmålet» .. Stå på Caroline, digger deg! 🙂

  25. Silje Urke

    Hei,

    Er det TM design-stol? 🙂
    Og hvor er det sølvbrettet/bordet fra? 🙂

  26. Katrina

    Heia krik:) flott par. Pene, nydelige Caroline!

  27. Det ser ut som dere har det veldig koselig 🙂

  28. Nå er Lars Kristian blitt veldig kul! Heia KRIK!

  29. Solveig

    Så bra dere eller Lars Kristian støtter KRIK!! 😀

  30. Er Lars Kristian med i Krik ? 🙂 kan han ha et gjesteinnlegg snart igjen ?(siden det var så positiv respons sist) Gjerne om det å være kristen eller hvordan en vanlig hverdag for han er som fotballspiller ? 🙂
    Deilig å se at dere/LK har Krik genser, krik er det beste !

  31. Ingvild Horpestad

    Digger KRIK genseren…. Kjempe tøft at det vises fram på ein blogg som blir mye besøkt…! Jeg er selv kristen og støtter KRIK og eg synes det er utrulig kult at det e kjente personer og som har vært i KRIK og fortsatt holder på med det!

  32. Karoline

    Må bare si at jeg DIGGER at Lars Kristian har på seg KRIK-genser!!!!! 😀

  33. Veronika

    Hei. Nå har jeg ikke lest alle innleggene for det så jeg ikke så viktig. Lurte på noe – bak stolen med bilde av dere har dere en vinhylle. Kan jeg spørre hvor du/dere har kjøpt den? Likte den….

    1. Fotballfrue

      Fra home&cottage 🙂

      – C

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *