Den følelsen

Det er dette som er så fantastisk med trening: Å nå målene du har satt deg, å konkurrere med deg selv, å bli bedre i noe enn du allerede er. Det er i hvert fall her min motivasjon til trening ligger, sammen med alle helsefordelene. Når jeg slår egne rekorder og beviser for meg selv at jeg kan hvis jeg vil. Det er viktig å kun bruke seg selv til sammenligning, hvis ikke er det ikke noe gøy! Det er jo millioner av mennesker som har gjort dette før meg.

I dag er den eneste dagen denne uken hvor jeg hadde muligheten til å være litt ekstra på trening, så da jeg våknet i dag bestemte jeg meg for å slå tiden til den gamle Caroline ned i støvlene. Så gjorde jeg det, da. Jeg løp halvmarathon! I hvert fall nesten. 2 mil! Æææ! Føler meg skikkelig gæærn, og ikke minst: DØDSSULTEN. Så nå skal det fråtses! Har startet allerede, sitter med meierismør og lavkarbobrød foran meg. NAM! Forresten er det dritkjedelig å tenke på at dette bare er halvparten av en marathon. Fy søren. . Skal si det ble ganske kjedelig mot slutten. . Blir nok EN STUND til neste gang. Haha 😀 Men uansett gøy å ha gjennomført.

Løp ganske sakte også, kanskje neste utfordring blir bedre tid? 

Nå må jeg ta fatt på litt kontorarbeid, også skal jeg på posten og hente en DIGER bestilling som har kommet til Treasures. Vi har jo så mye fint nå 😀

215 kommentarer

  1. Gud så deilig! Ingenting er som den gode følelsen etter en langkjøring!
    Ellers vil jeg bare si at det er så utrolig deilg med glade og positive mennesker… Vi lever i ett samfunn hvor vi syter og klager over ingenting, så det er deilig med et frisk pust i positiv retning! Stå på – så mye mer motiverende når folk som jobber og står på lykkes! 🙂

  2. Bare til å melde seg på Oslo-maraton!:D

  3. Oj, ikke dårlig! Gratulerer så mye 😀 Deilig å nå målene sine, og da fortjener man en stor belønning 😀

  4. Wow, så flink du er!
    Du inspirerte meg til å starte på treningsenter for en måned siden! Tror aldri jeg har følt meg så bra før som jeg gjør nå 😀
    Vel, selv om jeg løper og løper, trener og trener, og spiser mindre og mindre merker jeg ingen stor forskjell utseendemessig, men det kommer vel… Merker forskjell på humør og kondis da! Hun som aldri hadde rørt en tredemølle for en måned siden er plutselig i stand til å løpe 15 km. Det hadde jeg aldri i verden trodd jeg ville klare. Tusen takk, du inspirerer! Skal forresten til London til uken, og har såå lyst til å fylle opp skapet med litt nytt og fresht treningstøy. Har du handlet treningstøy i London før, og har du isåfall tips til steder de selger fint tøy som ikke koster prada?
    Stoor klem, du er best

  5. Kamilla

    Hvorfor kommer ingen av kommentarene mine gjennom lenger? Jeg har jo aldri skrevet noe stygt eller frekt…
    På den kommentaren jeg prøvde å poste på dette innlegget tidligere så sto det jo bare at jeg synes du er superflink og at jeg selv løp 21,1km på søndag etter inspirasjon fra å ha sett på London Maraton….
    Bruker du noen gang pulsbelte når du løper forresten? Hvordan er pulsen din på langøktene? :- )

    1. Fotballfrue

      Jeg vet ikke dessverre, det kan være lenker som stanser det, om du har linket til noe? Finner ofte kommentarer i spam de gangene jeg rekker å gå over, kanskje noen av dine ligger der 🙂

      Bruker ikke pulsbelte, men vurderer å kjøpe det 🙂

      Klem!

      1. Kamilla

        Har aldri linket til noe, så det var litt rart…jaja :- )
        Du burde absolutt investere i pulsbelte, det gir skikkelig motivasjon!! Jeg kjøpte mitt pulsbelte gjennom polar (siden det ikke fulgte med pulsbelte på Nike GPSWatch), og er utrolig fornøyd :- )

        Klem!

  6. Du er flink!!

  7. INGENTING (!!!!!!!) er betre enn trening med meining! Å sette seg mål og nå desse er så utrulg motiverande! Grattis med (nesten) halvmaraton! Ingenting er så deilig som å løpe langt og få runner’s high. Eg føretrekk å løpe i terreng og fjell, men kvar sin smak! Ha ein fin kveld!:)

  8. Wow, gratulerer så mye flinka : ) Ah, kan ikke jeg bare få ha deg oppi treningsbagen min? Trenger en treningskompis som kan motivere meg litt!

  9. Mathilde

    Heihei! Har nettopp begynt å lese bloggen din, må bare si du er kjempe motiverende i alt du gjør:) Også MÅ jeg bare spørre! Hvordan lager du de fine bølgene i håret ditt? Jeg har spart lenge og er veldig fornøyd med lengden nå, men trenger litt tips til enkle og PENE måter å fikse håret på 🙂

    Håper på svar 🙂

    1. Fotballfrue

      Takk 😀 Jeg lager de med gorgeous curl wand, ligger video på bloggen under kategorien «video» 🙂

      Klem 🙂

  10. Michelle

    Takk for motivasjonen! Skal ha meg en intervall økt i morgen tidlig, skal se om jeg greier å slå min egen rekord! Det er virkelig den beste følelsen 🙂

  11. Rikkeeee

    Åååh, du er en stooor inspirasjonskilde til trening! Invistert i nytt treningstøy og løp min første km idag, uten og stoppe opp 🙂 For deg er det sikkert simpelt,men for meg som ikke eier kondis eller har trena noe-var det veldig motiverende og morro at jeg klarte det:D Stå på!

  12. Gratulerer med vel gjennomført!

  13. Johanne

    Åå, jeg er så dårlig til å kommentere! Med tanke på at jeg er innom bloggen din flere ganger daglig, i nå flere år! 🙂
    Må bare si jeg er så imponert over deg!! Bloggen din gir meg mye mer enn blader/magasiner ol. også er det gratis! Synes du er helt nydelig!
    Men et lite spørsmål nå som jeg først er i kommentarfeltet. Ser at du har kategorisert dagens løpeøkt som «enkel treningsøkt», er dette fordi du kjører langkjøring i samme tempo istedet for intervaller? For jeg (og heller ikke du?!) vil påstå at å løpe mil er en enkel treningsøkt:)

    Klem Johanne

    1. Fotballfrue

      Det betyr bare at det ikke er intervall, men en langkjøring. Sikkert dårlig oversatt fra appen sin side 🙂

      Klem!

  14. Hvilken app er det du bruker? Har lastet ned Nike+ men får det bare til på engelsk.. Er det den? Eller en annen?:-) Takk på forhånd for svar! Du motiverer meg! Stå på fine Caroline 🙂 Klem!

    1. Fotballfrue

      Det er den 🙂 Har fått den til på norsk jeg? Den fulgte med telefonen 🙂

      Klem!

  15. WOW! Gratulerer!! 😀

  16. Du er jo flink 😀

  17. Kathrine

    Du er motivasjon til å leve et bedre og sunnere liv, til å kle seg bra og i det hele tatt føle seg bedre! Takk!

  18. Ingvild

    Hvor mye stigning har du når du løper en time på mølle?? 🙂 Gratulerer med rekorden 😀

    1. Fotballfrue

      0.5 eller 1 ved langkjøring 🙂

      – C

      1. Ingvild

        Når du løper 1 time? 🙂

      2. Fotballfrue

        Ja 🙂

        – C

  19. Du er virkelig sprek og effektiv. Skjønner ikke hvordan du får tid til alt. Har noen spørsmål til deg. Lurer på hvor mye tid du bruker i gjennomsnitt på husarbeid hver dag og hvor mye tid du bruker på å lage mat? Og har du ingenting rot i huset? Ser så strøkent ut på bildene 🙂

    1. Fotballfrue

      Nå er det sånn at jeg er EKSTREMT ryddig av meg, sånn er jeg bare. Jeg har alltid vært sånn og HATER rot, virkelig. Jeg får angst av rot og skitt. Det er slitsomt, men samtidig ikke. Er det ikke ryddig og rent, slapper jeg rett og slett ikke av. Da jeg var i syden med venninnegjengen delte vi rommet i to, slik at vi kunne skille mellom deres rot og mitt orden 😉 Haha. Finnes alltid en løsning :p Så ja, det er alltid ryddig her.

      Matlaging bruker jeg vel bare en times tid på, det kommer helt an på om vi skal ha noe annet enn bare middag 😉 Husarbeid aner jeg ikke, litt her og litt der når jeg har tid 🙂 Mest på morgen, da setter jeg på vask, bretter tøy og rer sengen, rydder badet og kjøkkenet etter oss også videre 🙂

      – C

  20. Hei!

    Jeg ser du trener veldig mye. Kjempe inspirerende.
    Har kjøpt meg sånn Nike +, men har ikke nike sko – enda.. Har du noen tips til hvordan man bruker den uten? Har hørt om ei «lomme».
    Jeg får også bare opp den Nike Appen på engelsk?

  21. Åh, du er så inspirerende! Løp over en mil på mølla her om dagen bare fordi jeg så du hadde gjort det! Ser deg på elixia veldig ofte, og har bare lyst til å klemme deg og takke deg, si hvor skjønn du er! Tørr jo aldri det, noe som kan føre til at jeg bare kikker litt starstruck.. Får dårlig samvittighet hver gang.. MEN har vært fast leser av bloggen din hele veien og blir aldri lei, du er virkelig et forbilde! 😀

    og bare så det er sagt; TO MIL?! w o w.. nå må nesten jeg også prøve på det.. (neida.. jo.. nei.. JO)

    Ha en fin dag!

    1. Fotballfrue

      Så gøy at jeg kan være til inspirasjon 😀 Jeg har jo løpt aktivt i snart 5 år, så det var på tide med en halvmarathon 😉 Ikke få dårlig samvittighet for at du kikker, jeg prøver å bare konsentrere meg om musikken og øvelsene mine uansett :p Du kan gjerne si hei da, om du vil 🙂

      Klemmer 🙂

  22. Løp du 20 km på tredemølle? Da er det vel kanskje ikke så rart at det ble litt kjedelig mot slutten? Hvis målet ditt er å løpe maraton, vil jeg absolutt anbefale deg å melde deg på noen 10 km og halvmaratoner for å få litt løpserfaring. Ettersom de fleste maraton går på asfalt, er noe av det viktigste å venne kroppen til å tåle nettop det. Hva med å stille til start på Sentrumsløpet i Oslo førstkommende lørdag? Jeg skal løpe mitt første maraton i Stockholm i juni. Det ligger mange timer med løping på asfalt bak. Jeg løper i Oslo på lørdag, gjør du?

    1. Fotballfrue

      Jeg kan ikke reise til Oslo på lørdag, men kanskje om jeg hadde bodd der? Det får bli en annen gang, jeg har veldig lyst, men vil gjerne løpe samme distanse flere ganger, og ute 🙂

      – C

  23. Jeg elsker å jogge og løpe intervaller på mølla, men sliter en del med knærene, de er stive og vonde. Kan du ikke lage et innlegg om hvordan du tøyer for å forbygge og ta vare på knærene dine? Det tror jeg mange hadde satt pris på 😀

  24. Hei!
    Så flink du er!
    Jeg lurte på om du kan lage et lite innlegg om hvilken app du bruker på telefonen når du løper? Er det nike?

    1. Fotballfrue

      Det er nike+, fulgte med iphone 🙂

      Klem!

  25. Christina

    Hei Caroline 😀 du er så flink!! Da jeg så du hadde jogget langtur i går, så ble jeg såå motivert, så i dag jogget jeg min langløype som er vel 15 km :)) ikke at det kan måle seg med deg, men det er vel bra til meg å være 😀
    ville bare si takk for den motivasjonen og gleden du sprer med bloggen din! Ha en fin kveld :))

  26. Gratulerer med 2 mila, Caroline=) Når du løper så langt som dette, spiser/drikker du noe under økten?

    1. Fotballfrue

      Bare vann under økten 🙂 Utrolig hvor mye energi lchf gir 🙂 Da jeg løp 2 mil hadde jeg kun spist (en stor) frokost og noen never nøtter, fungerte som bare det!

      Klem!

  27. Hei Caroline 🙂 blir imponert over din treningsmotivasjon! Du som løper så mye, har du noen gang hatt beinhinnebetennelse eller noen annen form for betennelse i leggen/beinet? Du skjønner jeg har nettopp fått beinhinnebetennelse for første gang, av overbelastning etter en del løping. Jeg elsker å løpe, så det er så kjipt å ha fått denne skaden :/ du har ikke tilfeldigvis noen tips til hvordan jeg bør gå fram med løpetreningen igjen når smerten og skaden har gitt seg, slik at jeg unngår å få skaden på nytt?

  28. Jeg har sånn nike app jeg også men det står gå rundt for å aktivere sensoren. skal jeg liksom gå rundt da? isåfall hvor lenge?
    – Klem

    1. Fotballfrue

      Hehe, ja 😉 Til den reagerer 🙂

      – C

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *