Dagens økt unnagjort

Da var dagens treningsøkt unnagjort, føles skjønt. Vi hadde egentlig planer om å løpe ute mens vi var her, men det tror jeg vi kan se langt etter, med mindre vi vil investere i truger.

Jeg ble uansett kjempesliten, og er fornøyd med 9 kilometer unna på 46 minutter. Hadde planer om 10 kilometer og styrke, men Lars-Kristian fikk sånn hodepine igjen stakkar, så vi måtte dra derfra tidligere enn planlagt. Får heller trene litt styrke i morgen.

Tøying er så viktig for knærne mine, kan holde på med det i nesten 20-30 minutter. Haha 😀 Veldig kjedelig, men heller det enn å få tilbake skaden i kneet.

Nå sitter vi og spiller draw something med hverandre via iPhone, meningsløs påskekos hører med i dette været! Forhåpentligvis klarner det opp så vi kan gå en lang tur litt senere. Håper på bedre vær i morgen! Stikk innom litt senere da, holder på å jobbe med en konkurranse til dere 😀

Forresten! Jeg fikk en epost fra Tampons For Free etter innlegget mitt her om dagen (som verken var spons eller aprilsnarr) og de ble så glad for at jeg hadde skrevet om det, at dersom du registrerer deg på hjemmesidene deres (for å motta gratis tamponger hver måned) og skriver inn Caroline der de spør hvor du har hørt om dem, deler de ut et stort beautykit til 10 av dere 😀 Det er jo gøy!

Så er det på tide å avsløre de 5 vinnerne av Artdecokonkurransen, som ble Guri Marie, Caska_13, Guro, Lizbeth og Silje Veronica. Dere har fått mail av meg, og jeg har videresendt ønskene deres til Nettavisen.

Nå ble det plutselig klart ute, så jeg tror vi hiver oss rundt og går ut!

76 kommentarer

  1. Kristin

    Hei 🙂

    Har vært på ferie en uke nå, og det var deilig å lese bloggen din igjen. Så mye morsomt du har bedrevet i det siste. Håper du får en flott påskeferie!

    Klem til vakre deg <3

  2. Camilla

    Ha en flott dag:D

  3. En sånn stol må jeg bare få anskaffet meg:) God påske til dere!

  4. Jente, du ser fantastisk ut selv når du trener! 🙂

    1. Fotballfrue

      Du er alltid så god <3

  5. For en genial side!!

    Hva skade har du hatt i kneet? Jeg sliter med jumpers knee… Har gått på diverse tabletter, fått kortisonsprøyte etc, men det forsvinner aldri. Hatt det i fem-seks år. Savner å kunne løpe!!

    1. Fotballfrue

      Jeg hadde runners knee og slimposebetennelse fra desember 2010 til mai / juni 2011 :O Gikk til behandling LENGE, og ble heldigvis 100 prosent til slutt 🙂 Men det var et slit. Fy søren for noe dritt 🙁 Gå til fysio, jeg fikk veldig god hjelp med bla. triggerpunktbehandling 🙂

      Klem!

  6. Stakkars Lars-Kristian, kose dokke her på Sunnmøre og god påske til dokke begge, Ålesund <3

    Klem

  7. Birgitte

    For en stund siden skrev du at du hadde gjennomført en treningsøkt med PT hvor du løpe en form for intervaller, så skrev du at du skulle fortelle oss om disse. Kunne du ikke gjort det snart, trenger litt nye tips på intervalltrening? 😀

    1. Fotballfrue

      Ja, det skal jeg prøve å få til 🙂

      Klem!

      1. Birgitte

        Tusen takk! 🙂

      2. Jaaa, skriv meir om trening 🙂 Korleis du delar opp dei lange løpeøktene og korleis du løper intervallar! Varierer du mykje? 1min på/1min av? 3min på/1min av? 30sek på/30sek av? Kombinerer du, slik at du løper intervallar først, og så har langkøyring etterpå? Eller har du alltid separate økter?

        Diggar bloggen din 🙂 Får masse treningsmotivasjon – spesielt når eg ser deg i treningskle; du ser SMASHING ut! Av ein eller annan grunn synes eg du er på ditt aller vakraste i treningsøyet – sikkert fordi treningsgleden gløder frå heile deg 🙂

        Goood påske! Klem 🙂

  8. Caroline, du er helt herlig! Du aner ikke hvor flott du er! Du er flottest i verden faktisk 🙂
    Jeg blir inspirert av deg og du har så mye positiv energi.
    Kos dere i påsken 🙂
    – Berit

    1. Fotballfrue

      Æ, så snill du er <3

      God påske 😀

  9. Katinka

    Hvor trente dere hen? 🙂 Du er så flink til å trene Caroline, og alltid vakker 🙂 Ha en kjempe fin påske her i Ålesund!

    1. Fotballfrue

      Aktiv Trening 🙂

      Tusen takk, søta <3

  10. Hei Caroline!

    Først vil jeg starte med å si, takk for en inspirerende og fin blogg! Tar turen innom hver dag for å se dine oppdateringer. Jeg vil også si takk for at du kommer med trenings tips o.l. Det har hjulpet meg til å få rompa opp av stolen og ut. Men jeg håper du kunne lage ett innlegg, eventuelt om ett trenings program, som strammer opp kroppen og / styrketrening. Mitt ønske er å trene kroppen slik at jeg kommer meg i form og blir sterk. Gjerne også kostholds tips! =)

    Og en siste ting, håper jeg du kan fortelle litt om Victorias Seceret bikiniene dine, hvordan de er i str og gjerne bilder! =) Jeg tenkte å bestille noen bikinier derfra, men er litt redd om str kartet er riktig…

    Takk igjen for en inspirerende blogg. Og riktig god påske! =)

    Mvh Dajana

    1. Fotballfrue

      Yey, så bra 😀 Jeg kan høre med PT´en min om han kan hjelpe meg med et slikt innlegg, jeg er jo ingen ekspert, så det er nok best om jeg allierer meg med en som virkelig kan det 😉

      Klem!

  11. Hei!

    Jeg sliter med knærne mine, kanskje jeg også burde begynne å tøye ut etter trening. Er det noen spesielle øvelser du gjør utenom den på bildet?

    God påske!

    Mvh Janne 🙂

    1. Det lurer jeg også på!=) Jeg har hatt vonde knær,men etter lang pause fra løping og styrketrening som har vært vondt for knærne,og ikke minst nye fantastiske joggesko,har det hjulpet stort!!Men skulle gjerne hatt råd for å forebygge!

      1. Jeg lurer også på hva slags tøynings øvelser du gjør i forhold til knærne? Jeg har selv hatt problemer med knærne, og kanskje tøyning hadde hjulpet meg også. Btw. bloggen din er knallbra!!

  12. Så myk du er! *Misunnerlig*

  13. Jeg fikk skade i kneet (løpekne) for noen mnd tilbake. Betennelsen gikk jo bort til slutt, men jeg har ofte problemer med kneet nå i ettertid, så lurte på om du kunne fortelle meg hvilke øvelser/uttøyinger du gjør for kneet ditt ? 🙂 Hadde blitt kjempeglad om du kunne det.

    1. Fotballfrue

      Synes det er så vanskelig å forklare tøyeøvelser :O Hvordan gjør jeg det? :p

      – C

      1. Hva med en video?:)

  14. kan du vise hvordan du tøyer?

  15. Sykepleier

    Hei:)
    ville bare si at jeg håper LK tar det virkelig med ro, det er ingen spøk å få en sånn trøkk i hodet. Sikker på at han ikke har hjernerystelse?
    Fin blogg Caroline, har fulgt deg en stund og den er inspirerende:) God påske!

  16. Kristin

    Du e så fin!!! Håper vi ses snart.

    Kos dere videre på påsketur og hils Lasse <3

  17. Marita Ø

    Like fresh overalt du; på jobb, hverdag, fest og trening! 😀 Uggh, kjenner meg igjen i all den tøyingen, sliter selv litt med legger/knær, så hadde satt pris på om du ville delt noen superøvelser som gjør underverker! 🙂 Ønsker deg en fortsatt fin og trivelig påske! 🙂

  18. Michelle

    Den stolen som LK sitter i er ikke feil! De er så digge 😀 håper dere hadde en fin trening

  19. Tampons For Free konseptet er genialt. Takk for tipset : )

    http://charlotteholmf.blogspot.com/

    1. står på nettsiden til Tampons for free at man må bo i Sverige for å være medlem..

  20. Du er så veldig pen du, Caroline:-) Og sprek! Ha en suuper dag videre:-))

  21. Jeg løper en del, og fra tid til annen blir jeg veldig «stiv» i knepartiet på venstre side.

    Så du lurte på hvordan du skal forklare øvelsene.. Kan du ikke lage en videoblogg med de øvelsene du liker best? Det hadde vært så fint å kunne «forebygge» litt :):)

  22. Ser smashing ut! 😉 Når blir deres neste tur til varmere strøk? <3 Synes det er så gøy å lese når bloggere er på ferier i eksotiske land 😛

    1. Fotballfrue

      Vi drar til Hellas første uken i juni 😀

      – C

      1. ååååh heldige!! 🙂

  23. Susanne

    Så fin den toppen din er!!! Hvor er den fra? 🙂

  24. Dere burde ta turen til Strandafjellet å renne på ski. Der er fantastisk pudderføre for tiden etter syke mengder snøfall.

  25. Bloggen din inspirerer meg så utrolig masse : )
    Jeg lurer på en ting! Får du mange forespørsler om du kan linke til ulike blogger? Hva er det som skal til for at du f.eks kunne ha linket til bloggen min en gang?

    Klem

  26. Heisann:) Jeg har bare et lite spm til deg.. Kan jeg bruke zebra pumps til denne kjolen: http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/festkjoler/john-zack-911/slash-neck-lace-dress-911011-29/ . Passer det, liksom ?:)

    Ellers vil jeg ønske deg å Lars-Kristian en riktig god påske!;D Dere må kose dere kjempe masse<3

    *påskeklem* 🙂

  27. Hei Caroline! 🙂

    For det første så håper jeg at du får en super ferie, og for det andre så synes jeg at du virker som en fantastisk person. Du er så inspirerende, og virkelig beundringsverdig. Jeg leser bloggen din hver eneste dag (ett av høydepunktene i hverdagen) <3
    Jeg leser også bloggen til Marthe Borge (ligger på topplisten), da fikk jeg øye på noe hun hadde skrevet om deg, å det synes jeg bare var helt supert! Kjempe kjekt at dere bloggere er så gode mot hverandre, og inspirerende for hverandre. Fantastisk! Keep up the good work ;D

    Klem fra din faste leser!

  28. mariann

    Tusen takk for all inspirasjon du gir i hverdagen :)) Kjenner at humøret rett og slett stiger når man leser bloggen din 🙂

    God Påske til deg og din kjære mann 🙂

    Klem <3

  29. Blir like inspirert hver gang jeg går inn på bloggen din jeg, Caroline! Nå har jeg nettopp lest intervjuet med deg i Det Nye og jeg må si at jeg virkelig beundrer deg. Du fortjener virkelig 1.plassen! Stå på videre 😀

    1. Fotballfrue

      <3

  30. Hei!
    Jeg har hørt at du har hatt en del skader siden du trener så mye, og selv sliter jeg veldig med benhinnebetennelse, så det jeg lurer på er:
    Har du selv hatt det, og hvordan kan man løpe mye uten å få det tilbake?

    Elsker bloggen din, stor inspirasjonskilde!

  31. Hei,
    Jeg lurer på om Lars-Kristian kan utdype en kommentar han kom med i et tidligere innlegg. Nemlig hvor han sa at menneskene ikke begynte å spise mye karbohydrater før for ca 60 år siden. Mener han da en økning av sukker og raffinerte produkter eller mener han alle slags karborike produkter? Meg bekjent så har karbohydrater utgjort hoveddelen av menneskenes kosthold siden vi begynte med jordbruk, men da i form av kornprodukter i brød, grøt, velling, gofio ( hos urinnbyggerne på kanarieøyerne) etc. Kjøtt har utgjort en mindre del av kostholdet bortsett fra hos den absolutte overklassen. Det er interesant i den forbindelse å lese om studier av maginnholdet av jernaldersmennesker funnet i myrer og isbreer, hvor analyser har kommet frem til at det har bestått til størstedelen av korn. Dette er ikke ment som kritikk til dere, jeg bare lurer… Og jeg beklager hvis jeg har misfortsått hans uttalelse!

    Så lurer jeg på om dere har noe tips til meg ang lchf. Jeg prøvde dette kostholdet for en stund siden, og følte jeg fikk igjen massa for det, særlig mye mindre plager med magen. Det jeg slet med da jeg gikk på dette var treningen. Jeg greide ikke å yte slik jeg klarer ellers. Hva kan jeg ha gjort for feil?

    1. Lars-Kristian Eriksen

      De gjeldene kostholdsrådene med 55-65 prosent fra karbohydrater, har bare eksistert de siste 50 – 60 årene. Det har jo selvfølgelig blitt konsumert karbohydrater før det, men ikke så mye 🙂

      Hvor lenge gikk du på LCHF? Og hvor lite karbohydrater spiste du?

  32. Henriette :)

    Hei søte Caroline! Lurte på en ting… Jeg er rimelig ELENDIG på å påføre selvbruningskrem, blir bestandig skjoldete og rart og lurer derfor på om du har noen tips- du er jo alltid så fin! I tillegg sliter jeg med at den smelter av når jeg trener (bruker en fra Xen tan som er 50/50 selvbruning og bronzer, men bruker bare selvbruningsdelen, hvis du skjønner). Håper på litt hjelp! Er så dumt å føle seg blek nå på våren når alle finner frem pastellene…

  33. Mish, det gikk ikke an å skrive Caroline, var bare en rullgardin med alternativer. :-/ Men takk for tipset, er påmeldt. Alltid kjekt med gratis tamponger. Tross alt blant de faste utgiftene hver måned.

    1. Fotballfrue

      Var det? Så rart 🙁

      – C

      1. Hvis man velger «annet» kommer det et nytt felt under, hvor man kan skrive. 🙂

      2. I rullegardinen velger du «Annet» og så skriver du Caroline i det tomme feltet som dukker opp.

      3. Nå funker ikke linken heller:/

      4. Jeg valgte «annet» i fanen, og skrev Caroline nedenfor:)

      5. camilla

        jeg fikk det til, trykket på annet og da kom det opp et felt hvor man kunne skrive.

    2. Karoline

      Du må trykke på «Annet», så får du opp en boks hvor du kan skrive selv 🙂

    3. Kommer opp et eget felt til å skrive Caroline i om man velger «annet» i rullegardinen 🙂

    4. Joda, du må velge «Annet» i rullgardinen, og så dukker det opp et nytt felt under hvor du kan skrive.

  34. Du er så fin og sprek! 🙂
    Lurer litt på om du alltid har vert opptatt av trening, eller ble du litt påvirket av Lars-Kristian når dere ble i lag?

  35. Så flink du er! 🙂 Tusen hjertelig takk for premien, det betyr så mye for meg!

    Jeg syns forresten det er kjempefint at du skriver her når du har trukket vinnerne, for eposten din hadde nemlig havnet som «Nettsøppel» hos meg, og siden jeg har et litt uvanlig navn tenkte jeg å sjekke for moroskyld der, så det var det jammen fint at du gjorde 🙂 Ellers hadde jeg jo ikke merket noe =)

    Lizbeth Osnes – min hverdag med mine interesser, og lidelsen anoreksi. Lizbethosnes.com

  36. Liten ida

    Blir kjæresten sur når….Milan rundspilles av Barca, eller er det visse ting man bare innfinner seg med her i livet? (tape mot Barc er en av de tinga:-))

  37. Åh vad härligt att träna. Har också sprungit idag. kan inte du komma hit till Stockholm till hösten och springa något lopp! Typ midnattsloppet i ett bloggarelag?

    http://pernillabredolt.com

  38. Hei! Jeg har blitt såå inspirert av deg og bloggen din så idag tok jeg grep og gikk meg en tur ute i den deilige solen på vestlandet…heerlig! Du inspirerer meg til å trene, tusen takk for det.. Du er kjempepen – stå på!

    Ønsker Lars Kristian god bedring og dere en fantastisk påske 🙂 kos og klem

  39. Wooow så myk du er!!! 🙂 Og så sykt fresh du ser ut, selv på trening, jenta si det 😉

    Ha en god kveld videre 😀

  40. Kommer meg ikke inn på siden i det hele tatt, jeg ;/

  41. linken funker ikke for megggg. 🙁

  42. Helene Christina

    Dette kommer opp når jeg går inn på siden dems:

    Server Error in ‘/’ Application.

    The resource cannot be found.

    Description: HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable. Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.

    Requested URL: /Home.aspx

    Version Information: Microsoft .NET Framework Version:4.0.30319; ASP.NET Version:4.0.30319.1

    veldig dumt det da, når de hadde lovet deg og leserene noe sånt, men men 🙂

    God påske Caroline, og masse god bedring til Lars Kristian!

  43. Linda Johnsen: Endelig blitt mamma

    så herlig da

  44. Hei,
    Jeg regner med at LK har fått første klasses sjekk-up, men ville bare påpeke hvor alvorlig skaden hans høres ut. Når han mistet synet i 30 minutter, så er det 100% at hjernen har fått hard medfart og nå er skadet/forslått. Da er det ekstremt viktig å hvile, sånn at den får tid til å komme seg igjen – det betyr egentlig rolige omgivelser (ingen trening), ingen skjermer (ikke se på TV, mobiler, etc) og ingen hjernebruk (ikke sitte å gjette kryssord f.eks). Som veterinærstudent og med en venninne som falt av sykkelen og mistet synet i 20 minutter på et øye (hun hadde et kraniebrudd fra øyekroken til bakhodet) som fortsatt ikke er 100% tilbake etter 6 månender, vil jeg sterkt anbefale han å få tatt MR av hodet. Vi har bare én hjerne, tross alt! Ønsker ikke å skremme, men vil bare understreke hvor ekstremt viktig det er å ta hjerneskader svært alvorlig.

  45. Marthe Aagesen

    Heei favorittbloggern 🙂
    Når du tøyer sånn vil jeg anbefale å holde fast i anklene fremfor tærne. Når du drar sånn i tærne strekker du på noe på utsiden av foten som gjør det lettere å tråkke over!

    Ha en fin dag, GOD PÅSKE!

  46. Hei, Jeg har også skadet kneet mitt etter å jogge på tredemølla, hvilke tøyingsaktiviteter gjør du for å forebygge skaden?

  47. Har du noen gang hatt litt mage, eller er du så naturlig tynn. Så om du ikke trener gjør det ikke så veldig mye?:)

    1. Fotballfrue

      Jeg har alltid vært naturlig tynn / slank. Kunne helt sikkert trent 2 ganger i uken og ikke merket noen særlig forskjell på kroppen, men jeg trener fordi jeg synes det er gøy og fordi god helse er viktig for meg 🙂

      Klem!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *